Zwanger worden vanaf Augustus 2019

09-07-2019 19:51 777 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan het allemaal proberen, zwanger worden vanaf augustus 2019! :heart:

Om het overzichtelijk en persoonlijk te houden liever geen nieuwe mensen meer in de tabel. :daisy:

Wil je iets aanpassen, pas dan altijd de laatste tabel uit het topic aan a.u.b. Dan kan ik de laatste tabel weer in de OP zetten.






NaamNODRondeLeeftijdKindjeBijzonderhedenZwanger? :cheer2: Uitgerekend
Enigma12-11437EersteIUIzwanger :heart:
Snowy8821-9?131TweedeMiskraam :(
Sheika27-9431eersteGeen
Springmommy7-10235DerdeGeenzwanger :heart:
Maillootje7-12528EersteGeenZwanger!:heart:16-08-20
Rome9016-8?329EersteGeen
Queeniee17-8128EersteGeenZwanger!:heart:08-06-20
Orchidee19-8229EersteGeen
Leeuwtje1234526-12531TweedeMA in maart
Bonsa4-12428EersteGeenZwanger!:heart:11-08-20
Robina?134TweedeSpiraal verwijderd medio juli
Soof82?537TweedeGeenZwanger!:heart:08-08-20
Lila_Lilly_16-10331EersteGeenZwanger! :heart: eind juni
Michie927-12527EersteGeen
Smurfin8815-12531EersteGeen
Unexpectedmom21-8138TweedeMiskraam in juli
anoniem_387894 wijzigde dit bericht op 19-12-2019 06:50
93.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha ;-) Ik moet zeggen dat ik zelf ook nog best wel onwetend was over sommige dingen tot je je erin gaat verdiepen.
Mijn man wil wel graag van alles op de hoogte blijven haha. Laatst maakte hij ook weer een opmerking waaruit ik merkte dat hij erover heeft zitten lezen dus dat vind ik wel heel erg lief! We hebben het er ook best wel vaak over Wel vinden we het allebei heel erg spannend en geeft het ergens wel een soort druk.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig zei een vriendin van mij gisteravond je moet je man niet laten weten wanneer je op je vruchtbaarst bent. Dat vond ik een beetje een aparte opmerking. Je doet het toch samen? We moeten nog een tabel maken dames! Leuk om bij te houden van iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Orchidee1111 schreef:
18-07-2019 10:21
Haha ;-) Ik moet zeggen dat ik zelf ook nog best wel onwetend was over sommige dingen tot je je erin gaat verdiepen.
Er ging voor mij ook echt een wereld open haha :D
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!

Is er nog plek voor mij hier? Zoals al eerder gezegd zijn andere topics inderdaad al vrij vol, en deze is nog lekker recent!

M'n vriend en ik hebben 3 weken geleden besloten om "er voor te gaan" en het nu 1 cyclus zonder bescherming gedaan maar nog niet echt bewust gelet op de eisprong en dergelijke. Soort van oefenronde-1, zegmaar! Vanochtend (nod vandaag) helaas negatief getest, maar afgaande op m'n krampen van nu had ik die test net zo goed over kunnen slaan haha.


Anyway; vanaf de komende maand gaan we proberen echt wat gerichter aan de slag te gaan rondom m'n eisprong, en ik vind het allemaal super leuk en spannend! Heb het nog niet echt aan veel mensen in m'n omgeving verteld, dus zou leuk zijn als ik hier ook wat mee kan schrijven en lezen :)

edit: Wij gebruiken trouwens geen ovulatietesten of iets dergelijks, maar ik voel m'n eisprong meestal wel goed aan en heb een app waarin ik het bij kan houden. Dus in die zin wel gericht, maar het blijft toch een beetje aanvoelen denk ik.
maillootje wijzigde dit bericht op 18-07-2019 10:48
13.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rome90 schreef:
15-07-2019 09:45
(...) Wel vorig jaar al gestopt met de pil, maar in de tussentijd veilig gedaan. Wat een verademing om van de pil af te zijn, ben echt een ander persoon! (...)

Super herkenbaar hier!! Ook in april al gestopt met de pil wegens andere redenen en nu aan het proberen voor een kindje. Ik heb echt veel meer energie, ben emotioneel een stuk stabieler en voel me op - ehh - romantisch vlak ook een stuk fijner zegmaar! Merk wel dat m'n menstruaties weer een heel stuk pijnlijker zijn... maar al met al voel ik me echt een stuk fijner zonder pil, veel meer "mezelf" ofzo.

Heb jij dat ook?


@Enigma: dappere beslissing, lijkt me een spannende periode! Wat je zegt herken ik wel, dat je lang kan wachten als alles "perfect" moet zijn.

@Orchidee: ik voel m'n eisprong ook vaak, inderdaad een beetje een wat zeurende pijn ergens zij-onderin m'n buik. Waar ik het ook vaak aan merk, is m'n afscheiding (eiwit-achtig, zegmaar. Zgn. 'egg white cervical mucus') Dat is bij mij altijd heel duidelijk aanwezig en ik denk een goede graadmeter van wanneer m'n eisprong er aan zit te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak ook redelijk door wanneer mijn eisprong is, moet natuurlijk wel testen, maar dan zit ik zelf dus al van tevoren te bedenken of het nog een negatieve of deze keer de positieve zal zijn. Klopt steeds best aardig!

Ik zit hem nu wel een beetje te knijpen of ik deze maand nog een poging kan doen. Had de vakantie zo gepland dat ik nog een beetje speling had. Maar natuurlijk is daarna meteen mijn cyclus in de war en wordt het nu wel heel krap allemaal. Als het deze maand weer zo'n lange cyclus wordt dan valt eisprong net als ik op vakantie ben. Zou wel jammer zijn, maar kan er niks aan veranderen. Hoop dus heel erg dat ovulatie beetje op tijd is!
Alle reacties Link kopieren
Ahh, vervelend dat het niet regelmatig is Enigma. Ik ga duimen voor een vroege eisprong! Mag ik vragen in wat voor traject je zit?
Alle reacties Link kopieren
Maillootje schreef:
19-07-2019 13:11
Ahh, vervelend dat het niet regelmatig is Enigma. Ik ga duimen voor een vroege eisprong! Mag ik vragen in wat voor traject je zit?
Natuurlijk mag je dat vragen :) Omdat ik het in mijn eentje doe met behulp van een donor gaat het via een vruchtbaarheidskliniek via IUI. Dus net even wat anders allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, is er nog ruimte voor een meeschrijver?

2 weken geleden hebben vriend (36) en ik (31) besloten om voor de tweede te gaan! Ons zoontje is net 1 geworden en ik heb een paar maanden geleden een MA gehad. Toen hebben we de wens voor de tweede even stopgezet, maar nu zijn we er weer klaar voor!

Officieel is mijn NOD morgen, maar ik heb al getest en was OMOwit, dus ik denk dat we lekker door mogen proberen. Bij de eerste heeft het 11 rondes geduurd voordat ik (blijvend) zwanger was, maar een paar maanden geleden was het in 1x raak. Grappig om te zien hoeveel dat kan schelen!

Zouden jullie het trouwens handig vinden om een tabel te maken? Dat kan wel lekker overzichtelijk werken :-D
Alle reacties Link kopieren
Welkom Leeuwtje! :) Wat spannend allemaal zeg, fijn dat jullie inmiddels weer op een punt zijn om die nieuwe stap te zetten.

Ga je nog een keer testen of kijk je aan of je menstruatie doorzet?

Enigma, heel begrijpelijk hoor! Stoer dat je dit doorzet voor jezelf, ik ga met je mee hopen! Hoe ben je uiteindelijk bij een donor gekomen?



En een tabel vind ik ook leuk! Om rondes en NOD's enzo bij te houden. Maar ik zie dat het topic is gestart door een persoonlijk account, dus iemand een idee hoe we dat dan kunnen doen?

Ik ben gisteravond uiteindelijk (helaas) ongesteld geworden, dus nu officieel op naar ronde 2!
maillootje wijzigde dit bericht op 20-07-2019 20:42
4.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een tabel lijkt mij ook handig !

Jammer Maillootje! Op naar de volgende ronde.

Mijn NOD is woensdag.. ik mag morgenochtend voor het eerst testen van mezelf.

Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Sorry dames, het schema is er nog niet! En ik ga later even bijlezen. Wij zijn op reis en ik heb maar beperkt internet. Dus tot binnenkort! :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Spannend Orchidee, hopelijk heb je morgenochtend gewoon al lekker een dikke positieve test in je handen!!!

Geniet van je reis, Lila! Is het anders een idee om alvast een lijstje te maken, zodat alle info op één plek staat en Lila het na haar vakantie in 1x toe kan voegen? :)
Alle reacties Link kopieren
NaamNODRondeLeeftijdKindjeBijzonderheden
Maillootje16-8228EersteGeen
Alle reacties Link kopieren
NaamNODRondeLeeftijdKindjeBijzonderheden
Orchidee24-7129EersteGeen
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het handig als we quoten, en dan onze eigen gegevens toevoegen in de tabel? Dan kan Lila hem zo kopiëren :)

Lukt me vanaf m'n telefoon alleen even niet, het is al een wonder dat ik überhaupt op internet kom hahaha
Alle reacties Link kopieren
Maillootje schreef:
20-07-2019 20:30
NaamNODRondeLeeftijdKindjeBijzonderheden
Maillootje16-8228EersteGeen
Leeuwtje12345?131TweedeMA in maart
Alle reacties Link kopieren
Het is even prutsen, maar volgens mij heb ik de tabel nu aangevuld :mrgreen:
Maillootje schreef:
20-07-2019 20:30
NaamNODRondeLeeftijdKindjeBijzonderheden
Maillootje16-8228EersteGeen
Orchidee24-7129EersteGeen
Leeuwtje12345?131TweedeMA in maart
Enigma827-8136EersteIUI
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mag ik meeschrijven in dit groepje?
Ik ben 28, mijn man 32. We gaan voor ons eerste kindje. Dit is ook onze eerste ronde.
NOD is 17 augustus, verder geen bijzonderheden.

Vind het een spannende en leuke tijd en vind het zo moeilijk om het tegen niemand te vertellen🙈. Hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Hi allen!

Is er nog ruimte voor mij? :hyper:

Mijn vriend en ik zijn beiden 28 en we hebben besloten dat we vanaf onze vakantie eind augustus anticonceptie achterwege willen laten.

Ik ben al 5 jaar niet meer aan de pil en heb al die tijd een aardig stabiele cyclus. Vorige maand was ik ineens 8 dagen overtijd! We waren een beetje geschrokken, omdat we voor ons gevoel nog niet 'begonnen' waren. Maar stiekem hadden we het ook wel erg leuk gevonden. Toen ik dus na 8 dagen alsnog ongesteld werd, realiseerden we ons dat we er eigenlijk wel een soort van klaar voor zijn. (kan dat überhaupt? ;) )

Al vinden we het wel allemaal super spannend! Mijn moeder was redelijk jong in de overgang, dus ergens ben ik bang dat ik dat ook krijg. De gynaecoloog heeft gezegd dat als we zeker weten dat we het willen, we beter niet kunnen wachten. Verder zitten bij ons twee-eiige tweelingen in de familie (waarvan ik zelf er ook één ben), maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ik dat gen ook heb, maar het kán wel..
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand me uitleggen hoe ik de tabel aanvul? :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Welkom dames!

Queenie, wat leuk! We gaan gelijk op haha: wij zijn ook (bijna) 28/32, eerste kindje, eerste "echte" ronde komt er aan, en mijn NOD is 16 augustus. Spannend hoor! En wat jij zegt, herken ik wel. Daarom heb ik me hier ook aangemeld, om toch lekker te kunnen kletsen en delen zonder gelijk al te veel omgevingsdruk en -bemoeienis haha.

Bonsa, grappig is dat he? Dat besef dat je van als-ik-maar-niet-zwanger-ben "opeens" in de levensfase bent beland van hopelijk-is-het-binnenkort-raak. En wie weet dan ook nog eens twee! (stiekem ben ik daar ook een beetje "bang" voor, want ik was eigenlijk ook de helft van een twee-eiïge tweeling en bij ons zit het ook in de familie aan mijn moeders kant!)

Enigma, hoe heb jij het voor elkaar gekregen? Want ik zie nu dat ik, als ik quote, de tabel er niet bij krijg...


Hier inmiddels hopelijk de laatste dag van m'n menstruatie. Normaal gesproken is het altijd zo'n 4 dagen, maar het is deze maand behoorlijk heftig dus ik denk eigenlijk dat het deze keer wel ietsje langer duurt haha. Blegh, ben er klaar mee!
Alle reacties Link kopieren
Soof82 ik ben ook bezig met ovulatietesten! Vind het prettig om wat inzicht in mijn cyclus te hebben en te weten wanneer de kans op bevruchting het grootst is. Als ik merk dat ik er toch spanning vsn krijg dan stop ik ermee!

Maillootje leuk dat we samen oplopen! Rot dat je zo heftig ongesteld bent. Laten we duimen dat dit voorlopig de laatste keer is!

Ik ben nu vijf maanden gestopt met de pil en mijn cyclus varieert tussen de 32 en 36 dagen. Ik ben nu ook maar 4 dagen ongesteld waarvan 1 dag heftig en de rest heel weinig bloedverlies. Vroeger was dat veel langer en heftiger!Een week voor ik ongesteld word ben ik misselijk en buikpijn, hoofdpijn.. zal dus niet zo snel voelen dat ik zwanger ben denk ik..
Alle reacties Link kopieren
Het lukt mij niet om het schema in te vullen :(
Ik heb ook geen desktop alleen mijn telefoon..help?
anoniem_388454 wijzigde dit bericht op 22-07-2019 18:41
Reden: Stuurde per ongeluk mijn vorige bericht 2c
88.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leeuwtje, ben jij eigenlijk al ongesteld geworden of ga je nog een keer testen?

En jij Orchidee, heb je al getest?

Queenie, fijn dat het bij jou minder is tegenwoordig! Ik had er vroeger inderdaad ook altijd héél erg last van, ziekmelden van school enzo. Inmiddels is het gelukkig ook niet zo erg meer, maar wel enorme buikpijn en deze maand dus weer heftig bloedverlies... zat daar bij jou nog iets achter, of was het gewoon "pech" qua heftigheid?
maillootje wijzigde dit bericht op 22-07-2019 19:16
Reden: Veranderd
85.55% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven