Zwanger worden vanaf februari 2018

31-01-2018 11:24 834 berichten
Wie schrijft er mee?

Maakt niet uit of het je eerste of zoveelste is. Iedereen is welkom!

Hier is de pil al een paar maanden de deur uit en vanaf nu gaan we er voor. Het wordt de eerste poging dus het kan nog wel even duren voor ik daadwerkelijk zwanger ben. Ben benieuwd naar de verhalen van anderen.
Naam Hoeveelste Zwanger? Uitgerekend Bijzonderheden
Marte007 1e
Vera99 1e
Gioia82 1e JA! 27 november 2018
Yourlocalhero 3e JA! 18 januari 2019 endometriose/adenomyose en pcs
Pingewingel 1e
Ladyjaney 3e
Daanstje 1e JA! 9 november 2018?
Cin88 1e
Mariahhh ?
Kokettekatinka 1e
Piepp 2e
Quarzorossa 1e?
Elisabeth 1e
Sandragon 1e JA! 3 november 2018
anoniem_63c6c986449ae wijzigde dit bericht op 12-05-2018 12:55
94.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@vera99 ik mijn dagboek..flo vind ik wat onduidelijker..maar maybe is het wennen.
En inderdaad altijd goed te weten dat iets werkt.

@sandragon wat ladyjaney zegt..die lichte streepjes zeggen weinig..nogmaals streep is streep ;-) en digitale testen kun je ook inzien hoelang ongeveer.

Zo de erwtensoep op althans ik dan.
Zoonlief is een beetje aan het klooien met stokbrood en soep en manlief gaat voor zijn broodje rookworst.
Hoi allemaal. Ik zou ook graag meeschrijven. Ik ben een jaar geleden gestopt met de pil en wij gaan er ook sinds februari voor. Ik heb een onregelmatige cyclus. Volgens de app zou mijn ovulatie aanstaand weekend zijn, maar ik had afgelopen weekend het gevoel dat het al eerder er zou zijn door wat symptomen. Ik heb afgelopen maandag een digitale ovulatietest gedaan en die was positief.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Mariah
Dat gevoel herken ik.
Dan kun jij ook rond 12 maart testen toch?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Mariah! Leuk, nog iemand erbij :)

Ik krijg spontaan trek in erwtensoep haha, thanks Yourlocalhero ;)

Denk dat ik binnenkort maar eens ga beginnen met ovulatietesten. Ik heb namelijk geen idee wanneer mijn ovulatie ongeveer is.
Ovulatietesten hebben bij iig goed gewerkt. Echt een uitkomst als je onregelmatige cyclus hebt
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Sandragon!

Hier moet mijn cyclus nog steeds op gang komen, nog steeds geen bloeding gehad. Vraag me af welk gevolg 7 jaar continue pilgebruik (dus zonder stopweek) met mijn lijf heeft gedaan. Hoop dat ik binnenkort ga menstrueren zodat ik ook met ovulatietesten aan de slag kan.
Alle reacties Link kopieren
@pingelwingel daar is daar het schijnt geen touw op vast te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Mariah!

Hier al aardig wat pms klachten, dus ik verwacht morgen m'n menstruatie gewoon...

Volgende cyclus ook maar eens ovulatietesten gebruiken.. Nog geen ervaringen mee verder. Welke gebruiken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik gister inderdaad ongesteld geworden... dat was ook precies 2 weken na de dag dat ik mijn ovulatie “merkte”. Dus nu op naar de volgende ronde!
@daanstje Ik heb als “standaard” de ovulatietesten van de action gebruikt en daarnaast die van clearblue. Als ik dan dacht dat mijn LH-piek was, checkte ik dat met die van clearblue
anoniem_63c6c986449ae wijzigde dit bericht op 02-03-2018 08:31
0.27% gewijzigd
@yourlocalhero; ja denk het wel. Dat is in ieder geval wel 14 dagen later. Jij ook dus? Ben benieuwd!

@Daanstje; ik heb die van de action en van clearblue. Van de action las ik vorige week ergens dat als mannen die gebruikte ze soms ook een positieve test hadden. Toen he ik de clearblue er maar bijgekocht. Wel een stuk duurder maar wel gemakkelijker af te lezen.
Ik test met sensitest dipsticks en heb cb digital erbij. Maar als ik een piek bij de sensitest heb, krijg ik maar geen smiley bij de cb!!

Gisteren was de uitgerekende datum dat mijn ei moest springen, ik voel dat ook altijd dus het is ook gebeurt, keurig op tijd! Dikke piek in sensatietest maar weer geen smiley..

Iemand anders die dat herkent?
Alle reacties Link kopieren
@mariah als ik er vanuit ga van wat ik heb gevoelt kan ik inderdaad de twaalfde testen (één dag na mijn verjaardag haha) overigens is natuurlijk niet gezegt dat mijn cyclus al op gang is.
Dus wacht sowieso tot de 20/21e denk ik. Tenzij ik al eerder dingen voel.

@marte geen herkenning maar gebruik dan ook geen testen..maar een hoge lh piek geeft toch juist aan dat je eissprong opkomende is niet dat deze er al is?
Alle reacties Link kopieren
Voorlopig als het goed is geen ovulatietesten nodig... Ik heb namelijk een positieve test in m'n handen!! :cheer2:

Zo blij, zenuwachtig en weet ik het allemaal.. Manlief viel helemaal stil toen ik t vertelde..
Nu in de wachtlijn voor m'n internist, zo meteen bloedprikken en dan even tot rust komen.. Dit had ik zo niet verwacht
Gefeliciteerd! :cheer2:

Wat een mooi nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed; gefeliciteerd Daan! Jij gaat goed je weekend in :-)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Daanstje :yes: :yes: prachtig nieuws geniet van je roesje hihi.

@sandragon jij nog een extra test gedaan of al kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
Thanks allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd daanstje!
Daanstje!! Gefeliciteerd meid!!! 🎉🎉 wat geweldig!!

En inderdaad, dat dacht ik ook. Maar ik heb maar een piek van iets meer dan een halve dag en dat is tegelijk met mijn eisprong, of in ieder geval tegelijk met ovulatiepijn! Ik heb tot nu toe gelukkig een heel regelmatige cyclus dus ik weet wanneer we moeten vrijen en zodra ik pijn voel weet ik dat ik maar heel kort de tijd heb. Ik word ook keurig 14 dagen later ongesteld hoor!

Het is gek dat ik die piek dan pas krijg en blijkbaar niet voldoende voor een smiley maar wel voor de sticks!
anoniem_64ce813e59745 wijzigde dit bericht op 02-03-2018 12:05
Reden: Edit
4.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@marte dan maar op je gevoel vertrouwen :-)
yourlocalhero schreef:
02-03-2018 09:55

@sandragon jij nog een extra test gedaan of al kwaaltjes?

Vandaag een knaltest dus ben inmiddels overtuigd. Ben ook bij vlagen misselijk en heb vooral aan het einde van de dag hele gevoelige borsten. Ook al de hele week om 21:00 uur moe; maar dat kan ook door het skieën komen. Morgen zit ik op vijf weken. Ben benieuwd of ik meer kwaaltjes krijg.
Alle reacties Link kopieren
@sandragon nu dan toch echt een dikke gefeliciteerd !!! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Fijn Sandragon dat je een knal test te pakken hebt! Ik was met mijn eerste vage streep ook niet overtuigd dus heb toen n digitale gekocht en die gaf de doorslag! Ik blijf voor de zekerheid nog wel even testen om de dag ofzo om te zien of de streep dikker wordt!

Ik hoop dat de anderen ook snel zulk positief nieuws hebben!!
Gefeliciteerd beide! Wat fijn al zo snel. Hopelijk volgt de rest ook gauw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven