Zwanger worden vanaf februari 2018

31-01-2018 11:24 834 berichten
Wie schrijft er mee?

Maakt niet uit of het je eerste of zoveelste is. Iedereen is welkom!

Hier is de pil al een paar maanden de deur uit en vanaf nu gaan we er voor. Het wordt de eerste poging dus het kan nog wel even duren voor ik daadwerkelijk zwanger ben. Ben benieuwd naar de verhalen van anderen.
Naam Hoeveelste Zwanger? Uitgerekend Bijzonderheden
Marte007 1e
Vera99 1e
Gioia82 1e JA! 27 november 2018
Yourlocalhero 3e JA! 18 januari 2019 endometriose/adenomyose en pcs
Pingewingel 1e
Ladyjaney 3e
Daanstje 1e JA! 9 november 2018?
Cin88 1e
Mariahhh ?
Kokettekatinka 1e
Piepp 2e
Quarzorossa 1e?
Elisabeth 1e
Sandragon 1e JA! 3 november 2018
anoniem_63c6c986449ae wijzigde dit bericht op 12-05-2018 12:55
94.09% gewijzigd
Kun je de foto niet uploaden? Dan kunnen we meekijken!

Ik twijfel ook altijd bij streepjes, in ieder geval bij de ovulatietesten. Als de streep licht, maar net zo breed is, is dat in principe een positieve test tot zover ik weet!!
Dit was na ongeveer vijf minuten.

http://nl.tinypic.com/r/acfwb5/9

http://nl.tinypic.com/r/2vs42zq/9
anoniem_63c6c986449ae wijzigde dit bericht op 26-02-2018 06:40
Reden: Extra foto
55.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sandragon schreef:
26-02-2018 06:35
Dit was na ongeveer vijf minuten.

http://nl.tinypic.com/r/acfwb5/9

http://nl.tinypic.com/r/2vs42zq/9
Duidelijk hoor volgens mij mag ik gefeliciteerd zeggen!!
Ik zie duidelijk twee streepjes, gefeliciteerd! :D

Hoe is het met iedereen? Fijn weekend gehad?

Wij hadden een rustig (en koud haha) weekend gehad. Voor het eerst in lange tijd zonder condoom seks gehad (too much information?) en dat was toch wel speciaal haha. Mijn eisprong is op zijn vroegst aankomend weekend, maar waarschijnlijk pas een week later. Duurt allemaal nog even dus.
@Yourlocalhero; Fijn dat je ontrekkingsbloeding en alles daarbij mee viel! Hopelijk val je nu meteen in een goede cyclus!

@Sandragon: volgens mij zie ik 2 streepjes! Gefeliciteerd :) Gewoon nog even rustig verder testen en dan komt er als het goed is een duidelijkere streep te staan!

@Ladyjaney; Herkenbaar, hihi! Mijn man was ook zo zenuwachtig (echt ik wist niet dat mannen zo'n grote kinderwens konden hebben) dus het voelde bijna als de eerste keer...

Hier is de voorjaarsvakantie aangebroken, dus een rustige tijd. Ik ben behandelplannen aan het schrijven voor mijn werk. De uitgelezen gelegenheid om bij elk pijntje in mijn onderbuik te denken.. Zou het...? Nog 3 daagjes wachten, maar ik verwacht dat ik gewoon ongesteld ga worden als ik mijn lichaam voel...
@ladyjaney
Hier een goed weekend gehad..gisteren met buuf en de kids het op een bevriezen gezet op de kinderboerderij. Agh de kinderen hebben het naar hun zin gehad en ik heb weer een mooi broerzus shot gemaakt yay.

En ja voor een kinderwens zijn condooms niet aan te raden ;-) mijn huisarts grapte ook al dat de pil niet bevorderlijk was.

@daanstje ik hoop het stiekem ook maar we zien het wel.

Hier walmt het lekker in huis..staat een bananenbrood in de oven.
Hmmm nog maar even een extra post ..ben nu aankomende donderdag twee weken gestopt met de pil...en heb een zeurend stekend gevoel rechts in de onderbuik..
En twijfel even of het al een ovulatie is of mijn darmen..(maarja we gaan het zien..) herkennen jullie je ovulatie en zoja hoe dan hoe voelt het?
yourlocalhero schreef:
26-02-2018 11:33
Hmmm nog maar even een extra post ..ben nu aankomende donderdag twee weken gestopt met de pil...en heb een zeurend stekend gevoel rechts in de onderbuik..
En twijfel even of het al een ovulatie is of mijn darmen..(maarja we gaan het zien..) herkennen jullie je ovulatie en zoja hoe dan hoe voelt het?
Ik herken mijn eisprong zeker, ten eerste aan het toenemende aantal puistjes... Hoera! Maar ook aan mijn afscheiding (dik, doorzichtig, en draderig, lekker ranzig haha) en meestal wat stekende buikpijn in mijn onderbuik...
Ik heb mijn ovulatie nooit herkend. Hè tis dat ik testen gebruikten anders was het gewoon langs me heen gegaan
Nouja vroegaaah om maar zo te zeggen..was het in die tijd wat slijmverlies en pijntjes in de onderbuik.
Laten we het er op hoiden dat we niet als de "te verwachten" ovulatie gewoon doen wat er nodig is voor een beebje :idee: hihi.
Ik herken mijn ovulatie ook aan mijn afscheiding. Verder voel ik het niet ofzo. Maar ik mis het ook wel eens hoor, omdat ik er de afgelopen tijd niet echt op heb gelet.

@Daanstje, wat spannend! Wanneer wil je gaan testen (als je niet ongesteld wordt)?
Hmm dan zou ik rekenkundig net na mijn verjaardig al positief kunnen testen :-o ik kruis hem even aan heur
Heb opgezocht of het kon na stoppen pil en het is niet onmogelijk dus.
ladyjaney schreef:
26-02-2018 14:02

@Daanstje, wat spannend! Wanneer wil je gaan testen (als je niet ongesteld wordt)?
Ik denk vrijdag ochtend... Volgens mn app zou ik donderdag m'n NOD hebben, maar voor m'n gevoel was m'n eisprong ook een dagje later.. Hopelijk heb ik genoeg geduld om tot dan te wachten.. (A)
@Sandeagon; ik zie twee, TWEE streepjes! Ik denk dat je een baby in je buik hebt!! 😁

Nu ga ik de rest even lezen!
@ladyjaney; behandelplannen zijn inderdaad uitstekende momenten om je ultrabewust te worden van alles wat je voelt, dit uit te vergroten én vervolgens keihard en onweerlegbaar te linken aan een zwangerschap 😇

@Daanstje; Wow.. super spannend!!
@yourlocalhero; idem!!

Jullie kunnen dus allebei bijna testen?!

Ik heb de vorige keer mijn eisprong gevoeld, ja! Beetje last van rug maar vooral een paar uur heel duidelijke scherpe pijn rechts in mijn onderbuik. 14 dagen laten werd ik ongesteld. Dit is mijn eerst cyclus en in theorie zou ik bij een gemiddelde cyclus van 28 dagen overmorgen mijn eisprong hebben. Maar ik zie nog niets op de test! Hoe lang voor je eisprong zou dat streepje moeten kleuren? Ik had bij de vorige eisprong volledig blanco testen, ook geen indroogstreepje, en bij mijn eisprong lichte strepen. Nu heb ik in de avonden getest en heel vage streepjes en sinds vandaag ook begin van de middag erbij. Die gaf weer helemaal blanco. Snap er niets van. Bij vage strepen pak ik de digitale testen van clearblue er wel weer bij!

En, beetje gek hoor.. maar als wij om de dag seks hebben dan veranderd mijn slijm sowieso! Zeker de eerste dag erna. Daarna zou het weer redelijk normaal moeten zijn, denk ik. Ik zal er eens op letten. Geen idee hoe lang mijn cyclus nu is.. we oefenen gewoon door en met geluk komt er inderdaad een beebje (leuk woord) uit voort!
Wow @sandragon, dat lijken inderdaad twee streepjes! Ik duim voor je dat er vandaag een knaltest uitkomt! En heel veel plezier op wintersport!
@de anderen op het wachtbankje, spannend hoor!
Hier op dag 37... heel klein beetje krampen, maar dat mag geen naam hebben. We wachten rustig verder. Ik denk dat als ik in het weekend nog niet ongesteld ben, maar ff ga testen...
Ik ga er vanuit dat als ik voel wat ik dus vroeger echt voelde dit inderdaad mijn ovulatie is (lage rugpijn tegen het stuitje aan en steekjes slash beetje zwaar gevoel in de onderbuik) laten we het erop houden dat wij het al standaard om de dag deden haha dus dat wijzigt weinig.

Maar even opletten of ik de komende 2 weken extra 'kwaaltjes' krijg (vreetkicks naar de raarste dingen)

Voor nu weer genieten van een vakantiedagje...nu de hond uitlaten en dan koffietijd
@yourlocalhero; geniet van je dag!

@vera99; knap dat je kan wachten met testen! Is je cyclus erg onregelmatig of gewoon lang? Bij mij allebei, dus ik heb geen idee wanneer ik kan testen... Het duurt sowieso nog even, want ik heb op mijn vroegst dit weekend mijn eisprong.
@ladyjaney, ik ben pas in m’n eerste cyclus na het stoppen met de pil (ruim 10 jaar geslikt), dus ik gok dat het allemaal nog op gang moet komen. Ik denk wel dat ik twee weken geleden mijn eisprong heb gehad. Voordat ik aan de pil ging, had ik ook meestal een lange cyclus van een week of 5-6, voor zover ik me kan herinneren.

Zojuist had ik wat bloedverlies, even afwachten of mijn menstruatie nu ook doorzet.

@sandragon, heb je al weer getest?
Zo dochterlief is bij haar vader. Ik heb eindelijk koffie oh en een "nieuwe" buffetkast dus die ga ik zo indelen..en de soep opzetten (snert met rookworst)

@vera99 spannend heb je krampen?

@ladyjaney ik probeer altijd te genieten..maar nu ben ik moe.
Spannend dat wachtbankje waar er steeds meer zitten. Ben zo benieuwd.

Hier de tweede test gedaan, helaas nog niet echt overtuigen ... we wachten af.
Sandragon schreef:
28-02-2018 15:04
Spannend dat wachtbankje waar er steeds meer zitten. Ben zo benieuwd.

Hier de tweede test gedaan, helaas nog niet echt overtuigen ... we wachten af.
Een streep is een streep hoor Sandragon. :heart:
Spannend Sandragon! Ik zag op je eerste foto's ook wel echt een streepje hoor, dus ik denk dat je zwanger bent :cheer2: Hopelijk snel een echt overtuigende test zodat je het zeker weet!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
@yourlocalhero ik heb wel wat menstruatiekrampen nu, dus het lijkt toch wel door te zetten. Eigenlijk ben ik daar wel blij om, want het is toch een soort van bewijs dat mijn lichaam gewoon weer werkt na de pil :). En dan kunnen we er vanaf volgende ronde echt voor gaan! Ik gebruik trouwens de app flo om mijn cyclus bij te houden, erg handig.

@sandragon geniet lekker verder van je vakantie, en qua testen maar rustig afwachten inderdaad.
@Sandragon misschien kan een digitale test je wat meer overtuigen? Bij mijn vorige zwangerschappen bleven de testen in het begin ook licht, maar ik was toch echt zwanger.

@Vera, inderdaad fijn om te weten dat het allemaal gewoon werkt haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven