Zwanger worden vanaf juli 2020

11-07-2020 09:15 1609 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezellig kletsclubje voor dames die zwanger proberen te worden:) / of inmiddels al zwanger zijn :)
NaamLeeftijdKindje nr.NODUD
Nanku(runaisa)30/341 :cheer2: 28-1
Viviette27/351 :cheer2:-
Followthesun28/1 :cheer2: Meisje geboren
HoneyB199129/281 :cheer2: 23-01
Curlynan29/341 :cheer2: Jongetje geboren
Marhoo25/314:cheer2:Jongetje geboren
Onzekermeisje2534/331:cheer2:Meisje geboren
Lizzie8931/362:cheer2:Meisje geboren
nankurunaisa wijzigde dit bericht op 10-01-2022 12:43
87.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de felicitaties! Ik kan en durf het nog niet te geloven. Zeker omdat ik doordat ik zo ongeduldig ben alweer voor mijn nod heb getest. Morgen nog een keer testen en hopen op een donker streepje.

@curly wat goed dat je zo lang wacht! Ik ben heel benieuwd! Spannend zeg!

@lizzie ik snap je gevoel inderdaad, wat duurt dat lang zeg! Bij mijn vorige zwangerschap mochten we bij 7/8 weken voor de intake inclusief echo komen en met 12 weken weer een echo. Dus hopelijk is dat nu nog steeds zo. Ik heb hier zo geen geduld voor 😜
Alle reacties Link kopieren Quote
Kikker, ik heb zondag wel getest. Maar deze was negatief. Het was wel hele lichte urine en ik moest toch niet zo nodig, dus misschien achteraf niet het beste moment om te testen ;-). Ik was die ochtend al 2x geweest omdat ik ontzettend vroeg wakker was, maar wilde pas testen als man wakker was. Dus ik dacht kan beter even paar dagen wachten nu.
Spannend curly! Het klinkt iig nog hoopvol! Zou wel wat zijn hoor, binnen 2 weken al 4 zwangeren😄

Duurt lang hè Lizzie. Na de echo voelt het toch een stuk echter. Bij de eerste 2 kreeg ik sowieso pas met 12 weken de eerste echo. Was bij de derde verrast en ook bij dat dat al eerder was :-)

Nanku, ik loop ook tegen dat probleem aan hoor. Heb vaak al een aantal dagen wat heel licht bloedverlies, mag dan nauwelijks een naam hebben. Die tel ik dan niet mee en zet de eerste ongesteldheidsdag dan op de dag dat het echt meer wordt. Maar in die apps is het dan idd lastig om te kijken wanneer dan je ovulatie is. Ik neem het maar ruim, met genoeg seks ook een aantal dagen voor en na de vruchtbare periode die de app aangeeft. Ovulatietesten kan in, maar dat lijkt me ik een heel gedoe. En dan moet je echt op commando aan de slag, ook niet geweldig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeh Lizzie, ja dat zou ik ook lastig vinden. Dan zijn dat écht lange weken!

Dames bedankt voor de tips. Het laatste wat jij zegt babynr3 is (regelmatig seks) voor mij best nog wel lastig. Door de endometriose is het vaak pijnlijk voor mij en hierdoor is mijn libido erg laag geworden de laatste jaren.
O Nanku, dat is dan wel lastig ja. 2 weken lang om de dag is dan waarschijnlijk niet te doen voor je. Dan zijn ovulatietesten misschien wel een uitkomst, dan weet je tenminste precies wanneer je aan de slag moet.

Vandaag was het heel druk op het werk. Maar merk toch dat ik er tussendoor wel mee bezig ben (voel ik nou wat? Heb ik meer honger dan anders?). Wordt n beetje moe van mezelf 🙄
Alle reacties Link kopieren Quote
Nanku, dan lijkt het me ook het fijnste voor je om testen te gebruiken.

Babynr3, haha herkenbaar hoor.
Ik ben me ook erg bewust van alles wat ik in m’n lichaam voel.
Alle reacties Link kopieren Quote
-
anoniem_399781 wijzigde dit bericht op 25-07-2020 20:19
0.00% gewijzigd
Zo, ik ben na een paar dagen weer even bijgelezen, leuk dat er zoveel gekletst wordt. Dank jullie wel voor het warme welkom en wat een ontwikkelingen de afgelopen dagen zeg! Lizzie, Veronica en Kikker gefeliciteerd :cheer2: Wat super voor jullie dat het al raak is! Ik hoop dat het bij de rest ook zo voorspoedig mag gaan.

@ Nanku wat naar voor je dat je daar last van hebt. Het is inderdaad al gezegd maar ovulatietesten zijn wat dat betreft echt heel fijn.

Ik herken in al jullie verhalen heel erg dat de tijd echt voorbij lijkt te kruipen. Het aftellen tot de NOD nu, maar ook wanneer je eenmaal zwanger bent tot de echo. Voor m'n gevoel heeft die periode tot aan mijn miskraam een paar maanden geduurd terwijl het in feite maar 3 weken is geweest dat ik geweten heb dat ik zwanger was, zo gek! Ons geduld wordt in ieder geval allemaal goed op de proef gesteld de komende tijd ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Test was weer negatief. Ik snap echt even niks meer van mijn lijf. Nog steeds niet ongesteld. Wel nog gevoelige borsten, ze zijn ook voller en ik zie blauwe aderen lopen (nog nooit gezien). Verder afgelopen dagen moe en ik moest heel vaak plassen opeens. Met nog die krampjes en steken de week voordat ik ongesteld had moeten worden (wat nu sinds vrijdag weg is). Nouja, er zit niks anders op dan afwachten wat mijn lijf gaat doen.
O Curly, je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg! Maar zolang je nog niet ongesteld bent is er nog hoop. Wel frustrerend hè, niet weten waar je aan toe bent. Als je niet zwanger bent wil je natuurlijk ook weer snel aan de volgende ronde beginnen, dat had ik iig. Maar op zich klinken de voortekenen nog wel hoopvol. We blijven duimen voor je!

Ik tel de dagen af, nu nog 7. Meestal heb ik 2 tot 4 dagen van tevoren al wat oud bloedverlies, dus nu tel ik ook de dagen tot ik voortekenen krijg (of liever niet krijg, haha!). Verder voel ik helemaal niets, behalve af en toe een klein krampje. Geduld geduld...

Willemijn, volgens heb jij de eerste nod nu van ons. Succes met wachten! Nog geen voortekenen?
Jeetje Curly, wat een lastige situatie! Lijkt toch ook wel veel op mijn eerste zwangerschap, ik werd na een paar dagen echt helemaal gek en dacht zelfs dat ik overspannen zou worden. Tot die test na een paar dagen toch ineens positief werd. Ik hoop het voor je!

@nanku, nu snap ik helemaal dat je het graag wil weten, als seks hebben pijnlijk voor je is. Wat naar, kan me ook voorstellen dat dat wel iets doet in je relatie. Misschien zou je je vraag bij de huisarts/verloskundige kunnen stellen? Die van mij hebben beiden een kinderwensspreekuur, dus het lijkt me dat je met je vragen ook daar terecht kan.

Vandaag weet ik precies één week dat ik zwanger ben! Heb nog weinig echte klachten, behalve gevoelige borsten en een anti tegen bepaalde voedingsmiddelen. Nog ruim een maand tot de eerste echo, tenzij er in de tussentijd reden is tot zorg. Dat hoop ik dan weer niet natuurlijk, maar een maand duurt in mijn hoofd echt nog eeuwen. We hebben gisteren besloten het niet te vertellen tot de eerste echo, tenzij ik echt straks nog mega ziek word oid. Zou het zo leuk vinden om ze te verrassen met een foto!
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar Lizzie, ik dacht ook dat ik gek werd vanochtend. Het is zo gek als je lijf bepaalde signalen afgeeft maar het niet bevestigd wordt. Maarja, misschien word ik wel ongesteld nog en doet mijn lijf gewoon raar na zolang de pil slikken. Ik ga mijn best doen om het komende dagen een beetje los te laten. Ik heb besloten om in ieder geval af te wachten tot komend weekend. Daarna weer testen indien ik niet ongesteld word.

Nanku, vervelend dat je daar last van hebt. Ik kan mij voorstellen dat het dan wel fijn is om te weten wanneer je eisprong is.
Heel goed Curly, dat is ook het enige dat je kan doen. Zwanger worden/zijn/blijven is geloof ik één van de weinige dingen waar we echt geen invloed op hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel fijn trouwens om dit allemaal toch met andere vrouwen te kunnen delen ☺️. Het liefst zou ik mijn moeder of beste vriendin bellen haha. Zij weten wel dat ik met de pil gestopt ben, maar wil verder pas iets vertellen als ik echt zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik vind het ook zo fijn, omdat niemand het bij ons weet. Liefste zou ik het mijn moeder vertellen, maar hebben besloten niemand iets te zeggen aangezien het misschien nog wel eens lang kan duren. Heb de oproep van het ziekenhuis gekregen voor het preconceptioneel consult. 10 september !
Pff ik hoop dat ik dan toch al zwanger ben maarja.
Inderdaad dames opeens duurt alles zo lang.

Ik heb ook wel eens die blauwe aderen op e borsten. Meestal is dat bij mij als ik stress heb of een hoge bloeddruk. Niks om je zorgen om te maken dus. Maar wie weet wel een voorteken! Spannend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Curly wat frustrerend zeg. Je geduld word echt op de proef gesteld. Misschien heb je een late eisprong en test je dus pas later positief?🤔 Er is nog hoop in ieder geval, misschien over een paar dagen toch een positieve test voor jou 😌

Nanku wat vervelend dat je pijn hebt bij het vrijen, in dat geval zou ik ovulatietesten aanraden dan weet je in ieder geval wanneer je aan de gang moet 😜

Mijn test van vanmorgen was wel echt duidelijk positief, maar nu zit ik met een luxe probleem. Ik ga namelijk morgen uit eten (sushi) en het gaat nogal opvallen als ik opeens geen sushi eet met zalm of tonijn🤦 maar ik vind het wel echt te vroeg om al te vertellen dat ik zwanger ben, iemand nog goede smoezen? Hahaha
Fijn kikker dat de test nu duidelijk was!
Lastig die sushi. Misschien net als Lizzie gewoon stiekem die met rauwe vis niet pakken? Of voorstellen dat je ergens anders gaat eten? Of veinzen dat je verkouden bent en daarom niet mee kan? Goede smoezen voor geen rauwe vis eten zou ik zo niet weten... Succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn Kikker dat hij zo duidelijk positief was! Geen idee hoe je daar onderuit kan komen... Ik eet sowieso geen vis en vlees dus dat scheelt een hoop als het zover is😂. Maar voor die tijd was het bij mij denk ik ook niet mogelijk geweest om sushi te gaan eten zonder dat iemand het door had haha.

Ik ben net toch ongesteld geworden. Denk dat mijn lijf toch nog een beetje van slag is na het stoppen met de pil. Ik merk dat ik ook echt moet proberen om er minder mee bezig te zijn. De intentie was ik stop met de pil, we genieten ervan en we zien wel wanneer het raak is. Nou dat genieten lukt wel, maar 'het wel zien' niet echt tot nu toe😬😂
Net even in de app gekeken, cyclus was 28 dagen. Dus dat is wel heel netjes, vorige keer was het iets korter.
Jammer Curly, maar wel fijn dat je nu in ieder geval zekerheid hebt.

@kikker: ik heb inderdaad ook sushi gegeten, maar netjes alles zonder rauwe vis. Er was laatst een nieuwsbericht over een vrouw met maden oid na het eten van sushi, misschien kan je dat aanvoeren. Of last van je buik, dus liever op safe. Mijn ervaring is dat zolang je er zelf geen aandacht aangeeft, anderen het ook niet zo doorhebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Balen Curlynan!! Hopelijk hebben wij de volgende maand ook een positieve test in handen! :hug:

Kikker ik zou er idd niet teveel woorden aan vuil maken want dan gaan ze het juist verdacht vinden denk ik.
Wat dat betreft hoef ik nooit smoezen te bedenken want ik drink nooit en rauw eten eet ik sowieso niet. Haha en dat laatste inderdaad om de reden die Lizzie zegt. Ik heb doodsangsten voor parasieten🤫
nankurunaisa wijzigde dit bericht op 22-07-2020 19:27
Reden: Typefout
2.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Marhoo hoe gaat het met jou? Heb jou naam al een paar dagen niet zien langskomen. Wanneer is jouw nieuwe NOD voor de tabel 🙃
Balen Curly! Je krijgt toch wel hoop met al die snelle zwangeren hier... Op naar de volgende ronde maar. Fijn iig dat je cyclus weer op gang komt.

Vandaag had ik heeeel klein beetje lichtbruin bij mn afscheiding. Toen ging bij mij een beetje de knop om, ga er nu meer vanuit dat ik volgende week gewoon ongesteld wordt. En inderdaad ook de gedachte dat ik er echt niet teveel mee bezig moet zijn. Maar goed, rest van de dag niks verdachts meer gezien, dus er blijft een sprankje hoop.

Wel alvast een test gekocht toen ik toch bij de action was. Kan het maar vast hebben liggen ;-) Werd wel weer getriggerd doordat er op staat dat je het al 4 dagen voor je nod kan doen, maar sprak mezelf toen weer streng toe meteen, haha!
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste dames,

Het is hier absoluut niet de bedoeling om een besloten groepje te creëeren met een maximaal aantal deelneemsters in het topic en/of de tabel in de OP. Dit is een openbaar forum en voor iedereen toegankelijk. Ik zou daarom graag zien dat de OP wordt aangepast om verwarring hierover te voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nankurunaisa schreef:
11-07-2020 09:15
Gezellig kletsclubje voor dames die zwanger proberen te worden:)
NaamLeeftijdKindje nr.NODProvincie
Nanku(runaisa)30/34111-08Limburg
Curlynan29/34119-07Utrecht
Onzekermeisje2534/33129-07 Noord-Brabant
Lizzie8931/362:cheer2:Zuid-Holland
Veronica4281 :cheer2: Gelderland
Babynr340/44429-07Noord-Brabant
Marhoo25/314Zuid-Holland
Willemijn893431/32125-07Zuid-Holland
Kikker9030/302:cheer2:Limburg
Nacoya33/27126-07Noord-Brabant
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste moderator. Ik heb het aangepast. Ik mocht bij een ander groepje niet meer meedoen omdat ze al 10 mensen hadden, dus daarom ben ik dit groepje gestart, onwetend dat dit niet mag.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven