Zwanger worden vanaf juli*

12-07-2018 07:50 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Hier de doorstart van 'zwanger worden vanaf juli 2018' zodat iedereen zelf de tabel kan bijhouden!


Nu met tabel!
Naam Leeftijd (v/m) NOD Ronde #kind Bijzonderheden
Rosanne 31/30 ? 1 1
-Anna89- 28/34 8 aug 1 1 Nieuwe start na miskraam mei '18
hollandsglorie 33/39 10-11 aug 1 1 2e kindje voor partner
lulu33 25/28 15 aug 1 1
Fairytale1 31/34 18 aug 1 2
FortuneCookie_ 31/35 19 aug 1 1
Kievitje 28/33 20 aug 1 1
Bloempje-89 29/33 20 aug 1 1
Rokje 28/32 25 aug 2 1
larv-2 25/27 30 sept 2 1
antigua_2017 32/32 2 1
Kreeft31 31/36 2 1
waterfall06 1 Hormonen gek na Nuvaring
Dierends 28/31 20-9? 2 1

Zwanger! :cheer2: [/tabel] Hoe de tabel werkt: - Je kopieert het eerste stuk vanaf [ tr ] tm [ /tr ]. - Alle stukjes tussen [ td ] en [ /td ] vul je in met je eigen gegevens. - Plaats deze codes onder de laatste deelnemer, maar voor de code die de tabel sluit ([ / table ])
Naam Leeftijd (v/m) UD Ronde #kind Bijzonderheden
princess_familiar 33/35 1 2
Lau_Ngi 27/27 2 1
Rianneee16 27/31 1 1
Zebrastrepen 34/37 1 1 Nierziekte
WinterDS 27/28 1
Vivaantje93 25/28 4 1 Eerder buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad
Okkiepetite 30/30 2 1 Endometriose
Tamtam831 34/44 ? 1 8
Koetjesenkalfjes 28/29 18 mei 2 1
Iza92 26/29 2 2
Stephanie05 27/33 eind mei 2019 1 1
salacia 31/34 medio september 5 2
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:34
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
66.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Present :popcorn: :applause:
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer!

anna och vrouw heb afgelopen maanden wat mee zitten lezen hier op het forum en ik was gewoon blij om te lezen dat je menstruatie op gang is gekomen nu! Echt fijn voor je!
koetjeskalfjes spannende! We zitten in hetzelfde schuitje
Ook hier niet gewacht tot eerste menstruatie na anticonceptiepil gewoon seksen maar :bye:
Oftewel nod is gegokt op basis van 28 dgn cyclus..... denk dat op woensdag zal testen. Dan werk ik niet, wel zo prettig denk ik.
larv lief, dank je!
Antigua veel plezier haha!
Man is heel betrokken, vroeg vandaag over de app hoe m’n afscheiding was🤣 dit omdat ik gisteren dacht beetje bruinig had gezien bij afvegen.
Veel gegokte nods maakt extra spannend hier !
Alle reacties Link kopieren
@OkkiePetite: Haha jij hebt een wel erg betrokken man! De mijne gaat zich echt niet interesseren in mijn afscheiding haha. Wel schattig hoor! :-]

@ Rokje & Kreeft31: Wij hebben (bijna) dezelfde NOD zie ik! Zitten we op hetzelfde moment in spanning over 2 weken..

@ Koetjesenkalfjes & OkkiePetite: Ik ga voor jullie duimen de komende dagen, spannend dat jullie NODs al bijna zijn! Wie weet zijn jullie de eerste zwangeren van dit topic :-]

@rooosanne: ik had vorige maand een duidelijke positieve test met mijn ovulatie, getest met de Action testen. Deze maand ben ik ook dagelijks aan het testen met de action tests, maar tot nu toe geen duidelijke streep te zien, terwijl ik al op dag 16 in mijn cyclus zit en de ervaring leert dat ik gisteren of vandaag mijn ovulatie zou hebben. Wel een lichte streep vandaag. Ik voel me ook alsof ik ovuleer of bijna moet ovuleren, met lichte buikpijn en warmer lijf enzo.

@Antigua en Iza: Ik merk bij mijn man ook dat het misschien toch niet zo handig is om hem op de hoogte te houden van wanneer ik vruchtbaar ben. We zijn de afgelopen dagen daardoor echt op de kalender seks aan het hebben en dat is niet superromantisch of sexy haha. Volgende maand ga ik dat anders doen.

Ik ben benieuwd deze maand, we hebben tot nu toe wel goed gebruik gemaakt van mijn vruchtbare periode denk ik, dus het zou natuurlijk zomaar kunnen. Nu ga ik me de komende 2 weken vast gek maken met alles wat ik in mijn lichaam voel wat erop zou kunnen wijzen dat ik misschien al zwanger ben, omdat het de vorige keer ook zo snel ging haha. Veel waarschijnlijker natuurlijk dat het langer zal duren. Maargoed, we zullen het zien over 2 weken..
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_372785 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 10:54
99.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@koetjesenkalfjes: dankjewel!

@antigua: Mijn man is er eigenlijk heel relaxed onder, hij wil natuurlijk ook graag een kindje, maar is geduldiger dan ik haha.

Wat voelen jullie van je eisprong? Ik heb eigenlijk sinds ik gestopt ben met de pil veel kramp, beetje zeurende buikpijn. Voelt echt anders dan toen ik nog de pil slikte, maar heb niet het idee dat ik nu iets merk van een eisprong.
Alle reacties Link kopieren
@ Okkie, ik wou nog even zeggen dat het me best een heftige situatie lijkt waar jij in zit.. Met de risico's en de kansen dat het heel lang of misschien wel nooit gaat lukken. Hoe gaan jullie daarmee om?

Mijn vriend vond het de eerste keer allemaal heel spannend en was ook best wel onzeker. Maar toen ik zwanger was, draaide hij compleet om haha. Hij was super enthousiast en ook echt verdrietig dat het mis ging.
Nu vraagt hij steeds of ik al wat voel, ook al kan dat nog helemaal niet haha. Hij is er nu ook wel echt mee bezig en dat vind ik het echt leuk om te zien.
Het enige positieve aan de hele situatie is dat we nog zekerder weten dat we een kindje willen en dit ook samen willen.
Alle reacties Link kopieren
manlief hier iets te betrokken, heb ik hem ook verteld dat ik me daar niet meer sexy van ga voelen haha! Dat begreep hij uiteraard, hij vindt het allemaal erg leuk
Anna blijft een vreemd iets voor een man en wordt pas echt, als het zover is ofzo. wat mooi dat je er iets positiefs uit kan halen. Waar zouden we zijn zonder onze partners :)
wat een lieve vraag. Eigenlijk zijn we er best relax onder. 70% van de vrouwen die gediagnosticeerd is, kan zwanger worden. 30% heeft grote problemen of is onvruchtbaar (dat eerste kan de wetenschap verklaren, het tweede nog niet).
Het is zoals het is. Het spannendste voor ons beiden is hoe gaat mijn lijf het doen zonder anticonceptiepil, ga ik snel verkleven, ga ik veel pijnklachten krijgen of andere klachten. Daar zijn we vooral mee bezig. En tot hoever gaan we dan, wanneer is de grens bereikt. Man is heel stellig in zodra het jouw kwaliteit van leven beïnvloed, dan stoppen we het proces. Wat ik ontzettend knap van hem vind, want hij heeft echt een oer gevoel om vader te worden. Maar tot op heden gaat het echt goed.
princess lekker hier al je lichamelijke symptomen delen, we slepen je er wel door heen
rokje geen idee over eisprong, maar als ik volgende week ongesteld word dan, had ik de volgende symptomen: misselijk, kramp in kuiten, en heel veel vochtige en doorzichtige afscheiding :bye:
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben jullie gedaan omtrent stoppen anticonceptie, direct proberen of wachten tot eerste menstruatie of nog andere optie?
Alle reacties Link kopieren
okkiepetite
Ben ik ook wel benieuwd naar!
Zelf al een jaar gestopt inmiddels

En het wordt tijd dat ik me serieus in foliumzuur ga verdiepen; volgende maand is het zover!
Alle reacties Link kopieren
@OkkiePetite: ik had even gemist dat je endometriose hebt, maar wat fijn dat jij en je man er zo goed mee omgaan en dat het goed gaat! Als ik het zo lees heb je goede kansen om gewoon zwanger te worden, ik hoop dat je klachten mee zullen vallen na het stoppen met de anticonceptie.

Ik heb zelf bij de eerste 1 maand gewacht na stoppen met anticonceptie, gewoon om 1 menstruatie af te wachten en de pil goed uit mijn lijf te hebben. Als je dat niet doet en je bent meteen zwanger, dan is het ook lastiger om je uitgerekende datum te bepalen (die wordt berekend vanaf de eerste dag van je vorige menstruatie). Ook blijk je dan meer kans te hebben op een tweeling ;)

Ik ben na de bevalling van de 1e niet meer aan de pil gegaan omdat ik borstvoeding gaf (en nog steeds geef), ik vond het geen prettig idee dat die hormonen in mijn melk terecht zouden komen. Ik ben dus al een hele tijd niet meer aan de pil :)
Alle reacties Link kopieren
@Stephanie: inderdaad wel handig om een potje te halen, het is het beste als je een maand voor je eerste poging al dagelijks foliumzuur hebt geslikt! Merk maakt volgens mij niet echt uit, als je maar 400mcg slikt.
Alle reacties Link kopieren
princess_familiar schreef:
14-07-2018 09:33
@Stephanie: inderdaad wel handig om een potje te halen, het is het beste als je een maand voor je eerste poging al dagelijks foliumzuur hebt geslikt! Merk maakt volgens mij niet echt uit, als je maar 400mcg slikt.
Tnx voor de tip!🙏🏼
Alle reacties Link kopieren
Ik ben middenin mijn strip gestopt, toen “ongesteld” geworden en daarna willen we gelijk gaan voor de 1e poging. We wachten dus niet eerst een menstruatie af. Foliumzuur slik ik sinds een weekje weer.
Bij de eerste waren we al een paar maanden gestopt met de pil, maar gebruikten we nog wel condooms.
Hoi allemaal,

Ik schrijf ook graag mee! Zou iemand me aan de tabel kunnen toevoegen, op de tabblad lukt het me niet? 😊

Leeftijd+Partner: 25 en 28
Ronde: 3
NOD: vandaag, helaas ongesteld. Volgende 11/08
#kind: 1ste
Bijzonderheden: hormonale migraine, bbz gehad in 2016

Wat spannend, het is ons eerste kindje en we kijken er enorm naar uit! Het is de eerste keer dat ik meeschrijf op een forum. Fijn om mee te lezen over jullie ervaringen en te delen.

In maart stopte ik met de pil en startte ik met foliumzuur. In mei zijn we aan onze eerste ronde begonnen. Deze maand beginnen we aan de derde.
In 2016 werd ik wel onverwacht zwanger met spiraal, wat uitdraaide op een bbz. Toen werd er wel een eileider bij me verwijderd. Dus we hopen dat we toch nog vlot zwanger zullen geraken.

Vertellen jullie aan directe omgeving soms wel dat jullie aan het proberen zijn?
Ik merk dat het moeilijk wordt om het verborgen te houden omdat ik let op wat ik eet en drink (geen alcohol of een half glaasje). Of letten jullie hier nog niet zo zeer op?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
2 dagen een smiley gehad en deze dagen goed benut in bed dus spannend! Probeer er overigens niet te expliciet over te praten met mijn man. Zo van het "moet" nu, want is voor ons beide niet leuk

@Rokje, ik voelde gister wel een licht stekend gevoel links onderin mijn buik...maar of dit echt met de eisprong te maken heeft, geen idee. Ik merk wel dat afscheiding weer is verandert.

@Okkiepetite, ik heb mijn pilstrip afgemaakt en vanaf dat moment onveilig gedaan. Met in achterhoofd dat het leuk zou zijn als het toevallig raak zou zijn, maar de kans achtte we klein. Was uiteindelijk dus ook niet het geval.

@Stephanie05 toen ik stopte met de pil, ben ik gelijk foliumzuur gaan slikken. Ik slik trouwens folaat. Dit is voor zover ik weet de natuurlijke vorm en daardoor beter opneembaar in het lichaam (echter ben ik geen deskundige!).

Verder duim ik natuurlijk met iedereen mee deze maand!

Houden jullie trouwens rekening met vakantie plannen etc.? Wij hebben besloten dit niet teveel te doen (afgezien van even geen zika/malaria bestemmingen)
antigua_2017 wijzigde dit bericht op 14-07-2018 11:20
0.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Vivaantje93 welkom! Ik vind de alcoholkwestie ook lastig! Drink niet veel, maar af en toe wel een glas wijn. Wil ook niet dat het teveel opvalt. Ga het tussen ovulatie en NOD wel beperken, want het voelt toch ergens niet fijn. Maarja als het nog een tijd duurt, sluit ik niet uit af en toe met mate te drinken
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen getest, negatief. Ik hoop nu vooral dat ik dan ook snel ongesteld word, dan kunnen we van daaruit verder.

Met alcohol let ik niet op. Ik ben nooit een grote drinker geweest, dus dat glaasje af en toe laat ik nog niet staan.

Ik slik foliumzuur van het kruidvat huismerk. Mama worden vitamine heet het geloof ik.

Voor alle meiden waarbij door medische redenen het misschien wat minder zorgeloos is. Veel sterkte!

Fijn weekend :sun:
Alle reacties Link kopieren
Jammer koetjes, hopelijk snel ongesteld dan maar!

Spannend antigua, nog 2 weekjes wachten!

Welkom Vivaantje.
Alle reacties Link kopieren
WelkomVivaantje!

Hoop dat je snel ongesteld wordt koetjes...

Goed om wat tips te lezen, ik denk dat ik voor huismerk kruitvat of Etos ga.
Ik stopte niet met de pil om direct aan kids te willen “beginnen”, maar omdat ik erg last had van hoofdpijnen en stemmingswisselingen... sinds ik gestopt ben (toevallig morgen exact een jaar geleden) heb ik NERGENS last meer van. Bizar joh, die hormonen...

Hou nog nergens rekening mee trouwens; drink nog een lekker wijntje bij het eten en een biertje op feestjes. Pas als we gaan starten zal ik er wel meer op gaan letten, zelf denk ik niet dat ik dan al volledig stop.
Hoi allemaal,

Zou ik ook nog mee mogen schrijven? Ik lees al een tijdje op verschillende topics mee maar deze maand gaan wij er dan toch ook echt voor! :-D Kan iemand me eventueel ook toevoegen?

Leeftijd+Partner: 29 en 33
Ronde: 1
NOD: 17/7 Daarna 1ste ronde.
#kind: 1ste
Bijzonderheden: geen

Ik ben vorig jaar oktober gestopt met de pil en tot deze maand nog condoom gebruikt. Vind het erg spannend maar probeer er niet te veel mee bezig te zijn. Wel probeer ik op te letten met koffie/alcohol. In iedergeval met mate, maar ben bang dat dit al snel gaat opvallen(drink met uit eten of avondje vrienden altijd wel een glaasje mee ;-) ). Weet jullie omgeving dat jullie bezig zijn(ouders/beste vriendinnen)?

Hopelijk kunnen we hier allemaal snel goed nieuws vertellen! :hyper:

Groetjes!
Welkom Bloempje.

Bij ons weet niemand het. Ik heb zelfs eergisteren nog sterk moeten vertellen dat wij er nog niet mee bezig zijn, haha. Ik denk ook eerlijk dat ze het niet verwachten. We reizen nog veel en ik heb veel projecten hobbymatig dus behoorlijk druk elke avond.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Bloempje en Vivaantje

Ik gebruik sinds 1,5 week foliumzuur van Etos huismerk
Over 4 daagjes mijn implanon eruit :)
Ik ga de eerste menstruatie niet afwachten, we zien wel hoe het loopt
Na de eerste menstruatie wil ik wel mijn ovulatie wat in de gaten gaan houden met testen, omdat ik al zo lang aan de AC zit en echt geen idee heb hoe mijn cyclus eruit zal gaan zien.
Ik let nog niet op qua drankjes/wijntjes maar wil daar straks wel wat rekening mee gaan houden, maar drink ook niet zo regelmatig dus vind dat ook niet lastig

Ik heb het wel aan een paar vriendinnen verteld maar niet precies wanneer we gaan starten, alleen dat het ergens in de komende maanden zal zijn
Familie heb ik er niet over verteld, pas als het zover is denk ik

Vind het wel lastig met wanneer je wie inlicht, heb nu een aantal mensen in mijn omgeving gesproken die zwanger zijn en die gaven aan veel druk te voelen om te moeten wachten tot de 12 weken echo geweest is
Hoe staan jullie daar in?
Alle reacties Link kopieren
princess_familiar een tweeling! wow! dan maar hopen dat ik ongesteld word zo haha! en dank voor je woorden :)
vivaantje welkom! wat een verhaal ook weer! Hopen op een snelle zwangerschap :hug:
Koetjesenkalfjes hè balen! al ongesteld?
stephanie wat een troep toch al die hormonen ! fijn dat klachten nu weg zijn :)
bloempje welkom! regelmatige cyclus ?
vertellen omgeving ja 5 vrienden weten het, ik heb het aan 3 vrienden verteld, manlief aan 2.
eten&drinken wijntje op z'n tijd vind ik wel lekker, maar mensen zijn wel van me gewend dat ik soms niet drink. Daar kom ik prima mee weg. Voor mezelf vooral vervelend biefstuk, carpaccio en filet americain. In begin zal ik dat wel overslaan gok ik, tijdens menstruatie wel eten haha! Maar als het te lang duurt voor mijn gevoel, dan zal ik wel weer gaan eten hoor :)

Afgelopen week voelde ik me echt goed, sinds gistermiddag/avond moe moe moe . Heb dan ook 12 uur geslapen vannacht en nog steeds moe :D
Dit herken ik wel van menstruatie uit het verleden, af en toe mini krampjes onderin de buik. Volgens manlief ben ik onredelkijk (wat ik uiteraard niet vind, maar weet ook dat rond menstruatie kan zijn) Ik begin zowaar te geloven dat menstruatie eraan komt. Wat ik op zich goed nieuws vind, dan weet ik dat dit in ieder geval nog 'werkt'.
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik zit heerlijk buiten met laptop op schoot en heb even de tabel aangepast op volgorde van NOD, kunnen we 1 oogopslag zien wie er iets spannends heeft. Ook de nieuwe dames toegevoegd. Klopt het zo?
Liefs OkkiePetite

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven