Zwanger worden vanaf mei 2018

25-04-2018 21:05 587 berichten
Hi allemaal!

Wie gaat er ook vanaf mei (weer) proberen zwanger te worden? Schrijf je mee?



Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Ronde Bijzonderheden
Dookster
(28/31)
Tweede 29-6 2 Zwanger :heart:
AUTUMNGIRL93
(24/29)
Eerste 1 Zwanger :heart:
Happy-Life
(25/28)
Tweede 30-5 1 Zwanger :heart:
-Anna89-
(29/35)
Eerste ... ... Zwanger :heart:
CherryBlossom
(27/32)
Eerste 4-7 #zoveel
ag-s
(31/35)
Tweede 20/21-10 6 ronde 3 na miskraam in juli
Yenthe_87
(30/30)
Eerste 27-6 3
W002
(32/36)
Tweede 26/5 1
Koekiejj27
(28/29)
Tweede 28-05 1
Eef-1-9-8-8
(29/42)
Eerste 14-06 3
Sali1985
(32/34)
Eerste 13-05 1 Zwanger :heart:
ER_6_N
(28/31)
Eerste 06/06 1
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:01
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
86.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Anna heb ik weer wat geleerd :hihi: 5 jaar zo’n ding gehad en hij deed z’n werk dus heb me er nooit verder in verdiept.

Wat verbieden betreft doe ik ook niet aan. Man heeft een verleden met alcohol dus daar doen we sowieso al niet aan om hem niet in de verleiding te brengen. Zelf heb ik me netjes aan de regels wat voeding betreft gehouden tijdens vorige zwangerschap en dat ben ik nu ook weer van plan maar m’n man mag alles eten wat hij wil hoor.

Welkom ER6N!

W002, fijn dat je op schema ligt. Hopelijk is je cyclus gewoon normaal.
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
Net getest, negatief. Begin nu wel een beetje te snappen waarom het beter is om te wachten met testen tot na nod. Een witte test is echt k*t :-(. Zit nu 2 of 3 dagen voor nod. Is er nog kans denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Er is zeker nog kans maar wachten tot je overtijd bent is het beste, positief blijven en anders op naar een volgende ronde!💪🏼✨ Zet hem op!
Ahhh balen Eef! Maar inderdaad, misschien ben je gewoon te vroeg met testen. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Welkom ER6N!

Jammer Eef! Het kan idd te vroeg zijn, volgens mij is testen na je nod toch het meest betrouwbaar.
Nog even spannend dus!
Alle reacties Link kopieren
Nou ik weet niet wat dit is.. Gister echt krampen gehad, dacht echt dat ik vandaag vreselijk ongesteld ging worden maar.... niks.
Gisteravond een heeeel klein beetje bloed gezien (maar dan heb ik het over 2a3 soort van druppels). En vandaag niks en ook een stuk minder krampen.
Toch raar hoe je lichaam doet soms...
-anna89- wijzigde dit bericht op 13-05-2018 13:25
Reden: spelfout
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannend Anna! Heb je al een test gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Oke meiden, ik ben gek aan het worden. Ik ben echt heel ongeduldig en ging net nog een test doen. Geen idee waarom, had gewoon het gevoel dat het moest. En nu zie ik dit:

http://nl.tinypic.com/r/293yo78/9

Wil ik het te graag zien of staat er echt een meeeeeeeeeegaaaaa licht teststreepje? :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Sorry Eef, maar ik zie niks...
Kan misschien aan de foto liggen of het is echt nog te vroeg..
Over een paar dagen weer testen, dan weet je het zeker ;)
Alle reacties Link kopieren
O en ik heb niet getest en ga dat ook nog even niet doen. Ik heb mijn nod op woensdag staan, maar stel dat ik niet ongesteld word wacht ik zeker tot het weekend en misschien nog wel langer..
De kans is groter dat mijn cyclus langer is dan dat ik gelijk zwanger ben. En een negatieve test vind ik stom en betekend dat mijn angst om niet ongesteld te worden 'uitkomt'..
Alle reacties Link kopieren
Sorry is zie ook echt niks... toch nog even een paar daagjes geduld.

Zag het echt positief in, maar vandaag heb ik echt zowiets van denk dat het even gaat duren voordat ik weer zwanger ben. Ach laten we het erop houden dat het komt door vannacht weinig slaap en langs ouders en schoonouders geweest. Dochter die weer aan alle kant belaagd word bij m'n schoonouders. En daar word ik altijd erg kort en sjago van.
Wij zitten nu lekker op de bank met een bak kapsalon en gaan vanavond een poging wagen! Waarschijnlijk woensdag eisprong!
Alle reacties Link kopieren
Eef, je bent vroeg met testen, wacht rustig af.

Anna ik snap dat je nog even wacht. Ik ga ook wachten tot een paar dagen over m’n NOD. Ik ben blijkbaar dus ook nog niet regelmatig en wil liever ook geen witte test zien als het niet hoeft.

Happy wat rot dat je schoonouders je dochtertje zo belagen. Wat doen ze dan precies?
En veel plezier vanavond ;)
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook niks Eef maar wie weet.. spannend afwachtend!

Ik nog geen NOD vandaag, wel krampen-gevoelige borsten en mega misselijk. Helaas had ik dit vorige maand ook bij mijn eerste natuurlijke cyclus/ongesteldheid dus ga er vanuit dat het morgen doorzet.
Toch spannend, aangezien ik 3 jaar geleden ooit even zwanger ben geweest en toen ook misselijk was en het enige dat hielp was iets eten en dat is nu ook het geval.
Maar goed gezien ik vorige maand ook misselijk was en de krampen wel echt als menstruatie krampen aanvoelen ben ik er bang voor.

Achja dat het dan maar snel doorzet zodat het weer achter de rug is!

@Anna en Dookster, ik snap jullie helemaal en daarom wachten wij ook totdat we minimaal aantal dagen overtijd zijn. Stiekem was het leuk om er hier in Barcelona achter te komen áls het raak was, maar een negatieve test misschien nog wel shitter hier dus toch maar niet.

@happy jeetje wat rot zeg! Positief proberen te blijven, maar snap dat dit soms moeilijk is hoor!
Alle reacties Link kopieren
@dookster, ze houden dochter constant in de gaten en zeggen o zie je dit ze kan al staan ow ze kruipt. Tillen dr constant op... als ze rustig een knijpfruitje op smikkeld zegt mn schoonvader; ‘ow kijk nou wat ze doet’ tegen schoonmoeder. Etc etc.... over volle aandacht.... en laatst met koningsdag kreeg ze achter mn rug om slagroom en zei mn schoonmoeder later heeft ze wel eens slagroom op. Ja ... net van jou in de keuken 🙄 en toen pakte ze nog een lepeltje slagroom toen zei ik 3x nee niet doen niet geven en toch doen. Ja dit zijn mn schoonouders 😅 dochter komt er altijd overprikkeld vandaan.... als ik mn schoonvader tegen kom als ze in de wagen zit gaat hij helemaal met zn hoofd in de wagen .. naja zo kan ik nog wel even door gaan.
Had het er vanavond nog over met m’n man of ik niet overdrijf... maar hij zei ook dochter is net een atractie voor hun. Hij had vandaag ook gezegt tegen zn ouder laat haar even met rust is geen atractie.

Maar komt denk ook wel is eerste kleinkind van mn schoonouders... ookal is ze ook van mn eigen ouders eerste kleinkind maar ze doen heel anders en laten dochter gewoon haar ding doen. En gewoon mij moeder zijn.
Schoonouders zitten ook constant ow pas op dit pas op dat.... weet nog wel dochter was net geboren zegt ze tegen mn man wel goed het hoofd ondersteunen.... denk hallo hij is de vader hij weer heus wat hij moet doen.
Schoonmoeder kan slecht dingen los laten. Ze heeft 2 zoons maar liefst zou ze nog van alles voor ze regelen.
Alle reacties Link kopieren
@Happy, dat lijkt me echt lastig zeg! Gelukkig is je vriend het er ook mee eens en zegt hij er ook wat van tegen zijn ouders. Lijkt me helemaal vervelend als hij niet ziet wat jij ziet..
Vooral dat ze jullie niet de ouders laten zijn, je mag je kind toch opvoeden hoe je dat wil. Zij hebben hun kans al gehad, denk ik dan altijd maar...
Ik zie ook hoe mijn schoonouders met het neefje en nichtje van mijn vriend omgaan en dan zie ik zoveel dingen waar ik het niet mee eens ben. Maar ik zou het wel heel moeilijk vinden om dit tegen hen te zeggen. Gelukkig is mijn vriend het er ook mee eens en zei laatst 'Als het zover is, moeten we toch eens een goed gesprek met mijn ouders hebben'. Hopelijk is dat niet nodig..

Vervelend trouwens dat je die angst hebt dat het nog heel lang gaat duren voor je weer zwanger bent. Waar komt die angst ineens vandaan? Of was het een tijdelijk iets en gaat het alweer beter? ;)

@ Sali, spannend zeg! Ook al wil je niet hopen dat je toch zwanger bent, dat gebeurd toch he.. Ben je nog op vakantie?

Hier nog niet ongesteld. Ook niet echt kramp meer, alleen steekjes onderin mijn buik. Ik wacht nog maar even af, maar ga er vooralsnog gewoon vanuit dat ik van de week ongesteld word.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn onderweg naar het vliegveld. Nog altijd krampen maar niet ongesteld gisteren of vandaag is mijn NOD dus zal vandaag wel. Al blijft er een sprankje hoop zolang ik het nog niet ben zoals je als zegt Anna, maar de krampen voelen wel echt als ongesteldheidskrampen.
Grrr irritant dit, graag of snel doorzetten of geen krampen en zwanger maar dit wachten op menstruatie is super vervelend!

@Happy jeetje ja dat was ook niks voor mij. Gelukkig ziet je vriend het ook en kun je het er wel over hebben!
Alle reacties Link kopieren
Sali ga je op vakantie?

Jaa eigenlijk is testen voor nod echt slecht. Omdat er nog zoveel mis kan gaan mja zo nu en dan deed ik dat ook. Ik lees dat vele zenuwachtig zijn en veel voelen in de 1e ronde. Maak jezelf niet gek hoor. Echt dat stress is zo niet goed voor je lichaam. Maarja zo zijn wij hè haha. En weet dat je lichaam echt voor de gek kan houden. Helaas!

Maar paar nod.. Ik duim!!!! Je weet maar nooit. :)
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet precies hoe je je nu voelt Sali!
Ik kon er vannacht gewoon niet van slapen, gewoon van de onzekerheid. Terwijl ik dat helemaal niet wil..
Fijne terugreis!

Helemaal gelijk hoor Ycjoo!
De kans dat het gelijk lukt is zo klein. Ik hou mezelf ook echt voor dat je jezelf zo voor de gek kan houden (al weet ik zeker dat ik de krampen en druppels bloed niet heb ingebeeld) en dat alles wat evt ga voelen gewoon nep is.
Maar toch denk je dan 'Wat als het nou wel zo is?'
Komt bij mij denk ik ook omdat het de eerste ronde is dat ik het allemaal zo spannend vind. Als het langer duurt, is het allemaal niet meer nieuw en gaan de zenuwen er wel meer af denk ik..
Hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Ha ladies, ben een paar dagen niet online geweest en dan moet je ff bijlezen. haha. gezellig zo. Welkom voor ER6N,
Ik heb ook jaren een spiraaltje gehad. Die eruit laten halen in juni 2016 en toen gelijk een regelmatige cyclus. Kan dus gewoon. Kreeg toen wel wat andere menstruatiesymptomen die ik daarvoor nooit had. Zo was ik dus in de eerste maand heel erg misselijk en kreeg ik echt pijn aan mn borsten tegen de tijd dat mn menstratie eraan zat te komen. Misselijkheid bleek van t foliumzuur te komen. Ik slikte dat in het begin vóór mn ontbijt. Maar het was dus beter om t ná mn ontbijt te nemen. Dus als dames misselijk zijn, let daar eens op of dat het misschien kan zijn. Zere borsten ben ik blijven houden. Maar nu na mn zwangerschap heb ik 3 menstruaties gehad en nog helemaal geen zere borsten. Dus je lichaam kan flink veranderen zo door de jaren heen en met de nodige hormoonwisselingen. Wij zitten nu midden in onze 'ei-week' (zo heb ik het vanmorgen maar even gedoopt). haha. ik denk dat ik donderdag eisprong heb, maar heb eigenlijk geen idee, omdat mn eerste cyclus 31 dagen was en 2e 27. dus ik ga nu even uit van 28 dagen, en dan kom ik donderdag uit. Maar ben dinsdag en woendagnacht niet thuis, dus om de dag seks gaat deze weekniet lukken. Ga er dus maar even vanuit dat het deze maand nog niet raak gaat zijn. Is natuurlijk niet erg, want is pas 1e maand dan dat we weer proberen.

Als jullie het vol kunnen houden dan zou ik niet gaan testen voor NOD. Het geeft zelden duidelijkheid. En mocht de test wel positief zijn, dan kan het alsnog misgaan. En dan is het extra verdrietig, want dan is het niet een gewone menstruatie maar een miskraam. Maar als je t te spannend vind, dan gewoon doen natuurlijk ;-)
Eef, ik zie geen 2e streep op je test. Maar weet ook niet goed waar ik em ong moet zoeken. komt ie links of rechts van de teststreep? Wanneer wil je weer gaan testen? Morgen?
Sali, weer veilig thuis? Al ongesteld? Ongesteld zijn en reizen is trouwens ook beroerd he?!. ik moet over 2 weken op reis, en moet dan precies rond die dagen ongesteld worden. blegh... moet ik dan al ter preventie een tampon in doen? niet erg gezond he? Maar doorlekken in t vliegtuig lijkt me ook niet zo'n pretje :-(
Alle reacties Link kopieren
oh men....ik heb iedere keer van die lange verhalen. sorry. zit dan lekker te typen en heb t niet door.... :blabla: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Thanx hield voor de support!
Net weer thuis van 6 dagen Barcelona en goed genoten, heerlijk!!
Maar nog altijd geen ongesteldheid te bekennen, wel dus al 3 dagen krampen en pijnlijke borsten en met vlagen wat misselijk.
Nu had ik dit inderdaad ook mijn vorige cyclus, de eerste natuurlijke en de krampen voelen toch echt als ongesteld worden.
Irritant dat ze er al 3 dagen zijn en geen druppeltje bloed te bekennen.

Op vakantie dus gelukkig niet ongesteld fieuwww haha lijkt me ook niks. Al verlies ik nooit veel bloed, dat scheelt wel.

@Anna ooo zo spannend bij jou he! Want die 3 druppeltje is toch geen menstruatie lijkt me dus fingers crossed voor jou!!

@AG-S thanx voor je ervaringen, helpt me wel hoor dus totaal niet erg je langere verhaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik had net een heel verhaal getypt en nu is alles weg :facepalm: overnieuw dan maar.

Sali welkom thuis. Weet je al wanneer je van plan bent om te testen?

Happy ik kan me voorstellen dat je daar niet goed van wordt. Mijn moeder is ook wel van het ‘och kijk nou wat ze doet’. Heel irritant.

AG-S persoonlijk heb ik helemaal geen last van je lange verhalen hoor. Ik gebruik zelf als ik bang ben om door te lekken een maandverbandje en de tampons klaar in m’n zak. Ben helemaal geen fan van maandverband maar een tampon gebruiken voor ik ongesteld ben vind ik niet fijn.

Vandaag weer eens wezen zwemmen met dochtertje, zo leuk :heart:
Hier komen de vruchtbare dagen er ook aan maar omdat m’n vorige cyclus 24 dagen was weet ik niet precies wanneer m’n eisprong zal zijn. Wij maken het daarom de komende week gewoon om de dag de avonden gezellig, vindt man ook helemaal niet erg :proud:
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
Anna zo is het ook haha. Sommige pijntjes en kwaaltjes zijn nep maar ongesteldheid kwalen kunnen ook zwangerschap kwalen zijn. En sommigen voelen van alles maar 1 cyclus niet en zijn zwanger.
Echt en je kunt verschillende kwalen mee maken haha (i know :facepalm: )
Die zenuwen duren nog wel wat maandjes. Hopelijk duurt het niet zo lang! Gaat goed hoor! Ben al paar dagen bezig met meten.. gemiddeld 36.5 en 1x 36.9 (nadat ik avond heel veel gedronken had. Was groot feest hier) kun je meteen zien dat het wel invloed heeft op je temperatuur. Ik heb een schema getekend en die vul ik in. Als ik deze maand klaar ben zal ik het posten met de ovulatie testen. Zelf ben ik benieuwd naar de volgende maand om te vergelijken.

Dookster, (verschillende) sexy lingerie werkt enorm goed! Zo hou ik het 'moeten' er af. Vooral op langere termijn dan.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Heel verhaal alles weg :cry: lijkt wel normaal hier de laatste dagen 😅 werkt ook zo niet lekker t forum op je mobiel okeee gaan we weer!

@sali je houd het nog spannend! Nog niet ongesteld? Wanneer wilde je gaan testen?

@anna wie weet als jullie een kindje krijgen zijn je schoonouders wel anders. Maar wel fijn dat je vriend nu ook al ziet hoe er met zn neefje en nichtje om word gegaan hij het niet bij z’n eigen kind wilt.
En die onzekerheid komt beetje door de vorige keer was het in ronde 1 raak. En nu ga je er wel beetje van uit dat het weer gauw raak is. Maar toch spookt t ergens in mn hoofd jaa toen was het wel gauw raak maar kan ook gewoon een half jaar duren.... dat dus.
Owja en de druppeltjes bloed, zou innesteling kunnen zijn!? Had ik toen wel... hoeft niet altijd zichtbaar te zijn maar 5 dagen later had ik een positieve test! Dus wie weet spannend zeg!

@dookster ow heerlijk wezen zwemmen! Vind ik ook leuk maar altind een gedoe met alle spullen etc.... wil binnenkort weer eens gaan maar moet zeggen we hebben met die mooie weer ook veel buiten water pret!

@ag-s wat dookster zei had ik ook gedaan maandverbandje in en tampon bij de hand. Hier verwacht ik morgen mn eisprong! Jammer dat jullie elkaar nu even niet treffen maar als je mogelijk donderdag je ei hebt donderdagavond maar gezellig maken!

Hier worden we lekker opgejaagd door schoonzus aka nu bridezilla vrijdag is hun dag en we worden belaagd met vragen aanwijzingen hoe we t allemaal moeten doen... snap je bent zenuwachtig maar je kan niet je hele dag regiseren toch :P
Alle reacties Link kopieren
Ycjoo we hebben het gelukkig nog nooit gedaan omdat het ‘moet’ of dat gevoel erbij gehad.
Succes met tempen! Ben benieuwd.
In the end we only regret the chances we didn't take.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven