Zwanger worden vanaf mei 2018

25-04-2018 21:05 587 berichten
Hi allemaal!

Wie gaat er ook vanaf mei (weer) proberen zwanger te worden? Schrijf je mee?



Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Ronde Bijzonderheden
Dookster
(28/31)
Tweede 29-6 2 Zwanger :heart:
AUTUMNGIRL93
(24/29)
Eerste 1 Zwanger :heart:
Happy-Life
(25/28)
Tweede 30-5 1 Zwanger :heart:
-Anna89-
(29/35)
Eerste ... ... Zwanger :heart:
CherryBlossom
(27/32)
Eerste 4-7 #zoveel
ag-s
(31/35)
Tweede 20/21-10 6 ronde 3 na miskraam in juli
Yenthe_87
(30/30)
Eerste 27-6 3
W002
(32/36)
Tweede 26/5 1
Koekiejj27
(28/29)
Tweede 28-05 1
Eef-1-9-8-8
(29/42)
Eerste 14-06 3
Sali1985
(32/34)
Eerste 13-05 1 Zwanger :heart:
ER_6_N
(28/31)
Eerste 06/06 1
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:01
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
86.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Happy, ik heb het juist andersom. Bij dochter was ik er echt continu mee bezig en was ik liever gister dan vandaag zwanger zeg maar. Nu heb ik het gevoel van ‘we zien wel’. Weet niet of ik dat de hele maand kan vasthouden hoor :bonk:

Ycjoo, fijn dat je zon goeie band hebt met je schoonmoeder! Kan zo anders zijn :) mijn schoonouders zijn ook toppers, maar ik praat niet over m’n cyclus hihi. Maar dat doe ik met m’n eigen moeder ook niet :$
In the end we only regret the chances we didn't take.
Haaj dames!

Graag zou ik ook willen meeschrijven.

Ik heb een zoontje van ruim anderhalf jaar. En het kriebelt al een hele tijd bij mij. Mijn man wilde er eerst mee wachten om voor een tweede te gaan, maar we zijn er nu beide klaar voor! :cheer:

Ik heb er heel erg veel zin in en kan niet wachten om weer zwanger te zijn.
Ik was gelijk de eerste keer zwanger geworden van mijn zoontje, en de zwangerschap verliep goed. Rond 16 weken begon ik wel last van mijn rug te krijgen en hield ik veel vocht vast, maar ik heb erg genoten van mijn zwangerschap.

Ik weet eerlijk gezegd nie hoe ik mezelf in de tabel kan plaatsen, zou iemand dat voor mij willen doen? :roll:

Ik ben 28 mijn man 29. Dit wordt onze tweede kindje en onze eerste ronde. Mijn nod is 28 mei :winkie:
.
anoniem_63adffd229473 wijzigde dit bericht op 05-05-2018 20:23
Reden: Foutje
97.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom Koekiejj!
Ik heb jou en W002 in de tabel gezet.
Alle reacties Link kopieren
Leuk koekiej, ben benieuw of het deze x ook zo snel raak is. Zou natuurlijk wel heel erg leuk zijn!

Ik heb zelf de laatste dagen last van mijn borsten (vooral als er druk tegenaan komt). En mijn tepels zijn veel groter de laatste week. Heb alleen geen idee of dit komt doordat ik ongesteld ga worden of niet. Voordat ik anticonceptie gebruikte en tijdens had ik niet rond mijn menstruatie nooit last van. Herkent iemand dit toevallig?

Ik heb trouwens geen idee wanneer mijn NOD is aangezien dit de 2e menstruatie na het verwijderen van mijn spiraal moet zijn. Uitgaande van 28 dagen zou het vandaag zijn maar ik geef het denk ik nog tot donderdag voordat ik anders ga testen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Koekiej! Hopelijk geen pijn en vocht bij deze zwangerschap!

Spannend Autumn! Pijnlijke borsten was bij mij het eerste teken vorig keer. Ik hoop dat het raak is voor je :) Knap dat je zo lang wacht tot je gaat testen!
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
Dookster ik wou het vol houden maar mijn vriend was toch wel erg nieuwsgierig. En meteen 2 streepjes zichtbaar! Daarna nog een clear blue test gehaald net omdat ik het echt niet kon geloven en die gaf duidelijk aan zwanger 2-3 weken :D
Alle reacties Link kopieren
Woehoe!! Gefeliciteerd!!
Wat snel ook!
Alle reacties Link kopieren
Ja kan het zelf ook nog niet bevatten dat het in 1x raak is.. helemaal niet omdat mijn moeder voor haar zwangerschap een lang traject heeft gehad voordat ze zwanger was. Maar zo zie je maar elk lichaam is anders. Hopelijk volgt er hier snel meer positief nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd hoor !! Wat fijn voor jullie. :yes:

Nog steeds niet ongesteld hier. Maar testen weer doe ik nog niet. 2 negatieve testen zijn genoeg. 4 dagen na nod vandaag.
Wie dookster en yenthe nog even voor jullie :)
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Autumn, gefeliciteerd! Wat fijn zo snel, en ook al 2-3 weken! Morgen gelijk maar afspraak maken zou ik zeggen!

Knap dat je niet test hoor Ycjoo maar kan het me ook wel voorstellen. Gewoon nog maar afwachten dan. Ik had m’n NOD nog niet aangepast in de tabel maar ben eergisteren al (4 dagen te vroeg) ongesteld geworden. Maar wij beginnen ook pas nu hoor, deze maand nog condooms gebruikt dus was ook niet zo spannend of ik wel of niet ongesteld zou worden :P
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
Echt leuk voor jullie Autumngirl! Dat verwacht je idd niet, meteen de eerste keer zwanger (tenminste ik ook niet). Maar je mag het nu wel gaan geloven :)

Ycjoo, echt balen joh... Kan me voorstellen dat je dan maar liever meteen ongesteld word, na de teleurstelling van niet zwanger zijn.
Je was altijd wel regelmatig toch?

Dookster, misschien nu wel fijn dat je eerder ongesteld bent, des te eerder kan je beginnen ;)

Oeh ik zat net te googlen en zoveel spulletjes die ik wil voor een baby zijn nu in de aanbieding. Geen grote spullen, meer in de trant van slaapzakken en dekentjes. En ik ben bang dat ze uit de collectie gaan, dus ik wil nu alles gaan kopen haha.
Maar ik had me voorgenomen om niks te kopen voor het echt zovee is (in het kader van er niet teveel mee bezig zijn haha), dus ik ga het niet doen..
Autumn gefeliciteerd! Fijn zeg dat het de eerste ronde meteen raak ik :hello:
Voel je je tot nu goed? Geen misselijkheid ofzo?

ycjoo knap dat je nog niet gaat testen. Wanneer wil je weer gaan testen? Wanneer je een week overtijd bent? Wel spannend zeg.

Over een paar dagen begint mijn 'vruchtbare periode' ik vind het best wel spannend, aan de ene kant wil ik er niet te veel mee bezig zijn.. maarr hoe doe je dat :?: :bonk:
Alle reacties Link kopieren
@autumn gefeliciteerd!!!!! Wat fijn dat het gauw raak is!! Op een goede zwangerschap :cheers: (met water dan he ;))

@koekiejj tjah er niet te veel mee bezig zijn is lastig 😅 wij hebben het er ook wel iedere dag over. Gewoon van de vruchtbare dagen genieten en het gezellig houden tussen dr lakens!

@Anna dat had ik toen ook hoor! Maar er zijn heeel vaak aanbiedingen. Gewoon in de gaten houden als je straks zwanger bent! En er zijn ook gewoon te veel leuke spullen! Ga straks naar de stad shoppen voor mezelf en de kleine maar ik weet wel wie met de meeste kleren de stad uit gaat xD de kleine!

Lekker he dit weertje! Wat genieten! Wij hebben sinds kort een nieuwe tuin en genieten er echt van. Gisteren voor het eerst met de kleine in het badje buiten gespeeld. En een terasje gepakt en uiteraard nog biertjes en wijntjes benuttigt! Nog even van genieten! 18 mei hebben we nog een bruiloft, dan heb ik ervoor net mn vruchtbare dagen. Maar ik sla een biertje of wijntje dan nog niet over. 1 dat valt te veel op en 2 mocht t raak zijn is het nog niet ingenesteld dhs naar mijn mening niet schadelijk. En bont maak ik het ook niet die avond want we blijven daar slapen en de kleine is ook mee en ben er dus ook gewoon voor haar! Daarna laat ik de alcohol en rest wel achterwege tot een positieve test en mocht ik ongesteld worden drinken we dat weg met een wijntje :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Woow autumn gefeliciteerd! Super.zeg!

Ycjoo: vervelend he nu die onduidelijkheid!
Alle reacties Link kopieren
Ycjoo wat balen dat de testen negatief zijn en er nog steeds geen menstruatie is.. Wie weet was je eisprong later?

Dookster heel veel succes, hopen dat het bij jullie ook in 1x raak is!

Spullen kopen durf ik eerst nog niet hoor Anna. Eerst maar een echo afwachten.. Deze week eerst maar een praktijk opzoeken. Voel me tot nu toe gelukkig prima en (nog) geen ochtend misselijkheid gelukkig!

Geniet allemaal van het heerlijke weer!
Alle reacties Link kopieren
Haha Anna kan je inderdaad beter nog even mee wachten. Anders maak je jezelf helemaal gek. Babydump is altijd goedkoop en dingetjes als slaapzakken en kleertjes e.d. Zijn ook continu in de aanbieding. Plus, kleertjes moet je niet te veel kopen, je gaat echt zo enorm veel krijgen als het zo ver is. Wij hebben pas het eerste gekocht toen we de 20 weken echo hadden gehad. Maar dat kwam ook door de angst die ontstond na het verliezen van nummer 1.

Koekiej, gewoon vooral genieten van je vruchtbare periode :)

Happy, ik heb me voorgenomen om dat te doen met een carpaccio :biggrin: ik neem er aan t einde van m’n menstruatie nog een en mocht ik weer ongesteld worden eet ik het elke keer tot t raak is :p

Autumn, laat dat ‘ochtend’ maar weg hoor :facepalm: als t eenmaal begint overkomt het je de hele dag. Maar! Het is het allemaal waard :)
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
Haha ik hoop het niet.. Maar dat zien we dan wel weer. Het is voor een goed doel!

Carpaccio, mmm! Kan nu al niet meer wachten totdat ik dat weer mag eten. Helaas niet nog even snel gedaan voor m'n nod.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Autumngirl! Geweldig dat het al zo snel is gelukt. en 2-3 weken op de test betekent dus al 4-5 weken.
Hopelijk betekent dit veel goeds voor onze groep.

Welkom voor de nieuwe dames.
Ycjoo, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. dit is echt niet fijn. het liefst natuurlijk zwanger, maar anders gewoon je menstruatie. dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Ik ben pas uit eten geweest in zo'n soort tapas restaurant en heb ik alleen maar rauwe tonijn, carpaccio en vitello tonato gegeten. haha. en een gin tonic gedronken. heel bewust van elk hapje en slokje genoten. Had ik nog niet vaak genoeg gedaan sinds mn bevalling, dus probeer het nu wat vaker te doen. Want ik hoop dat het binnenkort al weer niet meer mag. haha.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik schrijf ook graag mee! Wij zitten in ronde 2 en nod is 15 of 16 mei. Ik voel natuurlijk van alles, maar echt opvallende dingen nog niet. Wel een soort menstruatieachtige kramp gehad vanmorgen, waarvan ik hoop dat het de innesteling was. Ik heb ook gevoelige borsten en daarvan kan (of wil ;-)) ik me niet herinneren dat ik dat normaal ook heb. Ik ga er zondag een vroege test aan wagen, dan is het namelijk Moederdag!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop met je mee AGS! En anders doen we ons nog eens tegoed aan alles wat zwangeren wordt afgeraden :high5:

Welkom Eef, ben benieuwd of het raak is! Spannend, spannend :)
In the end we only regret the chances we didn't take.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Eef!
Toevallig, dan lopen we gelijk. Mijn nod staat voorlopig ook op 16 mei.
Spannend! Ik vind vroege testen maar stomme dingen haha, maar ik kan me voorstellen dat je heel nieuwsgierig bent en stel nou dat hij gelijk positief is ;)
Alle reacties Link kopieren
Hay allemaal,

Ook ik zou graag willen meeschrijven, als dit nog mag van jullie :)

Ik ben zelf 32 jaar en mijn vriend 34. In maart had ik mijn laatste pil en in april na 30 dagen mijn eerste “echte” menstruatie.
De vorige maand waren we niet bezig wanneer mijn ovulatie was, aangezien ik vooral benieuwd was of ik een normale cyclus zou hebben of dit uit zou blijven. Gelukkig heel normaal dus!

Vanaf deze maand zijn we er wel echt mee bezig, mijn ovulatie was eind april en ik zou dan rond 13-16 mei mijn NOD hebben, hopelijk dus niet.. fingers crossed!!🤞🏼
Al zou het natuurlijk super snel zijn, toch hoop ik het natuurlijk!!

We zeiden eerst tegen elkaar dat na de zomer zwanger zijn, prima zou zijn. Gek dat als je eenmaal stopt met anticonceptie je meteen er mee bezig bent, zowel mijn vriend als ik.

Aangezien ik tegen niemand iets wil zeggen (zover dit kan met alle vragen en hints..), vind ik het super fijn met jullie hierover te babbelen. Vooral van die symptomen te bespreken en de spanning etc..
dus hopelijk mag ik nog bij jullie groepje!!

Dan voeg ik me straks in de tabel toe en lees ik alles even bij van iedereen.

Groetjes,
Sali
Alle reacties Link kopieren
Welkom Eef en Sali. Tuurlijk mag je erbij :-)
Voor sommigen komt de NOD al dichtbij. Spannend!!

Ik heb het er nog eens even goed met mijn man over gehad. Ook omdat ik foliumzuur wil gaan slikken als we er echt weer voor gaan. Conclusie: ik ben sinds een aantal dagen foliumzuur aan het slikken.... :hyper: hihi

Ik zit nu ong op de laatste dag van mn menstruatie, dus het feest kan weer beginnen. Ik hoop echt wel dat ik het iets beter los kan laten dan bij baby 1. Toen was ik er toch wel erg mee bezig dat we wel op het juiste moment seks moesten hebben (en aangezien ik niet wist wanneer mn eisprong was, had ik geen idee wat het juiste moment was), en vond ik die week voor mn NOD altijd vreselijk lang duren. Hopelijk gaat t nu iets beter met de afleiding van mn dochtertje :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sali! Leuk dat je mee schrijft!

Leuk dat jullie er nu ook samen echt uit zijn AG-S! Gewoon lekker genieten samen :) ik merk wel dat ik er echt rustiger onder ben, hoop dat dat voor jou ook het geval is. Ik denk dat wij ongeveer gelijk zitten dan, mijn laatste dag ongesteld zijn is ook vandaag of morgen gok ik :biggrin:
In the end we only regret the chances we didn't take.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven