Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren
Picco eerder vergeten op jou te reageren maar hahaha moest zo lachen om je blunders. Die mail is ook zo mijn ergste angst. Ik had laatst ook zoiets.. was met een collega aan het roddelen via teams en toen stond hij op record. Omg. Dat hele gesprek hangt dus ergens in de cloud. Zolang ik niks hoor wakker ik niks aan haha.

Koetjes ik had ergens gelezen dat die testen met streepjes handiger zijn omdat je hem dan kan zien oplopen en makkelijker je piek kan zien. Dat die clearblue soms heel lang een smiley blijft of dat je hem juist net mist. En is ook een stuk duurder trouwens! Die van de action vond ik top.

Aviendha lastige situatie! Ik ken weinig mensen die roken dus dat scheelt. Maar ja.. misschien toch proberen om dan bij jou thuis af te spreken of buiten. Jammer dat een terrasje er niet in zit maar dat was een goede oplossing geweest.

Ik heb een goede echo gehad! Zeer opgelucht! Het hartje klopte stevig, ben wel iets teruggezet naar 6+4. Kan kloppen opzich. Erg leuk om te zien!! Mijn vriend vond het vooral prachtig dat er “baby *achternaam*” bovenaan het scherm verscheen haha :lol: nu ga ik een mooi stukje gedicht bedenken om het met Sinterklaas een de schoon familie te vertellen! Zo benieuwd naar de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Super fijn Nola! Heerlijk om het nu met een goede echo te kunnen gaan vertellen :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Even snel: wat fijn Nola!!
Ben heel benieuwd hoe je familie gaat reageren! Denk je dat ze iets verwachten?
Alle reacties Link kopieren
Heel fijn Nola! Krijg helemaal zin in mn eigen echo.

Ik heb sinds deze week een hele maffe klacht: s ochtends bijna geen plas. Laatst ging ik om half 1 slapen en rond half 7 eruit om wat te drinken. Ging gelijk naar het toilet en er kwam letterlijk niks. Toen heb ik een halve liter water gedronken en een paar uur later moest ik wel plassen gelukkig.
Vanmorgen ging ik pas om 9 u eruit, en had maar een mini beetje plas. Mijn drinkgedrag is niet veranderd dus ik hoop maar dat Junior gewoon flink parasiteert. En dat het niet iets raars met mijn nieren is verder. Ik probeer goed te drinken en hou het in de gaten.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Gek, is dat iets normaals?

@Nola, wat leuk zeg, fijn dat alles er goed uit zag! Leuk ook dat je vent het zo tof vond! Neee, die Blunder is ook erg haha! Heerlijk!

@Vlavi, balen, dan nu maar op voor een kerstbaby!

@Maria, 2bsure is dus ook af, die doet niet meer mee.

@Koetjes, dat heb ik ook steeds, erg irritant als je dat steeds heb, ik word liever gewoon in 1 dag zo heftig ongesteld dat je tenminste meteen weet dat het klaar is.

Ik test nog niet hoor, ik denk dat ik( door wat ik net zeg) mn NOD verkeerd heb, op 2-12 zou hij zijn als ik die eerste bloeding laat tellen en op 4-12 brak de hel echt pas los. Dus nog 2 daagjes :)
piccobellobv wijzigde dit bericht op 02-12-2020 17:18
40.53% gewijzigd
Gefeliciteerd Nola! Wat fijn! Lijkt me heerlijk om nu te broeden op leuke Sinterklaas gedichten. En dan straks de reacties :popcorn:

Wat gek Aviendha. Maar als het alleen smorgens is zit het vast verder wel goed toch?

Off-topic: vanmiddag met Joppie naar de stad van Sinterklaas geweest in het Archeon. Geweldig! Het eerste jaar dat ie het concept snapt, zo leuk. Hij stapte gewoon op Sinterklaas af: “Hallo! Hier ben ik! “ :rofl: :flirting:

@Picco: ik snap dat je nog niet test, zou het dan zelf denk ik ook pas de 4e doen... Iedereen is daar anders in natuurlijk maar gewoon doen wat het fijnst voelt!
anoniem_63b12869d565c wijzigde dit bericht op 02-12-2020 17:33
Reden: Had Picco’s berichtje nog niet gezoen
15.25% gewijzigd
Haha gezoen! Maar de reden-voor-wijzigen kan je niet meer aanpassen :mrgreen:
@Nola: wat leuk!!! Gefeliciteerd :heart:

@Bloem: wat een stoer ventje, haha, mooi zeg.

@Picco: inderdaad, een kerstkind is ook prima!

@Koetjes: verder had ik helemaal geen andere symptomen nee, dus het zal wel tussen mijn oren zitten? Of ik moet opeens niet ongesteld worden volgende week, maar nu geloof ik er niet meer in.
Alle reacties Link kopieren
@Bloem, wat een onwijs cute verhaal!!
Alle reacties Link kopieren
Koetjesenkalfjes schreef:
02-12-2020 12:17

Ik ga het nog een aantal dagen afwachten. Anders test ik van het weekend nog wel eens. Maar mijn lijf zegt niets wat wijst op een zwangerschap. Ik heb overigens ook geen menstruatie klachten gehad.
Ik denk een vreemde menstruatie... heb wel bedacht om dan ovulatietesten te gaan gebruiken. Dan weet ik of ik zeker ovuleer. Ik dacht aan de clearbleu testen omdat die een smiley geven. Raden jullie wat aan? En vanaf dag 10 ofzo? Cyclus was altijd stipt 28/29 dagen met een uitschieter naar 34.
Ik heb nu 3 soorten ovulatietesten uitgeprobeerd, die van de kruidvat, sensitest dipsticks en de clearblue die 4 dagen vruchtbaarheid aangeeft (die meet naast je LH ook je oestrogeen, bij mij waren het 9 vruchtbare dagen). De clearblue vond ik het fijnst, maar is wel belachelijk duur. 10 stuks, 30 euro. Ik ga de volgende ronde (als het nodig is) weer over op de sensitest dipsticks. Prima dingen, iets minder gevoelig dan die van de action. Als ik jouw cyclus zo lees dan zou ik ook beginnen met testen op dag 10.
herinnering wijzigde dit bericht op 03-12-2020 07:17
1.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Nola, fijn :heart:
Alle reacties Link kopieren
Lief jullie reacties!! :heart:

Larv Denk niet dat het totaal onverwachts komt, maar ik denk toch wel dat het een verrassing is. *herkenbaar dus weg*

Aviendha Wat gek! Misschien hou je snachts veel vocht vast? Geen idee of dat kan haha. Als het de rest van de dag wel normaal verloopt zal het vast meevallen. Mijn moeder vertelde dat ze aan een katheter gelegd moest worden tijdens haar zwangerschap omdat ze gewoon helemaal niet meer kon plassen :lol: Gelukkig is dat bij jou niet het geval!! Wanneer heb je de echo?

Picco Wat spannend!! Nog steeds geen bloed gezien? Morgen testen?

Bloem ach, wat onwijs lief! Lijkt me prachtig die kleintjes met sinterklaas.
nolatjeee90 wijzigde dit bericht op 03-12-2020 23:10
Reden: Herkenbaarheid
15.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat vreemd van je plas-'kwaal' Aviendha, geen kans op een blaasontsteking o.i.d.? Maar even goed in de gaten houden inderdaad.Voel je wel aandrang in de ochtend als het niet lukt? (dit is een beetje mijn werkgebied)

Spannend Picco, knap dat je nog geen testdrang hebt!

Hahaha bloem wat heerlijk van je zoontje, niet verlegen dus.

Jeetje Nola, dat is wel heel bijzonder. Wat leuk voor je schoonouders, en dan groeien ze dus echt een beetje met elkaar op.

Onze termijnecho was helemaal goed :heart: zo bijzonder weer. Ook omdat je nu bij een 2e je er al wat meer bij voor kan stellen. Zie nu een soort mini mini versie van dochter voor me als ik naar de echo kijk :love:
Alle reacties Link kopieren
Nola: wat onwijs leuk zo dicht op elkaar! Dat is echt bijzonder!

Larv: wat fijn dat alles goed was, erg blij voor jou!

Ik ben erg kribbig dus ik denk gewoon dat ik ongesteld word, ik 'voel' het gewoon niet, denk niet dat ik zwanger ben dus dat testen is dan gewoon niet zo spannend dan haha! Zou morgen ongesteld moeten worden, misschien test ik morgen ochtend even :)
@Nola: ik ben heel benieuwd hoe je het nieuws in een gedicht gaat verpakken. Ben je er al mee begonnen? :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Ahh wat fijn die goede echo's Nola en Larv!
Ik ben echt aan het aftellen! De 21e heb ik m'n eerste echo.

Spannend die naderende NOD's ondanks de PMS achtige klachten.. het

Jouw kwaaltje klinkt wel bijzonder Picco, al zijn er zoveel zwangerschapskwaaltjes..

Het gaat hier niet zo lekker, enorm last van de hormonen (nu al helaas..) en heftige zaken op het werk die ik nu dus nauwelijks kan relativeren. Ik heb dus maar open kaart gespeeld op m'n werk en krijg nu bij een aantal zaken een collega erbij voor zolang het nodig is. Wel echt fijn dat ze zo meedenken, maar het voelt wel naar helaas.
Verder klaag ik niet, want het feit dat ik zwanger ben maakt me wel gelukkig :heart:

Ik duim weer verder voor jullie meiden, een beetje stilletjes op de achtergrond omdat m'n hoofd dus overloopt.. maar ik lees alles!
Alle reacties Link kopieren
Picco, ik herken het. Heb ik zelf ook last van. Toch wel spannend vind ik altijd op moment supreme om zo'n test te doen, in ieder geval heb je lang gewacht. Ik zeg doen morgenochtend 😇

Daanstje, vervelend :( Wel fijn dat er direct geholpen wordt op je werk.
Even egopost:

Vandaag was een rotdag, wordt normaal op dpo12 in de ochtend ongesteld, maar vandaag niet... Begon dus wat hoop te krijgen ondanks de voortekenen. Maar helaas, net tijdens de BodyBalance les toch ongesteld geworden. Ik voelde me dus moet zo erg in balans :@@:

Nu maar :zzz: Morgen drukke dag op werk, reageer later op jullie!
En ik duim alvast voor je Picco!
Alle reacties Link kopieren
Getest en niet zwanger, dacht ik al dus gewoon weer door naar de volgende :)
Alle reacties Link kopieren
Pfff jammer Bloem en Picco :(

Hier ook slecht nieuws, dpo 8 en de spotting begint al. Echt zo zwaar balen, bah.
Alle reacties Link kopieren
Nola en Larv, fijn van de goede echo's!

Leuk idee ook van het gedicht Nola :)

Daanstje, vervelend dat je er zoveel last van hebt, en als de werkdruk dan ook nog hoog is, is geen fijne combi :(. Wel fijn dat je werk er dan zo positief mee omgaat en je nu hulp krijgt.

Picco, jammer van de negatieve test. Je gevoel klopte dus wel.

Bloem, vervelend dat het nu pas 's middags kwam ipv 's ochtends. Op naar de volgende ronde!

Gister naar de dokter geweest voor het baarmoederhalskanker onderzoek. Ging vol zelfvertrouwen heen maar toen ik er was werd ik toch wel zenuwachtig :P. Het onderzoek viel me echt 100% mee, maar ik voelde me heel vreemd erna, kan het gevoel niet echt omschrijven. Maar we hebben het weer gehad :).
Alle reacties Link kopieren
Larv super fijn dat de echo goed was!

Bloem, Picco shit! Op naar een kerstbaby!

Herinnering dat hoeft niets te zeggen. Ik hoop het voor je!

Want:

Op dag 34 hier ineens een positieve test :yes: toch zwanger dus!
Yessss koetjes, gefeliciteerd ❤🍀!
Alle reacties Link kopieren
Wow koetjes, gefeliciteerd!!! :jump: Je had één dag bloedverlies toch en daarna niks meer? Niet roodbloedverlies dan?
Alle reacties Link kopieren
Wauw, gefeliciteerd Koetjes!! :yes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven