Zwanger worden vanaf zomer 2017 (met tabel)

18-05-2017 21:03 2531 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het topic 'Zwanger worden vanaf zomer 2017' (klik op de link om naar het oude topic te gaan!) http://forum.viva.nl/zwanger/zwanger-wo ... #p25559027

Je kan nu zelf je gegevens aanpassen in de tabel met de onderstaande inloggegevens:

Gebruikersnaam: zwangerzomer
Wachtwoord: zwanger2017

Dat het maar een vruchtbaar 2018 mag worden! :cheer2:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Gestart NOD Bijzonderheden
ZoMa17 24/25 Eerste April 2017 PCOS vastgesteld okt ‘17 / trouwen in mei.
Vrijgevoelig 36/38 Eerste Juni 2017 MK sep '17, gaat trouwen en verhuizen
Theekopje_01 28/32 Eerste Juli 2017 16-04 Cyclus: 31, 31,31,36, geen (Primolut), 36, 36, 54
Blauwe_Kat 28/29 Eerste Augustus 2017
ZWANGER!! :yes:
:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
HoneyLemon 26/27 Eerste Mei 2017 25 april 2018 :duckie: een meisje!
Sannieee88 29/30 Eerste Mei 2017 20 mei 2018 :duckie: een jongen en meisje!
Greys86 31/40 Tweede Augustus 2017 21 mei 2018 :duckie:
LottieC 28/30 Eerste Mei 2017 21 mei 2018 :duckie: een meisje!
soccergirl89 28/30 Eerste Juli 2017 23 juni 2018 :duckie:
Nav__ 27/30 Eerste Juni 2017 5 juli 2018 :heart: een meisje!
Zjuulz84 33/30 Tweede 19 juli 2018 :heart: Ronde 4 IUI gelukt!
Leyla18 29/34 Eerste Maart 2017 29 juli 2018 :duckie: een meisje!
Tinkertje 30/31 Eerste Juli 2017 28 augustus 2018 :heart: :heart:
Imt87 29/33 Eerste Juli 2017 31 augustus 2018 :heart: :heart:
Racemonster 31/32 Eerste Juni 2017
Kikker90 27/27 Eerste Juli 2017 24 september 2018 :heart: MK okt '17
Sneeuwwitje1 30/31 Eerste Juli 2017 3 oktober 2018 :heart:
Bevallen! :love:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Gestart Bijzonderheden
OliveViva 23/28 Eerste Juni 2017 :heart: 8 maart 2018 bevallen van een zoon!
Krullen-bol 27/34 Eerste Juli 2017 :heart: 5 april 2018 bevallen van een zoon!
anoniem_346846 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 09:42
91.09% gewijzigd
Moema, in principe is er geen reden om ermee te wachten. Je hebt al een kindje in het huis waar je nu woont en de baby kan heel goed bij jullie op de kamer. De leefomstandigheden zijn altijd nog aan te passen, het leeftijdsverschil tussen je kindjes niet, die word steeds groter. Als je dat geen probleem vind en liever een ander huis eerst hebt, dan kun je beter wachten. Maar je weet inderdaad niet hoe snel je zwanger word. Je zou kunnen stoppen met anticonceptie en alles natuurlijk kunnen laten gaan. Ben je in een keer zwanger, dan is dat zo en red je het in jullie huis ook wel. Duurt het langer, dan ben je in ieder geval al begonnen en wie weet al een nieuw huisje tegen de tijd dat het raak is! :)

Sneeuwwitje, ik gebruik Maya en de menstruatiekalender. De menstruatiekalender klopte niet helemaal, ben nu helemaal op maya over, haha.

Wij zijn volop bezig, als het goed is mijn ovulatie 22 juni, maar wij klussen vanaf mijn laatste menstruatie dag tot een week na de ovulatie gewoon lekker om de dag. Dan kunnen we de eisprong op geen enkele manier missen en om de dag schijnt de sperma kwaliteit optimaal te zijn. Ik heb een erg goed gevoel over deze ronde, ook al is het de eerste. Mocht ik zwanger worden deze keer, dan weet ik het op mijn verjaardag! Leuk verjaardagscadeau, hihi :lol:

Mijn man vroeg mij gisteren of we al iets voor onze baby konden kopen. Dus wij naar de hema en daar ons eerste babykleertje gekocht: een schattig grijs jip en janneke broekje. Ik kan nu niet stoppen met ernaar staren, haha :flirting:
Hier begon vriend gisteren ineens over namen , ik wist niet wat ik meemaakte haha :hyper: Hij heeft het er anders nooit uit zichzelf over!
We hadden ineens ook een na die we beide mooi vonden voor een jongen maar die ik toch niet zou kiezen omdat het in uitspraak ook de hele naam van mijn vriend in klank er in heeft en dat wil ik eigenlijk niet.
Ach we zien tegen die tijd wel ;) het komt in ieder geval al dichtbij!
Een maand nog!

Bedankt voor de felicitaties op mijn slagen voor de opleiding! Het is echt een top gevoel haha!
Tralalalala
Mag ik meeschrijven?
Ik ben 36 en mijn vriend is 37. A.s. Donderdag neem ik de laatste pil en dan afwachten of het ons gaat lukken om zwanger te worden.
Het is rustig hier :rolling: Iedereen aan het wachten totdat ze echt kunnen gaan starten?
Nog een cyclus wachten en dan gaan wij echt beginnen. Afgelopen week bijna de condooms in de kast laten liggen, maar uiteindelijk toch verstandig geweest :biggrin: Op die ene maand komt het toch ook niet meer aan, maar ik word wel steeds ongeduldiger, haha.

Vrijgevoellig, je bent van harte welkom!
Welkom, vrijgevoelig!

Het is inderdaad rustig hier, komt dat door de facebook pagina?
Wij zitten nu officieel in de eerste ronde, dinsdag of woensdag mijn ovulatie gehad en nu dus op het wachtbankje! Erg spannend allemaal :hyper:
Inderdaad rustig hier. Net terug van onze reis en ik dacht dat ik veel bij te lezen had, maar viel mee!

Spannend Oliveviva!! En sneeuwwitje joh dat maandje is zo voorbij.

Voor ons is het wachten nu voorbij. Woensdag gestopt met de pil!! Nu wachten tot ik ongesteld word en kijken wat er gaat gebeuren. Heel onwerkelijk dat het nu zo ver is. Maar ben er eigenlijk wel heel rustig onder, voel me er klaar voor. Wat ik het meest benieuwd naar ben is, hoe snel zal mijn cyclus op gang komen, hoe voelt het allemaal in mijn lichaam en natuurlijk hoe snel zal het gaan. Ben benieuwd hoe geduldig ik zal zijn of dat ik snel teleurgesteld ga raken als het een ronde niet gelukt is.

Gisteren kreeg ik ineens twee echo's in de groepsapp van mijn vriendinnen! Supergrappig, zij zijn de eersten die er voor gaan dus dat was wel shocking :) . En ook leuk dat ik blijkbaar niet de enige was die er klaar voor is. Kan ik straks mooi ervaringen horen.
Hallo iedereen,

Hopelijk ben ik ook nog welkom op deze form! Ik ben in februari gestopt met de pil en zit momenteel in ronde 3! Mijn eerste keer echt proberen was in april! Dus ik weet het niet?

Hier mijn verhaal die momenteel loopt!

Eisprong gehad op 7 en 8 juni vastgesteld door vruchtbaar slijm en buikpijn (ik had even geen ovulatie testen liggen, maar omdat ik vorige maand ook 2 dagen vruchtbaar slijm had en toen ook de test positief was ben ik ervan overtuigd dat dit mijn eisprong was)

Gisteren 22 juni (2 weken later) helaas negatief getest, maar nog niet ongesteld geworden! Heel spannend allemaal! Ergens hoop ik dat ik snel ongesteld ga worden of dat ik te vroeg getest heb, maar dat laatste zal wel niet het geval zijn helaas!

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Hopelijk een snelle zwangerschap aan jullie gewenst!
Hoi allemaal!

Welkom nieuwe mee-schrijfsters!

Ik was even minder actief vanwege sterfgeval in de familie.

Verder alles rustig. Het gaat heel goed tussen vriend en mij en het start moment komt voor ons ook heel dicht bij. 3 weekjes nog.
Vriend blijft vasthouden aan tot onze vakantie. Prima dat is al bijna :-)
Als het goed is ben ik dus nog 1x ongesteld voor de vakantie.

En daarna hopen we natuurlijk dat het snel raak is.
Tralalalala
Hoi! Het was inderdaad rustig hier zeg, zelf ook even afwezig ivm gezondheidsredenen, maar vandaag toevallig weer een positieve ovulatietest gehad, dus ik schuif bijna weer op het wachtbankje. Ronde 2 wordt dit, dus ben benieuwd!

Welkom aan alle nieuwe mee schrijvers!

Wat vervelend Krullenbol, sterkte, altijd rot dat soort dingen!

En leuk om te lezen dat voor velen het echte beginnen nu heel dichtbij komt, hopelijk hebben we over een poosje een heleboel zwangeren onder ons!

P.s.
Zou iemand die wel kan inloggen de gegevens willen aanpassen in de tabel, mijn naam staat er 2 x in, dus 1 kan weg en mijn NOD komt op 8 juli.
Welkom nieuwe schrijfsters!
Gecondoleerd krullen-bol. Wel fijn dat het tussen julllie zo goed gaat en de datum steeds dichterbij komt :-D
Hier ben ik stiekem ook al een beetje aan het aftellen... nog ruim een maand en dan gaan wij er ook weer voor :lol:

Spannend lottie!! Op naar 8 juli!!
Dames hoe gaat het met jullie?

Volgens mij is iedereen een beetje aan het wachten tot het echt kan gaan beginnen, hier in ieder geval wel :-)
Ben echt aan het aftellen!

Het is echt heel fijn dat ik nu klaar ben met de opleiding en dat we dus echt kunnen toeleven naar de toekomst.
Alleen wilt vriend nu een deeltijd opleiding/cursus gaan doen van anderhalf jaar voor zijn werk... Ik gun hem heel erg de ontwikkeling in zijn werkveld maar ik had ook zoiets van, nu ben ik klaar en kunnen we ons echt gaan focussen op kindjes en trouwen enz en dan wil jij nog een opleiding gaan doen.
Maar vriend zegt dat ik me niet druk moet maken en dat dat gewoon allemaal kan :hyper: We zien wel.

Ik ben er in mijn gedachte wel echt heel erg veel mee bezig, zwanger worden en alles er om heen.
Tralalalala
Hey dames!

Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen met het zwanger worden! En geniet vooral van de zwangerschap wanneer het eenmaal zover is, het is zo bijzonder!

Jullie mogen mij uit de tabel halen, wij wachten nog even met een tweede, ik denk dat we volgend voorjaar weer even kijken. Ik hoop dat jullie dan allemaal allang zwanger zijn! Ik lees af en toe nog wel even mee hoe het met jullie gaat!
Hier alles "rustig", gisteren opeens tegen de avond bruin/ roze bloed verloren. Verder geen klachten gehad en nu nog niet. Zit nu op 3 dagen voor nod.
Omdat ik verwachtte dat mijn menstruatie zou beginnen vannacht een tampon in gebracht, maar vanochtend zat daar iets van bruine afscheiding op. En vandaag nergens last van 🙄

Ergens wil ik morgenvroeg testen, maar door alle hysterie de vorige rondens durf ik het ook weer niet.
Dus ik probeer te wachten tot zondag..
Het is me deze maand gelukkig wel gelukt om relaxt te blijven! Heerlijk 🤗
Spannend devenie!! Ik duim voor je!!

En lees vooral nog mee vlammetje, zou heel mooi zijn als iedereen volgend voorjaar zwanger is. En voor je het weet is het ook voor jullie zover!
Hey meiden, jullie mogen mij ook uit de tabel halen. Ik had het op de FB groep twee weken terug al gemeld, maar mijn relatie is plots beëindigd. Het kwam voor mij als een verrassing en ik moest ook meteen weg daar. Had het me heel anders voorgesteld allemaal.. 'Thank god' ben ik niet zwanger geraakt vorige maand.
Ik wens jullie allemaal veel gezondheid en vruchtbaarheid toe :-*
Summer93 schreef:
29-06-2017 23:00
Hey meiden, jullie mogen mij ook uit de tabel halen. Ik had het op de FB groep twee weken terug al gemeld, maar mijn relatie is plots beëindigd. Het kwam voor mij als een verrassing en ik moest ook meteen weg daar. Had het me heel anders voorgesteld allemaal.. 'Thank god' ben ik niet zwanger geraakt vorige maand.
Ik wens jullie allemaal veel gezondheid en vruchtbaarheid toe :-*
Och Summer wat heftig... Zo heb je een heel toekomst beeld voor je en zo niet meer.
Jeetje.
Ik kan alleeen maar deze :hug: aan je geven...!
Tralalalala
Vlammetje-1 schreef:
29-06-2017 16:14
Hey dames!

Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen met het zwanger worden! En geniet vooral van de zwangerschap wanneer het eenmaal zover is, het is zo bijzonder!

Jullie mogen mij uit de tabel halen, wij wachten nog even met een tweede, ik denk dat we volgend voorjaar weer even kijken. Ik hoop dat jullie dan allemaal allang zwanger zijn! Ik lees af en toe nog wel even mee hoe het met jullie gaat!
Een keuze die alleen jullie samen kunnen maken natuurlijk!
Veel succes voor de toekomst!
Tralalalala
Hallo iedereen,

Hier eventjes in het kort, ben nu precies 1 week overtijd. Negatieve testen eergisteren en de dag daarvoor, wel zwangerschaps symptomen. Dus hier alles vet onzeker! Iedereen succes met het proberen!
Jeetje Summer, wat heftig. Veel sterkte :hug:
Tjeetje Summer wat erg! Inderdaad heftig hoe ineens je toekomstbeeld overhoop ligt. Heel veel sterkte!!

Inekkke spannend zeg, ik duim voor je.

Ik heb mijn eerste menstruatie achter de rug. Hopen dat mijn lichaam het nu gaat oppakken! Ik houd de Maya app bij op jullie advies. Gisteren voor het eerst onveilig gedaan, ben helemaal nog niet vruchtbaar natuurlijk maar voelde toch speciaal. Even oefenen haha! En kijken of ik mijn eisprong een beetje kan traceren.

Succes allemaal dames!
Nogmaals een dikke Knuffel voor jou summer :hug:
Och Summer, wat ontzettend rot en onverwacht! Heel veel sterkte, hoop dat jij ook snel weer geluk op je pad vindt. En inderdaad als je het van de andere kant bekijkt is het dan een geluk dat je nog niet zwanger was... dikke knuffel! :hug:
Oh en zijn er trouwens mensen die wel in de tabel kunnen? Er zijn nu meerdere mensen die eruit willen of om aanpassingen hebben gevraags, maar natuurlijk veel handiger als iedereen zelf kan aanpassen. Anders misschien een keer de inloggegevens wijzigen (sneeuwwitje?), wellicht helpt dat..
Ook wij hebben besloten toch nog even te wachten met een tweede kindje. Toen we eenmaal de knoop hadden doorgehakt, merkte ik dat het me niet helemaal lekker zat. Nu gewoon nog even genieten van onze mooie dochter en in de toekomst komt er vast nog een tweede kindje als ons dat gegund is.

Iedereen hier heel veel succes en vruchtbaarheid (haha) toegewenst.
Heftig, Summer! Je zag zo'n andere toekomst voor je! Hopelijk vind je iemand in het leven waarbij dit allemaal alsnog goed lukt en je ook echt gelukkig zal zijn. :( :there:

Bubje, als het je niet lekker zit moet je het vooral niet doen! Je hebt al een prachtige dochter waar je heerlijk van kunt genieten! :flirting:

Spannend, Browneyes! Ik vond dat ook zo spannend, ook al weet je dat die ene keer niet tot een zwangerschap kan leiden :hihi:

Mijn NOD is woensdag of donderdag, vrijdag doe ik een test! Zo spannend, al merk ik helemaal niets. Geen krampjes, geen pijnlijke borsten, dat had ik allemaal wel vorige cyclussen. Ben benieuwd of dat een goed teken is? Mocht ik zwanger zijn, dan is het eerste wat mij opgevallen is dat mijn kat constant op mijn schoot wil liggen. Kan ook toeval zijn natuurlijk, we wachten af! :cat:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven