Zwanger worden vanaf zomer 2017 (met tabel)

18-05-2017 21:03 2531 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het topic 'Zwanger worden vanaf zomer 2017' (klik op de link om naar het oude topic te gaan!) http://forum.viva.nl/zwanger/zwanger-wo ... #p25559027

Je kan nu zelf je gegevens aanpassen in de tabel met de onderstaande inloggegevens:

Gebruikersnaam: zwangerzomer
Wachtwoord: zwanger2017

Dat het maar een vruchtbaar 2018 mag worden! :cheer2:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Gestart NOD Bijzonderheden
ZoMa17 24/25 Eerste April 2017 PCOS vastgesteld okt ‘17 / trouwen in mei.
Vrijgevoelig 36/38 Eerste Juni 2017 MK sep '17, gaat trouwen en verhuizen
Theekopje_01 28/32 Eerste Juli 2017 16-04 Cyclus: 31, 31,31,36, geen (Primolut), 36, 36, 54
Blauwe_Kat 28/29 Eerste Augustus 2017
ZWANGER!! :yes:
:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
HoneyLemon 26/27 Eerste Mei 2017 25 april 2018 :duckie: een meisje!
Sannieee88 29/30 Eerste Mei 2017 20 mei 2018 :duckie: een jongen en meisje!
Greys86 31/40 Tweede Augustus 2017 21 mei 2018 :duckie:
LottieC 28/30 Eerste Mei 2017 21 mei 2018 :duckie: een meisje!
soccergirl89 28/30 Eerste Juli 2017 23 juni 2018 :duckie:
Nav__ 27/30 Eerste Juni 2017 5 juli 2018 :heart: een meisje!
Zjuulz84 33/30 Tweede 19 juli 2018 :heart: Ronde 4 IUI gelukt!
Leyla18 29/34 Eerste Maart 2017 29 juli 2018 :duckie: een meisje!
Tinkertje 30/31 Eerste Juli 2017 28 augustus 2018 :heart: :heart:
Imt87 29/33 Eerste Juli 2017 31 augustus 2018 :heart: :heart:
Racemonster 31/32 Eerste Juni 2017
Kikker90 27/27 Eerste Juli 2017 24 september 2018 :heart: MK okt '17
Sneeuwwitje1 30/31 Eerste Juli 2017 3 oktober 2018 :heart:
Bevallen! :love:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Gestart Bijzonderheden
OliveViva 23/28 Eerste Juni 2017 :heart: 8 maart 2018 bevallen van een zoon!
Krullen-bol 27/34 Eerste Juli 2017 :heart: 5 april 2018 bevallen van een zoon!
anoniem_346846 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 09:42
91.09% gewijzigd
Ik ben sinds gisteren een hele trotse peet tante van ons nieuwe neefje :-D Vanavond knuffelen en verwennen met cadeaus!
Dan zal het wel extra gaan rammelen bij me haha. Dat doet het al flink maar nog maar heeeeeel even geduld haha!

@Olive spannend dat je nod er aan komt deze week! Hou ons op de hoogte en ik duim voor je mee!
Tralalalala
Wat heftig summer! Dikke :hug: en heel veel sterkte...

Ik heb de laatste tijd ook bijna niet geschreven, al eerder had ik het over gedoe en sfeer op het werk en ik zit steeds minder goed in mijn vel. Ik ben bang dat het toch overspannenheid is en ik probeer zo mijn best te doen dat het niet erger wordt.. wil me eerst zelf beter en blijer voelen voor we zo'n grote stap gaan nemen. Natuurlijk omdat stress niet goed is voor de ontwikkeling van het kind, maar ook voor mezelf. Hopelijk over een paar maandjes! Ik blijf wel mee lezen maar deze zomer zal het niet worden bij ons. Veel succes ladies!
Wat vervelend Acrobaleno dat je niet goed in je vel zit. Kan me voorstellen dat je dit eerst op orde wilt hebben, voordat jullie deze stap gaan maken. Veel succes!
Hoe was het knuffelen met je nieuwe neefje Krullenbol? Erg last van rammelende eierstokken?
Olive jij dus echt op het wachtbankje dus, spannend!
Het wijzigen van de inloggegevens kan helaas niet Lottie... Is een dingetje van het Viva Forum dat dat niet kan (vraag me niet waarom, haha).
Browneyes, zo spannend dat jullie er nu voor gaan. Lijkt me inderdaad gek om (na jaren voorzichtig zijn) nu juist zwanger te willen worden.

Hier aan het wachten op mijn menstruatie en dan gaan we er echt voor, het is eindelijk juli en nu kunnen wij er ook voor gaan.
Gisteravond ongesteld geworden (verklaarde mijn chagrijnige bui de dag ervoor :P ). Betekent dat we er volgende week echt voor kunnen gaan. M'n cyclus is nog steeds wat onregelmatig en ik denk dat ik net m'n vruchtbare dagen heb als vriend een paar dagen weg is... Maar we gaan het zien! NOD zal dan begin augustus zijn, net op vakantie. Dus er gaat een testje mee in de koffer!
Gefeliciteerd met je neefje Krullenbol!

Hoe gaat het met jou Oliveviva? Jouw NOD komt ook dichtbij nu toch, als ik het goed heb de 7e? Heb je al getest of wacht je tot (na) je NOD?

Spannend Sneeuwwitje! Jullie eerste ronde gaat dan eindelijk beginnen, vind je het ook een gek idee na zo'n poos erover nadenken/kletsen het nu ineens echt wordt? Dat had ik wel namelijk, wel heel leuk!

Mijn NOD is zaterdag (8 juli) en ik hoop zo dat het raak is!
Spannend, Sneeuwwitje! Eindelijk de eerste echt ronde! :hyper:
Is iedereen nu al begonnen uit dit topic? Volgens mij stellen veel hier het ook nog even uit?

Mijn nod is morgen of donderdag, vrijdagochtend ga ik testen. Het maakt mij niet uit welke kant het op gaat, als ik maar duidelijkheid heb. Dus als ik morgen of donderdag niet ongesteld word, wil ik vrijdag ook die positieve test :hihi:
Maar goed, kan zoveel willen natuurlijk. Voel niet echt een menstruatie naderen. Heb wat krampen gehad gisteren, maar is nu weer over. Verder geen pijnlijke borsten of erge rugpijn zoals bij mijn vorige menstruatie. We wachten af..

Ook super spannend voor jou, Lotie. Samen gewoon positief testen dit weekend, afgesproken? :high5:
Inderdaad Sneeuwwitje, het rammelde al hard maar na het zien van neefje nog harder! Wat een schatje is het zeg :heart:

Ik moet na dit weekend ongesteld worden en daarna gaan wij ervoor!
Spannend en maar ook zo leuk eigenlijk!

Spannend Lottie en Olive ik hoop op een mooie uitkomst op jullie tetst!
Tralalalala
Hi meiden,

Ik ben absoluut geen prater, maar in deze spannende fase merk ik toch echt aan mezelf dat ik mijn verhaal kwijt moet..
9 tm 11 juni is mijn laatste ongesteldheid geweest en sindsdien ben ik gestopt met de pil. Nu is vrijdag mijn NOD (wanneer ik regelmatig ongesteld blijf natuurlijk). Ik heb de afgelopen dagen klachten als hoofdpijn, gevoelige borsten en warm/koud. Hoe hebben jullie je eerste maand na t stoppen met de pil ervaren? Ik ben heel benieuwd....

Bedankt alvast voor het delen!
Hallo iedereen,

Maandag negatief getest, had toen ookal heel klein beetje bruin bloed.

Nu soort van ongesteld maar het zet nog alles behalve door. Nog steeds maar beetje bruin verlies en verder niks! heel gek allemaal. Zit eraan te denken om volgende maand even niks te proberen om te kijken of ik daarna wel weer normaal ongesteld ga worden. :huh:

Agja succes iedereen :biggrin:
Is misschien geen slecht idee, Inekkke. Hopelijk herstelt alles zich weer! :)
Spannend, Mijssie. Ik denk dat iedereen het anders ervaart. Ik merkte zelf niet echt bijzondere dingen, maar heb ook twee cyclussen gewacht tot we er echt voor gingen :).

Ik heb vanochtend helaas negatief getest, maar voel ook nog echt geen menstruatie aankomen. Ik vind het jammer dat de test negatief was, maar heb liever duidelijkheid. Hoop dus ook dat mijn menstruatie zich snel doorzet, anders test ik zaterdag ochtend nog een keer :-)-)
Heb mijn verjaardag cadeau gekregen: Ik ben zwanger!! :cheer2:

Mijn man wilde graag dat ik een test deed en ik heb een streepje. Weliswaar nog licht, maar hij staat er echt!
Morgenvroeg nog een keer testen. Als hij dan positief is, geloof ik het! O_O
Wat geweldig Oliveviva! Dubbelop gefeliciteerd!! :cheer: :cheer2:
Joepie, gefeliciteerd Olive :blob:
OliveViva schreef:
07-07-2017 19:02
Heb mijn verjaardag cadeau gekregen: Ik ben zwanger!! :cheer2:

Mijn man wilde graag dat ik een test deed en ik heb een streepje. Weliswaar nog licht, maar hij staat er echt!
Morgenvroeg nog een keer testen. Als hij dan positief is, geloof ik het! O_O
Wooooooow wat goed zeg!!!!

Kei gefeliciteerd!!!!!
Tralalalala
Ik ben echt aan het wachten op de menstruatie.
Waarschijnlijk zondag!

En hopelijk is dit dan ook de laatste keer hihi :hihi: Maar dat is alleen maar hopen en afwachten en geluk hebben.

En de focus ligt dalijk wel op zwanger worden maar ik wil in ieder geval (mocht het toch even duren) de eerste maandjes wel echt relax er mee omgaan.
Ik hou natuurlijk wel vruchtbare dagen in de gaten maar het moet vooral geen moetje worden en leuk blijven voor ons samen!
Hoop zo dat het ons gegund is
Tralalalala
Dank jullie wel! Ik had vanochtend weer een kruidvat test gedaan, maar deze was veel lichter dan gisteravond. Om duidelijkheid te hebben een digitale clearblue test er tegen aan gegooid en die heeft toch echt het verlossende antwoord gegeven: zwanger 1-2 weken! :love:

Spannend, krullenbol! Hadden wij ook, het leuk proberen te houden. Wel met 'beleid' seks gehad, dus om de dag. Maar ook lol gehad en af en toe gewoon elke dag. Bij ons in een keer raak geweest. Besef dat het super mazzel is, maar heb gewoon plezier.

Hoop op veel positieve testen hier het komende half jaar! :rolling:
Wauw Olive gefeliciteerd!!! Wat snel zeg!! Wat super. :cheer2:
Stiekem hoop ik daar ook op al probeer ik dat in te dammen.

Ik denk dat ik mijn eerste eisprong gedetecteerd heb. Beetje gekke steken had ik donderdag in mijn onderbuik aan de linkerkant waarvan ik dacht hmm.. lijkt me toch wel de plek waar die dingen zitten haha. Qua tijdstip zou het kunnen, vandaag is het twee weken geleden dat ik ongesteld werd. En gisteravond was mijn afscheiding plakkerig en draderig zeg maar. Ik had ook het idee dat mijn borsten gevoeliger waren dan normaal. Vrijen gisteravond voelde dus niet meer als oefenen haha. Ik twijfel wel echt, is dit niet wishfull thinking omdat je er teveel op aan het letten bent, zou dit wel kunnen na 14 jaar pil dat je meteen netjes na twee weken je eisprong hebt?? En ik weet natuurlijk ook niet hoe het allemaal moet voelen..

We gaan het zien. Als ik over twee weken ongesteld ben had ik gelijk. Of misschien word ik dan wel niet eens ongesteld natuurlijk haha. En heb ik mazzel zoals Olive. Ik ga nergens van uit, zie het wel.. probeer er niet te veel mee bezig te zijn maar het is wel echt heel leuk allemaal! En om de dag seksen is een leuke bonus hahaha
Ik kan het bijna niet geloven, maar vanmorgen een heel licht streepje op de kruidvat test! Eigenlijk durf ik nog niet te zeggen dat het echt zo is, morgenochtend doe ik een clearblue digitale, voor de zekerheid!
LottieC schreef:
08-07-2017 12:25
Ik kan het bijna niet geloven, maar vanmorgen een heel licht streepje op de kruidvat test! Eigenlijk durf ik nog niet te zeggen dat het echt zo is, morgenochtend doe ik een clearblue digitale, voor de zekerheid!
Alvast een kleine gefeliciteerd dan en morgen wacht ik af op je berichtje hier na de clearblue test :cheer2: :cheer2:
Tralalalala
Yes, Lottie! Bij mij was hij ook heel licht, de digital van clearblue bied dan wel echt zekerheid!
En een streep is toch een streep!! :cheer2:
Ooooo, jeetje Lottie, jij ook gefeliciteerd :cheer2:
Wat gaaf dames dat jullie zo snel zwanger zijn! Ik hoop dat dit ook voor ons zo is (de dames die deze maand beginnen).

Het kriebelt bij mij nu echt zo erg, spookt de hele tijd door m'n hoofd. In mijn omgeving zijn er nu ook zoveel meiden zwanger of net bevallen.
Hoi allemaal,

Al een tijd lees ik mee in de verschillende topics hier en nu heb ik de knoop doorgehakt en me aangemeld. Vanaf augustus gaan mijn vriend en ik namelijk stoppen met het gebruik van anticonceptie. We zijn van plan niet meteen heel gericht te gaan vrijen, maar gewoon lekker te genieten van het idee dat we zwanger zouden kunnen worden. Afwachten natuurlijk hoe lang we dat volhouden ;). Ik ben al een aantal maanden gestopt met hormonale anticonceptie en houd sindsdien mijn temperatuur bij om mijn natuurlijke cyclus te leren kennen. We hebben geen kinderen.

Ik zou het leuk vinden als ik hier mee mag schrijven. Is daar nog ruimte voor?

En gefeliciteerd Lottie en Oliveviva! En Lottie, ik weet van een vriendin dat de Kruidvat veel gevoeliger is de de digitale, dus niet schrikken als de digitale nog niet positief is.
Gefeliciteerd dames! Super super leuk!
Hallo,
Hier nog iemand die graag met jullie mee zou willen kletsen, is er nog plek of wordt het zo te vol?
Vorige week mn spiraaltje laten verwijderen, na jaren twijfelen en wachten op het "juiste" moment. Nu dan de knoop doorgehakt. (voelt nog steeds onwerkelijk)
Wij hebben nog geen kids.

ps gefeliciteerd dames!
Bedankt voor de felicitaties, maar blijkbaar was het te mooi om waar te zijn. Net een digitale van clearblue (met indicator) gedaan en die geeft aan 'niet zwanger'.. snap er niks meer van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven