Zwanger worden vanaf zomer 2024
donderdag 25 juli 2024 om 22:04
Wil je schrijven met elkaar over deze periode? Dan adviseer ik om een nieuw topic te openen, bijvoorbeeld: zwanger worden vanaf herfst 2024.
Eerder zag ik alleen een topic over zwanger worden in de zomer voor een 2e/3e/zoveelste kindje dus vandaar nu een apart topic voor iedereen toegankelijk. Zou leuk zijn als “ervaren” en “onervaren” aanstaande moeders met elkaar in contact komen.
Verzoek aan iedereen: aanpassingen/informatie voor in de tabel graag dikdrukken
Eerder zag ik alleen een topic over zwanger worden in de zomer voor een 2e/3e/zoveelste kindje dus vandaar nu een apart topic voor iedereen toegankelijk. Zou leuk zijn als “ervaren” en “onervaren” aanstaande moeders met elkaar in contact komen.
Naam | Leeftijd | Ronde | Kindje | Zwanger | NOD | UD |
---|---|---|---|---|---|---|
Sinne | 33 | 1 | 1e | Ja! | ||
Fleecedekentje | 29 | 5 | 1e | |||
Marjaantje | 38 | 10 | 1e | 6-1 | ||
Vakantievrouw | 30 | 9 | 1e | 2 mnd stop | ||
Creating JOY | 32 | 8 | 1e | Ja! | ||
Miya | 29 | 1 | 1e | Ja! | ||
Lexie96 | 34 | 11 | 1e | |||
SadSloth | 26 | 4 | 1e | 31-8 | ||
Aapje | 29 | 2 | 1e | Ja! | ||
Lauren89 | 33 | 3 | 1e | 22-4 | ||
Deurhendel* | 26 | 3 | 1e | |||
Dexie | 35 | 1 | 1e | |||
Knofje | 30 | 1 | 2e | Ja! | ||
Biciclette | 33 | 4 | 1e | Ja! | ||
Vlinderstruik | 28 | 7 | 1e | Ja! | 31-1 | |
Ise1995 | 28 | 1 | 1e | 9-10 | ||
Kenij | 30 | 1 | 2e | 5-10 | ||
I2L89 | 35 | 1 | 1e | Ja! | ||
DanaJoe72 | 34 | 1 | 1e | Ja! |
Verzoek aan iedereen: aanpassingen/informatie voor in de tabel graag dikdrukken
vakantievrouw wijzigde dit bericht op 09-04-2025 07:42
80.14% gewijzigd
zaterdag 12 april 2025 om 07:46
@Creating, is het fysieke deel van de miskraam inmiddels achter de rug of zit je er nog midden in?
@Lexie, ik weet niet super veel van IVF af, maar ben je nu dan ook al direct begonnen met prikken? Of is de medicatie in eerste instantie in tabletvorm?
@Marjaantje, mijn NOD is 20 april, dus ik zit net in het eerste deel van de wachtweken.
Heb jij je eisprong al gevonden?
@Lexie, ik weet niet super veel van IVF af, maar ben je nu dan ook al direct begonnen met prikken? Of is de medicatie in eerste instantie in tabletvorm?
@Marjaantje, mijn NOD is 20 april, dus ik zit net in het eerste deel van de wachtweken.
Heb jij je eisprong al gevonden?
zaterdag 12 april 2025 om 17:11
Als ik het goed heb onthouden zit ik over 3,5 week in het derde trimester. In principe ben ik de enige in mijn functie, dus moet samen met mijn leidinggevende een soort constructie gaan bedenken hoe ze die maanden gaan overbruggen en of er niet toch een tijdelijke vacature open gezet moet worden. Gelukkig is m'n leidinggevende heel makkelijk, dus als ik een goede reden geef dan neemt ze het wel aan.
@Lauren89
Ja zeker, eerst dacht ik oh dat red ik wel tot 36 weken, maar nu ben ik blij dat ik met 34 al mag. Alles word toch net iets zwaarder en conditioneel is het ook wel pittiger dan ik verwacht had.
Kijken ze ook nog naar de kwaliteit van je cellen of dat niet?
@Creating_JOY, hele dikke knuffel

zondag 13 april 2025 om 10:14
@Lauren, spannend. Succes met afwachten! Ik had vanochtend eindelijk een positieve ovulatietest na vijf dagen knipperende smileys. Mijn nod is dan rond de 27e
@DanaJoe, fijn dat je die twee weken eerder kan. Hoe lang moet je dan nu nog door?
Ik weet eigenlijk niet hoe ze naar de kwaliteit van de eicellen kunnen kijken maar neem aan dat ze dat ook doen. Eind april weer een afspraak dus dan weet ik hopelijk meer.
@Creating joy, hoe voel je je? Hoop dat het, naar omstandigheden, ok gaat met je.
@DanaJoe, fijn dat je die twee weken eerder kan. Hoe lang moet je dan nu nog door?
Ik weet eigenlijk niet hoe ze naar de kwaliteit van de eicellen kunnen kijken maar neem aan dat ze dat ook doen. Eind april weer een afspraak dus dan weet ik hopelijk meer.
@Creating joy, hoe voel je je? Hoop dat het, naar omstandigheden, ok gaat met je.
zondag 13 april 2025 om 19:31
Ik voel me nog steeds erg verdrietig en down. Voelt alsof mn lichaam faalt, waar anderen niet falen. Voelt vooral ook heel oneerlijk. Waarom moet het bij ons en lang duren en dan ook nog een miskraam.. wat doen we fout.
Daarnaast heeft een ouder een slechte uitslag gehad. Waardoor er nu in mijn hoofd spookt dat als het weer zolang duurt voor een positieve test, dat die ouder het nooit gaat ontmoeten.. en realistisch gezien weet ik dat je dat niet weet en het kan net zo goed volgende maand weer raak zijn.
En we hadden meer tegenslagen deze week. Dus al met al een kak week, wasrin ik bijna alleen maar heb kunnen huilen. Gelukkig wel fijne en lieve mensen om ons heen.
Volgende week wil ik toch maar weer gaan werken, hoe moeilijk dat ook gaat zijn. Maar thuis zitten maakt het ook niet beter.
Daarnaast heeft een ouder een slechte uitslag gehad. Waardoor er nu in mijn hoofd spookt dat als het weer zolang duurt voor een positieve test, dat die ouder het nooit gaat ontmoeten.. en realistisch gezien weet ik dat je dat niet weet en het kan net zo goed volgende maand weer raak zijn.
En we hadden meer tegenslagen deze week. Dus al met al een kak week, wasrin ik bijna alleen maar heb kunnen huilen. Gelukkig wel fijne en lieve mensen om ons heen.
Volgende week wil ik toch maar weer gaan werken, hoe moeilijk dat ook gaat zijn. Maar thuis zitten maakt het ook niet beter.
zondag 13 april 2025 om 22:21
Wat verdrietig allemaal. Kan me voorstellen dat je het vertrouwen even kwijt bent. En inderdaad, zo werkt het niet en het kan 'gewoon' weer raak zijn, maar het is niet gek dat dat anders voelt. Sterkte ook met de ouder, dat is al zwaar op zich. Hopelijk kan werk wat afleiding bieden. Liefs, we leven met je mee hier.
maandag 14 april 2025 om 14:23
vrijdag 18 april 2025 om 19:46
Ja, maar dat was te enthousiast denk ik. Had beter kunnen beginnen met halve dagen. Mn lichaam is nog druk met herstellen. Vandaag ook ziek naar huis gegaan.
Op de controle echo was het ook nog niet helemaal weg. Hopelijk ik snel ongesteld. Anders moet ik voor mn vakantie nog medicijnen halen om alles op gang te brengen.
Op de controle echo was het ook nog niet helemaal weg. Hopelijk ik snel ongesteld. Anders moet ik voor mn vakantie nog medicijnen halen om alles op gang te brengen.
zondag 20 april 2025 om 22:17
@Creating joy, Hopelijk gaat het snel wat beter, fysiek en mentaal. Is het intussen uit zichzelf op gang gekomen of heb je medicatie nodig? Hakt er wel in zoiets zeg. Sterkte en zorg goed voor jezelf!
@Lexie, hoe is het met jou? Ben je al begonnen met de medicatie? Lijkt me spannend hoor, hoe je daar op gaat reageren.
Hier is het ronde 12 alweer en mijn NOD is 27 april
@Lexie, hoe is het met jou? Ben je al begonnen met de medicatie? Lijkt me spannend hoor, hoe je daar op gaat reageren.
Hier is het ronde 12 alweer en mijn NOD is 27 april
zondag 20 april 2025 om 22:30
@Creating, balen dat het toch tegenviel, maar natuurlijk niet gek als je lichaam nog bezig is met herstellen. Ik hoop dat het lukt om de komende tijd nog even rustig aan te doen.
Wanneer ga je op vakantie?
Hier voelde ik de bui al een paar dagen hangen, maar net weer ongesteld geworden.
Geen baby in 2025, geen baby in dit levensjaar en nog langer naar een lege babykamer kijken.
Ik ga er vanavond nog eens flink van balen en dan hoop ik dat ik er morgen weer wat hoopvoller naar kijk.
ronde 4, NOD 19 mei
Wanneer ga je op vakantie?
Hier voelde ik de bui al een paar dagen hangen, maar net weer ongesteld geworden.
Geen baby in 2025, geen baby in dit levensjaar en nog langer naar een lege babykamer kijken.
Ik ga er vanavond nog eens flink van balen en dan hoop ik dat ik er morgen weer wat hoopvoller naar kijk.
ronde 4, NOD 19 mei
maandag 21 april 2025 om 20:07
@creating Hoop dat je dit weekend wat bij hebt kunnen komen, fysiek en mentaal.
@Marjaantje Dat gaat alweer hard, spannende dagen deze week, ik hoop het beste voor je!
@Lauren89 Ik snap de gedachtes helemaal, zeker op je menstruatiedag. Hopelijk kun je vandaag inderdaad weer wat goede moet verzamelen. Zou zo fijn zijn als er snel goed nieuws voor je komt.
@Marjaantje Dat gaat alweer hard, spannende dagen deze week, ik hoop het beste voor je!
@Lauren89 Ik snap de gedachtes helemaal, zeker op je menstruatiedag. Hopelijk kun je vandaag inderdaad weer wat goede moet verzamelen. Zou zo fijn zijn als er snel goed nieuws voor je komt.
donderdag 24 april 2025 om 11:01
@Lauren, balen! Hoop ook dat je inmiddels weer wat hoopvoller bent.
@Biciclette, hoe is het met jou?
Af en toe begin ik me af te vragen of het gewoon niet de bedoeling is dat we een kind krijgen. En nu de volgende afspraak in het ziekenhuis dichterbij komt vraag ik me ook af hoe ver we willen gaan om het toch voor elkaar te krijgen.
Ook de ellende in de wereld zet me aan het denken erover. Straks zet ik een kind op de wereld waar alle bijen en vlinders zijn uitgestorven en waar we structureel onze eigen leefomgeving en zelfs ons voedsel vervuilen en vergiftigen. Waarom wil ik dit?
En tegelijkertijd voelde ik gister de eerste menstruatiekrampen en dan komt de teleurstelling weer. Ik wil het heel graag maar ben ik daarmee niet te egoïstisch?
Maar dit soort gedachten hebben mensen natuurlijk ook al heel erg lang.
@Biciclette, hoe is het met jou?
Af en toe begin ik me af te vragen of het gewoon niet de bedoeling is dat we een kind krijgen. En nu de volgende afspraak in het ziekenhuis dichterbij komt vraag ik me ook af hoe ver we willen gaan om het toch voor elkaar te krijgen.
Ook de ellende in de wereld zet me aan het denken erover. Straks zet ik een kind op de wereld waar alle bijen en vlinders zijn uitgestorven en waar we structureel onze eigen leefomgeving en zelfs ons voedsel vervuilen en vergiftigen. Waarom wil ik dit?
En tegelijkertijd voelde ik gister de eerste menstruatiekrampen en dan komt de teleurstelling weer. Ik wil het heel graag maar ben ik daarmee niet te egoïstisch?
zondag 27 april 2025 om 16:22
Herkenbare gevoelens over de wereld i.c.m. m'n eigen wens, Marjaantje. Ik ben ook wel wat angstig voor de toekomst, maar het maakt me ook strijdlustig (en dat was ik al flink). Heeft je menstruatie doorgezet?Marjaantje schreef: ↑24-04-2025 11:01
Het gaat hier goed, ben alleen permanent geradbraakt. Ik slaap zóveel, maar dat mag niet echt baten. Misselijkheid blijft nog beperkt, wel vaak in de middag, hangt ook samen met m'n moeheid heb ik het idee. De afgelopen dagen heb ik ook nergens trek in, eet veel yoghurt met banaan. Ik volg m'n lichaam maar gewoon.
Over een dag of 10 hebben we de eerste afspraak met de vk en de week erna de 10-wekenecho. Best spannend, maar voelt nog ver weg.
maandag 28 april 2025 om 10:47
Spannend, lijkt me allemaal nog heel onwerkelijk tot dat je de echo hebt gezien. Al merk je zo te lezen wel duidelijk dat je lichaam druk bezig is
.
Las dit weekend een interview met een of andere hoogleraar, ging over natuur en over landbouw en volgens hem was het heel goed mogelijk dat we er over een paar decennia weer een stuk beter voorstaan op dat gebied. Dat gaf me wel weer een beetje moed, al is daar natuurlijk wel snel een heel ander beleid voor nodig.
Ik ben zaterdag ongesteld geworden. Ronde 12 dus ook niet gelukt. Ben op dit moment ook helemaal niet positief. Hopelijk komt dat snel weer terug maar ben op dit moment echt wel gefrustreerd. Deze week de vervolgafspraak bij de gynaecoloog. Ben heel benieuwd wat ze gaat zeggen.

Las dit weekend een interview met een of andere hoogleraar, ging over natuur en over landbouw en volgens hem was het heel goed mogelijk dat we er over een paar decennia weer een stuk beter voorstaan op dat gebied. Dat gaf me wel weer een beetje moed, al is daar natuurlijk wel snel een heel ander beleid voor nodig.
Ik ben zaterdag ongesteld geworden. Ronde 12 dus ook niet gelukt. Ben op dit moment ook helemaal niet positief. Hopelijk komt dat snel weer terug maar ben op dit moment echt wel gefrustreerd. Deze week de vervolgafspraak bij de gynaecoloog. Ben heel benieuwd wat ze gaat zeggen.
maandag 28 april 2025 om 16:40
@creating_joy nogmaals heel veel sterkte. Goed aan jezelf denken, werk komt wel weer.
@Lauren balen! Hoop op snel goed nieuws voor jou. Gaat het inmiddels weer wat beter?
@Biciclette hopelijk voel je je snel weer beter! Klinkt een beetje als waar ik last van had bij trimester 1, alsof je continue rondloopt met een kater. Rustig aan blijven doen en inderdaad eten waar je je goed bij voelt. De baby neemt wel wat hij of zij nodig heeft. Spannend hoor die afspraken! Snap dat het ver weg klinkt, maar voordat je het weet is het zover.
@Marjaantje ook voor jou hoop ik op goed nieuws binnenkort! Heel veel succes met de afspraak bij de gynaecoloog.
@Lauren balen! Hoop op snel goed nieuws voor jou. Gaat het inmiddels weer wat beter?
@Biciclette hopelijk voel je je snel weer beter! Klinkt een beetje als waar ik last van had bij trimester 1, alsof je continue rondloopt met een kater. Rustig aan blijven doen en inderdaad eten waar je je goed bij voelt. De baby neemt wel wat hij of zij nodig heeft. Spannend hoor die afspraken! Snap dat het ver weg klinkt, maar voordat je het weet is het zover.
@Marjaantje ook voor jou hoop ik op goed nieuws binnenkort! Heel veel succes met de afspraak bij de gynaecoloog.
maandag 28 april 2025 om 16:41
Hier is afgelopen vrijdag 25 april onze zoon geboren! Alles gaat goed met ons alle drie. Het werd bijna een inleiding, aangezien ik 13 april uitgerekend was. De weeën begonnen op de dag dat de ballon geplaatst zou worden, en die bleek niet meer nodig te zijn dus.
Ik hoop op heel veel positief nieuws de komende weken in dit topic en duim nog steeds voor jullie allemaal!
Ik hoop op heel veel positief nieuws de komende weken in dit topic en duim nog steeds voor jullie allemaal!
maandag 28 april 2025 om 18:38
@marjaantje ik snap je gevoel hoor. Heb hier ook het idee dat ons niet gegund wordt en dat het misschien niet de bedoeling is dat we ouders worden.
Qua wereld.. tja lastig. Er zijn altijd wel dingen je liever anders ziet. En denk dat je vooral moet doen waar je zelf blij van wordt, jouw geluk is ook belangrijk!
Succes bij je afspraak!
@sinne gefeliciteerd! Geniet van deze bijzondere tijd!
Hier krabbel ik langzaam weer op. Kan intussen weer wat vooruit kijken en ben weer terug op mn normale energieniveau. Vorige week weer mn ovulatie gehad, dit had ik niet verwacht (verloskundige verwachte dit op een ander moment) en onbewust benut. Maar ik verwacht er niks meer van. Ik kijk nu vooral uit naar mn vakantie over 2 weken.
Qua wereld.. tja lastig. Er zijn altijd wel dingen je liever anders ziet. En denk dat je vooral moet doen waar je zelf blij van wordt, jouw geluk is ook belangrijk!
Succes bij je afspraak!
@sinne gefeliciteerd! Geniet van deze bijzondere tijd!
Hier krabbel ik langzaam weer op. Kan intussen weer wat vooruit kijken en ben weer terug op mn normale energieniveau. Vorige week weer mn ovulatie gehad, dit had ik niet verwacht (verloskundige verwachte dit op een ander moment) en onbewust benut. Maar ik verwacht er niks meer van. Ik kijk nu vooral uit naar mn vakantie over 2 weken.
dinsdag 29 april 2025 om 08:09
Wat een fijn nieuws Sinne, veel geluk voor jullie 3! Je hebt geduld moeten hebben zo te horen, maar wat fijn dat hij er nu is.
@Marjaantje Ik begrijp helemaal dat positiviteit even niet op te brengen is. Hopelijk brengt de gynaecoloog straks weer wat perspectief en houvast.
@creating Misschien ook wel goed om je even op ontspanning en je vakantie te richten? Het is fijn dat je ovulatie alweer op gang is, maar er zit natuurlijk ook een mentaal aspect aan. Hopelijk kun je even goed tot rust/afleiding/plezier komen op vakantie.
@Marjaantje Ik begrijp helemaal dat positiviteit even niet op te brengen is. Hopelijk brengt de gynaecoloog straks weer wat perspectief en houvast.
@creating Misschien ook wel goed om je even op ontspanning en je vakantie te richten? Het is fijn dat je ovulatie alweer op gang is, maar er zit natuurlijk ook een mentaal aspect aan. Hopelijk kun je even goed tot rust/afleiding/plezier komen op vakantie.
dinsdag 29 april 2025 om 09:49
Dank voor de succes wensen!
@Sinne, gefeliciteerd! Wat leuk om te horen. En fijn dat het goed gaat met jullie. Geniet ervan! En succes met omschakelen naar deze helemaal nieuwe situatie samen.
@Creating joy, fijn om te horen dat het wat beter gaat. En fijn om een vakantie in het verschiet te hebben en daar naartoe te kunnen leven. Even samen genieten en ontspannen.
@Sinne, gefeliciteerd! Wat leuk om te horen. En fijn dat het goed gaat met jullie. Geniet ervan! En succes met omschakelen naar deze helemaal nieuwe situatie samen.
@Creating joy, fijn om te horen dat het wat beter gaat. En fijn om een vakantie in het verschiet te hebben en daar naartoe te kunnen leven. Even samen genieten en ontspannen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in