Zwanger worden via IUI 2018-2019

vrijdag 10 augustus 2018 om 11:18
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
vrijdag 8 november 2019 om 09:34
@heytan bedankt voor de tip, heb het direct aangepast. Kreeg niet echt het idee dat het niet mocht zeg maar. hahaha
Ik zou eigenlijk gisteren me menstruatie moeten hebben.. Al vind ik dat nog lastig om te zeggen, omdat mijn cyclus sinds ik begonnen ben met onderzoeken etc. heel erg wisselend is. Het ziekenhuis had aangegeven dat ik zondag pas kan testen, nu wil ik het eigenlijk morgen ochtend al doen, dan is mijn partner nog thuis.. Zou dit erg verschil uitmaken die ene dag?

Ik zou eigenlijk gisteren me menstruatie moeten hebben.. Al vind ik dat nog lastig om te zeggen, omdat mijn cyclus sinds ik begonnen ben met onderzoeken etc. heel erg wisselend is. Het ziekenhuis had aangegeven dat ik zondag pas kan testen, nu wil ik het eigenlijk morgen ochtend al doen, dan is mijn partner nog thuis.. Zou dit erg verschil uitmaken die ene dag?

vrijdag 8 november 2019 om 09:43
Het verschil is er niet echt voor jullie, maar het ziekenhuis kan daar wel moeilijk over doen. Ik heb vorige keer al 4 dagen voor NOD positief getest maar pas doorgebeld dat het positief was op de dag dat het 'mocht'. Is gewoon regelgeving vanuit het traject, maar ik heb me daar nooit veel van aangetrokken.Bliksempje schreef: ↑08-11-2019 09:34@heytan bedankt voor de tip, heb het direct aangepast. Kreeg niet echt het idee dat het niet mocht zeg maar. hahaha![]()
vrijdag 8 november 2019 om 09:54
vrijdag 8 november 2019 om 10:04
Heytan, wat spannend voor jullie nieuw traject!
Hoe voel je je eronder? Leuk als je toch nog af en toe komt buurten.
Gebruik idd pregnyl maar heb ook getest om het aflopen van pregnyl te zien.
Ja, ben echt een testjunk
Bij 2 vd 3 miskramen testte ik positief dus vanochtend een triest witte test op 11 dpo geeft mij geen hoop meer..
Word er toch wel verdrietig van dat ik zie dat aardig wat hier of er wat langer over doen.
Hoe mooi was het als het gewoon bij ons allemaal deze ronde raak is?
Hoe voel je je eronder? Leuk als je toch nog af en toe komt buurten.
Gebruik idd pregnyl maar heb ook getest om het aflopen van pregnyl te zien.
Ja, ben echt een testjunk

Bij 2 vd 3 miskramen testte ik positief dus vanochtend een triest witte test op 11 dpo geeft mij geen hoop meer..
Word er toch wel verdrietig van dat ik zie dat aardig wat hier of er wat langer over doen.
Hoe mooi was het als het gewoon bij ons allemaal deze ronde raak is?
vrijdag 8 november 2019 om 12:59
Hallo dames,
Ik ben nieuw hier zal me voorstellen ben 33 jaar heb een zoon van 4,5 jaar en zijn al 2,5 bezig voor een 2de. Ben in 1 jaar tijd 3 x geopereerd van endometriosecyste waarvan laatste 20/8.. nu zijn we 21/10 begonnen met menopur 75E te spuiten heb een aantal keren follikelmetjng gehad met telkens verhoging van dosis en uiteindelijk heb ik gisteren inseminatie gehad zonder pregnyl spuit, want dat was volgens de bloedtest niet nodig zei de gyn. Heb sinds gister heel licht bloedverlies, lichte krampen en drukkend gevoel in mijn buik/ baarmoeder. Ik mag 22/11 bloedtest laten doen als mijn menstruatie tot dan niet is doorgekomen
Sorry voor mijn lange verhaal en bedankt voor het lezen!
Grtjs..
Ik ben nieuw hier zal me voorstellen ben 33 jaar heb een zoon van 4,5 jaar en zijn al 2,5 bezig voor een 2de. Ben in 1 jaar tijd 3 x geopereerd van endometriosecyste waarvan laatste 20/8.. nu zijn we 21/10 begonnen met menopur 75E te spuiten heb een aantal keren follikelmetjng gehad met telkens verhoging van dosis en uiteindelijk heb ik gisteren inseminatie gehad zonder pregnyl spuit, want dat was volgens de bloedtest niet nodig zei de gyn. Heb sinds gister heel licht bloedverlies, lichte krampen en drukkend gevoel in mijn buik/ baarmoeder. Ik mag 22/11 bloedtest laten doen als mijn menstruatie tot dan niet is doorgekomen
Grtjs..
zaterdag 9 november 2019 om 11:49
Hallo dames,
Heb veel aan de verhalen hier, dus wil ook graag meeschrijven als dat mag
Mijn verhaal: 34 jaar, sinds juli 2018 bezig om zwanger te worden. Sinds een paar maanden de medische molen in en oorzaak is onduidelijk. Sperma iets minder, maar lijkt niet de oorzaak.
Nu eerste poging iui. Ik heb ovaleap gespoten (50) en donderdag ovitrelle gezet voor de ovulatie. Gisteren eerste inseminatie gehad.
Heb veel aan de verhalen hier, dus wil ook graag meeschrijven als dat mag

Mijn verhaal: 34 jaar, sinds juli 2018 bezig om zwanger te worden. Sinds een paar maanden de medische molen in en oorzaak is onduidelijk. Sperma iets minder, maar lijkt niet de oorzaak.
Nu eerste poging iui. Ik heb ovaleap gespoten (50) en donderdag ovitrelle gezet voor de ovulatie. Gisteren eerste inseminatie gehad.
zaterdag 9 november 2019 om 21:05
@Stron-woman welkom, we hopen met je mee !!
@Rubyrubyruby spannend hoor, ik zal voor je duimen
@Moosforhappines1988 Jeetje wat vervelend hé, als je dat weer op voelt komen.
@Chan85 Jeetje spannend zeg, ik ben heel benieuwd ! Knap dat je zo lang heb kunnen wachten met testen zeg hihihi !
Nou ik was vrijdag middag nog in goeie stemming, en ik hoopte zo dat het uit zal blijven. Maar helaas, vandaag eind middag is de lichte bloeding begonnen.. zal morgen wel helemaal doorzetten. Had in mijn enthousiasme vrijdag een test gedaan, negatief ook.
Ik ga maandag maar weer het ziekenhuis bellen, op naar poging 2.
Zie wel erg op tegen de hormonen, daar zal ik maandag direct mee moeten beginnen weer.
@Rubyrubyruby spannend hoor, ik zal voor je duimen

@Moosforhappines1988 Jeetje wat vervelend hé, als je dat weer op voelt komen.
@Chan85 Jeetje spannend zeg, ik ben heel benieuwd ! Knap dat je zo lang heb kunnen wachten met testen zeg hihihi !
Nou ik was vrijdag middag nog in goeie stemming, en ik hoopte zo dat het uit zal blijven. Maar helaas, vandaag eind middag is de lichte bloeding begonnen.. zal morgen wel helemaal doorzetten. Had in mijn enthousiasme vrijdag een test gedaan, negatief ook.
Ik ga maandag maar weer het ziekenhuis bellen, op naar poging 2.
Zie wel erg op tegen de hormonen, daar zal ik maandag direct mee moeten beginnen weer.
zaterdag 9 november 2019 om 21:24
Hallo, ik zie dat we met 1 dag verschil de wachtweken in zijn gegaan. We kunnen beetje samen aftellen. Heb jij toevallig ook last van lichte krampen en drukkend gevoel in je buik/ baarmoeder?Rubyrubyruby schreef: ↑09-11-2019 11:49Hallo dames,
Heb veel aan de verhalen hier, dus wil ook graag meeschrijven als dat mag![]()
Grtjs Strong woman

zondag 10 november 2019 om 11:52
Spannende tijden hier, lees ik. Ben benieuwd Chan naar jouw uitslag. Duim voor je!
Hier is alles nog steeds rustig, al vordert het IVF traject nu wel. Ben al ruim een week aan het stimuleren en heb maandag tweede echo voor FM. Er zitten zo'n 10 follikels vanaf 12 mm of groter, dus die zijn maandag hopelijk 16-18 mm. Dan op naar de punctie. Kijk ik niet echt naar uit, maar kiezen op elkaar en doorzetten. Dat wordt mijn volgende horde!
Strong woman en Ruby: ik weet hoe lang twee weken kunnen duren... Hopelijk hebben jullie afleiding!
Fijne zondag!
Hier is alles nog steeds rustig, al vordert het IVF traject nu wel. Ben al ruim een week aan het stimuleren en heb maandag tweede echo voor FM. Er zitten zo'n 10 follikels vanaf 12 mm of groter, dus die zijn maandag hopelijk 16-18 mm. Dan op naar de punctie. Kijk ik niet echt naar uit, maar kiezen op elkaar en doorzetten. Dat wordt mijn volgende horde!
Strong woman en Ruby: ik weet hoe lang twee weken kunnen duren... Hopelijk hebben jullie afleiding!
Fijne zondag!
zondag 10 november 2019 om 14:34
zondag 10 november 2019 om 19:42
Ik mag op dezelfde dag testen als jij zag ik! Bij mij geen bloed prikken, maar gewoon zwangerschapstest. (Mits nog geen menstruatie natuurlijk) fijn dat samen aftellenStrong-Woman schreef: ↑09-11-2019 21:24Hallo, ik zie dat we met 1 dag verschil de wachtweken in zijn gegaan. We kunnen beetje samen aftellen. Heb jij toevallig ook last van lichte krampen en drukkend gevoel in je buik/ baarmoeder?
Grtjs Strong woman

Ik heb niet echt krampen geloof ik. Wel rond eierstokken volgens mij, maar eerlijk gezegd heb ik afgelopen jaar al zo vaak van alles gedacht te voelen dat ik dat een beetje los probeer te laten.
Heb geen bloeding gehad. Bij het zetten bloeden het een beetje volgens de dame die het deed, maar heb zelf geen bloed gezien.
Vind het allemaal maar een raar idee, je hebt nu wel weer een soort van gevoel dat er weer een realistische kans is op een zwangerschap. Dat gevoel was ik wel een beetje kwijt geraakt.
Maar bij niemand nog goed nieuws dus helaas

maandag 11 november 2019 om 09:21
Wauw Chan, dat is goed nieuws! Hopelijk blijft het inderdaad goed gaan, maar daar zou ik wel op proberen te vertrouwen. Geniet van het mooie nieuws.
@ Heytan: hoe ga jij? Heb je al de eerste prikken gezet, of ben je nog niet in die fase? Ik ga straks weer naar het ziekenhuis (10u)... Zo spannend allemaal, hopelijk ziet het er goed uit.
Fijne werkweek allemaal!
@ Heytan: hoe ga jij? Heb je al de eerste prikken gezet, of ben je nog niet in die fase? Ik ga straks weer naar het ziekenhuis (10u)... Zo spannend allemaal, hopelijk ziet het er goed uit.
Fijne werkweek allemaal!
maandag 11 november 2019 om 10:21
maandag 11 november 2019 om 12:57
Welkom meiden die nieuw zijn!
Wat leuk chan.. ben super blij voor je.. nu idd hopen en positief blijven dat alles goed verloopt.. hoeveelste iui behandeling was het van jouw?
Hoe is het met jouw heytan?
Spannend de overstap van iui naar ifv.. altijd positief blijven en denken.. wel fijn dat er nu meerdere dames zijn die ook in die traject zitten.. ik hoop het allerbeste voor jou!
Ik ben al 12weken verder en heb nu al een aardig buikje.. de symtonen nemen gelukkig langzamerhand wat af... deze week maken we het bekend in de familie en vanaf dan lekker genieten..
Succes voor de dames op de wachtbanken Ik duim voor jullie!
Wat leuk chan.. ben super blij voor je.. nu idd hopen en positief blijven dat alles goed verloopt.. hoeveelste iui behandeling was het van jouw?
Hoe is het met jouw heytan?
Spannend de overstap van iui naar ifv.. altijd positief blijven en denken.. wel fijn dat er nu meerdere dames zijn die ook in die traject zitten.. ik hoop het allerbeste voor jou!
Ik ben al 12weken verder en heb nu al een aardig buikje.. de symtonen nemen gelukkig langzamerhand wat af... deze week maken we het bekend in de familie en vanaf dan lekker genieten..
Succes voor de dames op de wachtbanken Ik duim voor jullie!

maandag 11 november 2019 om 12:57
Chan gefeliciteerd!! Wat superfijn voor je!!
Fijn India, dat is precies wat ze willen 10 follikels toch? dus het ziet er heel goed uit!
Heytan ik loop precies 1 dagje voor op jou zo te lezen. Nu de 3e week pil en vanaf vrijdag begonnen met de Decapeptyl erbij.
Spannend allemaal. Maar ook inderdaad wel lekker een maandje geen ziekenhuis.
Liefs
Fijn India, dat is precies wat ze willen 10 follikels toch? dus het ziet er heel goed uit!
Heytan ik loop precies 1 dagje voor op jou zo te lezen. Nu de 3e week pil en vanaf vrijdag begonnen met de Decapeptyl erbij.
Spannend allemaal. Maar ook inderdaad wel lekker een maandje geen ziekenhuis.
Liefs
maandag 11 november 2019 om 13:05
Wat lief dat jullie vragen allemaal, vlinder wij gaan inderdaad heel gelijk op. Ik ben zaterdag met decapeptyl begonnen. Heb jij vandaag dan je laatste pil?
Ik ben dus zaterdag begonnen met spuiten , so far so good. Nog weinig last van de bijwerkingen. Morgen de laatste pil en dan volgende week de eerste (uitgangs) echo.
Hoe voel jij je vlinder?
Inderdaad fijn (maar vooral ook jammer) dat er inmiddels meer dames doorstromen naar IVF. Misschien tijd voor een nieuw topic
Ik ben eerlijk gezegd het overzicht wel een beetje kwijt hoor!
Isha, wat fijn dat het goed gaat. Geniet van het vertellen, dat is een mooi moment!
Ik ben dus zaterdag begonnen met spuiten , so far so good. Nog weinig last van de bijwerkingen. Morgen de laatste pil en dan volgende week de eerste (uitgangs) echo.
Hoe voel jij je vlinder?
Inderdaad fijn (maar vooral ook jammer) dat er inmiddels meer dames doorstromen naar IVF. Misschien tijd voor een nieuw topic

Ik ben eerlijk gezegd het overzicht wel een beetje kwijt hoor!
Isha, wat fijn dat het goed gaat. Geniet van het vertellen, dat is een mooi moment!