Zwanger worden via IUI 2018-2019

vrijdag 10 augustus 2018 om 11:18
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd

maandag 11 november 2019 om 13:56
Jee, spannend Heytan en Vlinder! Zitten we toch in hetzelfde schuitje.
Ik vond / vindt de deca het vervelends om te spuiten. Die naald is zo dik, bah!
Mijn echo was weer oke. Het is nog niet helemaal duidelijk wanneer de punctie is: woensdag of donderdag. OF ik spuit vanavond Ovitrelle en heb woensdag de punctie. Dan zijn de grote eicellen helemaal mooi, maar de kleinere (nu 14-15mm) doen dan ws niet mee omdat eicellen niet voldoende rijp zijn. OF ik stimuleer nog 1 avond en heb donderdag de punctie: dan zijn de grote eicellen waarschijnlijk overrijp, maar is er een kans dat de kleintjes voldoende groot zijn om wel mee te doen. Dus ik heb nu 11 eiblaasjes, maar ga er vanuit dat er zo'n 6-7 van het juiste formaat zijn. Het blijft afwachten...
Zullen we een nieuw topic maken, of deze niet te 'vervuilen'? Ik wil dat wel proberen hoor, als jullie dat fijn vinden?
Groetjes!
Ik vond / vindt de deca het vervelends om te spuiten. Die naald is zo dik, bah!
Mijn echo was weer oke. Het is nog niet helemaal duidelijk wanneer de punctie is: woensdag of donderdag. OF ik spuit vanavond Ovitrelle en heb woensdag de punctie. Dan zijn de grote eicellen helemaal mooi, maar de kleinere (nu 14-15mm) doen dan ws niet mee omdat eicellen niet voldoende rijp zijn. OF ik stimuleer nog 1 avond en heb donderdag de punctie: dan zijn de grote eicellen waarschijnlijk overrijp, maar is er een kans dat de kleintjes voldoende groot zijn om wel mee te doen. Dus ik heb nu 11 eiblaasjes, maar ga er vanuit dat er zo'n 6-7 van het juiste formaat zijn. Het blijft afwachten...
Zullen we een nieuw topic maken, of deze niet te 'vervuilen'? Ik wil dat wel proberen hoor, als jullie dat fijn vinden?
Groetjes!
maandag 11 november 2019 om 14:06
Graag India, lijkt me ook fijn om in een klein clubje dan verder te schrijven. Ik doe ook mee op het andere ivf topic, maar daar is het best druk.
Wat spannend, al zo snel de punctie . Zie je er tegenop? Wat lastig van die eitjes zeg, wanneer weet je meer?
De decapeptyl naalden zijn inderdaad wel dik of stug. De eerste ging zaterdag nog wel prima, maar gisteren moest ik flink duwen om hem erin te krijgen. Achja, kan weer op het lijstje met dingen die je ervoor over moet hebben
Wat spannend, al zo snel de punctie . Zie je er tegenop? Wat lastig van die eitjes zeg, wanneer weet je meer?
De decapeptyl naalden zijn inderdaad wel dik of stug. De eerste ging zaterdag nog wel prima, maar gisteren moest ik flink duwen om hem erin te krijgen. Achja, kan weer op het lijstje met dingen die je ervoor over moet hebben

maandag 11 november 2019 om 15:54
maandag 11 november 2019 om 17:02
Dankje wel voor alle lieve reacties. Kan het nog steeds niet bevatten dat het echt gelukt is. Moest ook echt even huilen
Het was de 3e IUI poging en 1e keer met hogere dosis menopur waardoor ik 3 eitjes had.
Nog niet echt kwaaltjes alleen pijn in mijn borsten en ga zeker erin vertrouwen dat goedkomt. Wil graag weten hoe lang ik zwanger ben maar komt wel
Het was de 3e IUI poging en 1e keer met hogere dosis menopur waardoor ik 3 eitjes had.
Nog niet echt kwaaltjes alleen pijn in mijn borsten en ga zeker erin vertrouwen dat goedkomt. Wil graag weten hoe lang ik zwanger ben maar komt wel

maandag 11 november 2019 om 17:26
Wauw, jeetje Chan, wat super fijn. Ik zat stiekem het hele weekend het forum in de gaten te houden
Wat ontzettend goed dat het is gelukt. Het geeft inderdaad weer hoop dat het toch mogelijk is. Ik ga toch ook weer om een verhoging van de Gonal vragen, want de kansen zijn met meerdere eitjes toch echt wel beter blijkt nu maar weer. Eerlijk gezegd ben ik nu wel super nieuwsgierig of het er 1 of 3 worden haha, hou je ons op de hoogte?
@Moos, jammer dat het deze keer niet is gelukt voor jou. Ik weet hoe moeilijk die eerste ongesteldheidsdagen zijn. Goed om te horen dat je vertrouwen houdt in de nieuwe ronde. Klinkt als een goed idee om een lijst te maken. Weet alleen niet hoe dat moet
Ik zit zelf inmiddels op dag 16 van mijn cyclus, maar mijn follikeltjes zijn nog lang niet klaar om te gaan springen. Er zitten twee stuks van 11 en 12 mm. Dat bevestigt voor mij wat ik al dacht, dat ik een lange folliculaire fase en een veel te korte luteale fase heb. Ik heb inmiddels Utrogestan in huis om dit te ondersteunen. Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.
Veel succes ook gewenst aan iedereen die doorgaat naar IVF!

@Moos, jammer dat het deze keer niet is gelukt voor jou. Ik weet hoe moeilijk die eerste ongesteldheidsdagen zijn. Goed om te horen dat je vertrouwen houdt in de nieuwe ronde. Klinkt als een goed idee om een lijst te maken. Weet alleen niet hoe dat moet

Ik zit zelf inmiddels op dag 16 van mijn cyclus, maar mijn follikeltjes zijn nog lang niet klaar om te gaan springen. Er zitten twee stuks van 11 en 12 mm. Dat bevestigt voor mij wat ik al dacht, dat ik een lange folliculaire fase en een veel te korte luteale fase heb. Ik heb inmiddels Utrogestan in huis om dit te ondersteunen. Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.
Veel succes ook gewenst aan iedereen die doorgaat naar IVF!
maandag 11 november 2019 om 19:53
Cela, wel fijn dat het twee eitjes zijn die eraan komen.
Soms denk ik dat mijn eitjes bijna te snel groeien? Op dag 9 was mn eitje 16 mm.
Ik gebruik alleen pregnyl maar als ik verhalen lees van meerdere eitjes lijkt mij dat wel veel fijner want meer kans?
Hoop dat je eitjes mooi groeien Cela, ik duim alvast.
Hier helaas veel duizelig geweest van de utrogestan. Houd er erkenning mee dat het je bloeding tegen kan houden.
Veel hebben er weinig last van, hoe veel ga je gebruiken?
Soms denk ik dat mijn eitjes bijna te snel groeien? Op dag 9 was mn eitje 16 mm.
Ik gebruik alleen pregnyl maar als ik verhalen lees van meerdere eitjes lijkt mij dat wel veel fijner want meer kans?
Hoop dat je eitjes mooi groeien Cela, ik duim alvast.
Hier helaas veel duizelig geweest van de utrogestan. Houd er erkenning mee dat het je bloeding tegen kan houden.
Veel hebben er weinig last van, hoe veel ga je gebruiken?
dinsdag 12 november 2019 om 19:07
Hey,
Gefeliciteerd met je zwangerschap
dinsdag 12 november 2019 om 20:30
Hihi wat een drukte ineens zo hier 
Welkom alle nieuwe dames!
Wij gaan morgen weer voor een fm. En dan horen we wanneer we voor de 3e iui mogen.
Ik had vorige keer gevraagd of we ook eventueel de menopur gaan verhogen. Maar in het UMGC gaan ze het liefst gewoon voor 1 eitje.
Dus deze rond straks weer afwachten
@moos, wat naar is dat als je ongesteldheid begonnen is..
Succes met de volgende poging

Wij gaan morgen weer voor een fm. En dan horen we wanneer we voor de 3e iui mogen.
Ik had vorige keer gevraagd of we ook eventueel de menopur gaan verhogen. Maar in het UMGC gaan ze het liefst gewoon voor 1 eitje.
woensdag 13 november 2019 om 09:21
Succes vandaag met de fm.Faddie_fa schreef: ↑12-11-2019 20:30Hihi wat een drukte ineens zo hier
Het valt mij wel op dat elk ziekenhuis weer zijn totaal eigen beleid heeft. Ik
krijg juist hormonen zodat er 2 i.p.v. 1 eitjes ontstaan. En daarmee de kansen volgens hun verhogen.
Vinden ze de kans op meerlingen dan te groot in jouw ziekenhuis?
@chan Drie is wat te gek, maar 2 is misschien best leuk toch??

woensdag 13 november 2019 om 20:20
donderdag 14 november 2019 om 09:50
donderdag 14 november 2019 om 13:57
donderdag 14 november 2019 om 16:32
@Chan85: gefeliciteerd
. Fijn voor jullie! Bij een 'normale' zwangerschap rekenen ze ook vanaf de eerste dag van de menstruatie.
Bij ons ziekenhuis hebben ze liever één of twee eitjes. Bij drie is er overleg en bij meer is er geen poging.
Hier was even niet zoveel te melden wegens een maand pauze, we zijn weer begonnen voor poging 6. Hierna IVF in een ander ziekenhuis.

Bij ons ziekenhuis hebben ze liever één of twee eitjes. Bij drie is er overleg en bij meer is er geen poging.
Hier was even niet zoveel te melden wegens een maand pauze, we zijn weer begonnen voor poging 6. Hierna IVF in een ander ziekenhuis.