Zwanger worden via IUI 2018-2019

10-08-2018 11:18 2070 berichten
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
Jee, spannend Heytan en Vlinder! Zitten we toch in hetzelfde schuitje.
Ik vond / vindt de deca het vervelends om te spuiten. Die naald is zo dik, bah!

Mijn echo was weer oke. Het is nog niet helemaal duidelijk wanneer de punctie is: woensdag of donderdag. OF ik spuit vanavond Ovitrelle en heb woensdag de punctie. Dan zijn de grote eicellen helemaal mooi, maar de kleinere (nu 14-15mm) doen dan ws niet mee omdat eicellen niet voldoende rijp zijn. OF ik stimuleer nog 1 avond en heb donderdag de punctie: dan zijn de grote eicellen waarschijnlijk overrijp, maar is er een kans dat de kleintjes voldoende groot zijn om wel mee te doen. Dus ik heb nu 11 eiblaasjes, maar ga er vanuit dat er zo'n 6-7 van het juiste formaat zijn. Het blijft afwachten...

Zullen we een nieuw topic maken, of deze niet te 'vervuilen'? Ik wil dat wel proberen hoor, als jullie dat fijn vinden?

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Graag India, lijkt me ook fijn om in een klein clubje dan verder te schrijven. Ik doe ook mee op het andere ivf topic, maar daar is het best druk.

Wat spannend, al zo snel de punctie . Zie je er tegenop? Wat lastig van die eitjes zeg, wanneer weet je meer?

De decapeptyl naalden zijn inderdaad wel dik of stug. De eerste ging zaterdag nog wel prima, maar gisteren moest ik flink duwen om hem erin te krijgen. Achja, kan weer op het lijstje met dingen die je ervoor over moet hebben ;)
Gedaan: IVF - ICSI herfst 2019

Spreek iedereen daar die ook overstapt.
Veel succes en geluk allemaal!
Gevonden dus ;)
Chaaaan, je bent zwanger!
Hoe tof is dit :cheer2:
Ik hoop dat dit een prachtige zwangerschap wordt!

Hier vandaag ongesteld geworden, nieuwe ronde, nieuwe kansen :couple:

Ik duim voor de rest.
Is het een idee om hier een tabel te gaan maken met nod? Zo hebben we beetje overzicht? :hyper:
Yeeeeh gefeliciteerd Chan! Dat is nog eens goed nieuws!!
Dankje wel voor alle lieve reacties. Kan het nog steeds niet bevatten dat het echt gelukt is. Moest ook echt even huilen

Het was de 3e IUI poging en 1e keer met hogere dosis menopur waardoor ik 3 eitjes had.

Nog niet echt kwaaltjes alleen pijn in mijn borsten en ga zeker erin vertrouwen dat goedkomt. Wil graag weten hoe lang ik zwanger ben maar komt wel
Wauw, jeetje Chan, wat super fijn. Ik zat stiekem het hele weekend het forum in de gaten te houden :) Wat ontzettend goed dat het is gelukt. Het geeft inderdaad weer hoop dat het toch mogelijk is. Ik ga toch ook weer om een verhoging van de Gonal vragen, want de kansen zijn met meerdere eitjes toch echt wel beter blijkt nu maar weer. Eerlijk gezegd ben ik nu wel super nieuwsgierig of het er 1 of 3 worden haha, hou je ons op de hoogte?

@Moos, jammer dat het deze keer niet is gelukt voor jou. Ik weet hoe moeilijk die eerste ongesteldheidsdagen zijn. Goed om te horen dat je vertrouwen houdt in de nieuwe ronde. Klinkt als een goed idee om een lijst te maken. Weet alleen niet hoe dat moet :)

Ik zit zelf inmiddels op dag 16 van mijn cyclus, maar mijn follikeltjes zijn nog lang niet klaar om te gaan springen. Er zitten twee stuks van 11 en 12 mm. Dat bevestigt voor mij wat ik al dacht, dat ik een lange folliculaire fase en een veel te korte luteale fase heb. Ik heb inmiddels Utrogestan in huis om dit te ondersteunen. Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.

Veel succes ook gewenst aan iedereen die doorgaat naar IVF!
Cela, wel fijn dat het twee eitjes zijn die eraan komen.
Soms denk ik dat mijn eitjes bijna te snel groeien? Op dag 9 was mn eitje 16 mm.
Ik gebruik alleen pregnyl maar als ik verhalen lees van meerdere eitjes lijkt mij dat wel veel fijner want meer kans?

Hoop dat je eitjes mooi groeien Cela, ik duim alvast.
Hier helaas veel duizelig geweest van de utrogestan. Houd er erkenning mee dat het je bloeding tegen kan houden.
Veel hebben er weinig last van, hoe veel ga je gebruiken?
Chan85 schreef:
11-11-2019 07:20
Goedemorgen,

Ik zou jullie op de hoogte houden maar gisteren was het even een hectische dag .

Maar de uitslag van de test is positief. BEN ZWANGER!!

Toch ben ik nog wel bang want ja nu moet het goed blijven gaan.
Hey,
Gefeliciteerd met je zwangerschap🎉🎊🎈Na hoeveel x iui ben je zwanger geraakt?
@strong Dankje wel🥰😍
Het is gelukt bij de 3e IUI poging. Was de 1e keer met hogere dosis menopur
Hihi wat een drukte ineens zo hier :)
Welkom alle nieuwe dames!

Wij gaan morgen weer voor een fm. En dan horen we wanneer we voor de 3e iui mogen.
Ik had vorige keer gevraagd of we ook eventueel de menopur gaan verhogen. Maar in het UMGC gaan ze het liefst gewoon voor 1 eitje.
Dus deze rond straks weer afwachten

@moos, wat naar is dat als je ongesteldheid begonnen is..
Succes met de volgende poging
@Chan85 dat is toch super hé!

Dit is voor mij de eerste x met menopur maar zonder pregnyl. Ik zit op dag 6 wat duurt dat wachten toch lang😅
@cela ik hoop toch echt maar 1 hoor haha

Ik duim nog steeds met jullie mee!
Faddie_fa schreef:
12-11-2019 20:30
Hihi wat een drukte ineens zo hier :)
Welkom alle nieuwe dames!

Wij gaan morgen weer voor een fm. En dan horen we wanneer we voor de 3e iui mogen.
Ik had vorige keer gevraagd of we ook eventueel de menopur gaan verhogen. Maar in het UMGC gaan ze het liefst gewoon voor 1 eitje.
Dus deze rond straks weer afwachten

@moos, wat naar is dat als je ongesteldheid begonnen is..
Succes met de volgende poging
Succes vandaag met de fm.
Het valt mij wel op dat elk ziekenhuis weer zijn totaal eigen beleid heeft. Ik
krijg juist hormonen zodat er 2 i.p.v. 1 eitjes ontstaan. En daarmee de kansen volgens hun verhogen.
Vinden ze de kans op meerlingen dan te groot in jouw ziekenhuis?

@chan Drie is wat te gek, maar 2 is misschien best leuk toch?? :)
@ruby heb toch liever 1, mijn vriend heeft al 2 kids dus dan word het te druk 🤭
Chan85 schreef:
13-11-2019 15:41
@ruby heb toch liever 1, mijn vriend heeft al 2 kids dus dan word het te druk 🤭
Haha o ja 4 wordt misschien wat veel
Hallo dames nog even een stomme vraag mss🙈, maar tellen jullie de dag van de inseminatie ook mee of niet?
De dag van de inseminatie is de dag van je eispong, dan is de dag daarna 1 dpo.

Net als bij normale eisprong, dan telt de dag na je eispong als 1 dpo :hyper:

Komen er nog nod aan?

Chan, leuk dat jouw vriend ook al kindjes heeft. Hoe oud zijn ze?
@Moosforhappines1988 Bedankt voor je reactie, dan zit ik nu dus op 6 dpo..
@moos ja zeker leuk, eentje is bijna 11 en ander bijna 10. Maar wanneer vertel je het familie?

Ik had gisteren ziekenhuis gebeld en die zeiden dat ik nu dan 4 weken ben maar dat kan toch niet als 9 oktober laatste menstruatie is en 23 oktober de IUI.
Wat leuk chan! Hier ook eentje van al 11 jaar, wordt al echt een puber. Bij jullie ook?

14 dagen na iui tel je als 4 weken.
Dus klopt inderdaad helemaal niet wat ze zeggen.
Hoe telt het ziekenhuis? :-?
Ja ook aan het puberen hier,

Ziekenhuis telt vanaf laatste menstruatie, mijn vriend zegt ook dat klopt niet. Nu krijg ik 5 de eerste echo want dan ben ik 8 weken volgens ZH, maar voor mijn gevoel ben ik pas 3 weken denk ik
Ze rekenen altijd vanaf de eerste dag van laatste menstruatie. Je krijgt dus 2 weken 'kado'. Tot je de groei echo hebt, houden ze dit aan. Daarna stellen ze het vaak bij als het nodig is. Soms kan het anders zijn. Dan lijkt ook te kloppen voor nu dat je nu 5 weken zal zijn.
@Chan85: gefeliciteerd :). Fijn voor jullie! Bij een 'normale' zwangerschap rekenen ze ook vanaf de eerste dag van de menstruatie.

Bij ons ziekenhuis hebben ze liever één of twee eitjes. Bij drie is er overleg en bij meer is er geen poging.

Hier was even niet zoveel te melden wegens een maand pauze, we zijn weer begonnen voor poging 6. Hierna IVF in een ander ziekenhuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven