Zwanger worden via IUI 2018-2019

10-08-2018 11:18 2070 berichten
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
Hè heytan...
Vandaag geweest en blij toe... had een andere gyneacoloog eentje van de oude stempel. Super goed gevoel bij! Heb 2 eitjes van 2cm dus de maandag hadden we nooit gered... a.s zaterdag is nu de inseminatie. Hij heeft even terug gekeken naar de vorige meting en die was net zo groot als eergisteren alleen zaten daar meer dagen tussen echo en inseminatie. Hij vermoed dat we die gewoon gemist hebben en vond het er verder goed uit zien. Zojuist de pregnyl gezet, dit keer door mijn man om hem meer te betrekken bij het eerste stuk naar de wachtbank. Super fijn heb ook minder last dan de vorige keer, toen brandde het meer.

@sian wanneer mag je testen?
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Mag ik meeschrijven ? We hebben een zoontje van 4 en nu al 2,5 jaar bezig voor een tweede kindje. Helaas zonder resultaat. Wel een keer zwanger geweest maar een miskraam gehad bij 5,5 week.

Vandaag heeft de arts iui met hormonen voorgesteld.
Vonden jullie de beslissing om er mee te beginnen moeilijk?
Ze doen bij ons geen iui in de eigen cyclus, alleen met hormonale stimulatie.

Liefs
Welkom blueberryblue,
Tuurlijk mag jij mee schrijven... gezellig!
Ik ken het verhaal dat ze geen iui in eigen cyclus doen. Wij zijn ook het traject met hormonen begonnen. Wij zijn het tweede iui traject gestart... zoon is geboren middels iui.... (ook hormonen iui).... de keuze is voor is vrij makkelijk geweest. Zonder was de onverklaarbare vruchtbaarheid ook een kriem.
Twijfel je?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het welkom!

Ik twijfel omdat je hormonen in je lijf krijgt en ik over het algemeen heel heftig reageer op welk medicijn dan ook.
Ook speelt de situatie met mijn zoontje die veel zorg nodig heeft een rol. Hoeveel tijd zijn we er aan kwijt. We hebben de afgelopen 2 jaar best veel verdriet gehad over de onvruchtbaarheid. Nu gaan we er mee aan het werk maar de kans op zwangerschap is natuurlijk nog steeds niet super hoog. Waar stap ik in... moeten we niet gelukkig zijn dat we al een kindje hebben mogen krijgen.

En elke keer kom ik er weer op terug en denk ik: als ik het niet probeer weet ik het ook niet. Dus ik denk dat we wel gaan starten maar ben niet heel optimistisch dat het iets gaat opleveren na al die jaren.
Daarom heb ik me hier ook aangemeld, ik heb behoefte aan verhalen van vrouwen die zwanger raken door de iui.

Vinden jullie het prikken erg?

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Lieve blueberry, welkom.
Mijn eerste ervaringen met iui zijn juist heel positief. Ik vond het erg prettig dat ik het gevoel had dan alles eraan te doen wat we konden. Wij zijn tijdens het proces erg fijn begeleid in de kliniek. Ik hoor wel dat dat niet pveral zo is, maar dat ligt er ook wel aan waar je heen gaat. Het spuiten vond ik de eerste keer doodeng (hoefde alleen maar pregnyl te spuiten, dus 1x per maand) maar toen ik het gedaan had voelde ik me heel stoer haha en os le erg mee gevallen. Ik vond de tijd van zelf proberen veel zwaarder dan toen we de mm ingingen.
Iui 4 was raak. Nu gaan we hopelijk snel starten voor ons tweede kindje.
Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
@Angel2018 ik mag maandag testen mocht het zover komen. Wat zijn deze dagen spannend zeg. Komt ook door de uitspraak van mijn jongste. Afwachten. Al heb ik zooo de neiging om te testen.
Wat een mooi nieuws heb jij zeg! 2 mooie grote eitjes en een goede gynaecoloog. Ik hoop voor je dat het bingo mag zijn deze ronde.

@blueberryblue welkom. Schrijf/lees gezellig mee. Ik vond de stap naar IUI niet zo moeilijk. Ik heb vijandig baarmoederslijm en zie dit als een goede kans. En ik heb haast....ben al oud. Natuurlijk is het spannend. Het prikken valt reuze mee. Ik vond het qua ziekenhuis ritjes ook nog wel meevallen. Ik ben 5x geweest in die twee weken. Natuurlijk kost dat tijd maar ik had het erger verwacht.
Maar ik begrijp dat je dit afweegt ivm je zoontje. En natuurlijk ben je dankbaar dat je 1 kindje hebt maar de wens voor een tweede mag er zijn toch?
Je kunt het traject altijd proberen, bevalt het je niet of is het moeilijk te combineren dan laat je het erbij. Dan heb je het wel geprobeerd en kun je jezelf later niets verwijten. Luister naar je gevoel. Dat is altijd goed.
Ik heb trouwens niet veel last gehad van de hormonen gelukkig.
@blueberryblue.... tja het succes verhaal wat wij hebben is onze eerste zoon. Hij is geboren met 1x iui.... lucky shot zeg maar. Van de hormonen heb ik zelf niet zoveel last. Merk niet dat er in mijn lijf een heel peloton hormonen toegediend wordt. De eerste keer pregnyl had ik wat last van gevoelige borsten maar gisteren de pregnyl gezet en nergens last van! En tja de tijd die je er aan kwijt bent..... dat verschild per persoon. Hier valt het gevoelsmatig super mee.

@sian .... super spannend echt hè..... killing days ik kan niet anders zeggen. Nou moet ik zeggen dat het contact met deze gyn echt heel fijn was. En daarnaast ben ik ook super trots op mijn lijf want ik kwam vanmorgen super mooi rekbaar cervix slijm tegen.... goedemorgen!! En nee haha heb niet lopen poeren... 🤪.... zulk cervix slijm heb ik na de geboorte van onze zoon niet meer zo helder en rekbaar gezien. Ook als deze poging geen succes is ben ik super trots op mijn lichaam fabriek haha.... ergens moet je successen vinden.

@heytan.... heb je een idee wanneer je mag?
Alle reacties Link kopieren
@Angel2018 trots mag je zijn hoor.
Ik moet eerlijk zijn ik heb me nog nooit bezig gehouden met cervixslijm.
Alle reacties Link kopieren
Okeeeeee ik kon me niet beheersen en heb een test gedaan 3 dagen te vroeg. Helaas pindakaas. Geen vaag streepje niks. Dus we mogen weer een nieuwe ronde starten. Ik ben heus die uitzondering niet die over een paar dagen alsnog positief test. Het zal de komende dagen wel doorbreken.
Hahahaha ik was er ook nooit mee bezig maar kreeg gisteren een biologie les van de wijze oude gyneacoloog. Viel vanmorgen prompt met mijn neus in de theorie 🍀🤣😂

@sian...dat is balen
Alle reacties Link kopieren
Haha Angel, ik let daar ook alrijd op hoor. Redelijk betrouwbaar (em viezig) testje ;)

Ik weet trouwens niet precies wanneer. Brief met datum voor 1e afspraak verwacht ik ergens volgende week. Ik hoop dat het in ieder geval voor januari zal zijn. Vast wel.

@sian, balen van je negatieve test. Valt niet mee he, om te wachten. Nou dan weet je in elk geval vast waar je aan toe bent :(
Hahahaha heytan serieus deze vorm had ik nog nooit gezien.... maar ik vond het een extraatje ... een bonus na een biologie les voortplanting. Spannend januari..... zal een gelukkig nieuwjaar worden
Zo .... daar zitten we dan... zit al even. Mijn man werkt bij de hulpdiensten en werd vanmorgen zijn bed uit geroepen. Telefoon vergeten ...
Dikke stress want hij moet om 8 uur zijn aandeel doen in het ziekenhuis.
Wel mega grappig want de gyneacoloog had een lijntje gestippeld wat ik tegen zou komen. En ja hoor het klopt... voel mijn eisprong dus we zitten nog om ramkoers 😂....
Alle reacties Link kopieren
Heeft je man het gered op tijd? Spannend!
Ok ik ga schaamteloos vertellen wat de situatie was.
7:15 nog geen vent te vinden en geen van zijn collega’s die reageerde 😂. Ik heb de meldkamer gebeld en hem opgepiept. Vandaag ben ik belangrijk . U piept mijn man op hij moet naar huis. Prioriteit hoog! Nou godzijdank want meneer was de tijd vergeten 😂 dat heb je in situaties van nood.... maar hij was keurig op tijd! Net thuis van de plaatsing en het ging als een geoliede machine.
Vorige keer had ik al wat klachten van de pregnyl en een kleine bloeding na de plaatsing! En nu zit ik erbij alsof er niets aan de hand is.... dat maakt de wachttijd ook wat dragelijker. Kortom we hebben weer plaatsgenomen... 14 days to go
Alle reacties Link kopieren
@Angel2018 😂 wat een verhaal zeg. Gelukkig alles gelukt en achter de rug. We gaan duimen draaien.
Successsss op de wachtbank.

Ik wacht op de rode duivels....😉
Die rode duivels zijn zulke monsters bah bah....
Alle reacties Link kopieren
Exact dag 14. Straks bellen voor de volgende ronde....

Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Morgen weer beginnen met gonal f
Spannende tijden dus weer sian.... de aanloop naar de wachtbank ....
hier verder weinig nieuws. Voel me
Perfect. Energie genoeg dus een hele andere maand deze maand
Alle reacties Link kopieren
Nou ik wil het maar een beetje los proberen te laten. Voor zover mogelijk. We weten nu wat het is en hoe het werkt.

Mooi dat je je energiek voelt angel. Dat is wel fijn. Dan vliegen die weekjes ook zo om misschien.

Ik ben inmiddels gestopt met roken. Was al gestopt tijd terug maar met de miskraam weer begonnen.
Nu dus weer gestopt. Moeilijk is het wel. Meer (ex)rokers hier?
Alle reacties Link kopieren
Heel bericht getikt, doet hij het niet👎🏻

We hebben besloten om te starten en hopen net als jij heytan om nog voor januari te starten.
Gaat het niet dan stoppen we en zijn we gelukkig met 1 kindje.

Angel jij hebt een super verhaal te vertellen als deze poging gelukt is😂

Sian balen dat je ongesteld bent geworden. Heb je aldoor wel gerookt met pogingen? Wellicht kun je hulp krijgen bij het stoppen? Kan me voorstellen dat het lastig is als je teleurstellingen krijgt..
misschien kunnen vriendinnen je steunen?
Rookt je partner ook? Anders samen stoppen. Is voor de vruchtbaarheid ook beter👍🏻

Hier ontzettend ongeduldig. Als je wilt starten dan wil je ook gelijk!!!
Alle reacties Link kopieren
Haha blueberry, herkenbaar ;) ik hoop elke dag in de briebenbus de brief met datum voor de eerste afspraak te vinden. Tot nu toe nog niks haha!
Ben nog wel best geduldig hoor trouwens. Meer gezonde spanning en zin om te beginnen. Maar voel me er verder erg relaxed onder. Vergeleken bij de vorige keer... haha!

Sian, veel succes. Ik was al jaren hiervoor gestopt met roken . Maar heb tijdens het hele traject vaak gedacht om weer te beginnen. Gelukkig niet gedaan!
Veel succes ermee. Alles voor het goeie doel he
Oh ik heb ook wel gerookt maar ben in juni al gestopt. Moet ook zeggen dat ik
Het niet eens meer “lekker” vond.

Nou als deze poging lukt ben ik symptoomloos bezwangerd 😂
Alle reacties Link kopieren
Haha angel, alles kan! Hoe lang moet je nog wachten?
De symptomen die je voor de nod voelt, zitten volgens mij ook vaak tussen je oren. Ik duim voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven