Zwanger worden via IUI 2018-2019

vrijdag 10 augustus 2018 om 11:18
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
woensdag 9 september 2020 om 15:28
oh balen vanessa! gaan ze dan nu de groei van je eicellen bekijken? wellicht een betere timing.
best lastig af en toe om weer met goede moed verder te gaan he?
ik hoop zo dat deze laatste iui lukt zodat ik alles voor ivf af kan zeggen, maar dat zal wel niet. voel wel steeds van alles steekjes in mn onderbuik en krampjes links en rechts. juist goed of gaat het dan juist weer fout.. misschien voel je dat normaal ook wel maar nu ga je dan overal op letten. gyn zei dat het wel vaker bij vrouwen gebeurd dat het toch de laatste x lukt dat geeft dan toch weer een beetje hoop omdat ik er zelf al geen vertrouwen meer in heb..
best lastig af en toe om weer met goede moed verder te gaan he?
ik hoop zo dat deze laatste iui lukt zodat ik alles voor ivf af kan zeggen, maar dat zal wel niet. voel wel steeds van alles steekjes in mn onderbuik en krampjes links en rechts. juist goed of gaat het dan juist weer fout.. misschien voel je dat normaal ook wel maar nu ga je dan overal op letten. gyn zei dat het wel vaker bij vrouwen gebeurd dat het toch de laatste x lukt dat geeft dan toch weer een beetje hoop omdat ik er zelf al geen vertrouwen meer in heb..
woensdag 9 september 2020 om 17:19
Vanessa wat balen. Hopelijk lukt nummer 5 wel 
Miggie ik hoop heel erg voor je dat je laatste iui lukt! En wat rot dat die wachtlijst zo lang is. Misschien inderdaad wel even goed om nog te rusten voor het circus weer begint. En wie weet.... wat was jullie reden voor het traject ookalweer?
Hier nu 15+1 weken. Vanmorgen geslachtsbepalingsecho gehad maar wachten tot eind volgende week met het weten
Miggie ik hoop heel erg voor je dat je laatste iui lukt! En wat rot dat die wachtlijst zo lang is. Misschien inderdaad wel even goed om nog te rusten voor het circus weer begint. En wie weet.... wat was jullie reden voor het traject ookalweer?
Hier nu 15+1 weken. Vanmorgen geslachtsbepalingsecho gehad maar wachten tot eind volgende week met het weten
donderdag 10 september 2020 om 14:44
o leuk bank wat spannend!! heb je een gevoel wat het word? zo leuk dat het jullie toch zelf is gelukt! knap dat je dan nog tot eind volgende week kan wachten!
ja die wachtlijst is echt K! hoop dit jaar te kunnen starten.
bij ons beide kunnen ze niks vinden, onverklaarbaar dus.
collega vertelde van de week dat ze zwanger is gewoon ff binnen een maand boem 1e x raak!
ja zou leuk zijn als deze laatste poging lukt maar vrees van niet.
leuk bank laat je weten wat het word?
ja die wachtlijst is echt K! hoop dit jaar te kunnen starten.
bij ons beide kunnen ze niks vinden, onverklaarbaar dus.
collega vertelde van de week dat ze zwanger is gewoon ff binnen een maand boem 1e x raak!
ja zou leuk zijn als deze laatste poging lukt maar vrees van niet.
leuk bank laat je weten wat het word?
donderdag 10 september 2020 om 20:05
Miggie bizar dat het dan alsnog niet lukt als het onverklaarbaar is. Duim voor je dat deze ronde raak is. Zou eerlijker verdeeld zijn als iedereen even lang deed over zwanger raken. Helaas is dat niet zo. Zei je collega dat er zelf achteraan of vroeg iemand er naar? Hier vroeg collega laatst of het wel gepland was
. Ik dacht heel lang een meisje maar ben nu sinds 1,5 week toch aan het twijfelen. Droomde vannacht in 2 verschillende dromen dat het een jongen was
. Heb niet echt een voorkeur zolang hij/zij maar gezond ter wereld komt. Ik laat het zeker weten!
Vanessa kun je niet via huisarts bloed laten prikken?

Vanessa kun je niet via huisarts bloed laten prikken?
dinsdag 22 september 2020 om 09:07
en bank weet je al wat het word? gaat het goed met je?
hier laatste iui ook mislukt dus nu wachten tot we met ivf mogen starten. word waarschijnlijk pas januari door de wachtlijst.
kreeg wel te horen dat me AMH waarde te laag is (eicelvooraad) zou tussen de 1.5 en 4 moeten zijn maar is 0.4 en bij 0 zijn ze op. dus dat is niet echt best, betekend dat ik vroeg in de overgang ga en meestal zijn de laatste eicellen niet van beste kwaliteit. dus weer een domper. gaan wel ivf doen en hopelijk kunnen ze genoeg goede eitjes weg halen..
hier laatste iui ook mislukt dus nu wachten tot we met ivf mogen starten. word waarschijnlijk pas januari door de wachtlijst.
kreeg wel te horen dat me AMH waarde te laag is (eicelvooraad) zou tussen de 1.5 en 4 moeten zijn maar is 0.4 en bij 0 zijn ze op. dus dat is niet echt best, betekend dat ik vroeg in de overgang ga en meestal zijn de laatste eicellen niet van beste kwaliteit. dus weer een domper. gaan wel ivf doen en hopelijk kunnen ze genoeg goede eitjes weg halen..
dinsdag 22 september 2020 om 11:51
Jemig Miggie wat een domper. Welk zkh liep je ook alweer? Ik hoorde bij ons geen wachttijd voor de trajecten maar wel voor arts afspraken.
Jij dus al die tijd voor piet lut bezig geweest.
Gaan ze dat onderzoek nog herhalen? Kan je niet vragen om Metformine? Voor eicelkwaliteit. Al geloof ik dat ze dat in nl nagenoeg niet geven.
Jij dus al die tijd voor piet lut bezig geweest.
Gaan ze dat onderzoek nog herhalen? Kan je niet vragen om Metformine? Voor eicelkwaliteit. Al geloof ik dat ze dat in nl nagenoeg niet geven.
dinsdag 22 september 2020 om 12:10
Bah miggie wat een kutnieuws! Zit dat in je familie vervroegde overgang? Weet ook niet zo goed wat ik hierop moet zeggen. Hoop echt voor je dat ze genoeg eitjes kunnen weghalen met ivf en er toch mooie embryo’s ontstaan
Wij verwachten een meisje
donderdag weer echo dus dan nog even bevestiging vragen haha. Hier gaat het op zich wel goed, maar ben wel deels ziekgemeld omdat mijn kwaaltjes alleen maar erger werden ipv minder erg. (Nu 17 weken) dus dat is wel balen. Ben erg blij als de 20 weken echo is geweest en deze goed blijkt!

Wij verwachten een meisje

dinsdag 22 september 2020 om 15:23
Wat balen Miggie! Kan mij voorstellen dat je schrikt daarvan. Hopelijk brengt ivf jou meer geluk.
En Vanessa bij jou helaas ook mislukt dus. Shit zeg!
Bank jij gelukkig wel goede berichten! Super leuk zeg dat je een meisje krijgt. Gefeliciteerd!!
Onze eerst ivf poging zit erop. Ik heb lang van de punctie moeten herstellen, maar verder is het mij mee gevallen. (Met iui ben je natuurlijk al wat gewend) Weinig bijeffecten van de grote dosis hormonen. Alleen voel je je eierstokken op een gegeven moment.
Van de 10 eitjes zijn er uiteindelijk na 5 dagen 7 embryo’s over gebleven. Heel blij met deze score.
En hele dikke mazzel; tot op heden is de eerste blijven plakken! 6 weken zwanger nu. Durf denk pas adem te halen na de eerste echo en bij elk pijntje denk ik dat het mis is, maar toch. We zijn een stap verder.
En Vanessa bij jou helaas ook mislukt dus. Shit zeg!
Bank jij gelukkig wel goede berichten! Super leuk zeg dat je een meisje krijgt. Gefeliciteerd!!
Onze eerst ivf poging zit erop. Ik heb lang van de punctie moeten herstellen, maar verder is het mij mee gevallen. (Met iui ben je natuurlijk al wat gewend) Weinig bijeffecten van de grote dosis hormonen. Alleen voel je je eierstokken op een gegeven moment.
Van de 10 eitjes zijn er uiteindelijk na 5 dagen 7 embryo’s over gebleven. Heel blij met deze score.
En hele dikke mazzel; tot op heden is de eerste blijven plakken! 6 weken zwanger nu. Durf denk pas adem te halen na de eerste echo en bij elk pijntje denk ik dat het mis is, maar toch. We zijn een stap verder.
dinsdag 22 september 2020 om 18:22
Er liggen inderdaad 6 embryo’s in de vriezer Bank. Geeft natuurlijk geen enkele garantie, maar toch een prettig idee. Vind het ook fijn om te weten dat de kwaliteit van de eitjes prima is blijkbaar, daar vreesde ik hem best wel even voor. Met iui weet je gewoon niet waar het mis gaat.
Heb helaas 5 oktober pas eerste echo. Ziekenhuis is erg druk ivm achterstand van corona, dus ze doen de eerste echo’s wat later. Heeeeeel veel geduld hebben dus nog..
Heb helaas 5 oktober pas eerste echo. Ziekenhuis is erg druk ivm achterstand van corona, dus ze doen de eerste echo’s wat later. Heeeeeel veel geduld hebben dus nog..
woensdag 23 september 2020 om 10:36
Ja dit wordt de laatste, maar sla nu 1 ronde over. Was met vakantie dus kon niet komen voor de echo’s.
IVF doen ze niet bij mij in het ziekenhuis. Als ik weer kan komen, ga ik vragen of ze mijn dossier al kunnen doorsturen, want volgens mij is er daar ook een wachtlijst.
Jij nu poging 5? Beetje vertrouwen nu je wel kan komen voor de echo’s? Hoeveel rondes doen ze bij jou?
IVF doen ze niet bij mij in het ziekenhuis. Als ik weer kan komen, ga ik vragen of ze mijn dossier al kunnen doorsturen, want volgens mij is er daar ook een wachtlijst.
Jij nu poging 5? Beetje vertrouwen nu je wel kan komen voor de echo’s? Hoeveel rondes doen ze bij jou?

zondag 4 oktober 2020 om 21:39
Ik lees hier niet zo vaak meer, maar ik zie nu het goede bericht van Ruby!
Wat een mooi nieuws, gefeliciteerd. Hopelijk is de echo morgen goed!
Milou, veel succes met de volgende IUI. Hopelijk is deze een succes!
Bank, vervelend van de kwaaltjes. Ik hoop dat je verder wel van je zwangerschap kan genieten. En een meisje, wat leuk!!!
Ik heb over ongeveer 2 weken de terugplaatsing van een bevrucht eitje uit de vriezer. We hebben er nog 7 van de eerste ivf poging. Hopelijk is het snel raak.
Wat een mooi nieuws, gefeliciteerd. Hopelijk is de echo morgen goed!
Milou, veel succes met de volgende IUI. Hopelijk is deze een succes!
Bank, vervelend van de kwaaltjes. Ik hoop dat je verder wel van je zwangerschap kan genieten. En een meisje, wat leuk!!!
Ik heb over ongeveer 2 weken de terugplaatsing van een bevrucht eitje uit de vriezer. We hebben er nog 7 van de eerste ivf poging. Hopelijk is het snel raak.
maandag 5 oktober 2020 om 12:16
Blauwe kat ik probeer je af en toe nog te volgen in het ivf topic
nog 7 cryos over klinkt heel goed! Veel succes met je terugplaatsing!
Vanessa ah nee dat meen je niet! Wat kut zeg. Heb je al een vervolgafspraak om het verdere traject te bespreken of komt dat na iui 6? Zo raar dat het onverklaarbaar is en gewoon niet lukt..
Hier de 20 weken echo vanmorgen gehad en alles was goed

Vanessa ah nee dat meen je niet! Wat kut zeg. Heb je al een vervolgafspraak om het verdere traject te bespreken of komt dat na iui 6? Zo raar dat het onverklaarbaar is en gewoon niet lukt..
Hier de 20 weken echo vanmorgen gehad en alles was goed

maandag 5 oktober 2020 om 13:47
@blauwe kat: je kan mij helaas weer van de goede berichten lijst afhalen.
Vandaag echo gehad en niets te vinden in de baarmoeder. Dat is met 8 weken wel zorgelijk, dus met spoed door naar het ziekenhuis. Ik wacht nu op de operatie om het weg te halen, waar het vruchtje dan ook mag zijn in mijn lichaam
Vandaag echo gehad en niets te vinden in de baarmoeder. Dat is met 8 weken wel zorgelijk, dus met spoed door naar het ziekenhuis. Ik wacht nu op de operatie om het weg te halen, waar het vruchtje dan ook mag zijn in mijn lichaam

maandag 5 oktober 2020 om 21:03
Oh nee Ruby
Ik gunde het je zo.
Hopelijk is de operatie goed gegaan. Heel veel sterkte!
@ Vanessa dat is kut!!! Laatste poging nu dus ook voor jou. Heb je al meer info vanuit het ziekenhuis voor de volgende stap?
@ blauwe kat. Spannend! Hoe gaat het nu met je? Voel je, je een beetje oke?
@ bank fijn dat alles goed is!! Je zit gewoon al op de helft.

Hopelijk is de operatie goed gegaan. Heel veel sterkte!

@ Vanessa dat is kut!!! Laatste poging nu dus ook voor jou. Heb je al meer info vanuit het ziekenhuis voor de volgende stap?
@ bank fijn dat alles goed is!! Je zit gewoon al op de helft.

maandag 5 oktober 2020 om 21:56
Het gaat goed! Met een ivf terugplaatsing hoef ik helemaal geen hormonen, echt heerlijk. En verder zijn de checks en ook het terugplaatsen een beetje hetzelfde als IUI. En dan ook nog met een hogere slagingskans. Dus ik ben wel positief! Maar ik probeer ook geduldig te blijven, want ik weet dat ze geen garanties op succes kunnen geven...
Het gaat goed! Met een ivf terugplaatsing hoef ik helemaal geen hormonen, echt heerlijk. En verder zijn de checks en ook het terugplaatsen een beetje hetzelfde als IUI. En dan ook nog met een hogere slagingskans. Dus ik ben wel positief! Maar ik probeer ook geduldig te blijven, want ik weet dat ze geen garanties op succes kunnen geven...