Zwanger worden winter 2018/2019

27-09-2018 19:54 578 berichten
Voor iedereen die de komende winter zwanger wil proberen te worden.

Tabel = vol!

Naam: Leeftijd: Start/Ronde:POAS:Bijzonderheden
Maisie32Januari ?Dochter mei '17
Pistache27Januari/februari?Zoon augustus '17
Mamabird27januari?Dochter april '18
Peperomioides26Januari ?1e kindje
Saartje-33december/januari ? 1e kindje
Winky2232Januari/ronde 34 apr1e kindje
Shadowfaxx28--Zoon jan '18
Jetski15-januari-2e kindje
SB24--1e kindje, PCOS, hormoonkuur
KokoRose28september-1e kindje



Zwanger! :cheer2: :cheer2:
Naam Leeftijd RondeKindjeUD
Calum1988291231 juli '19
Coon2941begin aug '19
Charly5673311?
Sneeuwwitje863212?
Diamantje123301 1eind aug '19
Herfstblaadje2912eind aug '19
Elin3631begin sept '19
Crosslander27-1-
Blondelady8829-120 sept '19
Budgy32-2nov '19
Nicole3122nov '19
anoniem_63aec5ddaedf9 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:45
93.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nog een half weekje tot NOD. Vorige keer had ik de eerste 4/5 dagen voor NOD bruin- en roodverlies, en buikkrampen. Nu wel buikkrampen, maar verder nog niets. Ben benieuwd. Gelukkig een drukke agenda deze week dus niet veel tijd om te piekeren 😉
Alle reacties Link kopieren
Lang niet geschreven hier, even kijken of ik op iedereen kan reageren.

Spannend winky, hoop dat het geen bruinverlies hebben een goed voorteken is en dat het deze ronde raak is.

Nicole, hoop dat jij je eisprong hebt gehad en er goed gebruik van hebt kunnen maken! Wij gebruikten wel ovulatietesten maar heb toch op een of andere manier mijn ovulatie gehad een paar dagen voordat de ovulatietest een streep gaf, dus dat zegt ook niet altijd alles.

Gefeliciteerd met de goede echo blondelady. Fijn dat het onzekere eerste trimester nu ook bijna voorbij is.

Wat vervelend dat je misschien je ei gemist hebt budgy :( Maar wie weet, misschien dat het toch nog gelukt is! Wanneer is je nod dan?

Fijn dat het met jou goed gaat sneeuwwitje, en dat je een goede uitslag hebt. Wat een uitgaven voor zo'n tweeling hé...

Wauw jij bent als ver Calum! En al bijna de 20weken echo. Heb je al een voorgevoel wat het wordt, of een voorkeur?

Hier inmiddels bijna 15 weken, bijna klachtenvrij ook en buikje begint al aardig te groeien. Iedereen weet het inmiddels en de grote dingen (kraamzorg, opvang) zijn al geregeld. Op 12 maart hebben we pretecho voor het geslacht, ben zo benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Pffff, jemig jongens wat is dit spannend. De afgelopen maanden telkens op dag 24 ongesteld geworden, maar wel altijd al minimaal 2 dagen eerder bruinverlies. Vandaag, dag 24, buikkrampen. Maar verder nog niets. Afgelopen jaar heeft m'n cyclus ook een uitschieter naar 27 dagen gehad, dus we wachten nog even af.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt heel hoopvol Winky! Ik heb we een goed gevoel over (voor wat het waard is :P) ga voor je duimen! Spannend.

Leuk herfstblaadje heerlijk vooruitzicht heb je een voorgevoel?

Wat gaat het toch snel bij iedereen :)

Hier ben ik toch wat in de war, “normaal” was het vruchtbare (weet even het juiste woord niet) afscheiding en dan binnen 2 dagen een knalovultietest en daarna van heel licht streepje naar niks en maar een dag of 3 afscheiding en was het heel duidelijk wanneer m’n ei was. Nu al een week die afscheiding en bij de ovulatietesten constante streepjes die net niet knallen. Nouja we hebben ongeveer om de dag seks gehad (weekend was wat lastig natuurlijk) en ik heb dus ook geen flauw idee wanneer m’n nod is.

Het weekend niet kunnen testen dus wie weet was toen m’n ei. Ik weet het gewoon niet meer :)

Als ik het laatste weekend van maart niet ongesteld ben ga ik maar eens testen, maar heb eigenlijk al een gevoel dat we m’n ei gemist hebben. We merken het wel :), merk dat ik er nu ook wel relaxter in sta.
Alle reacties Link kopieren
Winky wat spannend!

Budgy fijn dat je er wat relaxter in staat, dat scheelt echt wel. Ik had ook geen duidelijke knaltest en toch is daar een tweeling uit voortgekomen dus alles kan ;-)
Alle reacties Link kopieren
Spannend Budgy! Mocht het je geruststellen, ik heb bijna nooit een knaltest. Maar kan er in ieder geval wel m'n piek mee aflezen.

Hier had ik vandaag een goed voorgevoel, had namelijk nog steeds helemaal niets, behalve af en toe krampjes. Net echter het eerste bruinverlies gespot, dus ik zet m'n geld in op ongesteld worden.

Merken jullie ook verschil in het soort krampjes? De afgelopen dagen voelde het vooral als speldenprikjes ter hoogte van m'n baarmoeder. Nu worden het wat meer 'grotere' ongesteldheidskrampen.
Alle reacties Link kopieren
Ah jammer Winky, hopelijk is het loos alarm! Qua krampen voelde ik me niet anders toen ik zwanger was dan wanneer ik ongesteld werd eigenlijk. Ik merkte het de eerste dagen echt alleen aan een positieve test.
Ah Winky, hopelijk heeft het niet doorgezet!


Ik lees nog steeds af en toe mee, ben blij voor alle zwangeren hier. Wat een vruchtbaar groepje zeg!!

Wij hebben onze kinderwens iets uitgesteld, man zat even zonder werk en ivm mijn zorgverzekering is het gunstig om even te wachten tot mei. Dan kan ik mijn verzekering in december aanpassen zodat ik wel de juiste vergoedingen heb mocht ik dan kindje krijgen!

Maar stiekem komt mei al heel dichtbij, ik merk dat we er nu meer klaar voor zijn dan aan start topic. Laat die baby maar komen!!

(Voor de moeders die zwanger zijn van hun 2/3/4e kindje: zien jullie op tegen de bevalling? Ik merk dat dit bij mij wel een puntje is. Vond mijn eerste bevalling best wel klein beetje traumatisch.. inleiding, bevallen met 42 weken, sterrenkijker, pompberlossing, 2 uur geperst zonder persweeen, en 2x knip gezet terwijl ik geen persweeen had en ik dus echt die schaar voelde knippen. Mijn eigen verloskundige was hier achteraf erg boos over omdat dit eigenlijk verdoofd moest worden omdat er geen spoed was. Maar die knip, brr, en daarna die pomp.. Ik durf wat dat betreft echt nog niet te denken aan een 2e bevalling. Vind dit echt heel lastig merk ik.)
Alle reacties Link kopieren
Helaas, volle bak ongesteld :hamer:

Inderdaad een vruchtbare groep shadowfaxx, als dat nu een beetje op de rest overslaat... ;)
Alle reacties Link kopieren
Lastig budgy! Hier maar 1x ovulatietesten gebruikt en die klopten achteraf ook voor geen meter, dus vertrouw die dingen niet helemaal meer...
Ik heb een sterk voorgevoel dat het een jongetje is, al geloof ik helemaal niet in voorgevoelens (als in, je hebt altijd wel 50% kans dat je het goed hebt). Maar volgens iemand leek de nub op een jongetje dus denk dat dat ook wel meespeelt in het voorgevoel.

Winky, wat spannend. Weet je al meer?

Shadowfaxx, jammer dat je het moest uitstellen, maar wat je zegt, mei is al heel dichtbij.
Ik had niet zo'n dramatische bevalling als jij, maar het was niet leuk (21 uur lang, ontsluiting vorderde niet, weeënopwekkers en daardoor weeënstorm, 5 kwartier persen zonder persweeën, uiteindelijk vacuümpomp). Ik dacht toen ook, nooit meer, maar vreemd genoeg ben ik nu niet eens meer zo bang voor de komende bevalling. Het is maar pijn en het gaat deze keer vast makkelijker. Waar ik wel bang voor ben is dat ik me weer zo somber en depressief voel als na mijn zoontjes bevalling, en dat ik met deze baby dan ook helemaal geen band voel. Maarja, we gaan het zien.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zie dat je ongesteld bent geworden budgy. Balen! Op naar de volgende ronde dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Aaah wat jammer Winky het klonk zo hoopvol. Op naar de volgende ronde dan maar!

En dat klinkt hoopvol mbt die ovulatietesten :) we wachten het wel af hebben in ieder geval ons best gedaan. Afscheiding is nu weer brokkelig dus vruchtbare periode is sowieso weer voorbij.

Spannend herfstblaadje nog een paar dagen tot de echo! Het zegt inderdaad niks want 50% kans is best hoog natuurlijk. Wij dachten vorige keer allebei wat anders dus had sowieso een het goed :)

Mijn bevalling was ook helemaal shit (heb er ruim 71,5u over gedaan, omdat de ontsluiting niet opschoot laatste dag ingeleid en die dag is ook echt als een waas aan me voorbij gegaan). Ik hou me er maar aan vast dat een 2e bevalling makkelijker gaat.
Alle reacties Link kopieren
@shadowfaxx: spannend, mei is idd al bijna! Ik ben door PTSS en somberheidsklachten na mijn eerste bevalling heel bang voor deze bevalling, daarvoor loop ik ook bij de pop poli.

@herfstblaadje: voor jou ook wel spannend dus kan ik me voorstellen, je zou erover na kunnen denken om ook een soortgelijk traject aan te vragen. Bij mij komen ze op huisbezoek nadat de kraamzorg weg is om te kijken hoe het mij gaat en met de baby's. Als er hulp nodig is kan die dan ook snel worden ingeschakeld. Het geeft mij in ieder geval wel een iets rustiger gevoel: ik heb nu wel vertrouwen dat mocht ik me weer zo somber voelen er in ieder geval sneller actie op ondernomen gaat worden en dat geeft al wel een beetje rust.

Wanneer hoor je welk geslacht het is? Wij hebben a.s. maandag weer een controleafspraak. Ik ben dan 16 weken maar weet niet zeker of de gyn dan ook een echo doet. Ik zou echt niet weten wat het wordt maar ben benieuwd of jouw voorgevoel klopt!
Alle reacties Link kopieren
Blondelady, gefeliciteerd met de goede echo! Fijn nieuws!

Fijn dat je je goed voelt Herfstblaadje. 15 weken alweer, het begint ergens op te lijken dan he 😊. Spannend wat het geslacht is. Veel plezier bij de pretecho over een paar dagen!

Balen Winky dat je ongesteld bent geworden ☹. Blijft altijd een rot moment.

Budgy, we zitten samen op het wachtbankje. Laten we duimen voor elkaar!

Shadowfaxx, mei begint inderdaad ook al snel dichterbij te komen. Hopelijk is het voor jullie dan snel raak! Hier juist een hele goede bevalling gehad. Ik ben opgenomen in het ziekenhuis ivm zwangschapsvergiftiging (39 weken toen) en de bevalling is ingeleid. Maar alleen maar tabletten gehad om het in gang te zetten (geen infuus weeenopwekkers). Eind van de middag begonnen de weeën en de ontsluiting vorderde snel. Slechts 20 minuten hoeven persen en onze zoon is net na middernacht geboren. Maar elke bevalling is verschillend dus de volgende keer kan het zomaar heel anders zijn.

Sneeuwwitje, willen jullie het geslacht straks weten of niet?

Hier nog alles rustig, eind volgende week ergens NOD. Een aantal zwangerschapsaankondigingen in de omgeving laten me realiseren dat ik toch ook wel heel erg graag zwanger zou willen zijn…..
-nicole- wijzigde dit bericht op 10-03-2019 22:35
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Nicole: ja dat is dan wel confronterend he? Hopelijk is het voor jullie ook gauw raak!

We willen het geslacht graag weten, al is het maar om iets beter voorbereid te zijn. Nu weten we niet of ze een- of twee-eiig zijn, als blijkt dat het een jongetje en een meisje is hebben we daar iig een antwoord op. En we zien het ook niet zo zitten om 4 namen te verzinnen om heel eerlijk te zijn...
Alle reacties Link kopieren
@ Sneeuwwitje, 4 namen verzinnen inderdaad 😳. Dat is pas een opgave 😅.
Kunnen ze pas na de geboorte bepalen of ze een of twee eiig zijn als ze hetzelfde geslacht hebben? Of kunnen ze dat eerder zien op een echo?
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa maar het wordt er niet makkelijker op voorlopig want het zijn twee jongetjes! En als ik íets lastig vind is het om jongensnamen te bedenken. Meisjesnamen: inspiratie te over, maar bij jongens vind ik het lastig. Na de geboorte kunnen ze idd pas iets zeggen over een- of twee-eiig. Dat blijft dus nog even een verrassing!
Alle reacties Link kopieren
Super leuk twee jongens Sneeuwwitje! Wel lastiger qua namen inderdaad. Volgens mij vind iedereen meisjesnamen makkelijker dan jongensnamen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zaterdag een goede twintigwekenecho gehad, kindje groeit goed en alles zit er op en er aan!
We krijgen weer een meisje, dat vinden we allebei heel leuk en inderdaad makkelijker met namen, jongensnamen vonden we ook echt wel een ding. Succes daarmee Sneeuwwitje!
We houden het geslacht verder geheim, hopelijk lukt dat weer net zo goed als bij de eerste zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de goede 20 weken echo Calum! En super leuk dat jullie er een meisje bij krijgen! Voel je je goed?
Alle reacties Link kopieren
@Calum: wat leuk, gefeliciteerd! En nog belangrijker: gefeliciteerd met de goede 20 weken echo. Ik vond dat zelf de vorige keer in ieder geval best spannend. Lijkt me moeilijk om het geheim te houden, wij vertrouwen onszelf niet zo in dat opzicht dus wij delen het wel.
Alle reacties Link kopieren
Yes callum wat fijn een goede 20 weken echo! En leuk 2 meiden straks. Echt knap dat het geheim gaat houden :)

Sneeuwwitje 2 jongens ook superleuk! Had je nou al een dochter? En inderdaad succes met het vinden van 2 jongensnamen. Meisjesnamen zijn inderdaad leuker/makkelijker. Komt uiteindelijk vast goed.

Ben ook voor jou aan het duimen Nicole! Ik voel weer niks jij? Af en toe beetje weeïg gevoel in m’n buik, maar ik denk dat ik er nu extreem op let. Ben heel erg benieuwd als m’n eisprong toch eerder was dan zou ik vandaag/morgen ongestel moeten worden. Als het volgens “planning” was dit weekend. Maar omdat ik het gewoon niet weet en geen teleurstelling wil zoals de vorige keer wil ik pas het weekend van de 23e testen.
Wel ander goed nieuws ik heb een onbepaalde tijd contract gekregen, dus nu daar geen zorgen meer over! Nu nog zwanger worden :)
Alle reacties Link kopieren
Budgy en Nicole, wat spannend weer. Ik duim!

2 jongetjes sneeuwwitje, wat heerlijk! Lijkt me wel heel leuk na een meisje.

Calum, fijn dat de 20weken echo goed was. Nu echt genieten!

Wij hebben net gehoord dat we een meisje krijgen. Kan het bijna niet geloven, vind het zo bijzonder! Nu uitkijken dat ik niet mijn hele salaris stuksla op jurkjes haha.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk herfstblaadje! Geniet lekker van je roze wolk.

Voor mij is ook de voornaamste reden voor de voorkeur van een meisje vanwege de leuke kleding en het tutten met haar enzo. Lekker nutteloze reden natuurlijk :) gewoon zwanger worden zou me al dolgelukkig maken.
Alle reacties Link kopieren
Budgy, wordt spannend de komende dagen voor ons allebei. Hier ook geen klachten. Beetje gevoelige borsten en een drukkend gevoel in mijn baarmoeder. Maar dat kan net zo goed zijn van een naderende menstruatie. Toen ik positief testte van mijn zoon voelde ik trouwens ook niets bijzonders dus ik hecht geen waarde aan het wel of niet hebben van symptomen.

Uitgaande van een cyclus van 28 dagen is mijn nod donderdag. Maar voorheen ook wel eens cyclussen gehad van 30 dagen. Ik wil maandag een testje wagen als ik dan nog niet ongesteld ben geworden.

Super fijn dat je een contract heb gekregen voor onbepaalde tijd 👍🏻

Super leuk een meisje, herfstblaadje!

Ik ben zelf niet zo van het tutten en zie mezelf meer als jongensmoeder 🤣. Ik heb al een heel lief ventje 🥰 en een tweede jochie lijkt me super leuk. Maar een meisje is net zo gewenst. Wat Budgy ook zegt: zwanger worden en een gezond kindje krijgen is het enige dat telt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven