Zwanger worden!

09-07-2013 22:35 2040 berichten
Alle reacties Link kopieren
lieve dames,

Ik weet dat er al een heleboel soortgelijke gesprekken geopend zijn, ze zijn alleen al zo drukbezocht dus ik hoop nog een paar mensen te vinden om een nieuw gesprek mee te beginnen.

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben 29 jaar en probeer vanaf mei 2013 zwanger te worden, het lijkt me erg fijn en leuk om in contact te komen met meiden die ook bezig zijn zwanger te worden en ervaringen, onzekerheden en andere dingen mee uit te wisselen.

Ik hoop tot gauw......

Alle dames die nu nog mee willen schrijven adviseren we zelf een topic te starten of mee te schrijven met een rustiger topic. Wij zitten inmiddels op meer dan 1000 berichten en volgen elkaar al een hele tijd, wij merken al dat het soms lastig is alles bij te houden laat staan als je nieuw bent en alles nog terug moet lezen.

Heel veel geluk met het vinden/maken van een leuke topic en dat iedereen maar gauw zwanger mag worden!

quote:goudzilver schreef op 15 juli 2013 @ 15:55:

NaamLeeftijd/-PartnerKindjeZwanger/MBDUitgerekendRondeljcp8330/36 1 8/3hapsehen24/351 9 mei 20142primrose26/371 27-03-2014bb8230/361 11ibeb30/301 14Brianne85281 1 mei 20143Roosdd33/322 24 april 2014White_22xx32/331 12 juni 20144Vroedvrouwtje26/281 10 juni 20143moonn424/ 26117/018suckerpunch83301 29 september 2014 nana9023/28101/054soundofsunshine303 8 mei 2014goudzilver28 / 322 7 juli 2014Jufje8726/251 21 juli 20149
Hi ladies!

@suckerpunch, dat klinkt goed alleen bruinverlies. Nadat ik aan het begin van deze zwangerschap bloedverlies had, hield het bruinverlies echt nog dagen aan en dat betekende uiteindelijk niks. Nog 1 nachtje slapen en dan hopelijk weer een prachtecho voor jou! Ik duim morgen!

@brianne, balen van je blaasontsteking! Hopelijk slaat de an gauw aan en trekt de pijn snel weg. Bij mijn eerste zwangerschap was ik ook de klos en toen ben ik uiteindelijk monarda cranberry pillen van vsm gaan slikken en toen bleven de ontstekingen weg.

@primrose, hier ook niet zo'n shoplust hoor. Veel dingen zijn inderdaad onnodig en onnodig duur Wij hebben ipv commode een gewone hoge kast, nooit een luieremmer gebruikt (luiers gingen in zakje en dan meteen in de vuilnisbak) en veel gekregen van vrienden/kennissen. Prima zo! Ben wel een beetje kleertjes, hydrofielen etc aan het shoppen, want deze jongen mag ook nog wel iets nieuws (krijgt natuurlijk het meeste van z'n grote broer straks). Zijn jullie al uit het geboortekaartje?

@jufje, leuk dat je zoveel zelf gaat maken voor de kleine! Wij hebben trouwens een bugaboo cameleon uit 2011 (gebruikt voor 1 kindje) gekocht voor 375,-. Is nog wel echt heel mooi met alle accesoires (zonnekap, regenhoes, parasol, klamboe, voetenzak, matrasje, maxicosi adapters etc) en compleet met boekjes, onderhoudssetje, instructiedvd etc). Vonden we wel een goede deal. Veel plezier met jullie weekendje uit!

Wat betreft de bevalling, heb het nagevraagd, maar bevallen in het ziekenhuis bij de verloskundige zit er voor mij niet in. Ik moet sowieso de hele bevalling aan de ctg en dan kom je automatisch bij de gyn terecht. Erg jammer! Ga wel vragen of ik een draagbare ctg kan krijgen, zodat ik kan rondlopen ipv aan de bedrading in bed moet. Hopen dat dat wel kan

@ljcp, hoe is het nu met jou?

En hoe gaat het met de andere zwangerworders?

En met de andere zwangeren?

Groetjes aan allemaal!
ha hier nog een non-shopper;) Ik vind het wel leuk hoor, om af en toe de h&m of de hema binnen te stappen voor een enkele romper of shirtje, en ik koop af en toe wat dingen via internet, zoals die hydrofiele doeken. Maar we zijn nog niet 1x op pad geweest voor grotere dingen en hebben toch al alles binnen. Ik hou het dan ook bij de 'essentials', ik heb geen idee wat handig is, maar veel klinkt overdreven of niet nodig. We hebben ook veel gekregen/geleend en de grote dingen van marktplaats gehaald. Ben er heel blij mee en voel me goed over dit hergebruik van al die spullen die nog zo goed zijn!

@jufje: Wij hebben een quinny buzz gekocht op marktplaats voor 100 euro (ook inclusief reiswieg, maxi cosi, regenkap, voetenzak, parasol, etc.). Er hadden 2 kids in gelegen maar hij ziet eruit als nieuw vind ik.

@primrose: jij dus over 1,5 week met verlof?? jeetje wat gaat het toch snel. En jij gaat dus in de huiskamer bevallen, goed dat het toch thuis kan! Ik beval in het ziekenhuis omdat ik een hartritmestoornis heb. Vind het niet erg, ik had er denk ik ook voor gekozen als er geen noodzaak was geweest. Maarja, we weten niet hoe het gaat! hoorde laatst toch ook weer 2 verhalen van vrouwen die in het ziekenhuis wilde bevallen, maar al 10cm hadden toen de vk kwam, dus het werd toch thuis. Ik zie het wel!

@sound: jammer dat een bevalling met de vk er niet in zit voor jou! hopelijk tref je gewoon een leuke gyn, dan is het ook prima. En dat je inderdaad wel af en toe uit bed kan enzo, anders lijkt t me ook wel benauwend.
hier trouwens nog een kaartje-dillema:

ik zou graag het kaartje enigszins zelf ontwerpen, maar dan vooral de vorm. Dat is echt lastig te vinden op internet. Je kan vaak wel zelf ontwerpen, maar dan kun je alleen kiezen uit standaard formaten. Hebben jullie hier suggesties voor? Misschien gewoon naar een drukker ofzo? maar bestaat er dan software om het vorm te geven, zodat je iets hebt om mee naar de drukker te nemen?
@ Jufje: Wij hebben onze kinderwagen voor 90 euro gekocht. Gebruikt voor 2 kindjes, maar ziet er prima uit. Inclusief alles.

@Sound: Ja geboortekaartje en tekst is al helemaal klaar... de proefdruk is binnen, helemaal leuk Balen dat je niet met je eigen vk kan bevallen :( Maar ook wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden of niet?

@Brianne: Ja gaat super snel idd! Ja we hebben nog een klein trapje van de huiskamer naar de voordeur, maar dat was geen probleem. en ik dacht dat ze moeilijk zouden doen over het feit dat onze keuken ook een halve verdieping hoger ligt en er dus in de huiskamer geen stromen water is, maar dat vonden ze geen probleem gelukkig Dus bed van de thuiszorg in de huiskamer en we zijn er klaar voor Wat betreft de kaartjes heb ik geen tips helaas...
Jaaa nog 1 nachtje slapen... Ik merk dat ik zo onzeker ben, die stomme miskramen! Ik kan niet wachten totdat deze spannende weken voorbij zijn, maar ik ben nu 7 wk en 2 dg en dat is al een mini mijlpaatje.

Brianne wat vervelend van je blaasontsteking, hopelijk slaat de ab snel aan!

Jufje leuk weer wat van je te lezen! Mijn echo is dat wat vervroegt, ( gelukkig maar ) anders hadden we volgende week allebei gemoeten! Leuk dat je zoveel zelf gaat maken, wou dat ik zo handig was...

Haha Prim, trots op Canada en NL ja

Hoe is het met de andere dames? Ik hoop niet dat het te confronterend is met veel verhalen nu over zwanger zijn en toekomstplannen.

Van de week kreeg ik een tel van mijn broer, hij wordt vader! Super nieuws natuurlijk, maar toch overviel het me een beetje en barstte ik in huilen uit.. wat natuurlijk niks met hun nieuws te maken heeft maar het leek wel een ontlading, afgelopen dagen kan ik wel om alles huilen.. Ook heb ik maar weinig mensen om me heen die mijn onzekerheid snappen, reacties als, ' ach als het goed zit blijft t toch wel zitten ' en ' er zijn zoveel vrouwen die hetzelfde hebben ' heb ik echt geen zak aan. Best lastig..

Gelukkig bestaat het viva forum
Hallo allemaal,

Wat gezellig veel geschreven gister!

@Suckerpunch: spannend zeg vandaag, ik ga heel hard voor je duimen voor een mooi kloppend hartje voor jullie. Hopelijk kan dat dan iets van de onzekerheid na de miskramen wegnemen, al zal het spannend blijven.Fijn dat het nu alleen bruinverlies is... Ben even kwijt bij welke termijn je de vorige miskramen had, dat was eerder toch? dan kan ik me voorstellen dat je voor je gevoel al een mijlpaal hebt bereikt!

Wat een leuk nieuws van je broer! Weet hij het ook al van jou of wacht je eerst deze echo af met verder aan iedereen vertellen? kan me heel goed voorstellen dat het ook emoties opriep bij je. voelt gewoon oneerlijk, gek en zo spannend allemaal.... heel begrijpelijk!

@Vroedvrouwtje: hier geen klachten met mijn stuitje gelukkig. voel me af en toe wel een oud mens als ik opsta na even gelegen te hebben dat wel haha. Is het al wat minder?

Geniet van het lekkere weer!

@Brianne: ook hier geen ervaring met pijn aan mijn navel. zal idd vast door de spanning van het uitrekken van je buik komen. Heb wel een hele gekke uitgerekte navel haha, jullie ook?

En merk wel dat mijn huis in het algemeen op mijn buik supergevoelig is. jeukt snel en prikkelt. als er maar een ieniemienie kruimeltje achter mn shirt valt kan ik daar helemaal gek van worden haha. Lekker veel insmeren helpt dan wel.

Ook geen ervaring met zelf een kaartje ontwerpen. tenminste niet via de standaardprocedure. wij hebben het ook enigzins zelf ontworpen, maar dan wel vanuit een voorbeeld en geen ander model ofzo... succes ben benieuwd!

@Sound: volgens de gyn bij de nacontrole van mijn zoontje zou ik wel meer kans hebben op vroeggeboorte, maar het hoeft ook weer niet. ga het vandaag bij de vk nog wel weer even navragen, want ben er wel erg mee bezig in mijn hoofd. Ga trouwens ook even vragen hoe het zit met een snelle bevalling bij de eerste. je hoort dat de tweede nog sneller gaat, dus ben benieuwd of ze daar rekening mee houden ivm het op tijd naar het ziekenhuis gaan ofzo...

Wat jammer dat je niet je eigen vk mee mag nemen zoals Brianne voorstelde. Krijg je continu een gyn of een klinisch verloskundige van het ziekenhuis bij je bevalling? En komt het door wat er gebeurd is bij jullie dochtertje dat je de hele tijd aan het ctg moet? op zich wel fijn dat ze het kindje dan zo goed in de gaten houden, maar een draagbare zou idd wel zo prettig zijn met het opvangen van de weeën!

Lieve Ljcp: fijn dat op de echo alles schoon was, ook al klinkt dat erg raar natuurlijk. voelt natuurlijk aan de andere kant ook heel naar, je had liever wat anders gezien. Maar herkenbaar dat jullie gauw weer opnieuw willen proberen. Hoe gaat het nu verder met je? en ben je al weer ongesteld geworden of is het nog niet zover? hopelijk is je cyclus snel weer normaal en kunnen jullie er helemaal voor gaan! en zoals iemand hier al zei, ben even kwijt wie, je hoort best vaak goede verhalen op een snelle zwangerschap na een miskraam!

@White: wat naar dat je af en toe zo'n pijn hebt! wel goed naar je lichaam luisteren hoor! (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, heb ik zelf ook last van;-) maar denk maar even extra aan dat mooie kindje in je buik en neem lekker je rust.

Helemaal leuk dat je het kindje zo goed voelt!!! speciaal he... ik kan er ook geen genoeg van krijgen.

@Primrose: wat gaat het opschieten voor jou! 34 weken nu dus?! jeetje spannend. Wanneer heb je je laatste werkdag/nacht? je kan gaan aftellen!

dat is ook een leuke ervaring lijkt me, in de huiskamer bevallen! zetten jullie daar dan een speciaal bed neer?

@Jufje: heerlijk klinkt je weekendje Winterberg! lekker even bijkomen in de sneeuw. en nu nog een gezellig weekend samen voor de boeg.

Ik ga ook vrijdagavond naar de 9maandenbeurs! hihi dan komen we elkaar vast zonder het te weten tegen! zal zwaaien naar iedereen die op een juf lijkt;-)ga samen met een vriendin die ook zwanger is. Zin in!

Hoe gaat het met de andere dames? Veel liefs voor alle dames die wel meelezen maar geen puf/zin hebben om wat te sturen. Weet dat er wel aan jullie gedacht wordt!

Hier gaat het op zich goed. Merk wel dat ik het pittig begin te vinden, sorry voor het geklaag trouwens. Heb behoorlijk last van mijn maag de hele dag door, hoe ik ook oplet op mijn eten. continu een 'strak' gevoel bij mijn middenrif wat soms echt pijnlijk is. ga het toch maar even aankaarten bij vk vandaag, ook al had ik het bij mijn zoontje ook en komt het ws door het oprekken van de spieren/maag/buik die hangt aan de spieren.

Verder deze week echt een babyweek, erg leuk! gister algemene voorlichting in het ziekenhuis gehad over de bevalling daar. (vorige keer ook ziekenhuis, maar zijn inmiddels verhuisd, dus toch wel fijn om deze ook te bekijken), vandaag dus vk bezoek en 30 weken echo en morgen de eerste zwangerschapsyogales. kan niet op dus alle babygedachten;-)

Kijk erg uit om vanmiddag weer even een kijkje in mn buik te nemen naar de kleine meid. Even afwachten of placenta opgeschoven is en heb wat bevallingsvragen voor de vk. Ben benieuwd!

tot mails maar weer en liefs voor iedereen!
Jippie, weer een mooi hartje gezien vandaag! Alles is goed en het groeit zoals het hoort. Pff wat een opluchting.

Roos mijn eerste miskraam was best een drama, best traumatisch zelfs met bijna 13 weken en enorm veel bloedverlies en opname in het zkh, maar zo gaat het natuurlijk zelden. Mijn tweede miskraam was met 7,5 week. Het blijft nog even spannend dus maar ik ben zo enorm blij met een goede echo, dat geeft me moed
Hallo dames die zwanger willen worden!

Ik wil vragen of ik hierbij mag aansluiten! Ik ben 20 en mijn vriend is 23 jaar oud. Wij zijn sinds december bezig met onze kinderwens. Wij wonen sinds november 2012 samen en gaan dit jaar trouwen!

Financieel zitten wij goed gebakken. Allebei hebben wij een vaste baan met allebei uren op contract. Ikzelf werk ongeveer 4 dagen per week en mijn vriend werkt ploegendiensten.

Ik hoop dat ik hier mag aansluiten en mijn steun mag/kunnen vinden
Wat fijn Suckerpunch!!

Ben heel blij voor jullie... Hopelijk kan dit wat van je onzekerheid weghalen. Op naar de volgende, hopelijk goede, termijnecho!
Hallo Rossita,

Gezellig meeschrijven mag natuurlijk altijd.

Al is het alleen wel zo dat wij al een poosje samen schrijven en het daardoor een behoorlijke klus is om alles terug te lezen/te begrijpen waar het over gaat.

En een aantal van ons hebben inmiddels het geluk mogen hebben om al zwanger te raken, dus gaat het ook veel daarover.

Maar er zijn ook een aantal van ons die nog heel hard hopen op een zwangerschap (en wie de anderen dat zo gunnen!), dus het is een mix van verhalen.

Aan jou de keus of wij dan een geschikt meeschrijf groepje voor jou zijn.

Iig wens ik je hoe dan ook toe dat je ook gauw zwanger mag zijn!
Suckerpunch fantastisch nieuws! Het blijft natuurlijk spannend de komende weken, maar kan mij voorstellen dat het voor nu weer even wat rust geeft.

Sinds gisteravond mijn menstruatie, op naar ronde 11. :( Ovulatietesten hebben deze maand geen ei gespot dus ga even een ander merk proberen. Temperaturen ik denk dat ik daar wel mijn ei gevonden heb, maar in die periode gebruikte ik ook de ovulatietesten en zag daar niks op. Verder gaat het redelijk, beetje een achtbaan aan emoties en ook wel een beetje doemdenken. Heb het gevoel dat ik op eenbreekpunt zit. Maar goed we moeten positief blijven!

Dikke kus aan alle dames, zal van het weekend proberen op iedereen te reageren! X
Halloo allemaal,

Ik ben nieuw hier en vindt het leuk om ervaringen en verhalen van andere te lezen, vanaf september 2013 zijn wij bezig om zwanger te worden nadat ik met de 3 fase pil ben gestopt en ik hoop elke maand dat het zover is.

Mensen zeggen ben er niet te veel mee bezig maar onbewust doe ik dat toch, ik houd erg van kinderen en zelfs werk ik ermee!.

Heeft iemand tips of trucs dan hoor ik het graag.

Ach bb, dat is balen! Wel goed dat je met het temperaturen je eisprong lijkt te hebben gespot. Hopelijk zie je dat straks ook terug op (een ander merk) ovulatietesten. Ik kan me voorstellen dat je er een beetje moedeloos van wordt Ronde 11 voelt gewoon superlang. Maar als je naar de statistieken kijkt, dan raakt een hele grote groep vrouwen (1 op de 7 ongeveer dacht ik) in het tweede jaar zwanger raakt. Dat het nog niet gelukt is, is dus helemaal niet raar. Jouw tijd komt vast en zeker snel!

Ik schrijf later vandaag meer.

Fijne dag!
Goedemorgen dames!

@rossita en @dushi:

Leuk dat jullie ook bezig zijn om zwanger te worden! Spannende tijd toch? Ik was er ook veel mee bezig in m'n hoofd en in m'n omgeving wist maar 1 vriendin dat we 'bezig waren', en om haar niet te veel te belasten, was ik super blij met het viva forum: Allemaal gelijkgestemden met een zelfde (soms obsessieve;)) wens om zwanger te worden.

Zoals Roos hierboven ook al zei: wij zijn al ruim een half jaar onderweg met elkaar en wellicht is het leuker aan te sluiten bij een groepje dat ook aan het begin van het traject staat. Ik denk dat je daar de meeste overeenkomsten zal vinden en de meeste steun in de prangende vragen. Misschien met elkaar een nieuw topic starten? Er is altijd zoveel animo dat het snel vol stroomt.

Succes en veel plezier iig met zwanger worden!

@primrose:

ben toch even benieuwd hoe dat dan zit met dat bed van de thuiszorg;) Vanaf wanneer komt dat dan in jullie huiskamer te staan? Wij hebben een nogal kleine huiskamer+open keuken (totaal 27m2), dus voor mij is het niet voor te stellen, maar als je de ruimte hebt, klinkt het als een ideale oplossing!!

@suckerpunch:

HOI HOI!!! wat goed meid!! ben heel blij voor jullie. Ik denk ook echt dat het dit keer goed komt, maar ik kan me voorstellen dat jij pas rust hebt als je de 20wkn hebt bereikt. Of iig voorbij die 13wkn bent van de eerste keer. Ik hoop dat je elke dag een beetje meer moed krijgt en gelooft in een goede afloop over een maand of 7:).

Weet je broer dat jij nu ook weer zwanger bent? en weet hij het van je andere miskramen? Logisch hoor, dat je daar emotioneel van wordt!

@roos: leuk he, zo bezig zijn met al die zwangerschaps- en baby-gerelateerde dingen:). Al je klachten zijn erg herkenbaar trouwens: ik heb ook vaak een jeukende buik en maag en middenrif doen regelmatig zeer. Zal er wel bijhoren he;)? Bij mij is het iig niet dramatisch, dus ik ben nog prima tevreden:). Veel succes bij de vk en de echo!

@bb: he wat balen meid, dat die menstruatie toch weer gekomen is!! Lijkt me echt mega frustrerend als het allemaal zo lang duurt en loslaten is zo moeilijk! je wilt het gewoon zo graag. Ik heb wel vaker gehoord dat ovulatietesten niet altijd betrouwbaar zijn en temperaturen soms meer inzicht geeft. Zou best kunnen kloppen dus. En bij een regelmatige cyclus is het ook heel waarschijnlijk dat er wel gewoon een ei is elke maand.

Ik zou je zo graag wat moed inspreken! Je kansen zijn nog steeds heel goed op een snelle spontane zwangerschap, maar het is ook zo logisch dat je het zelf even niet meer ziet zitten. Na een jaar proberen mag je naar de gyn toch? Maar hadden ze niet gezegd dat je nog even moest wachten ofzo? Ik zou anders toch gewoon aandringen op een snelle doorverwijzing. Zo'n traject duurt ook even en dan kun je ook tussendoor nog gewoon zwanger raken, maar dan gebeurt er iig wel iets. Stel dat er iets is waardoor het niet lukt, wat makkelijk op te lossen is? Dan is die frustratie zo nutteloos.

Geef de moed niet op hoor! !!

Ik ga aan het werk!
Dag lieve meiden,

Even weer een berichtje van mijn kant. Het gaat op zich wel weer aardig goed met me, alleen ben ik vandaag ongesteld geworden en daar toch wel weer erg teleurgesteld en verdrietig over. Aan de andere kant ook wel fijn dat de boel weer/nog goed werkt en niet helemaal in de war is. Je hoort zo vaak dat vrouwen meteen na een miskraam weer zwanger zijn en stiekem had ik heel erg gehoopt dat dat geluk mij ook gegund was....helaas...we wachten maar weer af.

Ik merk dat ik het schrijven hier nu toch wat lastiger vind omdat eigenlijk bijna iedereen die (regelmatig) schrijft nu zwanger is en het toch voornamelijk gaat over het zwanger zijn en dat is ook heel logisch en natuurlijk ben ik blij voor jullie allemaal en gun ik het jullie zo erg het is soms best moeilijk....ik lees wel altijd mee maar het reageren lukt me niet altijd.

Het doet me goed dat jullie wel erg meeleven met mij en de meiden die nog niet zwanger zijn, bedankt daarvoor.

Suckerpunch wat ontzettend fijn voor je dat je een goede echo hebt gehad, meid wat gun ik jou dat het deze keer goed gaat en ik ben ervan overtuigd dat dat zo is!

BB, wat kut!!!! ik leef met je mee....ik weet helaas (weer) hoe het voelt die teleurstelling! Dikke knuffel!

Nieuwe meiden, ik zou jullie inderdaad adviseren een nieuw topic te openen, zoals ik hierboven al schreef is bijna iedereen hier die regelmatig schrijft al zwanger en schrijven we al zolang met elkaar dat het denk ik lastig is om alles te volgen. Misschien kom ik wel met jullie mee schrijven

Lieve meiden, dikke knuffel voor jullie allemaal!
Ik heb een nieuw topic aan gemaakt voor de mensen die nog niet zwanger zijn en zich graag daarbij willen aansluiten
Ik heb een nieuw topic aan gemaakt voor de mensen die nog niet zwanger zijn en zich graag daarbij willen aansluiten
ow lieve ljcp: ik snap het heel goed hoor dat het dan lastig is hier. We hebben veel aan elkaar (gehad) vanaf het begin, maar op een gegeven moment gaat het toch een beetje uit elkaar lopen. Helaas is dat zo... Ik vind het nog wel steeds heel fijn iets van je te horen en leef mee met jou en de andere dames die nog niet zwanger zijn. Ik gun het jullie echt van harte en hoop dat het snel gebeurt! Balen dat het niet nu is, maar het lukt vast snel en dan duimen we voor een prachtige zwangerschap en een gezond kind. Ook voor jou is dat weggelegd, ook al moet je er wat langer op wachten. Kom gewoon buurten als je er behoefte toe voelt en als je er niet bent, denken we aan je! Misschien is meeschrijven in een ander topic waar wat meer mensen nog bezig zijn met zwanger-worden inderdaad wel een fijn idee.

@rossita: top!! ik hoop dat snel mensen zich aansluiten!
Eerst even een grote hoera voor Suckerpunch! Wat fijn dat je een goede echo had meid. Weer even rust voor nu! Het zit lekker warm in je buik en groeit goed, helemaal top! Het is jullie zo gegund!

Roos: Ik ga maandag de nacht weer in voor 7 nachten.. de maandag daarop kom ik uit de nacht en ben ik klaar. Mijn verlof gaat officieel de 28e in, maar dat valt in mijn vrije week, dus heb wat dagen extra Ja we krijgen een bed van de thuiszorg, vergoed door de zorgverzekering omdat ik niet boven kan bevallen. Hoe was de echo? Leuk zo'n baby week! Dat band om je buik gevoel ken ik helemaal niet, maar kan een symptoom zijn bij hoge bloeddruk toch? Neem aan dat ze dat meten elke controle, maar hou het even in de gaten!

BB: Wat balen meid! Zo super frustrerend elke x! Tempen schijnt idd betrouwbaarder te zijn dan ovutesten dus daar iig mee doorgaan! En idd, aandringen op een afspraak bij de arts, dan kunnen ze iig vast bloed prikken en spermatest doen. Eerder krijg je toch geen verwijzing, dus laat ze dat dan maar vast onderzoeken! Ik hoop dat het allemaal niet nodig is en dat met het tempen je volgende maand gewoon zwanger bent!

Brianne: We krijgen het bed met 37 weken, omdat je vanaf dan thuis mag bevallen. We hebben een redelijk grote huiskamer en onze keuken ligt een halve verdieping hoger dus ik denk niet dat het overvol word.. Lijkt me wel grappig eigenlijk zo'n bed in de hk ;)

Ljcp: Balen dat jij ook weer ongesteld bent! Snap dat je gehoopt had gelijk weer zwanger te zijn! De meeste vrouwen zijn idd snel weer zwanger na een mk, maar het is juist goed dat je iig 1x ongesteld word, mijn vk raadde zelfs aan 1 menstruatie af te wachten omdat die menstruatie vaak nog wat heftiger is en je dan zeker weet dat al het oude weefsel uit je baarmoeder is. Ik ben ook 1x ongesteld geweest na mijn mk en daarna zwanger. Ik hoop heel erg dat dit voor jou ook zo mag zijn! iig een hele dikke

Vanmorgen bij de vk geweest. Kindje ligt al mooi met het hoofdje naar beneden. Doet dat bij jullie ook zo'n pijn als ze dat willen voelen? Augh.... :( Krijg zo de kraamzorg op bezoek voor de intake.. ben benieuwd!

Rossita: Goed dat je je eigen topic bent gestart! Het stroomt vast snel vol! Heel veel plezier en succes met zwanger worden!

Liefs voor iedereen!
Hallo lieve meiden,

Hier even een teken van leven van mij.. Heb wel meegelezen zo af en toe hoor, maar als jullie het niet erg vinden ga ik niet overal nog eens op reageren, ben dan volgens mij wel eventjes bezig!

Hier gaat alles goed, zit weer eens op dat verrotte wachtbankje het 'niet zo bezig zijn met zwanger worden' is nog best lastig moet ik zeggen... laatst naar de dokter geweest voor iets, toen meteen maar even gevraagd hoe of wat aangezien we bijna een jaar bezig zijn. Kreeg te horen dat ik als we een jaar bezig zijn terug moet komen, bespreken hoe/wat we nu doen en wanneer om zwanger te raken, maar dat ze pas na 1 ½ tot 2 jaar doorverwijzen naar de gynaecoloog..! Dat lijkt mij toch wel erg laat, zeker als er dalijk iets niet goed blijkt te zijn.. Iemand wel eens iets anders gehoord?

Dikke knuff voor allemaal!
@moon: pff het wachtbankje weer voor jou. Wanneer is je MBD?

Ik heb even opgezocht wat het standaard beleid is bij een zwangerschapswens. Na een jaar moet de huisarts je iig zelf oriënterend onderzoek aanbieden, zoals sperma-onderzoek en gericht bij jou uitvragen of er risicofactoren zijn om bijv. verstopte eileiders te hebben of onderzoeken of je een onregelmatige cyclus hebt. Als er iets afwijkends lijkt te zijn, moet de huisarts je doorverwijzen. Als alles in orde is, zou je nog even 'zelf' kunnen proberen. Ik hoop dat je daar wat aan hebt...

Hoop dat het allemaal niet nodig is en je binnen 2wkn een positieve test in handen hebt!
oja trouwens... miss niet helemaal moreel-correct, maar je kunt ook altijd nog liegen over hoe lang jullie al bezig zijn...

sst, dit heb ik niet gezegd
Hallo allemaal!

Allereerst @suckerpunch, wat fijn van het hartje! Het klinkt allemaal veelbelovend

En ljcp, logisch dat je teleurgesteld bent. Het is zo'n tegenvaller. Hier trouwens net als primrose na de vroeggeboorte nog 1x ongesteld geworden en daarna (met een hele rare cyclus) zwanger. Ik weet nog goed hoe boos en verdrietig ik over die menstruatie was, maar achteraf denk ik dat het wel goed was: het geeft je lichaam toch wat extra tijd om te herstellen. Hopelijk kun je je dit weekend lekker in de watten laten leggen en is het gauw raak!

@moonn, veel geduld op t bankje gewenst!! Wat een raar advies van de huisarts zeg! Van mijn gyn begreep ik dat het beleid zou moeten zijn: na een jaar proberen doorverwijzen en bij een heel onregelmatige cyclus of bij vrouwen van >35 na een half jaar. Als je zelf op den duur graag wil worden doorverwezen zou ik daar gewoon op aandringen hoor!

@rossita, gefeliciteerd met je nieuwe topic! Ik hoop dat het snel vol stroomt met meeschrijvers en positieve testen

@primrose, mooi dat de kleine al netjes is ingedaald. De pijn bij voelen herken ik niet, maar ik kan me wel voorstellen dat het gevoelig is hoor. Handig van het bed in de kamer! Hopelijk wordt het een fijn plekje om te bevallen (en weiger je niet last-minute om de douche, keuken, wc ofzo te verlaten genoeg zwangeren die last-minute besluiten om geen stap meer te verzetten)

@roos, vervelend van dat maag-gevoel! Is er iets wat helpt? En hoe was de echo? Ik beval bij de gyn vanwege sectio bij de oudste en omdat hij het tijdens de bevalling niet zo goed deed (harttonen vielen steeds weg door de weeën): nu doen ze dus extra voorzichtig. Opzich heel fijn natuurlijk!

@brianne, heb jij al de intake van de Kraamzorg gehad? Herkenbaar van beurs gevoel af en toe. Hier blijft meneer veel op mijn blaas schoppen/springen, maar hij beweegt z'n hoofd wel heel graag veel heen en weer door de bovenkant van mijn buik om dan lekker even tegen mijn maag te duwen Voelt heel gek (en ziet er ook grappig uit) zo'n harde ronde bewegende buikbobbel.

Ik moet weer verder. Veel liefs aan allemaal!
@brianne wat lief dat je dat hebt opgezocht..! hihi dat liegen had ik me al voorgenomen, ik snoep er 2 maandjes vanaf.. Zijn al weer 2 maanden meegepakt toch

@sound dankjewel voor je antwoord! Goed om te weten, dan laat ik me straks ook niet afschepen met 'kijk het nog maar even aan' of iets in die richting..

Dankjewel weer dames, voelde me best wel rot over het feit dat ik niet meer zo actief meeschrijf, en nu dat ik een keer schrijf het weer een egopost is en toch zijn jullie zo lief!
moon voel je nooit bezwaard over egoposts hoor!! ik denk dat wij het allemaal begrijpen dat de zwanger-worders niet altijd zin hebben om op iedereen te reageren met 'hoe staat het met het kamertje' enzo. Volkomen begrijpelijk en zoals ik al zei tegen ljcp: ik vind het al leuk als jullie af en toe wat laten horen en tussendoor denk ik aan jullie en duim ik voor positieve testen:)

@sound: grappig he zo'n bewegend mannetje in je buik. Bij mij kun je het soms ook goed zien, echt grappig. Wel jammer dat die van jou nog steeds in stuit ligt. Niks verontrustends natuurlijk, maar het getrappel omhoog is een stuk prettiger dan naar beneden. Hopelijk draait ie snel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven