Zwanger worden!

09-07-2013 22:35 2040 berichten
Alle reacties Link kopieren
lieve dames,

Ik weet dat er al een heleboel soortgelijke gesprekken geopend zijn, ze zijn alleen al zo drukbezocht dus ik hoop nog een paar mensen te vinden om een nieuw gesprek mee te beginnen.

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben 29 jaar en probeer vanaf mei 2013 zwanger te worden, het lijkt me erg fijn en leuk om in contact te komen met meiden die ook bezig zijn zwanger te worden en ervaringen, onzekerheden en andere dingen mee uit te wisselen.

Ik hoop tot gauw......

Alle dames die nu nog mee willen schrijven adviseren we zelf een topic te starten of mee te schrijven met een rustiger topic. Wij zitten inmiddels op meer dan 1000 berichten en volgen elkaar al een hele tijd, wij merken al dat het soms lastig is alles bij te houden laat staan als je nieuw bent en alles nog terug moet lezen.

Heel veel geluk met het vinden/maken van een leuke topic en dat iedereen maar gauw zwanger mag worden!

quote:goudzilver schreef op 15 juli 2013 @ 15:55:

NaamLeeftijd/-PartnerKindjeZwanger/MBDUitgerekendRondeljcp8330/36 1 8/3hapsehen24/351 9 mei 20142primrose26/371 27-03-2014bb8230/361 11ibeb30/301 14Brianne85281 1 mei 20143Roosdd33/322 24 april 2014White_22xx32/331 12 juni 20144Vroedvrouwtje26/281 10 juni 20143moonn424/ 26117/018suckerpunch83301 29 september 2014 nana9023/28101/054soundofsunshine303 8 mei 2014goudzilver28 / 322 7 juli 2014Jufje8726/251 21 juli 20149
@roos, zie net pas je berichtje. Wat fijn dat jullie met het kaartje op 1 lijn zitten! Ik vind het ook wel heel bijzonder dat iedereen dan straks het uitgekozen/ontworpen kaartje krijgt met de naam van je kindje erop. Dat zit al zolang in je hoofd en dan kan je het eindelijk delen met anderen
Doe is gek en lekker halen toch haha!

Hier wel vaker van dit soort momentjes en ik kan het dan niet laten om er aan toe te geven:-)
tegelijk weer....

Ja idd! we zeggen nu al best vaak de naam tegen elkaar en ik moet me soms zo inhouden als ik bij iemand anders ben...

Heerlijk lijkt het me om het echt uit te kunnen spreken

Zijn jullie al helemaal uit de naam/kaartjes?
Hey dames

Hier eindelijk weer een berichtje van mij, wel meegelezen hoor!!

@ roosdd wij zijn er nog niet uit qua naam. Voor een meisje hebben we wel al 2 namen, voor jongens weten we het beide apart wel, maar komen we nog niet samen op een naam. qua kaartje heb ik wel een opzetje gemaakt, maar ben vergeten welke site het was, dus ga weer opnieuw beginnen. grr

@ BB fijn zeg dat je een ei hebt gespot, hopelijk komt er eindelijk ook een poppetje achter jou naam te staan. het is iedereen hier zooo gegund!!

@ sound, heerlijk he zo'n grote aanpak qua huis. Wel vermoeiend. Hier zijn we ook bezig met de dingen die we al lang wilde doen. Dus op het moment heeft vriend heel veel schuur en schilderwerk!

@ suckerpunch wat spannend allemaal, heb je ondertussen al een echo gekregen? hopelijk blijft alles goed gaan!!

@ de rest Sorry dat ik niet op jullie reageer!! heb een beetje weinig tijd, niets persoonlijks!!!

Hier gaat het eindelijk steeds beter. We geven nog steeds over maar lang niet zo veel als de rest van de maanden. Hier ben ik al enorm blij mee!! Heb al heel lang 2 kussens onder het matras gelegd zodat ik wat hoger lig, scheelt veel, maar maagzuur blijft toch wel constant aanwezig.

Ook dit is goed te doen omdat het al minder is dan eerst!!

Mijn buik groeit de laatste weken echt hard. Ik werk nog door tot de laatste 4 weken, Manlief heeft nog steeds geen werk gevonden en denk niet dat wij te lang beide thuis moeten zitten zonder een doel. Hij doet op het moment al heel het huishouden dus ik moet alleen werken en rusten, alles wat ik extra doe is meegenomen zegt hij. Dus op deze manier kan ik dit ook volhouden!! schatje he

Verder beetje klagen, Zwanger zijn is geweldig, maar met carnaval... ben nu 1 dag geweest en was er toen al klaar mee. Iedereen die dan aan je buik zit, en wat een kwats, jaah de baby is ook mee aan het bounce etc. Drink ik alcoholvrij rosebier, gelijk iedereen in het dorp, wat doe je nu!! alsof ik nu alcohol drink... Maar van de andere kant kriebelt het dan weer te veel om thuis te blijven als je niet hoeft te werken.

Vanmiddag lekker kindercreche hier. Bijna alle kids van de vriendengroep worden hier gebracht zodat hun lekker de laatste dag kunnen los gaan! ook wel erg leuk!! alles slaapt tussen de middag, dus rust lekker mee!!

voor de tabel, zag dat ik kei lang niets door heb gegeven. Sorry

uitgerekend 9 mei. Het was raak in ronde 2. Voor alle dames die er al langer mee bezig zijn, ik voel me ook echt een geluksvogel!! had het zelf van te voren zo snel niet verwacht. Heb anorexia gehad, en in de onderste rand van mijn buik al vanaf 2oo6 problemen. Dus dat ik zo snel zwanger was vonden wij echt een wonder, waar we natuurlijk wel blij mee zijn. Maar het voelt bijna vervelend om nu nog te melden hoe snel ik wel niet zwanger was. Zo bedoel ik het niet!!
hoi allemaal!

@hapsehen: zooo herkenbaar die carnaval!! wij hebben nog voel bak gevierd, vrijdagavond, zaterdagavond,zondag en maandag maar ben nu ook echt k.o. vandaag een rustdagje!

@primrose: oehhh spannend nu mag de kleine komen!!

@brianne: wat leuk een zelf ontworpen kaartje krijgen we het te zien als de kleine er is?

@ bb: wat fijn dat je je ei gespot hebt ik zal hard voor je duimen!

@ vroedvrouwtje : wat ben je nog sportief, fijn zeg! ik fiets ook nog elke dag naar het werk (30min heen en weer 30 terug) en daarnaast in het weekend een flinke boswandeling. inderdaad proberen dat energiepijl hoog te houden.

@ de naam: wij hebben de meisjesnaam vaststaan en hebben het ook altijd over onze dochter met naam ;) beste moeilijk als er anderen bij zijn om dan weer ineens baby oid te zeggen ;)

@alle andere meiden: sorry voor het lange niet reageren beetje druk allemaal! uiteraard wel alles meegelezen hoor!

Wij hebben afgelopen week de 20 weken echo gehad en alles was goed! We krijgen een meisje

Inmiddels geslaagd voor maxi cosi, kinderwagen, kamertje! de grote dingen zeg maar ;) box, badje, wipper lenen we van mijn mans broer! komende zaterdag gaan we kleertjes en accessoires shoppen zin in:) we gaan het kamertje oranje/paars maken met grijs als basiskleur.

liefs x juffie
@primrose: ahh nu officieel genieten van je verlof dus!! Ik hoop dan inderdaad dat je nog even rust hebt en dat die kleine nog even blijft zitten:) Wel spannend hoor, dat het dan 'elk moment' kan gebeuren. Lijkt me een heel gek idee.

@roos: wat leuk dat jij en je man meteen op 1 lijn zaten wat betreft het kaartje!! Wij hadden het daar heel moeilijk mee, tot ik dus met een concreet plan kwam voor een eigen ontwerp. Toen was m'n vriend het er meteen mee eens, haha. Ons kaartje is een tekening van de voorkant van ons huisje met een ooievaar die naar binnen vliegt. We wonen nu ruim een jaar in een heel klein schattig huisje (monumentje) waar we allebei erg trots op zijn. Het is ook ons eerste huis samen. Erg leuk dus om daar het kaartje van gemaakt te hebben. Mensen die ons kennen, zullen het dus ook direct herkennen. Anderen zullen misschien denken 'wat een kinderachtige tekening' haha. Maar als wij het maar leuk vinden toch?

Hoe was je controle bij de vk? Ik heb daar ook altijd zin in, ook al stelt het vaak niet eens zo veel voor.

En mag ik vragen wat jij zoal in je bevalplan hebt staan? Ik ben dus zelf ook bezig wat dingen op papier te zetten ivm m'n angst;) dus ben nog op zoek naar wat ik er bijv in kwijt kan.

@sound: lekker van genieten die chocolade croissant!!

@hapsehen: leuk om weer even van je te horen en fijn dat de ergste kwalen achter de rug lijken te zijn! Jij krijgt vast nu een super chille bevalling (ze zeggen wel eens toch 'zware zwangerschap, zware bevalling of zware kraamtijd'. afijn, niet echt opbeurend;)). Geniet er gewoon lekker van zolang je je goed voelt!

@jufje: gefeliciteerd met jullie meisje! leuk hoor:) En leuk he, al die voorbereidingen. Geniet ervan!

@bb en @ljcp: samen op het bankje toch?? Spannend weer! Hoe gaat het? Houden jullie het een beetje vol? afleiding genoeg? Ik hoop het! Ik ben aan het duimen voor jullie!

@moon: jouw mbd rond 25/3? hoe gaat het met je longen?

Hier dus ook volop aan de rennies. Kwam er vandaag achter dat kruidvat een eigen merk tabletjes heeft met precies dezelfde samenstelling als rennie, alleen dan half zo duur. Wellicht een goede tip voor de andere grootverbruikers hier op het forum;)

Intake van de kraamzorg was eigenlijk best goed! ik had er weinig vertrouwen in, helemaal toen ze hier (met een rookwalm van hier tot ginder) over de drempel stapte. Maar goed, dit is slechts de informatie-vrouw, dus niet de kraamverzorgster die wij krijgen, dus dat scheelt. Maar ze wist echt nog veel goede tips te geven voor de voorbereiding enzo, dus we waren allebei erg tevreden. Ik heb ook kunnen aangeven dat ik les geef in de verloskunde en daardoor niet de eerste-de-beste-leerling aan m'n bed wil hebben (omdat ik denk dat ik juist behoefte heb aan iemand die me extra vertrouwen geeft met borstvoeding enzo) en daar reageerde ze ook heel begripvol op.

Zo direct nog naar de voorlichtingsavond in het ziekenhuis! ben ik ook wel erg benieuwd naar.
Ladies, wat is er weer lekker veel geschreven

Vroedvrouwtje wat lekker dat het zo goed gaat, zelfs het sporten enzo, super hoor. Dat hoop ik straks ook te kunnen.

bb82, top van je eisprong, nu duimen op die gewilde positieve test! Ik gun het je zo. Ik begrijp dat je al 2 jaar van de pil af bent, dan hoop ik echt voor je dat het snel gaat lukken!

Sound, die angel sound wil ik wel, maar aan de andere kant ben ik dan weer bang als ik het hartje een keer niet kan vinden ik in paniek raak ouzo, maar het lijkt me wel heerlijk zo'n apparaatje bij de hand. En een chocolade croissant, ik zou zeggen, dig in!

Roos, ik kan niet wachten op de lente, hier nog een dikke laag sneeuw maar vanaf vrijdag geven ze boven nul op!! Woohoo. Afgelopen weekend is de noordpool nog naar beneden gevallen met temperaturen van -50, dus boven nul wordt tropisch! Het gaat hier straks in 1 keer heel snel, vorig jaar lagen we op het strand terwijl het water nog bevroren was.

Hapsehen leuk wat van je te horen.

Ljcp en Moon hoe gaat het?

Hier gaat het verder wel aardig, ik heb sinds een paar dagen geen bloedverlies meer, jippie.. maar dat kan zo weer veranderen. Ik hou me dus nog steeds rustig. Ik wacht rustig af tot de 19e tenzij het erger wordt. Het schiet al op, nog 2 weken en dan heb ik ook die grens van 12 weken bereikt.
Hi ladies,

Allereerst, hoe is het met de zwangerworders? Het topic wordt weer een beetje overspoeld met buik- en babyverhalen, maar we zijn volgens mij ook allemaal heel benieuwd hoe het met jullie gaat!

@hapsehen, wat heerlijk dat het nu wat beter gaat! En inderdaad hopen dat je gewoon een supermakkelijke bevalling hebt en dan een heerlijke kraamtijd Wat een heftige geschiedenis heb je dan trouwens Vind je het door je eetverleden extra lastig om nu dikker te worden of valt dat mee?

@Primrose, nu wordt het echt spannend! Straks de eerste baby in ons topic, bijzonder hoor!

@Roos, hier zijn we gelukkig uit de namen (was nog best lastig vond ik) en het kaartje staat ook klaar. Erg blij mee. Hoe was je controle? En inderdaad, wat heb jij in je bevalplan staan? Hier nog geen plan gemaakt, kan alles toch pas over een paar weken bespreken met de gyn (en vraag me ook af in hoeverre ze er uiteindelijk rekening mee houden). Wil mijn vriend wel een paar instructies meegeven, zodat hij eventuele wensen kan doorgeven als ik daar zelf niet meer helemaal toe in staat ben

@suckerpunch, wat goed dat het bloedverlies gestopt is. Hopelijk blijft dat zo! Heb je genoeg te doen thuis? En wat fijn dat de lente bij jullie in aantocht is, zulke koude temperaturen lijken me vreselijk. Ben stiekem echt heel blij dat we dit jaar in Nederland geen echte winter hebben gehad. Sneeuw en ijs zijn prachtig, maar ik vind al het geglibber met de fiets en te voet echt vreselijk

@Brianne, dat klinkt als een heel leuk en persoonlijk kaartje! En top dat de kraamzorg meeviel. Is echt wel belangrijk om een goed gevoel bij te hebben.

@jufje, gefeliciteerd met de goede echo en met jullie meisje! Leuk hoor!

Wat betreft de chocoladecroissant, het is uiteindelijk een chocolademuffin geworden Voelde me gisteren een beetje zielig: had door gedoe op werk echt veel te lang doorgewerkt, miste toen mijn aansluiting omdat er allemaal mensen links stilstonden op de roltrap en had schreeuwende honger. Ter compensatie maar een grote beker koffie en een muffin gehaald en toen kon ik er daarna weer helemaal tegenaan Duidelijk geval van aanstelleritis, maar toch wel fijn.

Groetjes aan iedereen!
Hallo lieve dames, ik kom weer eens even buurten hier

Hoe gaat het met iedereen? Ik had eigenlijk gezegd dat iedereen zwanger zou zijn als ik terugkwam, maar ik zie dat dat helaas nog niet zo is.

Lcjp, wat ontzettend verdrietig dat jij niet meer zwanger bent Hopelijk mag jouw poppetje weer snel terug in de tabel. Ik geloof dat de meeste dames hier na hun miskraam weer snel zwanger waren, dus ik ga gewoon duimen dat dat voor jou ook geldt! En suckerpunch, jij wel (weer) zwanger zie ik! Wat een supernieuws! Deze keer gaat gewoon alles goedkomen meid! Bij de andere zwangeren ook alles goed? Bij sommigen begint het al echt op te schieten zeg... wauw primrose, jij mag binnenkort aftrappen, spannend! En moon, bb82 en nana, hoe is het bij jullie? Frustrerend he, dat wachten.... hier ook nog steeds niet zwanger, maar... wel een stapje dichterbij gekomen.

In januari zijn we naar de dokter gegaan. Allebei bloed laten prikken en direct een doorverwijzing gekregen voor een kinderwenskliniek. Daar konden we gelukkig al heel snel terecht. Na het intake-gesprek moest ik nog eens bloed laten prikken en werd er een uitstrijkje gemaakt en een inwendige echo. Alles zag er prima uit en ik bleek vlak voor mijn eisprong te zitten. Om zeker te zijn dat dit eitje goed zou springen, kreeg ik een hormoon-injectie en moesten we de 2 daar op volgende dagen vrijen. Daarna moest ik 2 weken lang progesteron-capsules inbrengen om de opbouw van het bms te bevorderen. In de tussentijd moest mijn vriend naar de kliniek om zijn ding te doen, en daarna kregen we alle uitslagen. Alles was goed! Zijn zaad was prima en ook bij mij hadden ze verder niks kunnen vinden. Ik was natuurlijk super opgelucht, maar van de andere kant... heel stom, maar ik was gewoon op zoek naar een verklaring waarom we nu al ruim een jaar bezig zijn. Ik wil gewoon snappen waarom het niet lukt!

Vorige week moest ik langs voor een bloedtest, en geloof het of niet, ik was zwanger!!! .... alleen mijn hcg-waarde was erg laag dus moest ik 2 dagen later nog eens terug en toen bleek ik natuurlijk niet meer zwanger. Tja, het zou anders ook wel té mooi zijn geweest. Na dit kleine succesje hebben we besloten dat we voorlopig op deze manier even doorgaan. Ik moet nu 5 dagen Clomifen slikken en volgende week krijg ik weer een echo om te kijken of er een eitje is gerijpt. Dan zal ik wel weer een spuit krijgen en dan weer aan de progesteron. Het wordt zo wel een beetje een klinische bedoeling, maar ja.... we willen gewoon onze kansen vergroten. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Ik wil de dames die nog niet zwanger zijn hierbij even een hart onder de riem steken. Geef de moed niet op! En wees niet bang om hulp te zoeken als het daarvoor tijd is. Ik ben daar heel bang voor geweest, het voelde echt als falen. Maar toen we die stap eenmaal genomen hadden, voelde ik een enorme last van me afvallen. Ik was de laatste maanden ontzettend gestressed en gefrustreerd, maar sinds het eerste doktersbezoek heb ik weer rust in mijn hoofd. Alsof ik toen pas kon accepteren dat het bij ons gewoon wat langer duurt. Ook als het nu niet meteen lukt, ik heb er in ieder geval weer vertrouwen in, dat is zo'n fijn gevoel! Voor de tabel: ronde 14, MBD 29-3.

Fijn weekend allemaal! Nog iemand leuke plannen? Veel liefs aan jullie allemaal!
hey ibeb!! wat leuk om van je te horen:)

Wat goed zeg dat je er zo'n positief gevoel aan hebt over gehouden, dat doktersbezoek! Echt fijn dat ze jullie kunnen helpen en het lijkt inderdaad nu niet meer ver weg, een zwangerschap!! het is je zo gegund. Ik hoop echt dat het snel (weer) raak is en blijft plakken:) Je klinkt ook weer een stuk hoopvoller en positiever, knap hoor! Gewoon ervoor gaan en jouw tijd komt vast snel, misschien wel de 29e!

@suckerpunch: volhouden he! de 19e komt al dichterbij! Fijn dat het bloedverlies gestopt is:)

@sound: echt vervelend hoor van je werk. Ik vind het nu al lastig om lang door te gaan als dingen niet af zijn, maar als ik ook nog de druk zou voelen omdat m'n baan op de tocht staat, zou ik het er nog zwaarder mee hebben. Dat kun je gewoon niet gebruiken in je zwangerschap. Goed trouwens dat je je gewoon getrakteerd hebt op iets lekkers:)

en nu weer aan het werk!
Wauw Ibeb, wat een positief bericht! Fijn dat jullie nu weten dat er niks mis lijkt te zijn! Wel heftig dat je zwanger was en toen bij de controle niet meer! Maar iig weten jullie nu dat het kan en idd zoals Brianne zegt, hopelijk de 29e goed nieuws van jou kant! Ik duim heel hard voor jullie, het is jullie ontzettend gegund!
Jeetje Ibeb, wat is er een hoop gebeurd bij jou zeg! Heftig dat je een vroege miskraam hebt gehad Maar wat fijn dat alle fysieke zaken er goed uitzien en dat je zo snel een extra steuntje in de rug krijgt met medicatie. En echt super dat je er weer vertrouwen in hebt, dat is zo belangrijk. Niet om zwanger te kunnen worden, maar wel om geduldig te kunnen blijven Ik duim ook heel hard voor positief nieuws rond de 29e!!!
Ibeb, wat fijn om wat van je te horen! Wat een mooie post van je en goed om te lezen dat je je vertrouwen terug krijgt! Heftig van je miskraam maar wel een stapje dichterbij!
even ons topic uppen:)

wat een rust dit weekend op het forum. En terecht, ik hoop dat iedereen lekker buiten heeft gezeten om van de lente te genieten!

Ik ben begonnen met een nieuwe hobby: haken. Haha denk dat het mijn vorm van nesteldrang is. Ik had ineens zin om iets te maken voor de kleine in aantocht. Ik kan er nog niks van, maar ben wel al ambitieus aan een dekentje begonnen Leek me ook wel een relaxte bezigheid voor tijdens m'n verlos zometeen. Kan ik lekker met een haakwerk in de tuin zitten:)

@ljcp en @bb: Ik ben benieuwd hoe het met jullie is op het wachtbankje. Deze week mbd's toch?? ik ga voor jullie duimen:)

voor de rest: fijne week alvast!
Lieve Ibeb,

Wat fijn dat je een update kwam doen en ook zo fijn om te horen dat je er weer wat vertrouwen in hebt. Misschien dat het ook helpt dat je nu wat rust hebt en wat minder gespannen bent. Ik hoop het zo voor je!

Ik denk dat dit ook een goede opsteker is voor de dames die in het zelfde schuitje zitten! Mooi stukje schreef je onderaan ook voor hen, ik hoop dat ze er veel aan hebben...

Heel veel succes met de clomifen en de progesteron en ik ben heel erg benieuwd! Leef met jullie mee, dus als je tzt weer behoefte hebt om een update te doen, dan lees ik dat heel erg graag!

Liefs
Hallo andere dames,

@Hapsehen: leuk om van je te horen! en fijn dat het beter met je gaat, eindelijk... Hoever ben je nu? gaat ook best opschieten toch? knap dat je ondanks al je vervelende klachten tot 4 weken doorwerkt. Haha heel herkenbaar dat kaartje maken en vergeten waar het ook alweer was! ik had eerst ook een leuke site gezien, maar kon het ook nergens meer vinden. sindsdien mail ik alles maar naar mezelf.

@Jufje: gefeliciteerd met jullie goede 20 weken echo! fijn hoor, hele geruststelling he... en een meisje!! joehoe wat leuk! Hadden jullie dat al in je hoofd of geen gevoel bij?

@Brianne: wat bijzonder jullie kaartje! erg mooi zeg met zo'n symbolische betekenis...Kan je zelf zo goed tekenen?

Goede tips van die kruidvat 'rennies', hier gaan ze ook in kilo's erdoor;-)

En leuk van het haken! een vriendin van mij maakt zulke geweldige dingen... kreeg een te schattig klein knuffel uitje na de 20 weken echo met een kaartje eraan met: 'voor het zusje van ....' (naam oudste zoontje) Zo leuk!

Haha suckerpunch zo grappig om te bedenken dat wij hier zo genieten van het warme voorjaarsweer en dat het warme voorjaarsweer bij jou een graad of 0 betekent;-) hopelijk kun je ook gauw lekker in het zonnetje zitten en daar je rust pakken! Hoe is het met het bloedverlies, hebben de goede dagen zich door gezet?

@Sound: en smaakte de muffin naar meer of kon je je inhouden dit weekend

@BB en Ljcp: hoe gaat het met jullie? beetje vol te houden op het bankje? Ik hoop erg op goed nieuws!

Hier alles best goed, voel me (met de nodige rust) best redelijk.

Zo genoten van het lekkere weer dit weekend! gister druk in de tuin geweest en toen was ik savonds wel helemaal op en niet zo gezellig, arme vriend haha.

Kaartje is inmiddels een proefdruk van besteld, ben erg benieuwd!

Tot gauw maar weer... liefs
Nog even over mijn bevalplan: Ik heb er wel een beetje de ge-eikte dingen in staan, maar het gaf me toch rust toen ik het aan de vk liet lezen.

Mijn eerste bevalling is eigenlijk (ondanks de vroeg geboorte) heel goed verlopen en toen had ik niks voorbereid. Daarom nu een aantal dingen in het plan gezet wat ik toen zo prettig vond. bv: zelf aanpakken van kind als dit mogelijk is, meteen op de borst, als dit niet bij mij kan dan bij mijn vriend, zo gauw mogelijk proberen uit de borst te drinken (ging bij mn zoontje niet ivm couveuse), geen kunstvoeding of vitamine k eerst aanbieden. niet te veel mensen bij de bevalling, graag gecoacht worden en uitleg over alles wat ze doen, stukje over pijnbestrijding, stukje over een eventuele sectio, en voor na de bevalling dat we graag eerst met zn viertjes kennis willen maken zonder dat er meteen familie bij is.

De vk vond alles goed wat er in stond (mits dit natuurlijk medisch gezien mogelijk is, maar dat had ik er ook al in beschreven).

Dus niet echt hele bijzondere dingen, maar toch fijn om het even op papier te hebben...

Wat zijn de dingen waar jullie over nadenken Brianne en Sound?

Ook nog anderen die er mee bezig zijn?
Hi dames!

Hebben jullie ook zo genoten van het mooie weer? Ik heb er zelf een klein beetje een kleurtje aan over gehouden

@ibeb wat fijn om van je te horen! en wat fijn om je weer positief te horen!!! Bij je laatste post zat je in een dip en ik ben zo blij dat je er nu weer vertrouwen in hebt en de kansen pakt die er zijn. Je woorden doen mij ook echt goed!

Wat kut dat het niet is blijven plakken, hopelijk blijft het de volgende keer wel lekker zitten! Hou ons op de hoogte hoe het gaat.

@ primrose het gaat nu al opschieten, hoe voel je je? En lukt het je een beetje om je thuis te vermaken? Al gek van de vragen of je het wachten zat bent?

Fijn dat alles klaar is in huis? Zeker wel vreemd zo'n bed in je woonkamer?

@sound zo herkenbaar van je momentje aanstelleritus ik kan zo ook altijd een heleboel snaaimomenten goed praten en dan later altijd denken wat heb iki mij toch aangesteld, hihi maar goed joh lekker van genieten, ze hebben het niet voor niks zo lekker gemaakt

@brianne wat leuk dat jullie er uit zijn met het kaartje! volgens mij ben jij wel creatief, kaartje ontwerpen, haken, leuk hoor!

@hapsehen goed om van je te horen en fijn dat je je in ieder geval weer wat beter voelt. En voel je niet schuldig dat het bij jullie al in ronde 2 raak was. Het is nu eenmaal zo tuurlijk had ik dat ook gewild maar het is niet zo. Het is jullie allemaal zo gegund! Van alle zwangerworders komt onze tijd nog en dan kunnen we bij jullie raad vragen!

Heftig om te horen dat je anorexia hebt gehad! Hoe gaat dat nu?

@jufje klinkt dat jullie er helemaal klaar voor zijn! Leuk hoor een meisje, volgens mij veel meisjes hier? Of ben ik nu in de war?

@suckerpunch hoe gaat het? Geen bloed meer gespot? Nog een week en dan is het de 19de. Tel heel hard met je mee af!

@bevalplan. Wat is dat? Jullie hebben het hier meerdere keren over maar ik heb hier echt nog nooit van gehoord.

@ei gespot. Ik heb hem gespot zowel met temperaturen als met de ovu testen. Met temperaturen had ik een daling en toen ik ging testen (eindelijk) een smiley. Was echt helemaal blij, leek wel een klein kind in een snoepwinkel haha.

En nu inderdaad op het wachtbankje en hij zit helemaal niet comfortabel, ben echt super ongeduldig en kan niet wachten totdat het wachten weer over is. Ben er echt helemaal klaar mee, ik probeer er niet aan te denken maar het heeft echt de overhand. Iemand tips??? Temperaturen helpt nu ook niet echt, had nl van de week een dip (zou het?) en zit nu echt hoog. Gister ook menstruatieachtige krampen maar goed wat zegt het allemaal, mijn lichaam heeft mij al vaker voor de gek gehouden...Nog een kleine week en dan weten we weer waar we aan toe zijn.....pffff wie had ooit gedacht dat dit zooooooo lastig zou zijn.

Nou dat was weer even mijn klaagrondje, sorry daarvoor

Hoe gaat het met de dames? het is rustig hier, hoe gaat het met de andere zwangerworders? Hoe zit bij jullie het bankje?

x
Dag lieve meiden,

Ik zal ook weer eens even wat van me laten horen vanaf het wachtbankje. Op z'n vroegst kan ik donderdag ongesteld worden, dan ga ik uit van mijn cyclus van de vorige keer, 29 dagen, maar dat is erg uitzonderlijk hoor meestal is mijn cyclus wat langer dus ik ga maar uit van ergens volgend weekend. Heb heel sterk het gevoel dat het deze maand niet raak is, maar goed we wachten gewoon af.

We hebben voor begin april lekker een weekje weg geboekt, even lekker met z'n tweetjes, even bijkomen en tijd voor elkaar na deze vervelende periode. Heel veel zin in! En mocht het nu niet raak zijn dan heb ik zo rond de vakantie mijn vruchtbare periode dus misschien doet die ontspanning dan wel

wonderen

Verder weinig nieuws hier, lekker van het mooie weer aan het genieten, vandaag nog lekker vrij en dan helaas weer t/m zondag aan de slag.....pfff, lange week!

Leuk dat jullie met de kaartjes bezig zijn, leuk om te doen denk ik! Vind het wel jammer dat we dat soort dingen nooit van elkaar te zien zullen krijgen, de kaartjes....en ben ook heel erg benieuwd naar de namen van jullie baby's....helaas :-)

Ibeb wat fijn om wat van je te horen!! En super dat je weer wat positiever bent en hulp hebt gezocht. Erg verdrietig dat de kleine niet is blijven plakken maar wel een geruststelling dat je weet dat je zwanger kan worden he? zo ervaar ik dat althans....het geeft (een klein beetje) meer rust.

BB zit jij een beetje rustig op het wachtbankje?

Suckerpunch, wat heerlijk dat bij jou ook nog steeds alles goed gaat! En de 19e is al bijna :-)

Primrose, geniet je lekker van je verlof? Je hebt er mooi weer bij!

Voor alle andere dames een dikke knuffel!! Lief dat jullie steeds naar ons vragen en oprecht geinteresseerd zijn en meeleven!
he ljcp waarschijnlijk redelijk gelijk zitten tikken

Hou je het nog een beetje uit op het wachtbankje?

Wat leuk dat jullie in april een weekje weggaan! Heerlijk, waar gaan jullie heen? In Nederland of de zon opzoeken? Lekker hoor even tijd samen en mocht het deze maand niet raak zijn dan hebben jullie alvast een tijdsbesteding

Vroeg mij trouwens af of je nu in de weer bent met ovulatietesten?

Die had je de vorige keer gebruikt toch?

Succes met wachten!
Hi BB,

Inderdaad bijna tegelijk aan het typen.

Ik zit nog redelijk relaxed deze keer moet ik zeggen, misschien ook omdat ik zo sterk het gevoel heb dat het niet raak is. Maar het kan ook maar zo morgen weer anders zijn hoor, mezelf kennende komt die onrust echt nog wel...haha.

We blijven gewoon in Nederland, eerst was de planning om naar de zon te gaan maar eigenlijk vinden we dit ook wel prima, stukken goedkoper en ook heerlijk relaxed, als we maar even samen weg zijn.

Ik gebruik nu geen ovulatietesten, heb ze inderdaad 1 keer gebruikt, de maand dat het raak was.....ik denk dat ik ze volgende maand nog ff laat liggen maar misschien daarna wel weer eens ga proberen.

Ik hoop dat jij je rust toch nog een beetje kan vinden......succes met afwachten en ik duim heel hard voor je!
@bb: ooo wat onwijs spannend joh! ik lees je verhaal en voel weer helemaal die spanning van dat akelige bankje. Gatver!! het kan zo lastig zijn inderdaad, dat wachten. Ik hoop dat je wat afleiding hebt, maar wat je zegt, zodra je 2 tellen niks te doen hebt, denk je er waarschijnlijk al weer aan. Moeilijk hoor!! Ik duim voor je! Heb je een idee wanneer je zou willen testen?

Ik had ook nog nooit van een bevalplan gehoord hoor. Maar het idee is dat je je wensen opschrijft voor rondom je bevalling, omdat je tijdens het proces niet meer zo lekker aanspreekbaar bent. Uiteraard kunnen er altijd dingen wijzigen en zo, maar als er iets op papier staat kunnen mensen daarop terugvallen en bijv. ook aan elkaar overdragen als je ineens niet met je vk maar in het ziekenhuis moet bevallen.

@ljcp: ik vond het wel fijn om weinig hoop te hebben als ik het wachtbankje zat, dan hield ik het wachten wat beter vol. Ik hoop dat dat ook voor jou geldt! En dat je moet werken t/m zondag is inderdaad wel super druk, maar in dit geval misschien ook wel fijn omdat de tijd dan wat sneller gaat? Zou je wel willen testen als je in het weekend nog niet ongesteld bent?

Ik vind dat trouwens ook wel jammer, dat we namen en kaartjes enzo niet van elkaar kunnen zien... Wat dat betreft zou facebook wel een uitkomst zijn, maar tot nu toe vond ik de anonimiteit hier ook wel prettig.

@roos: nou zo goed kan ik niet tekenen hoor. het is echt zo'n 'paint-tekening' geworden. Maar m'n vriend vond het juist wel een grappig stijl. Hij wil op de achterkant van het kaartje zetten 'I love pixels'

Wat schattig van je vriendin om voor jullie a.s. dochtertje iets te haken! En ik hoop dat het proefkaartje bevalt!

In mijn bevalplan staat nu nog niet zo veel;) Ik heb inderdaad wel de 'standaard' wensen: kindje bloot bij mij op de borst na de bevalling, eerst borstvoeding geven voor alle andere poespas, m'n vriend de navelstreng laten doorknippen, etc.. Maar ik geloof dat dat in de meeste gevallen al standaard beleid is. Verder denk ik erin op te nemen dat ik wel op de hoogte wil zijn van dingen, maar niet van een eventuele knip. Ik ben bang dat ik dan in paniek raak, terwijl ik van de meeste mensen hoor dat je dat niet eens voelt. Maar goed, dit wil ik dus even overleggen met m'n vk.

Verder alles ok hier. Net bij de fysio geweest voor m'n bekken, hoop dat het nog wat helpt voor de laatste loodjes. En ik denk dat ik weer een blaasontsteking heb, dus ook meteen maar even m'n urine ingeleverd bij de huisarts. ik ga zo bellen voor de uitslag. Ben benieuwd..

Nu moet ik wel echt aan het werk. Tot snel!
Hey dames,

Hoe is het met iedereen? wat een prachtig weer he? Hier heerlijk aan het genieten van mn verlof in het zonnetje. Hopen dat het voorlopig zo blijft!

@Brianne: Wat leuk dat je aan het haken bent geslagen! Vriendin van mij doet dat ook en die maakt echt de schattigste dingetjes! En idd, goede tijdsbesteding voor je verlof strax. Wil het een beetje lukken met het dekentje? Hoe was de infoavond in het zh? Hebben ze je een beetje gerust kunnen stellen? Ja het is idd wel een gek idee dat ik nu elk moment zou kunnen gaan bevallen. Heb ook nog geen harde buike oid gehad dus weet ook niet zo goed waar ik op moet letten. Maar ze zeiden dat een miskraam lichte weeen waren dus zolang ik dat gevoel niet heb is er denk weinig aan de hand. (Al maak ik me een beetje zorgen dat als dat lichte weeen waren wat me allemaal nog te wachten staat ;) )

@Roos: En de proefdruk al gehad? Was het naar jullie zin? Wat een mooie dingen in je bevalplan! Ik heb er zelf geen geschreven, wel t meeste overlegd met mn vriend en mn nichtje. Die is erbij als kraamverzorgster dus die weet het ook wel. Mn verlof begint nu wat rustiger te worden, toch wel nog veel afspraken onder het mom van strax is dat niet zo makkelijk meer. wanneer begint jou verlof?

@Jufje: Gefeliciteerd met de goede 20 weken echo! En een meisje, wat leuk! Weer een mijlpaal in je zwangerschap! En wat een leuke kleurtjes voor de babykamer! Zijn jullie al begonnen?

@Sound: Ja we zijn helemaal klaar nu. Het is echt wachten tot het begint ;) Is je zin in een chocoladecroissant weer weg? Ik heb het met worstenbroodjes... daar heb ik zoooo'n zin in!

@Hapsehen: Wat fijn dat je je langzaamaan wat beter voelt. Je hebt niet echt een makkelijke zwangerschap so far :( Wel knap dat je tot 36 weken door wil werken hoor!

@Suckerpunch: Nog een weekje meid! Hou je het nog een beetje vol?

@BB: Ja wel gek zo'n bed in de huiskamer... Al vinden de katten het wel ideaal ;) Wat fijn dat je je ei gespot hebt, en dubbel, dus je bent 100% verzekerd van je eisprong! Nu hopen hopen hopen.... meid, wat hoop ik met je mee! En wat zal dat bankje belabberd zitten! Weet je al wann je wil testen? Of wacht je het voorlopig nog even af? Ik duim iig voor je!

@Ljcp: Ook op dat verdomde bankje. Spannend hoor. Ik ging er ook altijd vanuit dat het niet gelukt was, gaf mij idd ook meer rust. hoop dat dat voor jou ook geldt idd. Wat heerlijk dat jullie een weekje weg gaan. Even tijd voor jullie samen na die rotperiode! En idd, of jullie hebben wat te vieren daar of jullie hebben een leuke tijdsbesteding!

Met mij opzich alles wel ok. Moet wat rustiger aan doen, want mn bloeddruk is wat aan de hoge kant. Goed in de gaten houden of ik geen andere klachten ontwikkel. Van de week ff in het zh geweest, bloed geprikt en urine onderzocht en mocht aan de hartmonitor voor de kleine, maar alles was gelukkig ok. Dus nu maar proberen af en toe gebruik te maken van dat bed in de hk en gewoon ff niks doen. Al gaat dat nu ook heerlijk in de tuin En afwachten tot zich de eerste tekenen voor doen.... vind het wel moeilijk soms van tot wanneer kan je dingen ondernemen die ver van huis zijn.. zoals mn schoonfamilie woont helemaal in het noorden van het land en moet r niet aan denken om met weeen nog ruim anderhalf uur in de auto te moeten zitten... maar goed, wil ook niet nog 4 weken op de bank zitten.... Ag... max 4 weken nog... t word spannend

Lieve dames, geniet van het mooie weer!

Liefs
Hallo dames!

Brianne, hoe is het met het haken? Grappig dat je ineens zo andere hobbies ontwikkelt! Ik ben aan het puzzelen en schilderen geslagen! Gewoon dat ik wat te doen heb anders dan series kijken.

Roos, wat fijn dat je je bevallen al klaar hebt liggen. Geeft misschien toch een stukje rust? Ik ben daar zelf niet zo mee bezig nog. En ja haha, grappig is dat, wij Canadezen gaan helemaal los als het na maanden -20 ineens plus 5 is!

Bb82, hoe gaat het op dat rottige bankje? Geen sorry zeggen voor geklaag! Dat mag hier! De enige tip die ik had is dat ik nooit precies, als op de dag, wist wanneer mijn nod was. Dat gaf voor mij wat rust, en druk zijn, helpt ook, maar ik begrijp je helemaal hoor! Het is gewoon lastig en de tijd gaat die laatste weken van je cyclus veel langzamer!!

Ljcp, lekker aan het genieten van het weer! Heerlijk hoor, ook voor nog even spannende dagen maar je lijkt er relaxed in te staan! Heerlijk vooruitzicht even een weekje weg! Ik ben ook best nieuwsgierig naar iedereen hoor! We schrijven al zolang met elkaar.. een privé Facebook groep is misschien wel leuk?

Prim, spannende weken voor jou! En worstenbroodjes! Die wil ik ook de hele tijd, niet echt gezond natuurlijk dus probeer me in te houden!

Met mij gaat het wel goed, heb even wat zware dagen gehad vorige week. Ik droomde steeds heel naar over de miskraam van vorig jaar en was heel bang dat het nu weer zou gaan gebeuren. Toen was ik immers bijna 12 weken en de toestand was best traumatisch. Maar ja, echo pas volgende week en ik kon maar geen rust in mn hoofd krijgen. Mijn arts is op vakantie dus kon ook niet naar het ziekenhuis om te vragen of hij wilde luisteren en om nu naar de SEH te gaan omdat ik me zo voelde ging ook wat ver. Ik heb een doppler via internet gekocht en ik vond het wel heel spannend, wat nou als ik het niet kan vinden, meer stress... maar na even zoeken en eerst mijn eigen hartslag gehoord te hebben was daar een razendsnel kloppend hartje te horen. Het mooiste geluid ever Nu gaat het dus weer wat beter en kan ik weer wat ontspannen. Volgende week woensdag schiet op zich al best op. Het bloedverlies is wat gestopt, en af en toe nog wat bruin, maar niet meer zoveel als eerst. Mijn buik is ook wat dikker aan het worden, man zegt dat ik me aanstel, maar ik ben heel slank en merk dat echt meteen!

Nou zo alweer een heel verhaal.. alles is aan het smelten hier, ik ga nu ook langzaam weer wat doen, vandaag even een klein stukje wandelen en met mn paarden bezig zijn. Ik hoop nog steeds een aantal weken te kunnen rijden, maar eerst maar eens de echo afwachten.

Fijne dag allemaal!
Goedemiddag dames,

bijna weekend!!

bb en ljcp, hoe staat het ervoor op het bankje? Ben zo nieuwsgierig, dus kan me voorstellen dat jullie dat nog oneindig keer erger hebben! Ik duim verder en hoop op t mooiste nieuws van maart van jullie kant dit weekend!

@ibeb: hoe staat het er bij jou voor? Eitje gerijpt deze week? Ik hoop dat het voorspoedig verloopt!

@prim: jeetje meid wat spannend:) als ik een paar dagen niks van je zie op het forum, denk ik al 'zou het?' haha. Denk dat je familie en vrienden dat nog erger hebben! Vallen ze je lastig? Of valt het mee? En hoe staat het met je eigen geduld? Vervelend dat er zorgen zijn rondom je bloeddruk. Ik hoop dat je nog even goed kunt ontspannen en dat die niet verder oploopt.

Ik zat ook al na te denken inderdaad, met afspraken ver van huis... tot wanneer doe je dat? Ik zou sowieso niet meer alleen gaan denk ik, m'n vriend moet mee;). En m'n moeder wordt 65 1 dag voor mijn uitgerekende datum... Erg jammer, maar denk toch dat ik er niet naar toe ga.. Nou goed, zien we tzt wel!

Info-avond was trouwens prima. Niet echt iets nieuws gehoord, maar toch wel goed om even gezien te hebben. Dan is de omgeving niet helemaal vreemd straks.

@suckerpunch: nog maar 5 dagen! Hou je het nog een beetje vol? wat spannend joh, dat je zo'n doptone had gekocht... ik weet niet of ik het wel zou durven, wat als je het niet vindt inderdaad.. pfoe. Gelukkig had je 'm wel, ik hoop dat het je een beetje geruststelt voor de laatste paar dagen tot je echo.

Deze week was een beetje too much met werken. Ik liep al de hele tijd op m'n tandvlees, maar nu ging het echt niet meer. Ik heb met m'n leidinggevende overlegd en ga een weekje eerder met verlof en tot die tijd heb ik ongeveer 80% van m'n to-do-list geschrapt. Aan de ene kant geeft dit me wel rust, aan de andere kant vind ik het super spannend ineens, omdat het einde nu wel erg dichtbij komt...

Nu moet ik nog even aan de slag. tot snel en fijn weekend alvast!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven