Zwanger worden!

09-07-2013 22:35 2040 berichten
Alle reacties Link kopieren
lieve dames,

Ik weet dat er al een heleboel soortgelijke gesprekken geopend zijn, ze zijn alleen al zo drukbezocht dus ik hoop nog een paar mensen te vinden om een nieuw gesprek mee te beginnen.

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben 29 jaar en probeer vanaf mei 2013 zwanger te worden, het lijkt me erg fijn en leuk om in contact te komen met meiden die ook bezig zijn zwanger te worden en ervaringen, onzekerheden en andere dingen mee uit te wisselen.

Ik hoop tot gauw......

Alle dames die nu nog mee willen schrijven adviseren we zelf een topic te starten of mee te schrijven met een rustiger topic. Wij zitten inmiddels op meer dan 1000 berichten en volgen elkaar al een hele tijd, wij merken al dat het soms lastig is alles bij te houden laat staan als je nieuw bent en alles nog terug moet lezen.

Heel veel geluk met het vinden/maken van een leuke topic en dat iedereen maar gauw zwanger mag worden!

quote:goudzilver schreef op 15 juli 2013 @ 15:55:

NaamLeeftijd/-PartnerKindjeZwanger/MBDUitgerekendRondeljcp8330/36 1 8/3hapsehen24/351 9 mei 20142primrose26/371 27-03-2014bb8230/361 11ibeb30/301 14Brianne85281 1 mei 20143Roosdd33/322 24 april 2014White_22xx32/331 12 juni 20144Vroedvrouwtje26/281 10 juni 20143moonn424/ 26117/018suckerpunch83301 29 september 2014 nana9023/28101/054soundofsunshine303 8 mei 2014goudzilver28 / 322 7 juli 2014Jufje8726/251 21 juli 20149
@primrose: al ongeduldig? ik wel (voor jou) haha! ben zo benieuwd..

@bb: ja bizar gevoel is het he? je bent zo blij en tegelijkertijd is het zo onwerkelijk. Ik heb er echt 10 wkn voor nodig gehad en realiseerde me pas bij de eerste echo dat het écht waar was en dat er een mensje in me groeide. Lekker de vk bellen inderdaad, super leuk om het hardop tegen iemand te kunnen zeggen dat je 'zwanger bent'. Gaan jullie het al aan meer mensen vertellen of wacht je liever nog even? Goed dat je even overlegt met je HA over je werk. En gewoon lekker op die wolk blijven zitten hoor (de aankomende misselijkheid stoot je er vanzelf vanaf :P! hihi,grapje)
Zeker een bizar gevoel brianne, ik heb nog steeds het idee dat iemand mij wakker gaat maken. het is zo onwerkelijk, ik denk dat het bij mij hetzelfde gaat als bij jou, bij de eerste echo wordt het pas werkelijkheid. Je voelt nu ook niet continue iets en dan denk je toch meteen zie je het is over. Maar goed moet er maar vanuit gaan dat alles goed zit daar binnen.

Huisarts gebeld die kan weinig voor mij betekenen, moet naar de bedrijfsarts, ook prima. Loop ik daar van de week maar even langs,

Manlief wil het tegen niemand vertellen, ik eigenlijk ook niet maar weet niet of ik het vol hou Afgesproken dat ik het iig tegen een vriendin vertel, zij heeft mij toen ook in vertrouwen genomen. En misschien nog iemand maar dat heeft meer met de situatie te maken, wij weten van elkaar dat we bezig zijn en bij hen loopt het niet soepel al meerdere miskramen en nog wat issues. Ik vind dat ik hen niet kan laten wachten totdat ik de rest vertel, zeker omdat we zo open met alles zijn. Zal de moeilijkste aankondiging worden.

Wij willen nog geen ouders ed inlichten, zijn niet van onze wens op de hoogte, dus komen liever binnen met het nieuws na de echo. Kan ik ook nog nadenken hoe ik het wil aankondigen. Maar goed dat zeg ik nu, kan morgen anders zijn

Fijne avond allemaal!
met dat vertellen is dat inderdaad ook een beetje hoe wij het gedaan hebben. Ik heb het een paar mensen vertelt omdat ik het gewoon kwijt wilde of omdat ik op m'n werk te misselijk was om niet 'een partner-in-crime' te hebben. Maar ouders laten wachten tot na de echo inderdaad. Ik vond dat zelf ook een fijner idee.

En over die vrienden die het moeilijk hebben: kan me voorstellen dat je dat lastig vindt, om hen dit nieuws te vertellen. Maar het kan ook voor hen een stimulans/positieve vibe geven dat het jullie nu wel gelukt is. En zolang je je ervan bewust bent dat het voor hen lastig is, hoeft niemand zich ongemakkelijk te voelen toch? Jij hebt ook recht op dit geluk:)
Wat lief, de berichtjes, doet me goed!

4 april zullen we gaan horen of het zaad van mijn vriend goed is en hoe mijn hormoonwaarden zijn.

Ik vind t mega spannend en inderdaad, er is geen man overboord ald t PCOS is, maar had t graag via de "natuurlijke weg" willen laten gebeuren.

Mijn vriend is een binnenvetter en laat niet zo goed merken wat hij ervan vind. Ik ben ontzettend open en praat snel van me af.

@Primrose, t is bijna zover he!! Hoe gaat t met je? Hou je t nog vol?

Morgen schrijf ik verder!

Hey nana, fijn om van je te horen! En wat fijn dat jullie naar het zkh zijn geweest. Hopelijk een goede uitslag in april, en hopelijk kom je er snel achter waarom je cyclus zo onregelmatig is. Heel veel sterkte!! Ik snap heel goed dat je er even doorheen zat!

Bb, ik zou het zeker iemand in vertrouwen nemen, hier bij de derde keer zwanger meteen aan mijn ouders verteld, die waren 4 weken bij ons dus ja, dan kan ik echt niet doen alsof er niks aan de hand is. Geen speciale bijzondere aankondiging dus, maar daar heb ik persoonlijk ook niet heel veel mee.

Dag meiden!
@nana: kan me voorstellen dat je het spannend vindt nu!! je bent al zo lang bezig met jullie wens en die lange cycli geven natuurlijk totaal geen houvast. Ik hoop echt dat ze jullie 'makkelijk' kunnen helpen en dat het je kansen op een zwangerschap vergroot, en je weer meer vertrouwen geeft. Echt goed dat je de stap hebt gezet! En echt mannen he, die binnenvetters. Als je van je af wilt praten of schrijven, kan het iig altijd hier

Inmiddels zijn sommige van ons al druk op facebook, maar ik zou het wel jammer vinden als we daar niet compleet zijn. Zijn er nog dames die willen aansluiten?

Ik zit lekker met m'n laptopje op bed, heerlijk zo'n weekje thuiswerken en ik kijk uit naar volgende week dat ik ook echt met verlof ben. Ik heb een lijstje gemaakt met alles wat ik wil/kan doen zodat ik nu ook niet meer het gevoel heb dat ik me ga vervelen:)

Hoe gaat het met de andere dames?

Ibeb en moon: wachtbankje voor jullie?? Hoe gaat het?

ljcp: hernieuwde energie om op de minivakantie een mini-you te maken? Ik hoop het zo voor je, zou zo leuk zijn!

@suckerpunch: hee door al die stress rond echo's enzo heb ik je eigenlijk helemaal niet gehoord over misselijkheid ofzo... was dat er ook niet, of was dat gewoon niet belangrijk;)? zou me ook goed kunnen voorstellen namelijk, in jouw geval, dat je dagelijks spugen 'voor lief neemt'. Ik hoop dat je je een beetje oke voelt en ik las (hier of op facebook) dat je weer mag paardrijden? Lijkt me heerlijk dat je van je bank af mag! geniet ervan:)
Morning ladies!

Oja, Facebook: ik sluit me nog aan hoor!

@Nana, wat goed dat je een afspraak in het ziekenhuis hebt! Al snap ik ook wel dat het een mentale drempel is die je over moet, maar blijven aanmodderen terwijl je met een beetje hulp je kansen misschien enorm kan verbeteren zou ook jammer zijn toch? 4 april is al bijna, hou je ons op de hoogte hoe het gaat?

@brianne, fijn he thuiswerken! En heerlijk dat je bijna met verlof bent. Ik tel ook af Als wij bijna met verlof zijn, dan betekent dat ook dat Hapsehen bijna aan de beurt is toch? Hapsehen, hoe lang moet/mag jij nog?

@bb, kijk bij het vertellen gewoon naar wat goed voor jullie voelt. Hier bij de oudste met 11 weken aan ouders verteld, daarna aan vrienden en met 15 op werk. Bij deze zwangerschap gewacht tot na 13 weken met het vertellen aan ouders (ivm bloedverlies) en met 16 op werk. Omdat ik met een paar vrienden op vakantie ging waarbij normaal gesproken veel wijntjes gedronken worden, hen wel al vroeg ingelicht (was niet verborgen te houden anders). Sommige mensen vinden het fijn om het vroeg te delen en zo ook steun te hebben als het misgaat, anderen willen juist wachten tot de eerste spannende tijd voorbij is. Hier ook geen speciale aankondiging gedaan, we vonden het nieuws zelf al bijzonder genoeg

@primrose, any news yet??? Hou je het nog een beetje vol?

Fijne dag!
Brianne, ik ben op zich wel misselijk geweest, weinig overgeven gelukkig, maar heel weeïg, dat is nu helemaal weg. Ja beetje paardrijden en fietsen, wandelen voelt goed. Paardrijden is de arts geen voorstander van, maar dat zijn maar weinig mensen, maar het is wat ik doe en ik word er gelukkig van en ik merk vanzelf wanneer het moment daar is om te stoppen.

Kan iemand mijn kerel vertellen dat sex hebben tijdens zwanger zijn gewoon mag!! We mochten niet vanwege bloedverlies, maar nu wil hij nog steeds wachten, en wachten.. maar ik wil niet meer wachten!!
@BB: Wij hebben het pas na de 2e goede echo aan de ouders verteld. had wel een vriendin in vertrouwen genomen, wat ik erg fijn vond. Bij de 1e x wisten de ouders het wel voor het mis ging. Ik vond dat uiteindelijk wel oke, maar wel deze x bewst gewacht tot na de 12 weken. Ik hou er niet zo van als ze dan continu vragen hoe ik me voel terwijl het antwoord standaar k*t is... Maar kan me voorstellen dat anderen die steun wel prettig vinden.

@Suckerpunch: Toch maar vastbinden die man dan! Het kan echt echt echt geen kwaad. Anders moet je de arts m dat maar laten vertellen toch?! Maar wel herkenbaar hoor, hier wilde die geen sex omdat het de bevalling op kon wekken en het nog niet voorbij de gewenste datum was Maar nu gelukkig wel weer, want na de bevalling mag het natuurlijk ook 6 weken niet...

@Sound: Jaaaah kom ook gzlli facebooken Hoe is het met jou? Je schiet ook al aardig op richting je verlof! Lekker hoor! Nee nog geen nieuws... Word wel elke x gevraagd of het al rommelt, maar k weet ook niet echt hoe dat voelt dus... Is wel lastig vind ik als je moet wachten maar niet echt weet waarop... Maar goed, krampen zoals bij de miskraam heb k nog niet dus t zal nog wel ff blijven zitten.

@Brianne: Lekker hoor zo'n weekje thuis werken. En wat staat er allemaal op je lijstje voor tijdens je verlof? Was jij nou ook begonnen met haken? Wil het een beetje vlotten?

Hoe is het met de rest?
Haha suckerpunch zit je dan, is het normaal de vrouw die de boot af houdt, wil je man nu niet komt goed hij moet ook even aan het idee wennen dat nu alles goed zit, en anders op de iPad of com een site open laten staan waar staat dat sex tijdens de zwangerschap geen probleem is

Heerlijk brianne dat je de laatste week thuis werkt en vanaf volgende week je verlof, pin je niet teveel vast aan je lijstje misschien komt er wel helemaal niks van.

Mbt vertellen ja we kijken het gewoon even aan, ik wil sowieso iemand in vertrouwen nemen, een vriendin, alleen al zodat je het er met iemand over kan hebben en een partner in crime hebt, heb heel wat feestjes staan in april dus die kan ik wel gebruiken op werk alleen de bedrijfsarts en de rest zeker pas na de echo.

Verder van de week het rondje gebeld, verloskundige, echo (25 april) en de bedrijfsarts dus die afspraken staan, heel gek als je het hardop kan zeggen. Nu alleen nog moeders voor moeders en dan is het compleet. Toch?

Sound je reageert op iedereen maar hoe gaat het met jou?
Ha allemaal!

Ik heb in spanning heeeeel veel pagina's meegelezen (niet allemaal, hihi)

Allereerst voor alle zwangeren: MG! Superblij dat het jullie gelukt is, bless!

Dan voor ljcp83, ibeb, moonn en nana (hoop niet dat ik ieman vergeten ben!) ; I feel you!

Ik kan zo ongeveer voelen hoe sommigen van jullie de teleurstelling en frustraties voelen...

Ik ben 32 en zwanger worden van de tweede lukt niet, vorig jaar feb implanon verwijderd (ivm kinderwens) in augustus asherman geconstateerd (omdat ik geen periode kreeg kwam ik bij gyn) in dec 13 geopereerd aan asherman, (mijn periode begon ineens in nov 13 weer op gang) toen 3 mnd koperspiraal (netjes 3 mnd m'n periode gehad), spiraal is 11 mrt 14 verwijderd ik zou 18 mrt weer een periode moeten krijgen maar tot op de dag van vandaag niks niks niks behalve heel veel hagelwitte testen. Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij de gyn voor volgend week.

Ik heb veel meegemaakt (lang verhaal) Dus ik zou denken dat ik hier ook mee om zou kunnen gaan, maar nee, het vreet aan me. Ik loop met m'n ziel onder m'n arm rond. Dankbaar ben ik dat ik een super geweldige dochter heb en dankbaar met m'n man, m'n lieve mensjes om mij heen, goede baan en leuk huisje! Maar m'n kinderwens is zooo groot, maakt mij supergefrustreerd dat het zo loopt. Mijn grootste hekelpunt is dat m'n leeftijd mij geen lucht lijkt te geven bij het zwanger wensen te worden. M'n dochter wordt straks 12, al met al frustratie, druk en teleurstelling. Mijn man en dochter wensen ook heel graag maar gelukkig laten zij mij 'met rust' hierover. Soms praten we er heel leuk over maar zolang ik er niet over begin hoor ik van hen niets, dus dat drukt niet op me. Eigenlijk houden zij mij lekker op de been en geven zij mij afleiding (gelukkig maar! anders zou er wel veel mis zijn met mij haha) maar de momenten dat ik ermee bezig ben, ben ik, lijkt wel ontroostbaar in m'n frustraties en teneergeslagenheid.

Vandaar ook eigenlijk mijn post hier. Ik hoop dat jullie mij kunnen ontvangen zodat ik af en toe m'n ei kwijt kan. Ik hoop met m'n post sowieso niemand tekort te doen in de zin van dat ik verwaand over kom met m'n tweede kinderwens of wat dan ook. Ik ben me er echt van bewust dat ik van geluk mag spreken met al n kind. En ik vind het echt super super rot voor de vrouwen die nog niks hebben en veel langer bezig zijn! Sorry daarvoor... Ik wil echt niemand kwetsen!

Neemt helaas niet weg dat ik echt verdrietig ben dat het zo loopt bij mij. Ik kan geen zwangerschapstest meer zien of ik word soort van depri. Vorig jaar supervaak teleurgesteld geweest (tijdens koperspiraaltje had ik rust) nu begint m'n hysterische kermis opnieuw helaas.

Ik kies ervoor om er met m'n mensjes niet over te praten, waarom? Geen idee... Maar voorlopig houd ik het wel even zo denk ik.

Vriendin is trouwens net zwanger en naast dat ik superblij ben voor haar (oprecht blij, ik sta haar ook veel bij en help haar met van alles) baal ik als n stekker dat ik niet zwanger ben! Zo! Dat is eruit, voor het eerst... Ik baal enorm!

Ik hoop zo dat ik beter word ik het loslaten van m'n zwangerschapswens pfffffff echt niet normaal dit!

Lieve groetjes van tja... Whattosay.....
That what doesn't kills me, only makes me stronger!
Ha ladies,

Wat spannend Nana! jeetje zeg... Ik vind het echt heel goed dat jullie de stap hebben genomen om verder te kijken. En hoop heel erg dat met een beetje hulp het gauw ook voor jullie mogelijk is en je weer heel blij kan worden met leuk nieuws! Hoe is het trouwens met het afbouwen van je medicijnen? ben je daar nog mee bezig of nu door alle extra spanning juist even niet?

@ BB: Over vertellen: wij hebben het bij de de miskraam vorig jaar al wel vrij snel aan de beide ouders verteld. Ik vond het juist fijn om steun van hen te krijgen, ook daarna aan vriendinnen verteld. En nu hebben we gewacht tot de eerste echo bij 8 weken, om toch voor ons zelf wat zekerheid in te bouwen.Toen aan de ouders/broers en aanhang verteld. En ik vond het heel fijn om twee vriendinnen al in vertrouwen te nemen. Zij leefden ook zo mee en het is toch anders om met je vriendinnen over een as kleintje te dromen dan alleen maar met je vriend vind ik! die is toch wat nuchterder... En na de termijnecho verder aan iedereen verteld. Maar dat is natuurlijk net wat je zelf fijn vind, wat je gevoel zegt en wat je er samen van vindt...

Haha Suckerpunch, moest zo lachen bij je stukje over je kerel! oh oh oh, de ene keer willen ze alleen maar en dan ineens 'durven' ze niet meer. Mijn vriend had er eerst ook even moeite mee, vooral bij de eerste. Was bang dat hij het kleintje pijn deed. Aaahhh, vond ik dan ook wel weer lief. Maar gelukkig zette hij zich daar snel over heen;-). Goede tip van BB om een site open te laten staan...

@Sound: bijna verlof? kan je het nog volhouden met werken, studie, reizen, thuis etc? Kom ook maar gezellig op fb!!! en de anderen ook trouwens!! erg leuk om gezichten bij de namen te zien;-)

Primrose! de dag vandaag!!! spannend zeg...

Knuffel voor Moon

En Ibeb hoe is het met jou?

Ljcp: fijne vakantie morgen!

@Brianne: is het een lange to-do-list geworden wat je nog moet/wil doen in je verlof? of juist leuke dingen?

@de andere dames: Hapsehen, White, Vroedvrouwtje, Jufje, Goudzilver: hoe is het met jullie?

@Whattosay: Tjonge wat een verhaal van jou zeg, kan me voorstellen dat het erg moeilijk is en dat je er erg mee bezig bent. Heel naar! Je schrijft dat je er voor kiest om er niet met de mensen om je heen te praten... Lijkt me dat het voor jezelf dan wel heel moeilijk wordt en het in jezelf bijna op 'knappen' staat.

Kan je er wel met je man over praten? want dat lijkt me wel erg belangrijk! hoe vindt hij het en weet hij dat je het zo zwaar hebt?

Wat mij betreft ben je van harte welkom om hier je hart uit te komen storten en mee te kletsen...

Maar moet er eerlijkheidshalve wel even bij zeggen dat we tot nu toe bij de nieuwkomers aangegeven hebben dat we een groepje zijn wat al een flinke poos bij elkaar is. Daardoor zal het voor een nieuw iemand misschien best lastig zijn om alle verhalen bij te houden. En er zijn er (zoals je zelf ook al zei) best al een heel aantal wel zwanger, dus weet niet of je dit moeilijk vindt? het gaat namelijk daar ook best nog al eens over. En binnenkort gaan de eerste babyverhalen namelijk ook komen. Maar aan de andere kant zijn er ook verschillende dames die net als jij zo graag de wens hebben om ook een streepje te zien staan en een kleintje te krijgen... Dus ook daar willen we juist bij stil staan!

Dus even de keus voor jezelf wat je wil.

Ik vind het trouwens wel heel goed dat je al zoveel terug gelezen hebt en ook al persoonlijk wat dames bij naam noemt.

In ieder geval veel sterkte en knuffel!

Hier: gaat het best lekker... 36 weken alweer, tijd vliegt! Ik hobbel letterlijk nog rond haha, met wat klachtjes wat erbij hoort: blaasontsteking gehad, buik is echt al gezakt dus hangt heerlijk aan de spieren te bungelen, maag doet nog lekker mee. Maar ach... nog effetjes! ben zoooo benieuwd naar ons meisje!

Dinsdag echo gehad, alles helemaal goed qua groei en ligging. Ligt al diep ingedaald.

Nou lieve dames, zoals altijd bij mij is het weer een enorm verhaal;-)

Fijn zonnige donderdag!

lfs
@sound: kan me voorstellen dat jij ook aftelt. Is het nog vol te houden met alle drukte op je werk?

@suckerpunch: fijn dat ook het weeïge en misselijke gevoel nu weg is! en lekker genieten joh, van het paardrijden enzo. Ik kan me voorstellen dat je daar gewoon blij van wordt en dat is nu ook belangrijk. Ik hoop dat je man nog tot inzicht komt voor het eind van je zwangerschap!

@bb: al aan iemand verteld? of besloten aan wie je het gaat vertellen? Zo'n leuk moment joh, ik kan er opnieuw weer zin in krijgen;)

@roos: fijn dat alles goed met je gaat ondanks de 'kleine' ongemakken. Die kunnen natuurlijk alsnog wel heel vervelend zijn, al nemen we ze graag voor lief;).

@whattosay: wat een verhaal idd en ik denk dat het heel begrijpelijk is voor ons allemaal dat je er zo mee bezig bent. Sommige van ons (waaronder ikzelf) waar zo bevoorrecht snel zwanger te raken, maar zelfs die paar maanden, of de maanden ervoor dat je wacht op 'het stoppen met de pil' oid, leken eeuwen te duren. Ik kan het me dus een klein beetje voorstellen hoe het is om er zo lang op te moeten wachten en vind het vooral zo rot en oneerlijk dat dat voor sommige dames nu eenmaal het geval is, zonder dat je er iets aan kan doen... Ik zou de wachttijd soms wel willen delen met de korte periode die ik zelf heb gehad, maar zo werkt het nu eenmaal niet helaas. En dat je al een dochter hebt, maakt je wens natuurlijk niet minder groot, dus het verdriet van het wachten ook niet minder.

Ik hoop dat je er snel wat duidelijk over krijgt en misschien weer nieuwe hoop en energie voor de komende tijd. En zoals roos al zei zou ik er ook met iemand over gaan praten, dat kan echt onwijs opluchten! Uiteraard mag je hier je ei kwijt als je dat wilt, maar om meer 'gelijkgestemden' te vinden, kun je wellicht kijken bij een topic waarbij anderen ook al zo lang bezig zijn? Nou goed, knuffel voor jou iig!

Vandaag verlof, joehoe! Echt fijn zeg, om gister alles afgerond te hebben en de deur van m'n werk ook echt dicht te trekken (moest bijv ook m'n sleutel achterlaten voor m'n vervanger haha). M'n to-do-lijst is redelijk lang, maar eigenlijk uitsluitend gevuld met leuke dingen: haken, kleuren (heb zo'n kleurboek gehad met mandala's, echt super relaxed, ben net een klein kind), kleertjes wassen, lakentje versieren, etc.. Het haken schiet inderdaad al op, vind ik zelf. Ben begonnen aan een dekentje van 1m breed en heb nu toch al 20cm. Als ie 1x1m wordt vind ik het al prima:)
Hi ladies,

Ga me zo aanmelden voor Facebook hoor! Zit mezelf hier echt schaamteloos van mijn werk te houden, wat echt superdom is want ik moest gister en eergisteren ook al tot ver na middernacht door en nu riskeer ik weer zo'n lange werkavond... Kan iemand me even een schop onder mijn kont geven

@ibeb, jouw MBD was eergisteren he? Hoe is dat gegaan?

@Suckerpunch, is je man al bijgedraaid? Echt irritant lijkt me dat, zeker omdat je nu ook nog 'gewoon' mooi en aantrekkelijk bent en je jezelf naarmate je buik groeit seksueel toch minder aantrekkelijk kan gaan voelen en het allemaal praktisch wat meer onhandig wordt En krijg je er zelf al meer vertrouwen in dat deze kleine toch echt blijft zitten?

@brianne, klinkt als leuke en ontspannen dingen op je to do list! En volgens mij superleuk om straks een zelfgemaakt dekentje te hebben. Ik denk erover om er eentje te breien, maar werk ook al 2 jaar aan een sjaal voor zoonlief , dus misschien die eerst maar eens afmaken...

@whattosay, voor jou. Hopelijk komt je wens gauw uit. Het is vreselijk moeilijk en frustrerend om zo lang te moeten wachten. En zoals Brianne zegt, zo oneerlijk dat er niet een manier om het wachten te verzachten of de wachttijd eerlijker te verdelen. Dat blijf ik zo vreemd vinden, hoe kan het nu dat het babygeluk de een letterlijk in de schoot geworpen wordt, terwijl anderen geweldige ouders zouden zijn en zoveel moeite moeten doen om hun babygeluk te krijgen?

@Roos, oh wat gaat het ook hard bij jou! Spannend hoor!

@bb, hoe voel je je?

@ljcp, hoe gaat het bij jou? Gebruik je nu weer ovulatietesten trouwens (ik dacht dat je die de vorige keer gebruikt had)? Al een ei gespot?

Hier zijn de laatste werkloodjes wel zwaar (al ben ik dus ook niet zo efficiënt als ik zou willen, met geforum tussendoor ), maar wat heel leuk is, is dat de babykamer er eindelijk is. Nog niet geverfd of ingericht, maar de muren en de vloer staan in ieder geval. Gordijnen zijn uitgezocht, de verfpotten staan klaar (klusje voor als ik met verlof ben), meubeltjes hoeven alleen verplaats/in elkaar gezet en we hebben een mooie muursticker, kapstokje etc besteld. Het heeft geen haast, want de kleine komt eerst bij ons op de kamer waar de wieg en commode al staan, maar ik vind het toch een fijn idee dat het kamertje straks ook klaar is. Verder veel harde buiken door de drukte, maar wel een heerlijk vooruitzicht dat ik over een week rustiger aan kan gaan doen. Heb al bezoekjes aan de pedicure, kapper en wax-mevrouw ingepland om verzorgd de bevalling in te gaan en dan ook nog even vooruit te kunnen qua haar etc

Ok, nu ga ik echt verder!!
schop onder je kont sound!! aan het werk, anders ben je vanavond weer de klos en dat is niet goed voor die kleine in je buik. Rust, dat wil ie:)

Lekker dat het thuis begint op te schieten met het kamertje! en je hebt een paar fijne relax-afspraken in het vooruitzicht, goedzo! is dit je laatste week? ja he?

en je moet inderdaad echt op facebook komen, er is daar veel gaande!:)

haha ik hoop dat die sjaal voor je zoontje dan iig af komt in je verlof.. dan kun je daarna alvast beginnen aan iets voor de baby.

@ibeb: hoe is het?? ik ben zo benieuwd hoe het gegaan is deze cyclus! Ik hoop op positief bericht!!

Morgen mag ik eindelijk weer naar de vk (al bijna 3wkn geleden laatste afspraak gehad, vind ik best lang zo aan het eind) en dan gaan we de bevalling bespreken. Ik hoop dat ze ook echt even tijd heeft voor de dingen die ik heb opgeschreven enzo, want de vorige keer was het duidelijk dat ze alleen rekende op een controle. ook een aardige meid hoor, maar het ligt er ook wel echt aan wie je treft of er ook ruimte is voor andere dingen.

nou ik ga nog even kijken hoe ik vandaag verder m'n dag door kom... gek hoor, om niet echt iets te doen te hebben..
Ik kom maar even met de deur in huis vallen… ik ben zwanger!!!

Eigenlijk had ik er deze ronde helemaal niks van verwacht, omdat tijdens de follikelmeting gebleken was dat mijn bms vééls te dun was (3-4mm). Bleek een ongewenste bijwerking van de Clomifen tabletten. Ik was toen best boos en had eigenlijk deze ronde willen overslaan. De kansen waren gewoon aanzienlijk kleiner. Maar ja, dan is er wéér een hele maand naar de knoppen! Toen toch maar de eisprongspuit laten zetten en daarna weer aan de progesteron. Vorige week maandag had ik al wat bruine afscheiding, dus ik dacht dat ik weer ongesteld werd, en ben toen met de progesteron gestopt. Vrijdag voor de vorm nog even bloed laten prikken, ik had die afspraak al staan en het echte bloeden was nog niet begonnen. Ik viel bijna van mijn stoel toen ik aan het einde van de dag de uitslag kreeg! Mijn hcg zat al ruim boven de 200! (de vorige keer was ik op 26 blijven steken) Ik heb vervolgens het hele weekend gedacht dat het een foutje was. Ik voelde me ook helemaal niet zo zwanger als de vorige keer. Misschien zat er gewoon nog wat rest-hcg van de spuit in mijn bloed? Gister weer bloed laten prikken, en toen bleek mijn hcg gestegen naar 840! Ik kan het nog steeds amper geloven. Het voelt zo onwerkelijk! Morgen krijg ik mijn eerste echo, ben benieuwd of er al iets te zien is....
Whaaaah!!!! Oh Ibeb wat ontzettend fijn voor jullie....

Ben zo blij voor jullie!! Jippie❤️
oo ibeb wat een goed nieuws!!! ik was al steeds zo benieuwd hoe het met je was, wat onwijs gaaf dat je dan met dit bericht terug kan komen:)!! Heel erg gefeliciteerd, het is je van harte gegund. Ik ben erg benieuwd naar de echo morgen, maar geniet gewoon lekker vandaag, wat een heerlijk gevoel zal het je geven!
Wauw Ibeb!! Gefeliciteerd! Wat een top nieuws!

Wij krijgen een gezond meisje!! Vanaf het begin dacht ik al een meisje, apart he!
Ha allemaal,

Allereerst; ibeb, wat fijn dat je zwanger bent!

Suckerpunch, een meisje, so cuteeeee haha leuk dat je dat vanaf het begin al dacht hihi

Dan zag ik dat er een paar al tegen einde zwangerschap lopen? Spannend he?!! Straks een superklein zacht geurend mensje tegen je aanhouden

Ik wens jullie alvast een voorspoedige bevalling dames! Ik weet nog vanmezelf, de laatste loodjes pffff ik kon m'n schoen wel opeten zo ongeduldig was ik om de baby te ontmoeten, slaaaapeloze nachten had ik ervan (niet alleen van t plassen en m'n buikie, maar ook pure ongeduld hahaha)

Wat betreft mezelf, hartstikke bedankt voor jullie lieve reacties ... ik voelde mij daar echt even begrepen zeg, deed mij heel goed, superbedankt! Ik denk dat ik geen andere topic ga zoeken hoor, ik kan de zwangerschappen handelen, ben blij voor de zwangeren en het doet goed om ook heugelijk nieuws te lezen en ik heb eerlijk gezegd ook geen zin om weer opnieuw te beginnen enz. Het was al n hele stap om hier te komen posten...

Verder, tja whattosay... Ik ben 'gelukkig' afgelopen vrijdag (2dgn na m'n post geloof ik haha) ongie geworden! Dus dat is enerzijds jammer maar anderzijds goed, weg onzekerheid en valse hoop! Die valse hoop is nog het ergst van allemaal grrrrr hate it!!!

Had de gyn gelijk afgebeld.

Ik zat inene wel in de stress want m'n cyclus is nu geloof ik 27,27,27,36 (na mn asherman behandeling en met koperspiraal) en na verwijdering koperspiraal 37 dacht ik. Dus 27,27,27,36,37 Nu las ik ergens dat je met 36 dgn geen eisprong meer krijgt.... Snap het niet helemaal geloof ik.

Maar op de een of ander manier ben ik nu wat kalmer lijkt... Ik heb geen zin meer in iedere keer weer n teleurstelling dus ik probeer het wat los te laten... Voor nu gaat t goed maar ik vrees het ergste als ik straks weer moet wachten op m'n ongie, denk dat ik dan weer wanhopig en verdrietig aan het testen zal slaan. Ik hoop echt zoooo van niet! Brrrr... Ik denk erover om m'n man te vragen mij onder curatele te stellen wat betreft zwangerschapstesten hahaha

Een plasverbod ofzo hahaha

Jeemigdepemig wat kan ik mijzelf gek maken zeg!

Ik kwam erachter dat ik nog gewoon leuk blij kan zijn voor anderen, maar dat ik echt alleen baal van dat ik zelf nog niet ben, best raar he.

Ljcp, moonn en Nana? Hoe is het met jullie? Ben echt benieuwd!

Iemand trouwens toevallig enig idee wat betreft m'n cyclus? Ziet t er slecht uit? Of jullie ook ervaring met dergelijke cyclussen?

Als ik komende maand niet netjes binnen de 36 dgn ongie wordt ga ik wel gelijk naar de gyn, want dan wil ik t weten ook als ik niet meer zwanger kan raken. Voel me nu echt steeds een wanhopig hondje die een harde klap voor de kop krijgt met een hagelwitte test...

Lfs Wts
That what doesn't kills me, only makes me stronger!
Wauw Ibeb! Wat fantastisch! Gefeliciteerd! Het is jullie zo gegund!

Voor de mensen die nog niet op fb zitten.

Ik ben inmiddels bevallen.

Onze dochter PrimRose Mary-Elynn oftewel Roos is geboren op zaterdag 29 maart. Alles gaat goed

Heb ook ineens erg weinig tijd voor de pc en t forum, maar denk heel vaak aan jullie en lees ook wel vaak mee hoor!

Liefs voor iedereen!
Wauw ibeb wat een topnieuws! Van harte gefeliciteerd!
Ibeb wat een fantastisch nieuws!!!!!!! gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet er lekker van op je roze wolk en morgen krijg je een topeconoom te zien! Heel veel plezier morgen!

Sound hoe gaat het? Heeft de schop onder je kont nog geholpen van Brianna? Wanneer gaat je verlof in? Wat fijn dat de babykamer staat! Straks in je verlof schilderen en inrichting en dan ready for the mini you

Je vroeg hoe ik mij voel, eigenlijk heb ik maar een reactie, ik ben zo ongelooflijk moe.....het hoort er bij maar afgelopen weekend een aantal keer klokje rond geslapen en gister was het 'normale' tijd en ik was vandaag niet te genieten....pffff arme collega s ;) dus vanavond maar weer vroeg naar bed. Ik moet echt even leren dat ik mij daar aan toe geef maar ben nogal bezig bijtje dus dat is nog even wennen. Verder mag ik niet klagen, bij vlagen misselijk, hoofdpijn, het rommelt flink en merk dat vleeswaren niet altijd even lekker meer smaken, maar goed prima mee te leven.

Heb het inmiddels tegen een vriendin verteld en moest van de week naar het ziekenhuis voor iets anders waar ik wel moest vertellen dat ik zwanger ben en het is zo leuk om hard op te zeggen, maar we hebben echt afgesproken dat het hierbij blijft en dat we na de echo iedereen gaan informeren, nog 3,5 week.

Verder merk ik wel dat het nog steeds onrealistisch lijkt en ik mij best wel zorgen maak of alles goed zit. Hou mij zelf dan steeds maar voor, waarom zou het niet goed zitten? Nog even geduld...

Brianna hoe was het bij de vk vandaag had ze de tijd voor je om alles door te nemen?

Roos wat fijn dat de echo goed was en dat je nog lekker door kan hobbelen. Vervelend dat je allerlei kwaaltjes krijgt, hopelijk gaan die snel weer over! Alles in huis klaar?

Whattosay wat een verhaal! Ik had nog niet gereageerd maar wel al gelezen, lijkt mij ook heel zwaar en frusterend. Zoals al aangegeven is het helemaal niet raar dat je je zo voelt en je bent helemaal niet verwaand omdat je al een dochter hebt, dit is een oergevoel en kan je nu eenmaal niet onder stoelen en banken schuiven. Ik hoop voor jou en de andere dames dat jullie heel snel een positieve test hebben.

Je gaf aan dat je een afspraak had met de gyn, die stond omdat je niet ongesteld werd? Mbt cycli, geen ervaring met koperspiraal, maar ik had ook een wisselende cycli, eerst redelijk constant, rond 28 dagen, vervolgens 29,30,31,32. Volgens mij nog ergens 25 tussendoor, toen, 36, ineens 19, 35, 30 en toen zwanger. Uiteindelijk ben ik begonnen met temperaturen en met ovulatietesten, temperaturen gaf mij wel wat rust, de eerste maand ovulatietesten niet want vond geen eisprong, maand erop wederom temperaturen en ander merk testen en toen bij beide een eisprong. Misschien dat dat je kan helpen? Het geeft je een klein beetje grip. Ook denk ik dat je lichaam overal op reageert hoe meer ik er mee bezig was hoe meer ik het idee had dat ik kwaaltjes had en mijn menstruatie uitbleef. Goed heel verhaal, hopelijk geeft je dit wat nieuwe moed. Oh ik ben trouwens 31 dus we schelen niet heel veel

Aan alle dames
Wow Ibeb, wat een top nieuws! Gefeliciteerd!!!!

Mooi om te zien dat in ons groepje langzaam, maar steady elke keer weer iemand zwanger raakt Elke paar maanden weer iemand erbij, daar gaan we voor!

En Prim, wat een fantastisch nieuws ook! Van harte met je mooie dochter! Is alles goed verlopen??

Thanks voor de schop, Brianne! Heeft zeker geholpen Vanavond nog e.e.a. afronden (al kan ik nu eigenlijk alweer slapen), morgen nog een evenement draaien en dan hopelijk daarna nog 2 redelijk relaxte dagen om de laatste dingen te doen en mijn vervanger bij te staan.

Op alle andere verhalen reageer ik later. voor iedereen!
Hoi allemaal,

3 Dagen voordat ik naar het ziekenhuis moet... En ik moet zeggen, ik voel me goed!

Ik ben niet gespannen en ik voel me heel kalm. Het enige wat ik wil is geholpen worden. Nou, dat moet lukken geloof ik;).

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor jullie berichtjes! Doet me zo goed!

@ Ibeb.. Wauw! Zwanger! Gefeliciteerd!

@ Primrose Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Is alles goed gegaan?

Ik las even tussendoor dat jullie op Facebook zitten? Ik heb ook een Facebook-account. Moet ik me dan ergens aanmelden? Of voegen jullie elkaar gewoon toe?

Liefs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven