Zwanger worden

10-04-2017 10:24 925 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik ben net nieuw hier en het lijkt mij leuk om te kunnen kletsen over het proberen zwanger te worden. Aangezien ik het er verder nog niet met familie/vrienden over kan hebben.

Ik ben 23 jaar en mijn vriend ook. Ik hebin december mijn laatste pil gehad en daarna dus gestopt.

Ik heb nog geen regelmatige cyclus dus tot nu toe ook nog niet zwanger.

Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat en hoe jullie er mee om gaan.

Naam Leeftijd m/v Hoeveelste kindje? Ronde N.O.D. Bijzonderheden
Elenax94 23/23 1e 4 - Zwanger :cheer2:
orchidee13 24/26 1e 4 - -
ZoMa17 25/25 1e 1 30 mei 14 april spiraal verwijderd
Zoezoe999 27/38 1e 3 17 juni -
melon 27/27 1e 2 28 juni miskraam maart
pastelkleurtjes 27/32 1e 3 6/7 juli -
Duun88 29/33 1e 2 29 juni -
mihoen62 26/26 1e 3 24 juni -
Devenie91 26/28 1e 2 30 mei -
Santje1994 23/28 1e - Zwanger :cheer2:
nathalie114 23/29 1e 2 20 juni -
Nav_ 26/31 1e 1 31 mei
anoniem_340211 wijzigde dit bericht op 12-06-2017 10:51
52.43% gewijzigd
@tea-lover: dat is vervelend! Iedere huid is ook weer anders dus moeilijk om advies te geven.. ik heb er inmiddels nauwelijks last meer van (zal de leeftijd zijn hahah!)

Goed schoon houden, reinigen voordat je gaat slapen, schoon kussenhoes, goede dagcreme, af en toe een scrubje.. als het wondjes zijn doe ik er vaak vaseline op, herstelt het een stuk sneller.

Maar blijft vervelend die krengen!
@tea-lover probeer eens geen melk te drinken ( als je dit drinkt). Hielp heel erg bij acne van mijn zus en mijn vriend!
Aut viam inveniam aut faciam.
quote:ZoMa17 schreef op 11 april 2017 @ 11:53:

@tea-lover probeer eens geen melk te drinken ( als je dit drinkt). Hielp heel erg bij acne van mijn zus en mijn vriend!Dat drink ik al niet vanwege allergie, dus dat kan het ook niet zijn. Ik zit wel veel aan mijn gezicht trouwens, dat kan ik nog proberen om zo min mogelijk aan mijn gezicht te zitten.
Dat is andere thee!
Ik heb nooit pukkels gehad, dus ik zou het niet weten. Sorry!
Ik heb er ook wel last van ik drink gewoon veel water en probeer niet teveel chocola te eten..

Verder heb ik ook geen tips
ik gebruik nu ongeveer een jaar de dag en nachtcreme van clinique. kost wel een vermogen, maar daar zijn mijn puistjes een stuk minder van geworden. Ook van gezonder eten is het een stuk beter geworden inderdaad.
Op welke dag zitten jullie nu allemaal van jullie cyclus? Ik zit nu op dag 10..
Volgens zo'n app zit ik nu op dag 1.
Dat is andere thee!
Hier dag 35...
Dag geen idee haha. Maar als ik van m`n afscheiding uit ga (die hopelijk net zo duidelijk is als voor de miskraam) dan zit ik nu op dag 15/16 ongeveer.
Mijn cyclus moet ik nog even afwachten. Vrijdag gaat mijn spiraal eruit. Iemand ervaring met het verwijderen van de spiraal? Hoe de cyclus is verlopen? Snel op gang? Ik las wel dat de spiraal eigenlijk geen tijd nodig heeft om te "herstellen" zoals je bij de pil de eerste paar maanden hebt. Ben heel benieuwd!
mijn cyclus is begonnen op 22 maart, dus ik zit nu op dag 20 van mijn cyclus.

en ervaring met spiraaltje eruit halen inmiddels dus wel. alleen of mijn cyclus alweer helemaal normaal is, heb ik geen idee van. ik ben 2 dagen na het eruit halen van het spiraaltje ongesteld geworden. Maar ook na de pil was mijn cyclus weer direct normaal ooit. dus ik vermoed dat mijn cyclus nu ook gewoon weer regelmatig is, want met mijn eisprong klopte het ook aardig.

er zijn veel mensen die bij een spiraaltje direct weer een normale cyclus hebben, maar ook wel mensen die dat helemaal niet hebben. het is wel beter dan na de pil, daarbij duurt het bij veel mensen langer.
Ik had trouwens na het stoppen met de pil alle keren (ben vaker gestopt omdat ik me door de pil rot voelde) weer een mooie cyclus van 28 dagen.
Hoop dat die van mij daar deze maand ook weer op komt.. ipv 35 dagen.
Ach Elenax94, die van mij is ook al een jaar lang tussen de 37 en 42 dagen.. kun je prima zwanger mee worden, alleen iets minder pogingen in een jaar maar precies 28 dgn iedere maand is natuurlijk fijner!
Voelen jullie je eisprong? Ik heb echt het idee dat ik m iedere maand voel. Steken in m'n baarmoeder.. alleen de dag is niet logisch (vaak tussen dag 17-20).. raar???
Ik heb het nog nooit gevoeld maar ook nog niet echt mee bezig geweest. Omdat ik nu die ovulatietesten ga doen kom ik er natuurlijk preciezer achter wanneer het is dus dan ga ik het misschien wel voelen. Ik ga vrijdag de eerste test doen
Hoi dames! Ik zou ook graag mee willen schrijven..

Allereerst hoop ik dat we allemaal z.s.m. zwanger raken van een gezond kindje :)!

Ik zal me even voorstellen.. Ik ben 24 jaar en mijn man 26. Sinds vorig jaar november ben ik gestopt met de pil om voor een kindje te gaan.. Ik was ong. 6-7 jaar aan de pil.

Ik heb nog niet echt een regelmatige cyclus.. Ik dacht dat ik het had, want ik werd eind november ongesteld, december niet, januari en februari wel (26 dagen cyclus) en in maart weer niet, laatst weer wel (eind maart) en nu ben ik heel benieuwd wanneer ik weer ongesteld wordt. Ik voel iedere keer wel allerlei kwaaltjes, maar het is telkens niet raak :/
Hey leuk dat je erbij komt.

Ik was ook zo'n 5 a 6 jaar aan de pil en ik ben in december gestopt dus ongeveer tegelijk..

Ik ben ook nog niet regelmatig ongesteld hopelijk wel zo snel mogelijk...

Gebruik jij ovulatietesten of nog niet??
Welkom Orchidee!
Welkom!
Sorry het is hier even rustig aan mijn kant. Ben er even minder mee bezig, omdat ik de laatste dagen mijn handen vol heb aan mijn dochter.
Thanks dames!

@Elena; Nee ik gebruik nog geen ovulatietesten..

Het zou wel kunnen maar het lijkt me zo'n gedoe haha. Jij gaat er van t weekend mee beginnen las ik? Ik hoor je ervaringen graag! Ik denk wel dat ik mijn ovulatie eergister en gister gevoeld heb, maar zeker weten doe ik het niet. Had best veel last van witte afscheiding en steken aan mijn eierstokken.

Wel toevallig dat we allebei rond zelfde tijd gestopt zijn met de pil!

@Tea-lover; Ik was met het stoppen van de pil ook ontzettend bang dat ik weer puistjes zou krijgen maar gelukkig bleef dat weg.

Bij mij helpt Benzyolperoxide heel goed, bij de apotheek te verkrijgen (ook bij Etos ma daar betaal je 3 dubbele geloof ik, bij de apotheek kost t 4-5€).
@orchidee13 ja dat is inderdaad leuk. Ben benieuwd hoelang het gaat duren bij ons...

Ben je er ook veel mee bezig of valt het mee?

ik zelf wel heel erg wordt er ook echt gek van maarja gaat vanzelf haha. En ik werk bij de Zeeman dus zoveel schattige baby kleren en zwangere vrouwen pff, wel lastig vind ik dat. Het lijkt alsof het bij iedereen maar lukt behalve bij mij.

En ja ik ga dit weekend aan de gang met de ovulatietesten ik zal je op de hoogte houden
@Elena; Ik hoop in ieder geval niet lang!! Ja ik merk dat ik er de ene keer meer bezig mee ben en daarna weer niet.. In het begin was ik er wel continu mee bezig, tot aan het kijken naar positiekleding en babykleren als inspiratie hahah! Nu ben ik er nog wel dagelijks mee bezig maar niet zoals tot een paar weken geleden.

Oh je werk helpt niet echt voor afleiding dan haha! Kan me goed voorstellen dat het lastig is, want ik betrap me er op dat ik met het winkelen echt let op de zwangere vrouwen die bij de babykleertjes staan.

Dat gevoel dat het bij iedereen lukt en bij mij niet herken ik heeel erg!

Ik ben vorige maand trouwens bij de HA langsgeweest omdat mijn menstruatie uitbleef na 2x normaal gemenstrueerd te hebben. Zij verwees me toen direct door naar het ziekenhuis voor een inwendige echo en bloedonderzoek. Ik ben nog steeds niet gegaan omdat ik dat best eng en ergens nog een te grote stap vind. Hoe denken jullie daarover en/of zijn er al meiden bij de HA langsgeweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven