Zwangerschap Klaagtopic!

13-06-2015 08:44 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ook even de behoefte om ongegeneerd te klagen? Ik in ieder geval de vraag hoe gaat het mompel ik toch prima of het gaat ja hoor etc.

Maar daadwerkelijk heb ik veel hoofdpijn regelmatig hartkloppingen hijg al bij het minste geringste pik elk virus op nu weer keelpijn verstopte neus.

Wie wil er lekker met mij mee klagen? Tuurlijk ben ik blij dat de baby oké en gezond eruit ziet tot nu toe en dat het verder goed verloopt. Dit is ook puur voor de klaag.

ps ben 25 weken zwanger
Oh gate wat een geweldige man blijf vooral posten ik lig in een deuk

ga nu maar eens met de bus naar de stad. Is op fietsafstand maar zo geen puf.

en op slippers bij gebrek aan normale hakloze schoenen hopen dat het droog blijft.

quote:GateKeeper schreef op 13 juni 2015 @ 09:39:

@MadameQ, het is ook een echte lieverd hoor, en hij is izo trots dat hij vader wordt.

Dat is wel heel lief!

Mijn vriend die is ook zo trots als een Pauw dat hij papa word. Mijn zoon heeft een andere vader. Die hem voor de bevalling al gesmeerd was. Vriend is vor zijn gevoel al papa alleen was hij er met geboorte niet bij.

Maak nu ook vaak het grapje

If you like it put a ring on it.

De hint komt niet helemaal aan.
Wat een heerlijk topic dit!!! En wat een lieve partners lees ik.

Ik mag ook niet klagen, we zijn 2,5 jaar bezig geweest voor het lukte en ik ben nu al dol op ons meisje.

De klachten die je kunt hebben, vergeten ze wel te melden voor je zwanger wordt

Ik ben 29+3 zwanger

Ik schijn erg te snurken sinds ik zwanger ben (hier heb ik gelukkig geen last van).

Maagzuur, maar daar hebben ze rennies voor uitgevonden.

Mijn bekken en rug doen echt zeer! Volgens de fysio geen instabiliteit, maar zit het ontzettend vast.

De vermoeidheid is bij mij nooit opgehouden na het eerste trimester! Maar wel heel vaak in de nacht wakker worden, waardoor het er niet beter op gaat.

En als klap op de vuurpijl houdt ik zoveel vocht vast in mijn polsen dat ik carpaaltunnel syndroom heb ((waarschijnlijk tijdelijk) waardoor ik met polsbeschermers slaap snachts tegen de pijn en overdag de pijn verdraag.
If you can dream it, you can do it.
Awhh Gatekeeper jouw man klinkt zo lief!❤️

Ben wel een beetje jaloers. Die van mij ging net de deur uit en zei 'ga je nog wel wat doen vandaag, want je bent lui'. Ehmm oke bedankt!

Kwijlen heb ik ook heel erg. Ben gelukkig niet de enige.

Kijken jullie op tegen de bevalling? Ik moet er wel iedere dag aan denken en ben een beetje bang voor de pijn, maar aan de andere kant kan ik niet wachten om de kleine te zien!

Binnenkort hebben we een fotoshoot gepland staan. Heb er heel erg veel zin in! Mijn buik is nog best mooi vind ik. Heb alleen een verticale streep en veel witte haartjes op mijn buik, maar geen striae of uitpuilende navel.

Ja schoonmoeder kwestie.. Laten we het er op houden dat mijn man echt een moederskindje is en dat ze een bijzondere band hebben. Mee in het bad haha. Gelukkig is ze niet zo erg als die schoonmoeder, maar ik denk wel dat ze iedere dag over de vloer komt als de kleine er is pfff. Als ze nou nog mee hielp oke, maar ze is liever lui dan moe...
Ik doe ook mee! Loinlily wij zijn zo'n beetje tegelijk uitgerekend zo te lezen.

Ik vond het eerste trimester echt niet leuk, met als de eerste keer. Ik heb momenteel weinig te klagen maar dat komt vanzelf met de weken... Tot die tijd geniet/gruwel ik nog even van jullie gezeur.

Bij de eerste wilde schoonmoeder ook persé weten als het begonnen was. Ik ging echt uit mijn dak toen ik die mail las waarin ze dat vroeg. Is ze nou helemaal?? Man heeft gezegd, prima joh, doen we, om haar gerust te stellen. Maar we hebben haar niet gebeld. We hebben niemand gebeld. Zal nu anders worden want de oudste moet natuurlijk ergens geparkeerd.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Ok toch wat te klagen. Tot nu toe vrijwel geen cravings voor bepaald eten gehad, tot gisteren. Ik moest en zou negerzoenen. Oudste lag te slapen dus ik snel even naar de ap hier tegenover. hebben ze geen negerzoenen! Grrr. Man was er niet (en die zou me ook hard uitlachen) dus ik had gewoon pech.
Oh ja, nog 1 klein dingetje, ik huil om de stomste dingen! Hilarisch gewoon. Ik moet er meestal om lachen.

Mijn vriend vind het ook echt grappig

Heeft hij toch ook wat leuks
Ik was weer in slaap gevallen nu kan het nog!

Sorry voor de late reactie dus, gatekeeper en chloeev; ik krijg een ks omdat de kleine in onvolkomen stuit ligt. Heb er zeker vrede mee, heb bewust gekozen voor geen draaipoging en ga er niet van uit dat ie zelf nog draait. Mocht dit wel het geval zijn prima natuurlijk maar ik ga voor een zo'n comfortabel mogelijke situatie voor de kleine. No stress

De jeuk is VERSCHRIKKELIJK! Serieus, 10x erger dan pijn. Ik zat vorige week zaterdagavond van ellende in het ziekenhuis op de huisartsenpost omdat ik het niet meer trok, en dan ben ik echt geen zeurpiet. Ik zat gewoon met een nagelvijl over m'n uitslag te krassen (borsten, buik, onderarmen en liezen). Heerlijk was dat maar natuurlijk niet de bedoeling ik was de maandag ervoor naar mijn eigen huisarts geweest maar zij stuurde me naar huis met de tip om schimmelzalf te smeren. Nou binnen een paar dagen 30 euro aan zalf gekocht en gesmeerd maar t hielp niks.. Dus ik dacht ik ga maandag weer terug maar dat heb ik dus niet gehaald toen heb ik cetirizine pilletjes en koelzalf gekregen en t is nog niet helemaal weg maar wel beduidend minder *verademing* schijnbaar gaat het pas echt over nadat je bevallen bent.. We'll see
Ha, hier waar het mag wil ik ook even op de klaagstand

Ook hier heel blij, hadden niet verwacht dat het nog spontaan zou lukken. Ruim 8 weken zwanger denk ik.

Heb de afspraak bij de verloskundige nog niet gehad en dus ook nog geen echo. Wat ik vooral vervelend vind is dat ik door de dag heen soms van die negatieve buien heb dat ik ineens zeker weet dat het niet goed zit, word dan steeds banger en negatiever. Raar! Op zichzelf totaal geen reden voor. Maar niet leuk

Ik heb niet veel kwaaltjes, alleen mijn pds speelt flink op en ik ben heel snel moe. En ik heb een totaal gebrek aan focus, zijn er mensen die dit herkennen? Alsof mijn hoofd vol zit met watten.
@Plous dat is niet raar hoor, dat zijn je hormonen die je zo laten voelen

@Bam jeuk is idd erger dan pijn. Fijn dat t nu grotendeels weg is.
En idd @bam: klinkt vreselijk, fijn dat het beter gaat!
Haha leuk dit topic !

Ik ben vandaag precies 26 wk

Mijn geklaag : ben nog steeds verschrikkelijk moe!

Werk 4 dagen per week en dan zo'n 10 a 11 u per dag dus dat breekt me afentoe wel op!

Aankomende week zelfs 5 dg werken

Jeuk! Hele erge uitslag op vuik, maandag naar de huisarts dus hopelijk krijg ik iets ervoor,

Blaas : hele nacht door eruit om te plassen!

En het gevoel dat ik echt een nijlpaard ben, moet half rollend het bed uit of van de bank komen aaaarhhg!

Maar goed verder heb ik weinig te klagen volgens mij haha! Vriend is echt super lief en ik mag als het aan hem ligt alleen op de bank liggen met m'n "moeder kussen" dat doe ik nu dus ook terwijl hij het huis aan het schoonmaken is

Maar idd soms net als gatekeeper iets TE ongerust haha
Titato: CETIRIZINE dus!!! Ik weet hoe je je voelt. Succes en laat je niet afschepen met een schimmelzalf
O en koelzalf krijg je wsl, dat helpt ook wel maar is heel vet.. Ik heb zelf de kalmerende gel van Biodermal gehaald, die is wat duurder maar helpt (bij mij) wel het beste! Doet er zeker een week mee.. Afhankelijk waar de uitslag allemaal zit maar hou er rekening mee dat het zich uitbreidt over je buik, borsten, liezen en onderarmen..
Ik had mijn vorige zwangerschap ook jeuk op mijn buik menthol koelgel hielp toen.

Iemand vroeg hoofd vol watten? Check hier moet ik ook overal over nadenken over de simpelste dingen.
Ik haf koelgel bam dat was niet vet. En menthol poeder kruidvat te koop gooide ik daar bovenop
Ooohh klagen kan ik ook! Dat romantische beeld dat ik vroeger had van zwanger zijn... Daar is werkelijk niks meer van over. Eerste keer eindigde in miskraam en curettage. Nu gelukkig alweer 23 weken zwanger.

Maar echt, ik vind er geen bal aan, dat zwanger zijn. Eerste maanden alleen lopen kotsen. Daarna ging dat meteen over in bekkeninstabiliteit waardoor ik al vanaf 17 weken niet kan werken. Saaaaaaaaaiii want zelfs boodschappen doen is een uitdaging. Sowieso omdat ik ineens in een supermarkt kan besluiten dat het eten waar ik de hele dag zo'n zin in had, echt niet te vreten is. Dan komt mijn eetlust tot de ontdekking dat ik eigenlijk alleen zin in friet met frikandellen heb (en die lust ik normaal niet eens graag).

En de afgelopen week verschrikkelijke dorst dus vermoeden van zwangerschapssuiker. Woensdag de uitslag.

Als ik dan de baby voel schoppen, kan ik het allemaal weer relativeren. Behalve als die kleine schurk mijn blaas raakt. Blaas draait toch al overuren met al dat gezuip van mij. Nog 17 weken, zullen we maar heel hard denken!

Mijn vriend vind het alleen maar zo zielig voor me dat ik niks kan. Heb nog geen geklaag gehoord over bomen omzagen in de nacht. Misschien moet ik 'm vast waarschuwen?
Klopt mirri... De koelzalf die je vd dokter voorgeschreven krijgt is wel vet (en dus niet zo fijn), vandaar dat ik de kalmerende gel heb gekocht Maar daarmee bestrijd je alleen even de symptomen en niet de oorzaak, daarvoor kreeg ik dus cetirizine tabletjes anders blijf je (vrij zinloos) aan het smeren en het helpt allemaal maar even.. De tabletjes stoppen de jeuk van binnenuit en dan kan de rest rustig aan genezen
Ik heb er nog wel eentje over mijn schat en t is niet echt klagen, want eigenlijk vind ik t superschattig, maar kleertjes kopen e.d. doen we meestal samen, maar zo af en toe dan koopt hij uit zichzelf wat voor de baby en aan alles waar hij mee thuiskomt heeft oren. Een jasje met berenoren, een mutsje met berenoren, een jasje van Paul Frank met apenoren. Volgens mij maakt hij er een sport van om ons kindje straks zo voor gek mogelijk te laten lopen :-)
quote:GateKeeper schreef op 13 juni 2015 @ 13:22:

Ik heb er nog wel eentje over mijn schat en t is niet echt klagen, want eigenlijk vind ik t superschattig, maar kleertjes kopen e.d. doen we meestal samen, maar zo af en toe dan koopt hij uit zichzelf wat voor de baby en aan alles waar hij mee thuiskomt heeft oren. Een jasje met berenoren, een mutsje met berenoren, een jasje van Paul Frank met apenoren. Volgens mij maakt hij er een sport van om ons kindje straks zo voor gek mogelijk te laten lopen :-)

Haha dit vind ik wel heel schattig! Mijn vriend koopt ook zelf dingetjes voor de baby, als in vestje en broekje wat totaal niet bij elkaar past! En hij dan wel als setje ophangt wat dat wil hij wel aanzien bij haar. Ik vind het echt lief, maar zo gaan we straks niet naar buiten

En iedere avond moet ik verplicht op de bank half liggen, ook heb ik wiebelbenen, en dan moet ik stil liggen. Meneer legt dan zijn hoofd op mijn buik om even met zijn dochter te knuffelen het mooist is nog dat ze gewoon ook echt op hem reageert ook

Dat maakt alle ongemakken wel echt weer goed!
Bleegh mijn ogen branden mijn peuter vraagt veel aandacht ik wil slapen man is al de hele dag weg
Hier ook standaard savonds in bed of op de bank baby papa momentje... Paar weken geleden was het dan steeds tegen vriend z'n hand schoppen maar nu met minder ruimte en al aan t indalen is het de laatste paar dagen vooral tegen vriend z'n hand aan gaan liggen en bewegen...

Heel mooi om te voelen en zien hoe baby & papa op hun manier contact hebben

Ook als ik soms al in bed lig komt vriend opeens met de kinderwagen de slaapkamer in om even te oefenen... Hij kan niet wachten tot hij er is.. Maar vind de bevalling wel spannend nu we nog iets meer als 6 weken moeten
Ik ben nu 14 weken en heb het eerste trimester goed doorlopen, ik was alleen moe en af en toe duizelig vanwege een lage bloeddruk.

Nu heb ik zodanig obstipatie dat ik er gek van word! Cocktails van Volcolon en Lactulose zijn hier dagelijkse kost...
Nog een klaagpunt voor het slapen: ik word beroerd van foliumzuur (of is het de combinatie met vit b?). Als ik het s avonds bij de maaltijd neem, blazen mijn darmen zich op en dat duurt dan tot ik slaap. Rotgevoel.
quote:missyd schreef op 13 juni 2015 @ 17:25:

Ik ben nu 14 weken en heb het eerste trimester goed doorlopen, ik was alleen moe en af en toe duizelig vanwege een lage bloeddruk.

Nu heb ik zodanig obstipatie dat ik er gek van word! Cocktails van Volcolon en Lactulose zijn hier dagelijkse kost... Roosvicee laxo, gedroogde pruimen... Géén banaan. Veel water drinken. Als je er nu al zo veel last van hebt dat je er van die middeltjes vuur wilt nemen, zou ik ook extra goed opletten op wat ik verder eet en drink. Maar dat doe je ongetwijfeld al.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven