Zwangerschap Klaagtopic!

13-06-2015 08:44 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ook even de behoefte om ongegeneerd te klagen? Ik in ieder geval de vraag hoe gaat het mompel ik toch prima of het gaat ja hoor etc.

Maar daadwerkelijk heb ik veel hoofdpijn regelmatig hartkloppingen hijg al bij het minste geringste pik elk virus op nu weer keelpijn verstopte neus.

Wie wil er lekker met mij mee klagen? Tuurlijk ben ik blij dat de baby oké en gezond eruit ziet tot nu toe en dat het verder goed verloopt. Dit is ook puur voor de klaag.

ps ben 25 weken zwanger
Wat balen dat veel van jullie zo misselijk zijn. Ik had dat ook tot 15 weken. Verschrikkelijk. Enig voordeel was dat ik ook niet aankwam. Sterkte allemaal!

Haha ik ben dus niet de enige met jeukende borsten. Pfff wat is dat irritant zeg.
quote:crazyheidi schreef op 19 juni 2015 @ 19:27:

Iemand anders ook zo een last van enorm jeukende tepels/borsten? Ik word gek!Ik hoop voor jou dat het alleen bij je borsten blijft ;) Dan mag je niet klagen, geloof me
quote:bam1984 schreef op 19 juni 2015 @ 20:26:

[...]

Ik hoop voor jou dat het alleen bij je borsten blijft ;) Dan mag je niet klagen, geloof me Ik had vannacht opeens enorme jeuk aan mijn buik. Toen begon ik 'm wel even te knijpen... maar gelukkig was het 's ochtends weer over.
Haha Bam, je hebt een punt, je hebt altijd baas boven baas.

Maar ondanks dat mijn klachten misschien niet zo erg zijn als bij sommige anderen, wil ik soms ook wel even klagen... hier mag het teminste ;)
Nog wat om over te klagen.. Dit tijdstip (6.45) is tegenwoordig uitslapen!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Herkenbaar! Ik slaap ook uiterlijk tot 7:30 uit zoals vandaag. Terwijl als doordeweeks m'n wekker om 7:30 gaat ik er met moeite uit kan komen..

Nog een weekje werken en dan heb ik verlof!!
Klaag klaag hier steeds half 6 wakker ivm drukke baby in de buik
Even een klaag

Vandaag 27 wk zwanger en al sinds 20 wk dat ik lek uit 1 borst. Maar vanacht gewoon 2x shirt moeten verwisselen

Ook nog ff klagen... Heb een hernia... rugpijn, pijn aan bil met uitstraling naar been en voet met krachtverlies. Ben nog steeds dagelijks aan het kotsen. Krijg geen lucht meer door m'n neus. Ben helemaal opgezwollen, houd nu al vocht en veel vet vast. Heb spataderen die pijnlijk zijn. Borsten jeuken en zijn daarnaast ook nog eens super pijnlijk. Benen jeuken als een gek, tot bloedens toe aan het krabben. Mijn ogen zijn kurk en kurkdroog en verdraag mijn lenzen niet meer. Oogleden zitten 's ochtends ook helemaal vastgeplakt aan mijn ogen. Mijn buik doet pijn van het groeien en ik mis enkele buikspieren dus het puilt allemaal gigantisch uit. Heb last van maagzuur. En ben doodmoe. Nu weet ik dat ik, hoogstwaarschijnlijk net als tijdens mijn eerste zwangerschap, ook nog heel erg last ga krijgen van bekkeninstabiliteit (niet meer kunnen lopen), carpaal tunnel syndroom, nachtelijke kuitkrampen, benauwdheid. En bij de eerste kon ik gewoon lekker rustig aan doen, ff liggen als ik moe was, maar nu heb ik al een kind van 2 rondlopen, dus gewoon keivroeg opstaan, hele dag rennen, bukken, tillen, al kotsend poepluiers verschonen, etc. En geen dutje tussen de middag Val soms gewoon 's ochtends al naast mijn dochter op de bank in slaap terwijl ze aan het spelen is of een filmpje aan het kijken is... tot ze op mijn buik begint te springen

Ja, eigen keuze inderdaad. Eigen schuld ook Maar even klagen is soms wel lekker
@ heelveelblabla, voor jou een

Hoe komt het van je buikspieren?
Herkenbaar dat een tweede zwangerschap een stuk zwaarder is. Hier net 37 weken zwanger. Zoon van 2,5. Zwangerschapsdiabetes, slecht slapen omdat ik vaak moet plassen, of omdat zoon water wil. En het is hier zo warm en benauwd. (Wonen in noord italie)

Ik kan niet zo veel meer, ben soms bang dat ik flauw val als ik alleen met zoon op pad ga.

En ons huis is nog een bende. Hebben moeten breken in onze badkamer omdat de bovenburen lekkage hadden Komende week moeten ze alles in orde maken, maar ik heb net een "vlek" ontdekt in ons plafond dat wederom op waterschade lijkt. Zucht. Vriend is aan het werk, zodra hij thuis komt vanmiddag gaat hij het controleren.
quote:crazyheidi schreef op 19 juni 2015 @ 21:42:

Haha Bam, je hebt een punt, je hebt altijd baas boven baas.

Maar ondanks dat mijn klachten misschien niet zo erg zijn als bij sommige anderen, wil ik soms ook wel even klagen... hier mag het teminste ;)Ik hoop gewoon oprecht voor jullie dat jullie er geen last van krijgen... Zwangerschapsjeuk en je hele romp dan open krabben van ellende... Verder mag er idd over alles geklaagd worden hier
Klaag... M'n ochtendmisselijkheid is weer in alle hevigheid terug. Bah! Iedere ochtend weer alles eruit kotsen! Ben nu ook misselijk maar wil niet m'n bed uit omdat ik niet wil kotsen... Vreselijk!
Vandaag is de mooiste dag.
Kriebelige borsten check

Vroeg wakker check

Maagzuur check en dat word voor mijn gevoel alleen maar erger

Trap lopen is vermoeiend

Ik durfde niet naar de appie te lopen (nog geen 500m) omdat ik wist dat ik dan helemaal kapot zou zijn.

O en ik vind het vreselijk irritant dat er kruimels en andere zooi achter de buikband van mijn broeken komt. De huid van mijn buik is al zo gevoelig en dit helpt niet mee.
Leuk topic dit!

Ik ben 10 weken en 3 dagen zwanger en ben het misselijk zijn echt kotsbeu! (leuke woordkeus)

Het is "pas" begonnen met 7 weken maar ben er zo klaar mee. Iedere ochtend slap opstaan en regelmatig overgeven. Gelukkig is het meestal rond de middag over, maar gisteren even een middagdutje gedaan en daarna weer misselijk en overgeven.. vanmorgen weer.. bah!

Ben uiteraard net als iedereen hier ontzettend blij met het zwanger zijn, heeft anderhalf jaar geduurd, maar toch lekker om even te zeuren
Titato: gebruik je geen pads voor in je bhbof tanktop als je gaat slapen.. ik hwb tvprobleem ook al vanaf 20 weken.. nu bijna 35 maar met pads in mn shirtjes snachts gaat t goed..
Ik werd vanochtend wakker met ontzettend pijn in mijn heup. Kan er nauwelijks gewicht op zetten en kan er ook niet op liggen.. Kan dit een voorloper zijn van bekkeninstabiliteit? Pijn straalt uit naar mijn been..
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
quote:cresz schreef op 20 juni 2015 @ 14:42:

Titato: gebruik je geen pads voor in je bhbof tanktop als je gaat slapen.. ik hwb tvprobleem ook al vanaf 20 weken.. nu bijna 35 maar met pads in mn shirtjes snachts gaat t goed..

Heb toevallig gister idd een bh topje (zacht) bij de Hema gehaald zodat de pads erin kunnen. Geen doen anders!

Lek jij nu meer dan eerst? Lijkt nl wel steeds "erger" te worden
Mijn meisje is zo druk in de buik

De hele dag door (met een paar rustige momenten) is ze aan het bewegen, en hard! Vriend schrok er gewoon van toen hij het zag en voelde

Nu 27 wk

Harstikke fijn dat ik haar voel hoor maar soms wil ik ook even rust :$
quote:04012016 schreef op 21 juni 2015 @ 08:25:

Ik werd vanochtend wakker met ontzettend pijn in mijn heup. Kan er nauwelijks gewicht op zetten en kan er ook niet op liggen.. Kan dit een voorloper zijn van bekkeninstabiliteit? Pijn straalt uit naar mijn been..Weet niet of het met bekken instabiliteit te maken heeft maar ik heb het inderdaad ook, heel vervelend :(
quote:04012016 schreef op 21 juni 2015 @ 08:25:

Ik werd vanochtend wakker met ontzettend pijn in mijn heup. Kan er nauwelijks gewicht op zetten en kan er ook niet op liggen.. Kan dit een voorloper zijn van bekkeninstabiliteit? Pijn straalt uit naar mijn been..

Ik heb dit in mijn rug en schouders. Volgens de vk had dit te maken met de hormonen (wanneer geldt dit nou niet 😁) in combinatie met een verkeerde houding s' nachts en het gewicht van de kleine op mijn botten. (Als ik wakker word lig ik meestal op mijn rug) meestal trekt dit weg nadat ik een paar uur uit bed ben en andere houdingen/bewegingen heb gehad.

Dit zou bij jou ook het geval kunnen zijn.

Vannacht wat beter geslapen nadat ik antagel heb gehaald bij de apotheek. Echt heerlijk om s'nachts eens géén last te hebben van maagzuur.
04012016: het kan met bekkeninstabiliteit te maken hebben.. Maar bij mij zit het in de verdeling van de kracht van m'n spieren.

Je spieren worden door de hormonen slapper terwijl ze eigenlijk sterker moeten worden door het gewicht wat ze meer mee moeten dragen.

Mijn fysio zegt dat pijn er wel een beetje bij hoort maar op momenten van rust het wel weer weg moet trekken.

@hier: van 5 tot half 7 wakker geweest vanmorgen. Gelukkig daarna nog even in slaap kunnen vallen tot een half uur terug!
Hier zelfde pijn, maar vooral in mijn bil. Straalt uit naar been en tenen. Tintelend gevoel in tenen en soms krachtverlies. Ben nu door huisarts doorgestuurd naar fysio ivm hernia. Ik heb bekkeninstabiliteit gehad tijdens mijn eerste zwangerschap en bij bekkeninstabiliteit is de pijn altijd aan beide kanten aanwezig. Weet niet hoe dat zit als zijnde een voorloper op bekkeninstabiliteit?
Ik sliep vannacht pas om 1 uur -kon gewoon de slaap niet vatten- en werd al om 6 uur wakker omdat dochter wakker was... En er 's ochtends ook nog eens alleen voor gestaan, want ivm vaderdag mocht man uitslapen. Ik zou ook zo graag eens een keertje uitslapen (Heb gelukkig nog met moederdag half uit kunnen slapen)

En dat zit er gewoon niet in de komende weken.. maanden..? Met alle zwangerschapskwalen als overgeven, vermoeidheid, benauwdheid, hernia, buikpijn zou ik gewoon eens 1 dagje helemaal NIKS willen
Wat beroerd dat jullie zo slecht slapen, juist nu je je energie wel kunt gebruiken!

Hopelijk is de rugpijn inderdaad te wijten aan de hormonen en wordt het geen bekkeninstabiliteit.

Hier zijn de jeukbultjes zich aan het uitbreiden, m'n bovenbenen doen nu ook mee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven