Zwangerschaps Klaagtopic Deel 2!

01-09-2015 07:47 2747 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier klagen we ongegeneerd over alles ongemakken die een zwangerschap met zich meebrengt.

Wij houden ons niet in, zeggen niet het gaat wel. NEE wij flappen lekker alles eruit.

Van pril tot op knappen, Brand los !

Na de bevalling klagen wij lekker hier verder:

Kraamtijd klaagtopic
anoniem_127575 wijzigde dit bericht op 11-09-2015 07:33
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Hoera! Gefeliciteerd gate!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Jaaaa gate, ze is er! van harte! En nu lekker laten verwennen. laat de mensen maar voor je hollen!

@hier, vandaag de 1 na-laatste controle bij de gyn en dan mag ik aan de slag! Begin nu best zenuwachtig te worden hoor haha. Ondanks dat ik het een keer eerder heb gedaan. Maar het is nu ook zo anders. Vorige keer spontaan bevallen op 40+0 en nu word ik ingeleid met 38 wkn. Kriebeldekriebel!
Gefeliciteerd nieuwe mama's!!
Gefeliciteerd Gatekeeper!!! Genieten samen!
Gefeliciteerd gatekeeper!!
quote:fiool schreef op 01 september 2015 @ 21:34:

[...]

Kans bestaat uit risico en gevolg. Het risico is misschien absoluut gezien niet zo vreselijk groot, maar het gevolg is dat wel. Vandaar dat de afweging zo is gemaakt. Ik kan me zo voorstellen dat het tussen controles door ook snel mis kan gaan zonder dat je het weet. En ook dat het praktisch gezien lastig is om iedereen die zo overtijd loopt streng in de gaten te houden. Maar goed.

Speciaal voor liefhebber:

Ik heb er nog eens over nagedacht en weet je wat ook gewoon onwijs lastig is, de media/krant op zichzelf. Als je bijv. naar de baby sterfte kijkt is er (dacht ik) in 2010? Een onderzoek in Utrecht gedaan, dat zei dat thuis bevallen veel meer kans geeft op baby sterfte. Hele heisa heel Nederland op zijn kop. Nu wordt dit zelfde onderzoek weerlegt, het was te klein, provincies werden met elkaar vergeleken terwijl je juist personen moet vergelijken. Daarnaast lag de babysterfte van thuisbevallingen veel hoger dan überhaupt het gemiddelde was wat ook gek is. Dus nu wordt dat onderzoek van 2010 zo floep de prullenbak in gegooid. Wat ook weer nergens op slaat, want er is wel iets uitgekomen waar misschien naar gekeken zou moeten worden.. De krant verteld altijd alleen het negatiefste uit een verhaal, helaas. Helemaal niet het volledige verhaal en ook niet waarop het eigenlijk echt gebaseerd is. Waarschijnlijk stonden al de maren wel in het artikel en kun je daarop je mening goed baseren, echter de krant verteld de maren niet. Das geen sensatie. Dus dat is gewoon jammer.

Geld ook voor de 42 weken grens. Zoals liefhebber zegt.. Eigenlijk volledig willekeurig, je weet nooit wanneer je precies 42 weken bent ten eerste. De ene vrouw heeft daarnaast ook nog eens een langere draagtijd dan de andere vrouw, je hebt best kans dat een vrouw met 42+1 spontaan zou bevallen en die inleiding dus eigenlijk nergens voor nodig was omdat die 42+1 toevallig eigenlijk de 41+5 pas was..

Daarom ben ik van mening dat controle belangrijk is na 42 weken, een inleiding op zich niet. En wat je zegt ik denk dat fiool en ik niet heel ver van elkaar vandaan zitten idd. Want veiligheid boven alles! Maar vind dat je als vrouw daar ook een keuze in mag maken, als jij bewust kiest om te wachten moet dat ook geaccepteerd worden en dat is helaas niet zo..

Maar liefhebber, er staan weinig vk's voor open helaas.
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Jeej gatekeeper gefeliciteerd!! Wat fijn Is alles goed gegaan?

Over de vrije geboorte: 't is allemaal wel redelijk zweverig en als je je er echt graag in wilt verdiepen zou ik je eigenlijk aanraden eerst het boek te lezen (dat is wat kort dag.. dat begrijp ik), juist om te kijken of je ervoor open staat. Maar bijv. overtijd gaan daar is een heel mooi blog over te vinden op de blog van de vrije geboorte. Zoek maar op vrije geboorte rustige thuis bevalling met 43 weken. Dat is denk ik een mooie start.

Je kunt eigenlijk ook alleen daarover praten als je gelijk gestemde hebt, omdat het een heel erg grens geval is wat betreft waar je naar toe wilt. Dit forum vind ik daar niet prettig voor. Er zijn hier ook af en toe echt mensen die zo verschrikkelijk lelijke opmerkingen maken als je een topic opent. Dat vind ik wel eens jammer en dat is het mooie van dit klaagtopic, iedereen respecteert elkaar. Je mag klagen zonder dat iemand zegt, nou dat is nou echt dom besef je wel wat je omgeving daarvan denkt bijv.

Vandaag 36+2
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Ik heb gisteren idd die blog gezien. In principe kan ik heel ver mee op de gemiddelde zweefmolen om het maar zo te zeggen, maar hier kon ik me niet echt mee identificeren. Gelukkig is het een vrije wereld waar we in leven dus ik leg het weer naast me neer.

Vlasje ik snap idd dat je op een forum als viva niet zo'n topic gaat openen. Dat loopt geheid uit de hand. Jammer maar helaas...

28.5w
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Gate, gefeliciteerd met lieve kleine Senna. Mooi zeg

Nu genieten en goed grenzen bewaken zodat je dat optimaal kunt doen.

Over het over tijd gaan: thanks allemaal, ik leer veel van jullie! Wat iemand al zei, juist de voors en tegens zijn goed om te lezen en fijn om ieder haar keuze op te baseren. Er kan nu niet gezegd worden ; die doen maar wat!

Ik merk dat ik er mee in mijn hoofd blijf zitten dat mijn schoonmoeder er zo op hamerde dat we haar van te voren moeten bellen als ik bijna mag persen zodat ze weet dat het er bijna is. We gaan het sowieso niet doen en ik moet het gewoon loslaten, maar voel steeds de drang dit nog duidelijk te maken. Terwijl dat niet handig is en misschien alleen maar gedoe oplevert. Zo irritant als iets zo in je hoofd blijft hangen!
Let love rule...
Gefeliciteerd Gate!! Geniet ervan!

Klacht: Manlief ging gisteravond de muren van de babykamer verven. De bedoeling was 'zachtblauw', maar in de winkel zei ik al dat we een te donkere verf hadden. "Welnee," zei manlief, "dat valt hardstikke mee."

Tót hij het gisteravond op de muur had gesmeerd.... Dus in plaats van een lief, zacht, lenteblauw ochtendkleurtje waar je hart van gaat smelten kijken we nu aan tegen een muur die zo uit de Coolblue catalogus kan zijn weggelopen. (je weet wel, die vreselijk blauwe dozen met oranje letters)
quote:btientjuhzzz schreef op 02 september 2015 @ 10:28:

Klacht: Manlief ging gisteravond de muren van de babykamer verven. De bedoeling was 'zachtblauw', maar in de winkel zei ik al dat we een te donkere verf hadden. "Welnee," zei manlief, "dat valt hardstikke mee."

Tót hij het gisteravond op de muur had gesmeerd.... Dus in plaats van een lief, zacht, lenteblauw ochtendkleurtje waar je hart van gaat smelten kijken we nu aan tegen een muur die zo uit de Coolblue catalogus kan zijn weggelopen. (je weet wel, die vreselijk blauwe dozen met oranje letters)

Sorry, sorry, sorry alvast maar ik heb de tranen over m'n wangen lopen omdat ik de scène van Barbie en Michael voor me zie... Die hadden precies hetzelfde!!

Ander potje kopen, lichter, en er overheen!

Succes!!!! Ik hoop dat t goed komt, want dat is niet hoe je je babykamer voorstelt...
Vandaag is de mooiste dag.
Dat is heel irritant RianH! Loslaten is inderdaad het toverwoord maar hoe je dat doet...

Wat vervelend btientjuh! Kun je vandaag dus weer terug naar de winkel.

Klaag: cake gebakken zoals ik altijd doe en nu een kwartier voor het einde blijkt hij overgelopen te zijn, hoger dan normaal en ik kan dus straks de oven schoon gaan maken. Fijn...
Jaa Gate, gefeliciteerd met jullie dochter Senna!!

Heel veel geluk samen. Lekker genieten.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:btientjuhzzz schreef op 02 september 2015 @ 10:28:

Ooh sorry ik moest ook lachen ( idd ook Barbie gekeken).

Dit is ons ook overkomen met de blauwe muur in de woonkamer.

Van geleerd, nu heel zacht roze gekozen.

Het zit er nog niet op dus ik hoop dat het idd zacht genoeg is.

Vervelend en duur grapje maar ik zou ook nieuwe pot kopen. Anders blijf je je ergeren.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Gefeliciteerd Gate met jullie dochter!
quote:MadameQetesh schreef op 02 september 2015 @ 10:59:

[...]

Ooh sorry ik moest ook lachen ( idd ook Barbie gekeken).

Dit is ons ook overkomen met de blauwe muur in de woonkamer.

Van geleerd, nu heel zacht roze gekozen.

Het zit er nog niet op dus ik hoop dat het idd zacht genoeg is.

Vervelend en duur grapje maar ik zou ook nieuwe pot kopen. Anders blijf je je ergeren.

Nou gelukkig moesten we er nog een keer overheen en hebben we nog verf, dus manlief gaat vanavond mixen en mengen en dan wordt de tweede laag gewoon een stukje lichter. Het komt ook wel helemaal góed, alleen... Naja, jullie snappen het wel:)

*zoekt dat stukje van Michael en Barbie even op*
Oh en lachen mag hoor, dat heb ik ook gedaan. manlief vierkant uitgelachen:)
Gefeliciteerd Gatekeeper! En mooie naam!

Oh Btientjuhzzz, dat gedoe met verf.

Hier ook, hele bovenverdieping verbouwd maar de babykamer is eindelijk klaar. Inclusief met veel liefde aangelegd vliesbehang én daaroverheen 3 lagen verf. En natuurlijk valt daar een deur tegenaan (was even uit z'n scharnieren gehaald om de kozijnen te verven). Echt 3 enorme happen eruit, boehoee.. dus nou kijken of we er een schilderijtje overheen hangen of een stuk opnieuw gaan doen. Zucht.

Over vrije geboorte: interessante standpunten hier en fijn dat hier niet iedereen erover valt en de ander afkraakt. Persoonlijk ben ik ook wel van het 'volg je gevoel' maar denk dat dit voor mij een stap te ver is. Al ben ik het er wel mee eens dat de baby komt wanneer hij er klaar voor is en de 42 weken grens ook maar ergens een ijkpunt is. Mijn officiële uitgerekende datum klopt ook niet, dat moet 1 of 2 dagen eerder zijn (weet namelijk precies wanneer we seks hadden en wanneer de eisprong was). Het is ook allemaal geen harde wetenschap maar een wetenschap van gemiddelden en normen.
Ik moest ook denken aan Barbie. Die man van haar had helemaal zijn best gedaan en zij vond het smurfenblauw
quote:vlasje88 schreef op 02 september 2015 @ 09:02:

[...]

Speciaal voor liefhebber:

Ik heb er nog eens over nagedacht en weet je wat ook gewoon onwijs lastig is, de media/krant op zichzelf. Als je bijv. naar de baby sterfte kijkt is er (dacht ik) in 2010? Een onderzoek in Utrecht gedaan, dat zei dat thuis bevallen veel meer kans geeft op baby sterfte. Hele heisa heel Nederland op zijn kop. Nu wordt dit zelfde onderzoek weerlegt, het was te klein, provincies werden met elkaar vergeleken terwijl je juist personen moet vergelijken. Daarnaast lag de babysterfte van thuisbevallingen veel hoger dan überhaupt het gemiddelde was wat ook gek is. Dus nu wordt dat onderzoek van 2010 zo floep de prullenbak in gegooid. Wat ook weer nergens op slaat, want er is wel iets uitgekomen waar misschien naar gekeken zou moeten worden.. De krant verteld altijd alleen het negatiefste uit een verhaal, helaas. Helemaal niet het volledige verhaal en ook niet waarop het eigenlijk echt gebaseerd is. Waarschijnlijk stonden al de maren wel in het artikel en kun je daarop je mening goed baseren, echter de krant verteld de maren niet. Das geen sensatie. Dus dat is gewoon jammer.

Geld ook voor de 42 weken grens. Zoals liefhebber zegt.. Eigenlijk volledig willekeurig, je weet nooit wanneer je precies 42 weken bent ten eerste. De ene vrouw heeft daarnaast ook nog eens een langere draagtijd dan de andere vrouw, je hebt best kans dat een vrouw met 42+1 spontaan zou bevallen en die inleiding dus eigenlijk nergens voor nodig was omdat die 42+1 toevallig eigenlijk de 41+5 pas was..

Daarom ben ik van mening dat controle belangrijk is na 42 weken, een inleiding op zich niet. En wat je zegt ik denk dat fiool en ik niet heel ver van elkaar vandaan zitten idd. Want veiligheid boven alles! Maar vind dat je als vrouw daar ook een keuze in mag maken, als jij bewust kiest om te wachten moet dat ook geaccepteerd worden en dat is helaas niet zo..

Maar liefhebber, er staan weinig vk's voor open helaas.

Dank Vlasje, daar kan ik wat mee. Paar uitgangspunten die we denk ik allemaal gemeen hebben (en verder snap ik je keuze om hier geen apart topic over aan te maken volledig, ik doe het ook zeker niet, gezien de sfeer soms op dit forum // NIET in dit topic gelukkig):

- veiligheid van moeder en baby voorop, dan toch liever maar 1x te veel of te vroeg ingrijpen dan 1x te weinig;

- goed geinformeerd zijn is belangrijk en dat is als ouders je eigen verantwoordelijkheid;

- keuzevrijheid voor de ouders in spe is (vanuit een goede informatiepositie) belangrijk;

- en de laatste, maar die is mss. al discutabel en verhoudt zich bovendien niet volledig met het eerste uitgangpunt: een verloskundige is een hulpverlener en adviseur. Hij/zij kan je dringend aanraden om X of Y wel/niet te doen en de voors en tegens aangeven, maar uiteindelijk is de beslissing aan de ouders.

Mijn vriend is gepromoveerd statisticus, we hebben - mede daardoor - al een aantal lekkere discussies gehad over bijv. de risico's van thuis bevallen vs. ziekenhuis. Ik kan hem natuurlijk niets wijs maken als het gaat over kansberekeningen, hij schiet gaten in die artikelen waar je bij staat... Voor mij zijn er overigens meer argumenten die tellen dan alleen de rationele (onderzoeks)argumenten. Ook het suffe 'voelen we ons er goed bij' en andere meer emotionele argumenten spelen mee. Zijn soms mogelijk zelfs belangrijker.

Over de toch uiteindelijk willekeurige 42 weken grens: ik heb het eens nagezocht en bij de allereerste echo heeft de verloskundige de UD op 4 sept. gezet. Bij termijnecho is dat toen naar 31 aug. gegaan. En bij de 20 weken echo naar 28 aug. Ergo: formeel ben ik nu wel over tijd, maar tsja... kan ook zo maar zijn dat ik bij de 42 weken grens dus eigenlijk pas 41 weken zwanger ben!

Ach, ik wil eigenlijk gewoon dat baby zich nu spontaan aandient, dan wordt de keuze voor me gemaakt!

Oh wach, nog ff klagen:

Hier gisteravond boos geworden op vriendlief. Onze schoonmaker is een week met vakantie en ik heb 'afgedwongen' dat vriend 1x de stofzuiger door het huis slingert. Dan doe ik de wc's boven en beneden, hou ik de keuken bij en doe ik de was (ophangen, opruimen en strijken). Dat is met mijn 40+ weken zwangere buik al niet echt een super-eerlijke verdeling, maar goed, ik kan er wel de hele dag (of week...) over doen als ik dat wil.

Pakt hij gisteravond om 22.30 uur (???) de stofzuiger... om 'm vijf min. later al weer weg te zetten. KLAAR! Heeft 'ie dus alleen beneden globaal gedaan, maar bijv. niet onder de eettafel (waar altijd wel wat kruimels etc. liggen), niet voor de bank (tsja, dan moest 'ie het bijzettafeltje verplaatsen) en de bovenverdieping heeft hij dus maar helemaal overgeslagen! Werd ik pissig van. Grrr.

(40+5)
@Kartonnendoos: hoe is het vandaag? Nog steeds stilte voor de storm?
Gefeliciteerd Gate!
Liefhebber, hier alles nog steeds stil maar wel een beetje gerommel. Was ook te zien op de ctg vanmiddag. Maar niet dusdanig dat ik vind dat ik weeën heb.

Verder is het dus weer afwachten!
Vandaag is de mooiste dag.
Ik hoop zo voor je dat het straks gewoon vanzelf begint, dat je vanavond opeens weeën krijgt.
Iedereen nog bedankt voor de felicitaties! En Gatekeeper uiteraard ook van harte met je dochter! Wat moet dat een klein prutsje zijn, ik vind mijn knul al zo mini en dat is toch een flinkerd met 3900 gram en 54 cm

Kartonnendoos, zet hem op! Ik hoop dat je snel je kindje in je armen hebt.

Voor de rest, bedankt voor de steun de afgelopen weken en ik wens jullie een mooie verdere zwangerschap, bevalling en natuurlijk een heel lief kindje toe! Enne.. klagen is dus helemaal niet erg he!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven