Zwangerschaps Klaagtopic Deel 2!

01-09-2015 07:47 2747 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier klagen we ongegeneerd over alles ongemakken die een zwangerschap met zich meebrengt.

Wij houden ons niet in, zeggen niet het gaat wel. NEE wij flappen lekker alles eruit.

Van pril tot op knappen, Brand los !

Na de bevalling klagen wij lekker hier verder:

Kraamtijd klaagtopic
anoniem_127575 wijzigde dit bericht op 11-09-2015 07:33
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Vlas, ik ben nu 41+4.

41+6 betekent volgens mij inleiden...
Vandaag is de mooiste dag.
Kapper: heerlijk!

Mijn moeder zegt af, omdat ze gaat tennissen. Grrr echt typisch iets voor mijn moeder. Maar goed geeft niet heb nu heel de middag voor de wiegbekleding ook fijn

Miri lekker zwemmen! Veel plezier!

04 spannend succes met opruimen

Uhh kartonnendoos ik zou toch zeker zeggen 42 wkn is inleiden en niet 41+6 das weer een dagje eraf gesmokkeld!
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Hoi iedereen, dank jullie wel voor de felicitaties. Ik zal even de uitgebreide versie vertellen. De voorweeen begonnen op 31/8 om 23.30 uur tot 6.00 uur, heel weinig geslapen dus, om 6 uur de reguliere weeen, om half 8 zat ik op 3 cm ontsluiting, om 14.00 uur op 3,5 cm om 16.00 uur 7 cm en om 17.30 algehele ontsluiting maar geen persweeen om 20.00 uur mocht ik eindelijk persen en toen was ze er binnen een scheet en een zucht. Ze doet het fantastisch, een heel tevreden kindje. Ik zit zo op mijn roze wolk.

Een nadeeltje. Helaas komt de BV bij mij niet op gang, dus we zijn overgestapt op de fles.

@Mamalin en Kartonnendoos zet hem op dames, het is het echt allemaal waard.
Gate klinkt toch wel als een fijne bevalling, heeft wel lang geduurd zo te lezen. Was je erg moe na afloop?

Jammer van de bv maar is niet anders toch? Fijn dat ze het goed doet iig!
Jammer van de borstvoeding maar wat niet lukt lukt niet. Flesvoeding is net zo goed.

Idd lang geduurd maar gelukkig was ze er snel zodra je mocht persen.

Geniet heerlijk van je roze wolk.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik vind het hier echt gezellig, wordt het met al die bevallingen geen tijd voor een kraamtijd klaagtopic? Valt vast ook genoeg te klagen over mensen die hun vieze stinkvingers in baby's mondje duwen, buren die geen hint kunnen opvangen en tot na middernacht blijven hangen, en oma's met koortslip die toch lekker willen knuffelen met baby....?

Voor mij duurt het alleen nog even, een kleine 3 maanden....
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Ik snap dat je moe was Gate!

Jammer van de borstvoeding maar wat Madame al zegt, flesvoeding is net zo goed.

Pointdexter ja dat lijkt me wel leuk! Zwangerschaps-klaag en daarna doorgaan op de kraam-klaag

Mijn ctg was vandaag best goed, er zijn al voorweeën / harde buiken op te zien. Als het zo blijft kan ik prima de geplande datum van keizersnede halen, als het veranderd natuurlijk bellen en dan is het eerder.

37+4 vandaag.
Van harte gate! En echt een prachtige naam!

Kartonnendoos ik hoop dat jij nu toch wel eens mag hoor! Ik duim voor je!

@geplande keizersnedes en inleidingen heel veel succes! Jullie kunnen het.

Klacht: iedereen denkt zich met mij te kunnen bemoeien op echt ieder vlak. Ik ben er zo enorm klaar mee. Vanavond weer check op bloeddruk.. Ben benieuwd..

Verder rusteloos rechterbeen.. Heel naar en slaap amper(2 uur p nacht)

Wat mij betreft mag het klaar zijn over 2 weken

35+1
Klacht: ik heb echt zin om te shoppen met alle nieuwe herfstkleding. Maar gewone kleding heeft geen zin want daarin lijkt mijn mooie buikje een vetrol en over een paar weken past het niet meer. Positiekleding is in de meeste gevallen nog veel te groot 😭

Verder heb ik nu last van m'n rug na 2 uurtjes slenteren door de stad.

19+4
Mijn shirtjes zijn vooral gewone kleding. Koop het een maatje groter of juist van de slobberkleding.

Ik kan niet wachten met shoppen voor de winter. Lekker grote truien, heerlijk.
Ik had gehoopt de eindstreep te kunnen halen met mijn set positiekleding, maar ik barst zowat uit mijn broeken en het begint toch wel echt herfst te worden, en ik heb alleen shirts met korte mouwen. Ik heb dus echt geen zin om geld uit te geven aan kleding die ik max 3 maanden ga dragen.

Misschien moet ik er maar gewoon zo eentje aanschaffen:

Tenzij iemand betere tips heeft...

Verder komt het maagzuur mijn neus uit en krijg ik kramp in mijn kuiten en tenen.
Tip, koop een (of meer)leggings met zo'n simpel rokje (die hoeft geen positie te zijn)

Dat zit even lekker als die snuggie haha! Hier kan je dan je shirts op dragen met je normale vesten.

Tegen de kramp: je kan magnesium smeren of slikken. Werkt supergoed! De tip voor maagzuur zoek ik ook nog
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Ik lees al heel het vorige topic mee, maar vond mezelf nog niet lang genoeg zwanger om te klagen... Maar nu even alles in een keer: 16 weken, geef bijna dagelijks over vanaf week 8 (alleen gal, dus krijg wel voedingsstoffen binnen, maar fijn is anders) en nu ook nog eens een fikse blaasontsteking te pakken

Uk doet het gelukkig wel goed, maar ik voel me beroerd en lelijk. Bleek, puistjes en futloos :(

Anyway: ik ben klaar om hier mee te schrijven de komende 24 tot 26 weken!

Even wat reacties: meiden met baby, gefeliciteerd! Heb met jullie meegeleefd!

Natuur het werk laten doen: helemaal voor! Het schijnt niet erfelijk te zijn, maar mijn moeder was drie keer behoorlijk overtijd (rond 42) Ik zie nu al op tegen de medische druk die er dan is. Ga me tzt goed inlezen en kritisch opstellen. Hopelijk is het niet nodig.

Foto's van vluchtelingen grijpen me ook nog meer aan dan normaal. Sla dat nieuws over en voel me dan schuldig dat ik wel slechte roddelberichten aanklik...

Kleding: heb genoeg leuke broeken gekregen, nu nog wat leuke shirts, vestjes en vrees ook een positiewinterjas (al hoop ik op een zachte winter). Wel echt zin om straks met dikke buik en kop thee met kaarsjes aan op de bank te zitten
Fiool ik heb via marktplaats twee keer een mooi pakket positiekleding gekocht. In totaal was ik 100,- kwijt en de pakketten zijn gewoon een nieuwe garderobe zoveel is het. Zijn ook pakketten van mensen die dat 1 of 2 zwangerschappen hebben gedragen. Dus dat is echt een goede mogelijkheid hoor! Ik heb niet zoveel moeite met 2e hands moet ik zeggen en ik vond het dus ook zonde om alles nieuw te moeten kopen.. Ben bij die mensen met manlief langs geweest, mocht het passen en toen het paste heb ik het gekocht. Dus helemaal top!

Kramp: magnesium: I It!!!

Iedereen bemoeit zich idd met alles, goed bedoelt maar niet altijd gewenst.. Zucht!
Ik heb tot nu toe 2 positie spijkerbroeken gekocht en verder shirtjes van de Primark 1 of 2 maten groter dan anders. Lukt nog prima! Voor de winter idd maar een paar positie longsleeves met mn gewone vesten en misschien nog een broek erbij...

Om toch ook nog even te klagen: mn buik jeukt enorm!! Hebben meer mensen daar last van? Verder kan ik ontzettend slecht naar de wc, maar daar was ik al op voorbereid, aangezien het voor de tijd al nooit soepel ging....kleine klachtjes gelukkig!

Aan alle wachtende dames: veel sterkte met wachten! Zo'n hele zwangerschap bestaat uit wachten volgens mij en aan t eind lijkt me dat helemaal!

(25+4)
Suykerspin bij mij hielp amandelolie van kruidvat tegen de jeuk! Ik jad al die speciale olie van weleda maar dat hielp alleen als ik 2x daags smeerde. Die amandelolie werkt echter al met 1x smeren!
Poeh nog steeds wachten in spanning voor enkelen dus. Tiktaktiktak, hopelijk nu snel de baby in de armen ipv de buik voor jullie!

Naar fb bericht over dat kindje: ik dacht hem gelukkig mis te lopen, zag ik hem net toch in een flits in beeld komen. Heeeel snel doorgescrolld maar zag wel al het beeld. Bleh, waarom moet dat nou weer zo...

Kleding : wacht ook een beetje af wat je lijf doet zou ik zeggen. Ik heb wel positiebroeken en panty, want gewone konden niet meer, maar shirtjes heb ook ik bij primark wat gehaald (zo van: rekken ze uit dan mik ik ze erna weg) maar draag nog mn eigen maat ervan en ben alweer 7mnd zwanger. Ze zijn ook lekker lang. Iedereen zegt/roept ook: HUH WAT EEN KLEIN BUIKJE DAN! Zucht...of: nou je moet zeker nog wel even. Ook wel dat het een mooie buik is hoor, maar die verbaasde blikken stoor ik me soms aan.

Ik mag niet klagen want denk dat een grote buik en veel kilo's meezeulen lastiger is, maar aan de andere kant denk ik als ik vrouwen lees over gelukzalige schopjes: mijn meisje is een heuse karatekid en schopt me eens in de zoveel uur aardig in elkaar en schopt me snachts bruut wakker. Kind heeft een tijdklokje, vrijwel altijd om 5 uur smorgens is het raak. Vraag me af of dat dan ook door die kleine buik komt dat ik daar zo last van heb. Pies soms bijna in mn broek.

Verder mn eerste week na de vakantie werken en voel me nu al in half comateuze toestand. En moet morgen nog :(

Dus nu snel slapen. Heerlijk even zeuren en miepen over kleinigheden, thanks!

Magnesiumolie tegen kramp: ook ik loooove it!!!!
Let love rule...
Jaja daar was ie weer: "zo jouw buik wordt ook met de week groter, als je zou zeggen dat je 40 weken zwanger was zou ik het zo geloven"

Nu 33 weken en een beetje :(
Noopes thnx voor de tip! Die ga ik proberen! Gebruik nu de buikcreme van zwitsal, ruikt vooral lekker, maar doet weinig volgens mij...
Rian ik heb ook een kleinere buik dan verwacht wordt voor mijn termijn. Ook ik word door onze acrobaat flink gestampt en gemept!

Succes morgen met werken!!
quote:Suykerspin schreef op 03 september 2015 @ 22:21:

Noopes thnx voor de tip! Die ga ik proberen! Gebruik nu de buikcreme van zwitsal, ruikt vooral lekker, maar doet weinig volgens mij...Zwitsal is vooral geur. Zit VOL met parfums. Kan best zijn dat je daar juist de jeuk van hebt. Je kunt beter een neutraal ruikende creme gebruiken of een olie (bio oil ofzo). Niet iets met parfum erin. Mijn kraamverzorgster zei bij de vorige: aaaah heerlijk een huis zonder zwitsal (ik gebruikte etos merk). Ze zei: als ik een week in een huis met zwitsal heb gewerkt, heb ik geen handen meer over. Dus laat eerst de zwitsal maar eens staan.
Gefeliciteerd Gate!

En hier kunnen we verder na de bevalling kraamtijd
Suykerspin, ik heb mentholzalf van kruidvat merk tegen de jeuk. Verkoeld mij erg.

Denk het net is wat je fijn vindt, kwestie van proberen.

Ik heb helaas overal jeuk :(
@ zwitsal

Ik heb een geschenksetje gekregen maar heb zelf wat van Zarqa gehaald en Mylene.

Bepanthen tegen zwangerschapsstriemen vond ik stinken.
Wat de kramp betreft sluit ik mij aan bij Vlasje: magnesium.

Ik heb m vloeibaar van Zachsel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven