Zwangerschapskaart
woensdag 31 oktober 2018 om 15:09
woensdag 31 oktober 2018 om 15:15
het is gewoon die kaart waar de VK je gewicht een bloeddruk, buikcentimeters etc op zet
woensdag 31 oktober 2018 om 15:15
Zeker niet. 1/4 sn betekent dat de fundus (bovenrand vd baarmoeder) op een kwart tussen symfyse (schaambot) en navel staat. Later kan je ook nog de X tegenkomen, dat staat voor xyfoïd (borstbeen).
woensdag 31 oktober 2018 om 15:19
Je kunt alles wat op de kaart staat volgens mij heel makkelijk online opzoeken, maar geloof me: als er iets niet goed is of twijfelachtig, vertelt je vk dat echt wel aan je.
In dit geval betekent het dat je baarmoeder op 1/4 tussen je schaambot (s) en navel (n) zit en dat is heel normaal; met 12 weken komt hij meestal net boven je schaambot uit en rond de 20 weken bereikt hij je navel (allemaal gemiddeld genomen, ook als dat wat afwijkt, geen zorgen!).
In dit geval betekent het dat je baarmoeder op 1/4 tussen je schaambot (s) en navel (n) zit en dat is heel normaal; met 12 weken komt hij meestal net boven je schaambot uit en rond de 20 weken bereikt hij je navel (allemaal gemiddeld genomen, ook als dat wat afwijkt, geen zorgen!).
woensdag 31 oktober 2018 om 17:06
Dankje voor je uitleg! Ik was de kaart aan het bestuderen vandaar dat ik dit afvroeg.Flomo schreef: ↑31-10-2018 15:19Je kunt alles wat op de kaart staat volgens mij heel makkelijk online opzoeken, maar geloof me: als er iets niet goed is of twijfelachtig, vertelt je vk dat echt wel aan je.
woensdag 31 oktober 2018 om 17:06
Hahaha had zomaar gekunt!daenerys79 schreef: ↑31-10-2018 15:33ik verwachtte een vraag over een ansichtkaart die iemand had ontvangen die niet zwanger was ofzo...![]()