Aanslag in Nice

15-07-2016 00:02 745 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vrachtwagen reed in op een feestende menigte die naar een vuurwerkshow keken op de promenade. Daarna werd er geschoten al 30 doden en vele gewonden
quote:mienietjefietje schreef op 15 juli 2016 @ 17:10:

[...]

Nee dat is niet zo. Het is zuiver de Islam, want anders zouden de Grieken nu mensen dood rijden in Engeland. (Was immers jarenlang een engelse kolonie).....

Dus idd. zing maar lalalalla, de islam en zijn volgers varen er wel bij, want het probleem mag niet benoemd worden!

Ben je nu te dom om te begrijpen wat er staat of hoe zit dat, volgens mij zing je zelf het hardst van iedereen(lalala<really?)

Er is niemand die zegt dat het niets met de islam te maken heeft, er staat ook niet dat het niets met de islam te maken heeft.

De ontwikkeling is anders, de aantallen zijn anders, de netwerken zijn anders. Frankrijk heeft al decennia problemen met moslim terrorisme en ja dat komt inderdaad mede door het koloniale verleden. Mensen met bepaalde gedachtengangen en stromingen zijn er niet ineens de laatste 5 jaar of 40 jaar. De Islam is al honderden jaren onderdeel van Frankrijk, de ontwikkeling van extremisme is daar anders gegaan dan hier. De netwerken zijn veel complexer.
quote:elfje12 schreef op 15 juli 2016 @ 09:37:

In Frankrijk wonen veel moslims en veelal in de niet beste wijken. Jongeren krijgen/zien weinig kansen en radicaliseren.Ze krijgen wel kansen, maar ze vinden het zelf veel belangrijker dat ze de koran van voor naar achter kunnen opzeggen, en van achter naar voor. Daarbij is er ook weinig uiting van hun sexuele lusten mogelijk vanwege de achterlijke regels die deze godsdienst nog steeds aanhangt. En daardoor krijg je jongeren die enorm gefrustreerd zijn.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:ardni schreef op 15 juli 2016 @ 17:16:

[...]

Ben je nu te dom om te begrijpen wat er staat of hoe zit dat, volgens mij zing je zelf het hardst van iedereen(lalala<really?)

Er is niemand die zegt dat het niets met de islam te maken heeft, er staat ook niet dat het niets met de islam te maken heeft.

De ontwikkeling is anders, de aantallen zijn anders, de netwerken zijn anders. Frankrijk heeft al decennia problemen met moslim terrorisme en ja dat komt inderdaad mede door het koloniale verleden. Mensen met bepaalde gedachtengangen en stromingen zijn er niet ineens de laatste 5 jaar of 40 jaar. De Islam is al honderden jaren onderdeel van Frankrijk, de ontwikkeling van extremisme is daar anders gegaan dan hier. De netwerken zijn veel complexer.Ik zeg alleen maar dat er meer landen zijn met een koloniaal verleden, maar omdat daar geen islam in het spel is, gebeurt er niet zo veel. Maar ga lekker door met ontkennen.
Trump for president!
quote:smalltalkxpert schreef op 15 juli 2016 @ 17:24:

Trump for president!Jij bent gek.
quote:mienietjefietje schreef op 15 juli 2016 @ 17:18:

[...]

Ik zeg alleen maar dat er meer landen zijn met een koloniaal verleden, maar omdat daar geen islam in het spel is, gebeurt er niet zo veel. Maar ga lekker door met ontkennen.De islam is de belangrijkste godsdienst in Indonesië bijvoorbeeld.
quote:ardni schreef op 15 juli 2016 @ 17:16:

[...]

De ontwikkeling is anders, de aantallen zijn anders, de netwerken zijn anders. Frankrijk heeft al decennia problemen met moslim terrorisme en ja dat komt inderdaad mede door het koloniale verleden. Mensen met bepaalde gedachtengangen en stromingen zijn er niet ineens de laatste 5 jaar of 40 jaar. De Islam is al honderden jaren onderdeel van Frankrijk, de ontwikkeling van extremisme is daar anders gegaan dan hier. De netwerken zijn veel complexer.En ja dat komt mede door het koloniale verleden. Hahahahahahahaha hou toch op wil je? De islam is onverenigbaar met het vrijdenkende westen. Dat is nu duidelijker dan ooit. Maar blijf je kop maar in het zand steken, en vinden dat Europa dit aan zichzelf te danken heeft?! Kijk toch eens naar de feiten! Overal waar de islam regeert is het mis. Overal.
quote:elfje12 schreef op 15 juli 2016 @ 17:26:

[...]

De islam is de belangrijkste godsdienst in Indonesië bijvoorbeeld.En het gaat zo goed in Indonesië sinds de islam er regeert. Ook zo'n heerlijk veilig land voor vrouwen. Weinig geweld ook.
quote:elfje12 schreef op 15 juli 2016 @ 17:26:

[...]

De islam is de belangrijkste godsdienst in Indonesië bijvoorbeeld.Nu wel ja, maar niet ten tijde van Nederland
quote:_Olive schreef op 15 juli 2016 @ 15:33:

Ik was hier gisteravond ook te vinden en met dit soort dingen is mijn slaap nergens meer te bekennen.

Er was hier een heel fijn gesprek gaande waarin we allemaal even wat van onze schouders af lieten glijden..

En nu komt die kut discussie weer.

Logisch hoor, maar wel heel jammer, dat er niet een beetje respect is uit sommige hoeken.Kut geweld veroorzaakt kut discussie
quote:mienietjefietje schreef op 15 juli 2016 @ 17:31:

[...]

Nu wel ja, maar niet ten tijde van NederlandZeker wel. Tijdens het grootste gedeelte van de koloniale periode had Nederland slechts een lage mate van autoriteit in de gehele archipel. Pas aan het begin van de twintigste eeuw werd de Nederlandse dominantie uitgebreid, onder meer door wrede koloniale oorlogen zoals in Atjeh, tot aan wat heden ten dage de grenzen zijn van Indonesië. Nederland onderdrukte nationalisten onder meer door het inrichten van een concentratiekamp in Nieuw-Guinea, Boven-Digoel (vanaf 1926)
Hoewel de religieuze vrijheid is vastgelegd in de Indonesische grondwet worden er slechts zes religies officieel erkend. Dat zijn de islam, het protestantisme, het katholicisme, het hindoeïsme, het boeddhisme en het confucianisme.

Hoewel het geen islamitische staat is, is Indonesië het land met de grootste moslimpopulatie in de wereld. Tijdens de telling van 2000 bleek dat 86,1% van de Indonesiërs zichzelf moslim noemden. Christenen maken 8,7% van de bevolking uit, 3% is hindoe en 1,8% boeddhist of iets anders
quote:_Olive schreef op 15 juli 2016 @ 15:33:

Ik was hier gisteravond ook te vinden en met dit soort dingen is mijn slaap nergens meer te bekennen.

Er was hier een heel fijn gesprek gaande waarin we allemaal even wat van onze schouders af lieten glijden..

En nu komt die kut discussie weer.

Logisch hoor, maar wel heel jammer, dat er niet een beetje respect is uit sommige hoeken.

eens.

Bovendien weet niemand waarom deze idioot dit heeft gedaan, hij heet Lahouaiej-Bouhlel en komt uit Tunesië, dus direct vingertje wijzen naar de Islam..maar we weten niks van de motieven noch van zijn religie. We weten allleen dat er een gek op de menigte is ingereden en er nu 84 doden zijn, 202 gewonden waarvan 52 in direct levensgevaar.

Ik vind het verschrikkelijk, en ook vreselijk dat er mensen zoals Le Pen nu meteen misbruik maken van deze trieste situatie om meer haat te zaaien.
Elfje 12

Dat hoge percentage Moslims in Indonesie komt omdat men bij de laatste volkstelling in 2000 verplcht een godsdienst moest opgeven, anders vervielen er veel rechten van de inwoners.

Omdat idd de meeste Moslim zijn hebben veel mensen zonder godsdienst zich ook Moslim genoemd.

Soort schijnveiligheid en of gemak.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:marcellav schreef op 15 juli 2016 @ 18:04:

Elfje 12

Dat hoge percentage Moslims in Indonesie komt omdat men bij de laatste volkstelling in 2000 verplcht een godsdienst moest opgeven, anders vervielen er veel rechten van de inwoners.

Omdat idd de meeste Moslim zijn hebben veel mensen zonder godsdienst zich ook Moslim genoemd.

Soort schijnveiligheid en of gemak.Dat zou kunnen. Ik weet in ieder geval dat er veel moslims wonen.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 15 juli 2016 @ 15:55:

Die kut-discussie is er omdat er een kut-probleem is. Dan kun je wel 'lalalalala' zingen en je vingers in je oren proppen alsof je een klein kind bent, maar die kut-discussie zal wel gevoerd moeten worden in alle openheid. Anders staan binnenkort Wilders, Le Pen, Trump en nog meer van zulke figuren aan het roer. Die zijn namelijk geen oorzaak, maar een gevolg, een symptoom van een ziekte die al veel langer sluimert.

nou, dat ben ik toch niet met je eens. Ooit was er een tijd waarop je een topic met de titel "aanslag in nice" gewoon kon volgen omdat het dan ook specifiek over de aanslag in Nice ging. Je weet wel, laatste nieuws, laatste ontwikkelingen, delen van artikelen, etc.

Ik volgde vroeger juist de topics op Viva omdat ik dan zo lekker in 1 oogopslag al het nieuws over een bepaald onderwerp in 1 topic had staan, scheelde me zelf weer kranten lezen.

Nu gaan dit soort discussies echt nooit meer over het onderwerp, maar verzanden na 2 pagina 's alweer in datzelfde riedeltje van dezelfde mensen over de islam. We weten het inmiddels wel, hoor.

En om zelf het goede voorbeeld maar weer te geven dus maar ontopic: er zijn ook 2 Nederlandse kinderen slachtoffer van de aanslag. Liggen in het ziekenhuis, woonden in Frankrijk.
Am Yisrael Chai!
quote:mienietjefietje schreef op 15 juli 2016 @ 17:33:

[...]

Kut geweld veroorzaakt kut discussie

Dit is zo ongeveer wel de kern.

Maar zie ik nu dat het koloniale verleden van Frankrijk erbij wordt gehaald? Het wordt steeds meer bizar. In tal van landen worden aanslagen gepleegd. Afrikaans, Europees, Arabisch, Amerika. Simpelweg omdat het kan.
quote:marcellav schreef op 15 juli 2016 @ 18:04:

Elfje 12

Soort schijnveiligheid en of gemak.U moet er eens een kijkje nemen. Indonesië is verloren.
En een laatste post op dit topic - on topic- met een lichtpuntje:

een familie was gisteren hun baby van 8 maanden kwijt geraakt, in de paniek die er was ontstaan werden ze van de wandelwagen gescheiden, de baby is gezond en wel met de ouders herenigd.
Vrachtwagen nr. 2. Gelukkig geen kwaad mee kunnen doen.

http://sputniknews.com/eu ... /nice-truck-demining.html

http://en.alalam.ir/news/1838712
quote:Nonny schreef op 15 juli 2016 @ 19:24:

[...]

U moet er eens een kijkje nemen. Indonesië is verloren.Indonesië is verworden tot een derdewereldland.
quote:YellowDiamond schreef op 15 juli 2016 @ 19:28:

[...]

Indonesië is verworden tot een derdewereldland.Waar vrouwen niets meer waard zijn.
quote:2Italy2 schreef op 15 juli 2016 @ 16:58:

[...]OMG
quote:mienbillekesjeuken schreef op 15 juli 2016 @ 16:34:

[...]

Tuurlijk, daarom roemen, noemen en linken Trump, Wilders en LePen elkaar zo vaak. Omdat ze to-taal niets gemeen hebben. Hou toch op. Die zijn een drietrapsoffensief aan het inzetten waarbij aanslagen als in Nice flink meewerken. En de lalalala-zingenden net zo hard, die maken het zo wel heel makkelijk.

.

Radicale problemen vragen radicale oplossingen.

Zoals de meesten hier wel weten was ik een VVD aanhanger maar zie in dat die het niet gaat oplossen, dan maar Wilders stemmen in 2017 en zo denken er meer in mijn omgeving.

En ja door de Turkije deal is Rutte weer in zicht gekomen maaaaar dan geen dealtjes meer met de PVDA
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Wel raar dat IS de aanslag nog niet heeft opgeëist. De dader lag in scheiding, was depressief, had geldproblemen... Misschien toch niet Islam gerelateerd?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven