Actie tegen Voetbal Inside

20-12-2017 14:01 466 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sunny Bergman deed een oproep om voetbal Inside te boycotten. Ik vind het heel goed dat er een actie word gestart als er homofobie plaats vind.

Dat mannen als bv van der Gijp zeggen geen zin te hebben in Gordon-gaat-trouwen en als hij een keuze moest maken tussen darten of trouwen met Gordon dan enz...
Enfin dat met die pot vaseline hoeft dan weer niet gezegd te worden. Walging hoeft er ook niet uitgesproken te worden.

Maar ik zelf hoef ook niet zo nodig flirt of datingprogramma's te zien, ik hoef ook niet zo nodig dat gezoen en klef gedoe van mijn buren (man en vrouw) of 'Oh Oh Cerso' te zien. Egaal of dat hetro's of homo's zijn.

Grappen maken over homo's gebeurt net zo vaak als grappen maken over een man en een vrouw. Een boer en boerin, Grappen over het koningshuis, en grappen over Belgen.

Maar oproepen een programma te boycotten? Waar ligt de grens van een 'grap'?


De Volkskrant

Actie tegen 'homofoob' RTL-programma Voetbal Inside: 'Bedrijven, waarom adverteren jullie nog?'

Bedrijven die adverteren bij het RTL-programma Voetbal Inside moeten zich beraden op hun rol. Als ze geen 'homofobie' mogelijk willen maken, dienen ze zich af te vragen waarom ze de show nog sponsoren. Dat schreef de activistische programmamaakster Sunny Bergman dinsdagmiddag op Facebook.

Door: Menno van Dongen 20 december 2017, 02:10

Haar oproep aan de adverteerders Amstel Bier, Gilette en Toto krijgt bijval op sociale media en wordt omarmd door onder anderen Sylvana Simons.

Bergman hekelt vooral uitspraken van René van der Gijp in Voetbal Inside. De oud-speler zei vorige week onder meer dat hij geen zin had te kijken naar het programma Gordon gaat trouwen. 'Ik kon kiezen tussen twee homo's die gingen trouwen of darten. Ik had die vaselinepot weggezet, ik denk: ik heb even geen trek in die onzin.' Van der Gijp kwetst jonge homoseksuele voetballers, vindt ze. 'Wat moet het verschrikkelijk zijn om dit aan te horen wanneer je ouders tv kijken en je zelf nog uit de kast wil komen.'

In 2013 zei Van der Gijp dat '14-jarige homo's stoppen met voetbal, die gaan in een kapperszaak werken'. Maandag grapte hij dat een zwartgeschminkte voetballer op 'de broer van Sylvana Simons' leek. Daar blijft het niet bij, constateert Bergman. 'Voetbal Inside laat zich al jaren van zijn meest seksistische en racistische kant zien.'

foto:
Johan Derksen (uiterst rechts): 'Mensen als Sunny Bergman hebben kennelijk veel moeite om satire en serieuze beledigingen uit elkaar te houden. Grappen maken over homo's is toch niet verboden?'
Johan Derksen (uiterst rechts): 'Mensen als Sunny Bergman hebben kennelijk veel moeite om satire en serieuze beledigingen uit elkaar te houden. Grappen maken over homo's is toch niet verboden?' © ANP]


Derksen niet onder de indruk

De makers van de voetbaltalkshow zijn eerder aangesproken op opmerkingen over homoseksuelen die de machocultuur in de sport in stand zouden houden. In 2014 bleek uit een enquête onder profvoetballers dat 82 procent van de spelers zijn werkomgeving bestempelt als ongastvrij en gesloten voor homo's. Daardoor zou het moeilijk zijn om uit de kast te komen. KNVB-voorzitter Michael van Praag zei toen dat er nog 'een wereld te winnen' is op het gebied van homoacceptatie in het voetbal.

Johan Derksen, een van de commentatoren van Voetbal Inside, reageert laconiek op de actie van Bergman en Simons. 'Sinterklaas is voorbij, net als de acties tegen Zwarte Piet. Nu schreeuwen ze op deze manier om aandacht. Ik neem dit totaal niet serieus. Tv-zenders staan in de rij om ons een nieuw contract aan te bieden. Ik kan me niet voorstellen dat een van ons hierdoor op zijn woorden gaat passen.'
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sunny Bergman
22 uur •

Voetbal Inside laat zich al jaren van zijn meest seksistische en racistische kant zien. En deze week moesten homo’s het weer eens ontgelden. René van der Gijp walgt van homoseks (‘heel ranzig’) én van het idee om twee mannen te zien trouwen. Wat moet het verschrikkelijk zijn dit te aan te horen wanneer je ouders tv kijken en je zelf nog uit de kast wil komen. Treurig genoeg is het geen verrassing van de man die homofobie in de topsport al eerder normaliseerde- door dingen te zeggen als ’14-jarige homo’s stoppen met voetbal, die gaan in een kapperszaak werken’ en ‘15 potten vaseline gingen er doorheen nadat ik al die homo’s over me heen kreeg’. Johan Derksen noemt Gay Pride, het feest en protest voor LHBTI-emancipatie, ‘een bloemencorso’ van ‘heren met een veer in hun reet.’ Voetbal Inside wordt mede mogelijk gemaakt door Amstel Bier, Gillete en Toto. Willen deze merken ook homofobie mede mogelijk maken? Zo nee: waarom sponsoren deze merken Voetbal Inside dan nog?
Please copypaste met de hashtags erboven op eigen wall?
En vrienden op Twitter, kunnen jullie een screenshot van deze oproep daar delen? Met de bovenstaande hashtags?
Dit social media activisme werd mede mogelijk gemaakt door o.a. Paul Kisner, Lieke Marsman, Sunny Bergman en Roy van der Schilden. Amstel Bier, Gillette, TotoNL
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
20-12-2017 19:47
Tja. Ik vind dat sommige dingen die in een dergelijk programma gezegd worden best aan de kaak mogen worden gesteld. Ook als dergelijke dingen in een ander programma gezegd worden overigens.

https://www.youtube.com/watch?v=vcTKRVf98Q8

https://www.youtube.com/watch?v=y-HlBD-cHP8

Ik vind het echt niet normaal hoe er over andere mensen, en met name ook vaak vrouwen, wordt gepraat. En dat daar dan een heel lachend publiek bij zit + duizenden mensen die dat thuis kijken en erom meelachen. Is dat ook iets wat je jongeren, en met name mannen, mee wil geven denk ik dan?

Inderdaad pijnlijk als je net die Sylvie Meis bent en er word zo'n mening over je uitgesproken. De tweede link ging over een interview dat Sylvie had, dat commentaar over dat interview kon ik nog wel begrijpen, maar het heeft allemaal niks met voetbal te maken. Nee dat wil je jongeren niet mee geven, net zoals ik het fout vind als er heftige woorden geschreeuwd worden bij een intocht waar allemaal kleine kindjes met hun ouders zijn.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
21-12-2017 00:04
Inderdaad pijnlijk als je net die Sylvie Meis bent en er word zo'n mening over je uitgesproken. De tweede link ging over een interview dat Sylvie had, dat commentaar over dat interview kon ik nog wel begrijpen, maar het heeft allemaal niks met voetbal te maken. Nee dat wil je jongeren niet mee geven, net zoals ik het fout vind als er heftige woorden geschreeuwd worden bij een intocht waar allemaal kleine kindjes met hun ouders zijn.
Maar jouw persoonlijke hetze tegen Sylvana Simons is ok?
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
20-12-2017 20:11
deze heren komen week na week op tv en hebben daarmee een bepaalde maatschappelijke verantwoordelijkheid. Door op deze manier over bijv homo's te praten. geven ze de indruk dat het normaal is. Er is al genoeg homohaat. dat hoeven ze niet nog meer aan te wakkeren. Het is wel degelijk belangrijk
Waarschijnlijk denken deze heren in de trant van hoe meer hoe beter, des te meer vrouwen blijven er over, tenzij......
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
20-12-2017 20:11
deze heren komen week na week op tv en hebben daarmee een bepaalde maatschappelijke verantwoordelijkheid. Door op deze manier over bijv homo's te praten. [/b[geven ze de indruk dat het normaal is. Er is al genoeg homohaat. dat hoeven ze niet nog meer aan te wakkeren. Het is wel degelijk belangrijk



Fatsoen en respect is belangrijk.
Je hebt het over hun manier van praten over homo's? Bedoel je dat als ze zeggen dat als ze een keuze moesten maken tussen darten en 'Gordon gaat trouwen" ze de vaseline weg zouden zetten" Bedoel je dat? Heb je de grappen en grollen van Gordon of Gerard wel eens gehoord over homo's? Of hoe ze over ouderen praten? Lachen. Heb je de woordkeuze en de grappen van Paul de Leeuw wel eens nader bestudeert?

De grappen van Philip Geubels gingen de hele avond over seks seks seks seks en seks, dat vond ik ook niks. Maar als Gordon, Gerard Paul of Carlo serieus grappen maken mag ik er niks van vinden?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
21-12-2017 00:08
Maar jouw persoonlijke hetze tegen Sylvana Simons is ok?

Word je nou niet moe van jezelf?

In het artikel staat ook de naam van Sylvana, er is zelfs een groot artikel waarin Sylvana de oproep doet om voetbal I te boycotten. Ik heb extra het artikel van Sunny geplaatst in de OP omdat er altijd gezeur komt over "huilie huilie want je zegt iets anders dan Sylvana'.

Als Sylvana roept 'dit en dit en dat' dan heb ik een mening over "dit en dit en dat". Als Sylvana Piet racistisch vind omdat hij ooitttttt een knecht was dan is het zo HYPOCRIET-als-maar-wat dat ze zelf in een roastshow grappen maakt over Braboneger alsof hij iemands eigendom is. Dat ze Peter Pannekoek kleinerend aanspreekt vanwege zijn lengte. Dat is discriminatie op gronde van uiterlijk.

Als ze tegen ongelijkheid, discriminatie en racisme is, dan had ze nooit bij DENK moeten gaan.
LOEP ME MAAR aub.
Prachtig mens. Sylvana. Zoveel mensen zijn jaloers op haar
rosanna08 schreef:
20-12-2017 20:13
yep, het is belangrijker om Sylvana en Sunny af te fikken dan om te luisteren naar wat ze zeggen
Dat is altijd zo als het om onderdrukking gaat. Racisme, seksimse, homofobie, degene die het aan de kaak stelt wordt altijd weggezet als zeur, hysterisch, slachtoffergedrag etc. Vast patroon van de agressor en zijn klapvee
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
20-12-2017 20:13
yep, het is belangrijker om Sylvana en Sunny af te fikken dan om te luisteren naar wat ze zeggen

Ik heb geluisterd naar wat Sunny zegt. Ik heb er zelfs een topic over geopend. En naar jullie mening gevraagd. En nou?

Mag ik er geen mening over hebben of wat? Ik zie hier niemand affikken, ik zie hier wel meningen gegeven worden die tegendraads zijn van Sunny's mening. Of moeten ze opgepakt worden zoals in Turkije gebeurd met journalisten als ze iets schrijven wat niet mag en vervolgens worden ze beschuldigd dat ze terrorist zijn, zodat alleen 'een' woord gehoord kan worden en geen twee.
LOEP ME MAAR aub.
S-Meds schreef:
21-12-2017 00:42
Dat is altijd zo als het om onderdrukking gaat. Racisme, seksimse, homofobie, degene die het aan de kaak stelt wordt altijd weggezet als zeur, hysterisch, slachtoffergedrag etc. Vast patroon van de agressor en zijn klapvee
Sorry Meds. Hier redt je het niet mee. Dit valt onder de drogredeneringen.

Lees de ontmaskering van Wekker:

https://www.saltmines.nl/2017/12/19/glo ... etenschap/


En dan is dit van toepassing op jouw comment:

Dit is een redenatie die je vaak ziet bij volgzame cultleden die zelf niet (mogen) nadenken: “Weerstand van buitenaf is het bewijs dat we Gelijk hebben.” Het handige is, als argumenten tégen een stelling de waarheid van die stelling bewijzen, is die stelling onmogelijk te ontkrachten. Je ziet dit bijvoorbeeld in religies als het christendom, waar de Bijbel “voorspelt” (2 Petrus 3:3) dat er mensen zullen zijn die het evangelie niet zullen geloven.

Dus wanneer je, als criticus, de waarheid van het evangelie betwist, “bewijs” je daarmee juist dat 2 Petrus 3:3, en dus de Bijbel, waar is. En als je de waarheid van het evangelie niét ontkent, erken je daarmee sowieso al dat de Bijbel waar is. Handig hè? Wat je ook zegt, het bewijst het gelijk van de gelovige. Geen ontsnappen aan.

Hetzelfde argument zien we linkse pseudo-intellectuelen hier gebruiken: wie de waarheid van Wekkers stellingen over institutioneel racisme betwist, bewijst daarmee het gelijk van die stellingen. En wie deze stellingen niét betwist, is het er al mee eens. Kortom, wat je ook zegt, het bewijst altijd het gelijk van de stellingen van Wekker.
Ik vind VI een vreselijk programma dus ik kijk het gewoon niet.
Sunny en Sylvana zouden ook gewoon niet kunnen kunnen kijken. :idee:
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
21-12-2017 00:52
Sorry Meds. Hier redt je het niet mee. Dit valt onder de drogredeneringen.

Lees de ontmaskering van Wekker:

https://www.saltmines.nl/2017/12/19/glo ... etenschap/


En dan is dit van toepassing op jouw comment:

Dit is een redenatie die je vaak ziet bij volgzame cultleden die zelf niet (mogen) nadenken: “Weerstand van buitenaf is het bewijs dat we Gelijk hebben.” Het handige is, als argumenten tégen een stelling de waarheid van die stelling bewijzen, is die stelling onmogelijk te ontkrachten. Je ziet dit bijvoorbeeld in religies als het christendom, waar de Bijbel “voorspelt” (2 Petrus 3:3) dat er mensen zullen zijn die het evangelie niet zullen geloven.

Dus wanneer je, als criticus, de waarheid van het evangelie betwist, “bewijs” je daarmee juist dat 2 Petrus 3:3, en dus de Bijbel, waar is. En als je de waarheid van het evangelie niét ontkent, erken je daarmee sowieso al dat de Bijbel waar is. Handig hè? Wat je ook zegt, het bewijst het gelijk van de gelovige. Geen ontsnappen aan.

Hetzelfde argument zien we linkse pseudo-intellectuelen hier gebruiken: wie de waarheid van Wekkers stellingen over institutioneel racisme betwist, bewijst daarmee het gelijk van die stellingen. En wie deze stellingen niét betwist, is het er al mee eens. Kortom, wat je ook zegt, het bewijst altijd het gelijk van de stellingen van Wekker.
Ah. Ik sta zeker onder de negeer bij jou.

Saltmines is de zoveelste opiniewebsite dus daar heb ik niet zo veel mee. Ik baseer mijn opinie wel op betrouwbare bronnen
bethweeter wijzigde dit bericht op 21-12-2017 05:50
3.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Waar ik woon worden geen grappen gemaakt over homo's. Omdat ze niet bestaan. Nergens. Niet op tv, niet in het voetbal, niet op het schoolplein en niet in de kapsalon. Gewoon niet. Er wordt niet geadopteerd, ivf toegepast, getrouwd, tot het leger toegelaten of in het wetboek over geschreven. Omdat ze niet bestaan.
Dan toch liever een al dan niet smakeloze grap, je mag wel bestaan. Ook van de mannen van VI.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
20-12-2017 15:15
Ik vind het vooral steeds grappiger worden hoe de extreem links fascisten los gaan op onbenullige, onschuldige items.

Sunny en Syl zie je dan weer geen actie voeren tegen subsidie voor een moskee als daar homofobe praatjes worden verkondigd, en -nog 10.000x erger- leden van zo'n moskee daadwerkelijk homo's lastigvallen en mishandelen.

Want iets op tv roepen is erger dan iemand slaan, ofzo iets.

Maar goed. Dorpsgekken moeten er ook zijn. Wij hebben Sunny, Gloria en Syl.
Ach ja Sunnyvana helper whitey Bergman weer.. Next..
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
strikjemetstippels schreef:
20-12-2017 14:14
Spijkers op laag water as usual. Ik vind VI dus wel leuk en totaal niet anti homo (zelf bi).
Kijk gewoon niet als je het grof vindt. Ze zeggen niet dat homo's van flatgebouwen af moeten worden gemieterd, en de beschrijving van de gay parade is vrij accuraat hoor (letterlijk gezien).
Dit. Ik kijk het elke week, al jaren. En ik vind het leuk, ja de humor is plat en soms grof maar dat is al heel lang zo. En de meeste hetero mannen kijken liever niet naar twee homo's hoor. Zegt Gijp weinig raars mee. Hetero mannen kijken liever wat anders. Derksen heeft enorm veel verstand van voetbal, naar Genee vind ik wel erg hinderlijk. Die zegt echt gemene dingen. Om het te boycotten vind ik echt weer je reinste overgevoeligheid. Mensen zijn om alles beledigd tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
20-12-2017 23:57
Zoek nou toch een keer het woord fascisme op want je laat keer op keer blijken dat je niet weet wat het betekent.

En van de website saltmines heb ik nog nooit gehoord. Zal wel zo’n bron als ‘het hep op facebook gestaan’ zijn.
Saltmines is zo'n website die overal een linkse samenzwering achter ziet. Vooral niet te serieus nemen dus.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk nooit naar voetbal inside omdat voetbal mij geen ruk interesseert. Dus dan ga ik op youtube een paar filmpjes kijken waar al die consternatie over is. Nou ik lig in een deuk

Deze over een homofiele darter en korfbal, geweldig ;-D
https://www.youtube.com/watch?v=mG2j_U4Z7XU
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
20-12-2017 17:24
The Roast is een programma waar het om foute en harde grappen gaat. Dat spreekt men van tevoren af. Die grappen kunnen dus niet als argument in een algemene discussie gebruikt worden
En VI is een programma waar de presentatoren geen blad voor de mond nemen. Dat weet iedereen. Maar The Roast mag wel en VI moet van de buis. :sarcastic:
Trouwens de mannen zijn ook altijd heel negatief over vrouwenvoetbal. Daar is ook altijd zoveel ophef over. Nu kijk ik al mijn hele leven voetbal ( meerdere wedstrijden per week ) en ik moet zeggen als vrouw zijnde dat ik het ook helemaal niets vind en nergens op vind lijken.

Dat mag ik vinden en iedereen die het wel leuk vind mag dat ook vinden. Is het nou echt zo moeilijk om elkaar lekker te laten gaan. Waarom moet overal tegenwoordig iemand beledig zijn over wat iemand anders zegt. Hebben we echt allemaal van die lange tenen? Ik vind het echt een beetje triest worden.

VI is een mannen programma, waar veel uitspraken ook gedaan worden om een beetje te provoceren, dat is al jaren zo. Dus moet je het als kijker af en toe met een flinke korrel zout nemen. Zo was dat nou zo moeilijk.

Het is maar een TV programma, vind je het niet leuk dan kijk je lekker niet. Maar nee laten we lekker gaan boycotten.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 21-12-2017 09:02
6.95% gewijzigd
De humor en de botte opmerkingen is juist de kracht van het programma. Die mannen worden er voor betaald om vooral geen blad voor de mond te nemen. Juist daarom vinden veel mensen het leuk en valt het programma regelmatig in de prijzen. Voetbal boeit mij niet zo maar naar VI kijk ik graag omdat ik dubbel lig van de opmerkingen die ze maken. Soms zijn ze hard ( ook tegen elkaar) en als je daar niet tegen kunt dan moet je niet kijken.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
21-12-2017 08:47
En VI is een programma waar de presentatoren geen blad voor de mond nemen. Dat weet iedereen. Maar The Roast mag wel en VI moet van de buis. :sarcastic:
Van mij hoeven ze allebei niet van de buis, maar ik vind er wel een wezenlijk verschil in zitten in dat The Roast een programma is wat zichzelf omschrijft als beledigend - dat is nou net het punt - terwijl VI pretendeert over voetbal te gaan, waarmee je een hele generatie (met name) jongens en mannen aanleert dat het oké is om zo te praten in de voetbalkantine. Dát neem ik ze wel kwalijk. Ik kijk er dan ook niet naar. Mijn voetbalminnende vriend ook niet.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Blondie456 schreef:
21-12-2017 09:00
De humor en de botte opmerkingen is juist de kracht van het programma. Die mannen worden er voor betaald om vooral geen blad voor de mond te nemen. Juist daarom vinden veel mensen het leuk en valt het programma regelmatig in de prijzen. Voetbal boeit mij niet zo maar naar VI kijk ik graag omdat ik dubbel lig van de opmerkingen die ze maken. Soms zijn ze hard ( ook tegen elkaar) en als je daar niet tegen kunt dan moet je niet kijken.
Ja dat is ook zo. Ik vind het vaak ook hilarisch, wat ik minder vind is de constante sneren van Genee naar de andere mensen aan tafel. Constant die filmpjes laten zien van Jan Boskamp die uit het water komt of van zijn fiets lazert. Leuk hoor, steeds vragen naar zijn gewicht en of hij nog een kroket gaat eten. Dat vind ik echt een naar trekje van hem. Vind hem de gemeenste gozer daar aan tafel. Hoe hij presentator van het jaar geworden is begrijp ik echt niet, hij onderbreekt iedereen constant en is echt zo hinderlijk. Hij heeft er wel verstand van, moet gezegd worden maar ik word af en toe helemaal gek van die vent.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
21-12-2017 09:00
De humor en de botte opmerkingen is juist de kracht van het programma. Die mannen worden er voor betaald om vooral geen blad voor de mond te nemen. Juist daarom vinden veel mensen het leuk en valt het programma regelmatig in de prijzen. Voetbal boeit mij niet zo maar naar VI kijk ik graag omdat ik dubbel lig van de opmerkingen die ze maken. Soms zijn ze hard ( ook tegen elkaar) en als je daar niet tegen kunt dan moet je niet kijken.
Maar dat is nu net het probleem, niet? Ze delen klappen uit, maar zodra iemand aangeeft zich te ergeren aan het programma is de enige reactie 'stel je niet aan', 'zo zijn mannen nu eenmaal'. En dat vind ik zwak. Wel uitdelen maar niet incasseren.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ja maar als je je ergert aan een programma dan hoef je toch niet te kijken? Waarom zou je je er dan mee bezig houden? Dat begrijp ik niet zo goed.
Ik vind sommige programma's echt verschrikkelijk, daar hou ik me dan dus niet mee bezig. Opgelost. Ik begrijp het probleem niet zo.

En homofoob zijn ze niet hoor, toen de rainbow laces hun entree maakten in het Engelse voetbal waren ze daar erg positief over. Ook Gijp.
Zoals gezegd, denk ik dat de meeste hetero mannen alles liever kijken dan een programma met zoenende homo's.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
21-12-2017 09:08
Ja maar als je je ergert aan een programma dan hoef je toch niet te kijken? Waarom zou je je er dan mee bezig houden? Dat begrijp ik niet zo goed.
Ik vind sommige programma's echt verschrikkelijk, daar hou ik me dan dus niet mee bezig. Opgelost. Ik begrijp het probleem niet zo.

Omdat het een invloedrijk programma is en als dat mensen aanleert dat het oké is om zwarte mensen te omschrijven als aapjes, dat die mensen daar ook last van hebben als ze zelf niet naar dat programma kijken. Ik vind dat we best kritisch mogen zijn op wat er op TV komt, ongeacht of we er zelf naar kijken. TV-programma's zetten namelijk wel een maatschappelijke tendens. Dat wil niet zeggen dat je alles wat je niet aanstaat maar van TV moet halen, in tegendeel. Alleen vind ik dat de discussie verder moet gaan dan 'het zijn nou eenmaal mannen' en 'het is maar een grapje.'

En homofoob zijn ze niet hoor, toen de rainbow laces hun entree maakten in het Engelse voetbal waren ze daar erg positief over. Ook Gijp.
Zoals gezegd, denk ik dat de meeste hetero mannen alles liever kijken dan een programma met zoenende homo's.

Er zit nog een hele wereld tussen programma's met zoenende homo's en programma's met mannen die flauwe, seksistische grappen over homo's maken.
En dat je één initiatief ondersteunt wil niet zeggen dat je niet homofoob bent. Andersom: als ze nu eens wat toleranter zouden zijn (maar ja, slecht voor de kijkcijfers natuurlijk) zou zo'n grap waarschijnlijk ook niet zo zwaar opgevat worden.
maechtje wijzigde dit bericht op 21-12-2017 09:14
0.09% gewijzigd
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven