Akwasi bedreigt NPO journalist

08-01-2021 20:20 265 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat Hans van der Steeg - in de ogen van Akwasi - iets te lang doorvroeg over de BLM demo op de Dam en zijn "ik trap Zwarte Piet in zijn gezicht" uitspraak bedreigde Akwasi de NPO journalist.

Hij pakte - onder bedreiging - zijn laptops af en gaf ze pas terug toen de journalist - nog steeds onder dreiging - de opnames wiste.


Het interview met aan het einde de bedreigingen zijn terug te luisteren.
https://www.nporadio1.nl/dit-is-de-dag/ ... met-akwasi

Afbeelding
Afbeelding

https://visie.eo.nl/artikel/2021/01/waa ... itgezonden

Is dit een zaak tussen de EO en Akwasi of zou de EO aangifte moeten doen?
Graag jullie gewaardeerde mening.



TO trapt af:

Ik vond de Zwarte Piet uitspraken op de Dam niet schokkend en nog binnen de kaders van VVMU ( zand er over)
Maar het bedreigen van journalisten, laptops meenemen en onder dreiging een interview wissen gaat een stap verder, hij had er ook voor kunnen kiezen geen interview te geven of afspraken kunnen maken dat hij het interview vooraf kon geheel of gedeeltelijk kon vetoën (uiteraard moet een journalist daarmee akkoord gaan)

Aangifte vind ik wat ver gaan maar het zou mooi zijn als de journalistiek een publiek statement maakt tegen bedreiging en intimidatie.
Als dit door Wilders, Baudet of een andere rechts populist was gedaan hadden de journalisten over elkaar heen gebuiteld om hun afschuw uit te spreken.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 08-01-2021 20:46
1.50% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
08-01-2021 21:30
Er is ondertussen heel wat diversiteit in de media. Zo’n beetje iedere week zie ik mensen als Jeangu of Typhoon bij de publieke omroep. Er zijn ondertussen heel wat presentatoren met een getinte/donkere huidskleur of allochtone achtergrond. Ik zie ook heel veel mensen langskomen die homo, lesbisch, transgender of weet ik wat nog meer zijn. In verhouding zelfs veel meer als je naar de bevolkingssamenstelling kijkt.




Ik dat FV alleen RTL / SBS en omroep Friesland kijkt :lol:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
08-01-2021 21:51
Ik zie werkelijk in iedere talkshow mannen en vrouwen met een migratie achtergrond aanschuiven .
En als ik de reclames zie lijkt het wel of alle gezinnen multicultureel zijn.
A) Het zijn vrijwel altijd dezelfde, bijvoorbeeld een Akwasi die je overal ziet en
B ) Het zijn altijd dezelfde types. Hoe vaak heb je een zwarte arts aan tafel gezien om het over Corona te hebben, bijvoorbeeld? Maar nee, dat moet dan weer een of andere "rapper" uit de Bijlmer zijn want dan past het zo lekker in het hokje en voelt men zich weer zo lekker politiek correct.

Net als dat al die modellen in al die commercials er ook allemaal hetzelfde uitzien. Allemaal licht genoeg om nog Europees te lijken, liefst zelfs met sproetjes, maar dan wel zo'n lekker etnisch Afro'tje want kijk, we zijn multiculti.

Same prejudice, different time.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
08-01-2021 21:56
A) Het zijn vrijwel altijd dezelfde, bijvoorbeeld een Akwasi die je overal ziet en
B ) Het zijn altijd dezelfde types. Hoe vaak heb je een zwarte arts aan tafel gezien om het over Corona te hebben, bijvoorbeeld? Maar nee, dat moet dan weer een of andere "rapper" uit de Bijlmer zijn want dan past het zo lekker in het hokje en voelt men zich weer zo lekker politiek correct.

Net als dat al die modellen in al die commercials er ook allemaal hetzelfde uitzien. Allemaal licht genoeg om nog Europees te lijken, liefst zelfs met sproetjes, maar dan wel zo'n lekker etnisch Afro'tje want kijk, we zijn multiculti.

Same prejudice, different time.
Het is natuurlijk ook nooit goed.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
08-01-2021 21:56
A) Het zijn vrijwel altijd dezelfde, bijvoorbeeld een Akwasi die je overal ziet en
B ) Het zijn altijd dezelfde types. Hoe vaak heb je een zwarte arts aan tafel gezien om het over Corona te hebben, bijvoorbeeld? Maar nee, dat moet dan weer een of andere "rapper" uit de Bijlmer zijn want dan past het zo lekker in het hokje en voelt men zich weer zo lekker politiek correct.

Net als dat al die modellen in al die commercials er ook allemaal hetzelfde uitzien. Allemaal licht genoeg om nog Europees te lijken, liefst zelfs met sproetjes, maar dan wel zo'n lekker etnisch Afro'tje want kijk, we zijn multiculti.

Same prejudice, different time.
Ik zie toch echt wel heel veel donkere mannen tegenwoordig in reclames, ,meestal met een blanke vrouw. Net zoals ik ook veel donkere vrouwen zie. Moeten ze dan ook nog van een bepaalde RAL-kleur zijn? Die mensen die in reclames figureren zijn vaak fotogeniek of zien er goed uit en het maakt daarbij niet uit wat hun huidskleur is.

Als ik uitga van het aantal gekleurde mensen in de reclames dan zou blank Nederland ondertussen bijna in de minderheid zijn.

Ik heb ook heel vaak die allochtone IC-arts op tv gezien, is hij niet een voormalig vluchteling? Is toch ook divers?
Alle reacties Link kopieren
A) klopt
B) klopt

Je ziet inderdaad weinig echt donkere modellen. Vaak is het een mix.
Alle reacties Link kopieren
havermout1 schreef:
08-01-2021 22:05
Het is natuurlijk ook nooit goed.
Klopt. Het is pas goed als er ook diversiteit op plekken is waar dit soort keuzes gemaakt worden, want dan krijg je pas echt organische, realistische diversiteit in beeldvorming. Nu is het vooral een trucje om te laten zien aan welke kant je staat. Kijk ons eens goed zijn.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
cinneluv schreef:
08-01-2021 22:08
A) klopt
B) klopt

Je ziet inderdaad weinig echt donkere modellen. Vaak is het een mix.
Humberto Tan, het toppunt van perfectie.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
08-01-2021 21:56
A) Het zijn vrijwel altijd dezelfde, bijvoorbeeld een Akwasi die je overal ziet en
B ) Het zijn altijd dezelfde types. Hoe vaak heb je een zwarte arts aan tafel gezien om het over Corona te hebben, bijvoorbeeld? Maar nee, dat moet dan weer een of andere "rapper" uit de Bijlmer zijn want dan past het zo lekker in het hokje en voelt men zich weer zo lekker politiek correct.

Net als dat al die modellen in al die commercials er ook allemaal hetzelfde uitzien. Allemaal licht genoeg om nog Europees te lijken, liefst zelfs met sproetjes, maar dan wel zo'n lekker etnisch Afro'tje want kijk, we zijn multiculti.

Same prejudice, different time.


Het is niet perse nodig een zwarte arts aan tafel te zetten.
De meeste talkshows hebben hun vaste OMT gasten, zo werkt dat op ieder onderwerp, zo zie je bij onderwerpen over economie Barbara Baarsma of Marike Stellinga meer smaken zijn er inmiddels niet meer, oké bij Nieuwsuur Mathijs Bouman

En die "rapper" uit de Bijlmer wierp zich op als inofficiële woordvoerder van de BLM, tja dan gaan ze bellen vanuit Hilversum.
Maar neem maar een maandje OP1 en je zal zien dat het diverser is dan de linkse media beweren (dat het niet divers is)
Overigens wil niet iedereen aan een talkshowtafel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
08-01-2021 22:12
Het is niet perse nodig een zwarte arts aan tafel te zetten.
De meeste talkshows hebben hun vaste OMT gasten, zo werkt dat op ieder onderwerp, zo zie je bij onderwerpen over economie Barbara Baarsma of Marike Stellinga meer smaken zijn er inmiddels niet meer, oké bij Nieuwsuur Mathijs Bouman

En die "rapper" uit de Bijlmer wierp zich op als inofficiële woordvoerder van de BLM, tja dan gaan ze bellen vanuit Hilversum.
Maar neem maar een maandje OP1 en je zal zien dat het diverser is dan de linkse media beweren (dat het niet divers is)
Overigens wil niet iedereen aan een talkshowtafel.
Ik denk dat het eerder andersom is: eerst belt men steeds vanuit Hilversum en daarna denkt iemand dus dat ie zich kan opwerpen als een soort woordvoerder. Omdat hij die rol krijgt toebedeeld.

Als je je goed herinnert zeg ik bijvoorbeeld al jaren dat ik niet begrijp waarom men in godsnaam Afrikanen de hoofdrol geeft in het Zwarte Pietendebat. Ik vind dat echt stuitend.
Am Yisrael Chai!
Fizz schreef:
08-01-2021 22:05
Ik zie toch echt wel heel veel donkere mannen tegenwoordig in reclames, ,meestal met een blanke vrouw. Net zoals ik ook veel donkere vrouwen zie. Moeten ze dan ook nog van een bepaalde RAL-kleur zijn? Die mensen die in reclames figureren zijn vaak fotogeniek of zien er goed uit en het maakt daarbij niet uit wat hun huidskleur is.

Als ik uitga van het aantal gekleurde mensen in de reclames dan zou blank Nederland ondertussen bijna in de minderheid zijn.

Ik heb ook heel vaak die allochtone IC-arts op tv gezien, is hij niet een voormalig vluchteling? Is toch ook divers?
Inderdaad, ook op Netflix bijvoorbeeld. Klik een willekeurige nieuwe film/serie aan en je kunt zo de bingo kaart invullen. Ik ben heel erg pro diversiteit, alleen nu vind ik het soms een beetje tenenkrommend omdat het zo obvious is dat er van alle soorten, maten, kleuren, bevolkingsgroepen, genderneutraal en noem maar op, op beeld naar voren moet komen.
Verder over Akwasi... ik hoop dat media hem links laten liggen en dat er andere, meer bespraakte mensen hierover in gesprek gaan aan tafel bij een talkshow over dergelijke onderwerpen.

Ik vond Akwasi een ontzettend leuk persoon in Expeditie Robinson en daarna is het enorm bergafwaarts gegaan in mijn optiek.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
08-01-2021 21:51
Ik zie werkelijk in iedere talkshow mannen en vrouwen met een migratie achtergrond aanschuiven .
En als ik de reclames zie lijkt het wel of alle gezinnen multicultureel zijn.
Maar in die talkshows zitten wel altijd dezelfde mannen in dezelfde "rollen". En die reclames zijn de afgelopen maanden geëxplodeerd toen de focus erop kwam te liggen.

Wetenschappers, artsen, mensen uit het bedrijfsleven... Altijd blank.
Alle reacties Link kopieren
Oei, zag het zojuist bij Jinek voorbij komen en daar kreeg het OM ook nog een veeg uit de pan.
En de kansen "nu hij zich ook aan de poorten bij Hilversum heeft gemeld" voor omroep Zwart, zo zegt men daar, heeft Akwasi nu ook wel verspeeld.

Intussen heb ik het interview afgeluisterd. Maar, zeker voor een woordkunstenaar, komt hij ook niet echt lekker uit zijn woorden in zo'n interview.

Ben benieuwd of het OM er nog iets mee zal doen en of/hoe omroep Zwart nu verder gaat (en zo niet, of de leden hun geld nu terug zullen krijgen).
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
08-01-2021 22:14
Ik denk dat het eerder andersom is: eerst belt men steeds vanuit Hilversum en daarna denkt iemand dus dat ie zich kan opwerpen als een soort woordvoerder. Omdat hij die rol krijgt toebedeeld.

Als je je goed herinnert zeg ik bijvoorbeeld al jaren dat ik niet begrijp waarom men in godsnaam Afrikanen de hoofdrol geeft in het Zwarte Pietendebat. Ik vind dat echt stuitend.




Akwasi wierp zich - op de Dam - met zijn opruiende toespraak op als BLM woordvoerder.
Hij was daar niet neergezet door de NPO of RTL

Inderdaad vreemd, Ghanezen als voormannen van het ZP debat :mrgreen:


Ik heb er wel eens over gelezen, hoe selecteer je mensen aan een talkshowtafel?
Zij / hij moet een beetje ogen, goed de "zaak" kunnen verwoorden, beetje humor, beschikbaar zijn, kundig zijn etc.
Veel vrouwen weigeren (bescheiden) het is best moeilijk een tafel vol te krijgen :lol:

Heb je Maarten van Rossum gezien afgelopen woensdag?
Kundig ja, vrolijk nee, fatsig mannetje geworden, kortom over zijn houdbaarheidsdatum heen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Dit doet mij denken aan die aflevering bij Beau. In mijn ogen zo onnodig defensief... geen leuke man.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat de EO ervoor gekozen heeft om het interview uit te zenden.
Voegt niks toe en zorgt weer voor haat en nijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een vreselijke vent laat ik dat voorop stellen, maar als er waar naar schijnt is afgesproken van te voren om die domme uitspraken op de dam links te laten liggen en die journalist gaat er toch op in kan ik mij zijn woede wel voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
08-01-2021 22:21
Maar in die talkshows zitten wel altijd dezelfde mannen in dezelfde "rollen". En die reclames zijn de afgelopen maanden geëxplodeerd toen de focus erop kwam te liggen.

Wetenschappers, artsen, mensen uit het bedrijfsleven... Altijd blank.


Je weet niet wie ze uitnodigen en wie beschikbaar zijn op zo'n avond.
Ik las laatst dat de redactie zich suf belt maar mensen moeten ook willen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Yoehoehoehoe schreef:
08-01-2021 22:17
Verder over Akwasi... ik hoop dat media hem links laten liggen en dat er andere, meer bespraakte mensen hierover in gesprek gaan aan tafel bij een talkshow over dergelijke onderwerpen.
Dat hoop ik ook!
Alle reacties Link kopieren
In zijn stem gelijk al in het begin van het interview hoor je hoe prikkelbaar en opgefokt hij is. Je kan eigenlijk geen normale discussie met deze man aan gaan, want hij gaat gelijk in de boosheid zitten. Hij creëert haat ik vind het een super onsympathieke vervelende vent en dat heeft niets met zijn kleur of wat dan ook te maken gewoon zijn karakter staat mij totaal niet aan.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
08-01-2021 22:31
Je weet niet wie ze uitnodigen en wie beschikbaar zijn op zo'n avond.
Ik las laatst dat de redactie zich suf belt maar mensen moeten ook willen.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk toevallig.
Alle reacties Link kopieren
maze schreef:
08-01-2021 22:30
Jammer dat de EO ervoor gekozen heeft om het interview uit te zenden.
Voegt niks toe en zorgt weer voor haat en nijd.
Hij boft dat de EO geen aangifte heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
08-01-2021 21:00
Geen reclame als je zelf een omroep op wil richten. Of denkt hij op deze manier goedkoop aan zijn apparatuur te komen? Gewoon opstaan en meenemen?
:rofl: :rofl: :rofl:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Paardje4paardje schreef:
08-01-2021 22:35
In zijn stem gelijk al in het begin van het interview hoor je hoe prikkelbaar en opgefokt hij is. Je kan eigenlijk geen normale discussie met deze man aan gaan, want hij gaat gelijk in de boosheid zitten. Hij creëert haat ik vind het een super onsympathieke vervelende vent en dat heeft niets met zijn kleur of wat dan ook te maken gewoon zijn karakter staat mij totaal niet aan.

Ja dit dus! Was bij Beau ook al zo.... echt ongelofelijk, wat een figuur.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
08-01-2021 21:32
Wie is Akwasi?
Iemand die ooit verdwaalde in Expeditie Robinson en nu denkt iets voor te stellen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven