Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Rik78 schreef op 05 november 2015 @ 22:14:

[...]

Mientje, als al die vluchtelingen het zo goed hebben volgens jou, waarom vlucht/emigreer je zelf niet naar een ander land dat nog royaler is dan Nederland, Zweden bijvoorbeeld? Dan kun je ook "profiteren" van álle voordelen als asielzoeker. Één groot feest zal het zijn.In Zweden is het een beetje vol die vragen zelfs of andere landen wat vluchtelingen willen overnemen.
Massa vluchtelingen niet te huisvesten

Amsterdam - Ruim negentig procent van alle gemeenten kampt met achterstand bij de huisvesting van vluchtelingen met een verblijfsvergunning. Dat blijkt uit een inventarisatie van De Telegraaf.

Tot op heden voldoen 38 van de 393 gemeenten aan de taakstelling van het kabinet. Een reeks gemeenten geeft aan dat ze het quotum voor dit jaar niet gaan halen. Door de recente, grote toestroom van asielzoekers komt er in 2016 nog een forse taakstelling bij. In totaal wachten nu al circa 15.000 vluchtelingen met papieren op een woning.

Vooral grote steden worstelen om woonruimte te vinden voor statushouders.

Kloosters

PvdA-wethouder Ramon Testroote van Venlo zegt ’volmondig ja’ op de vraag of zijn stad het quotum gaat halen. „Maar het vraagt om grote inzet. We gaan kijken of we lege kloosters, verpleeghuizen en flatgebouwen kunnen inzetten. Ook als die op de nominatie staat om gesloopt te worden.”

De stadsbestuurder benadrukt dat de wachtlijst van ’gewone’ woningzoekers niet vergeten mag worden. Net als die vele andere bijzondere gevallen. „Denk aan iemand die slachtoffer is van huiselijk geweld. Die moet onderdak hebben. Dat is óók urgent, misschien wel urgenter.”

http://www.telegraaf.nl/b(...)te_huisvesten__.html (nieuwsbericht met kaart)

De regering loop nu keihard tegen hun eigen wanbeleid aan. Woningwetwoningen kwamen leeg en werden dan verkocht! Niet alleen aan mensen die zelf een woning nodig hadden maar met duizenden tegelijk aan buitenlandse firma's.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:rosemetijs schreef op 05 november 2015 @ 22:18:

[...]

In Zweden is het een beetje vol die vragen zelfs of andere landen wat vluchtelingen willen overnemen.

Klopt................. gekker moet het niet worden.

Vooral als je weet dat ze om alle gronden mensen toelaten.

Deze man komt uit Egypte totaal onduidelijk wat hij als asielzoeker in Zweden doet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Rik78 schreef op 05 november 2015 @ 22:14:

[...]

Mientje, als al die vluchtelingen het zo goed hebben volgens jou, waarom vlucht/emigreer je zelf niet naar een ander land dat nog royaler is dan Nederland, Zweden bijvoorbeeld? Dan kun je ook "profiteren" van álle voordelen als asielzoeker. Één groot feest zal het zijn.

Waar zeg ik dat die vluchtelingen het zo goed hebben? Ik zeg dat ze veilig in Turkije opgevangen waren, sommigen woonden en werkten daar al 3 jaar.

Misschien is het minder dan in Nederland, dat geld voor 85% van de wereld, wil je die allemaal gaan opvangen?
Intussen heeft Zweden noodsteun gevraag d van de EU.Omdat ze dreigen te bezwijken onder de onophoudelijke stroo immigranten.

http://www.elsevier.nl/Bu ... EU-om-noodsteun-2713542W/

Iets wat het Gatestone Instituut 2 weken terug al voorspelde in dit verslag.

http://nl.gatestoneinstitute.org/6751/zweden-instorting

Enkele opvallende citaten hieruit:

"Op dit moment leent de Zweedse overheid geld uit het buitenland om immigratiebeleid te betalen. Maar dat bedrag is te laag." http://www.friatider.se/f ... a-pengar-oka-invandringen

"Zweden nadert een complete ineenstorting. Meer en meer lokale overheden trekken aan de bel en stellen dat als migranten in dit tempo blijven arriveren, ze niet langer in staat zullen zijn normale diensten aan burgers te verlenen. Daarbij laten onheilspellende verklaringen door overheidswoordvoerders de Zweden in angst over wat de dag van morgen zal brengen. Als de migranten-aanwas aanhoudt, zijn Zweden binnen 10-15 jaar een minderheid in hun eigen land. http://www.tino.us/2015/1 ... dbergs-goes-full-arnstad/

"De Zweden die hun vertrouwen in de autoriteiten en politici al kwijt zijn, bereiden zich nu voor op het ondenkbare -- dat hun eens zo veilige samenleving op instorten staat. Op de website 72timmar.se, informeert de Calamiteitenraad de bevolking over "onze vijf basisbehoeften: water, voedsel, warmte, slaap en veiligheid." Lezers wordt verteld om water en blikvoer thuis op voorraad te houden, en er zeker van moeten zijn dat ze warm kunnen blijven."
Vraag blijft,why is the rum gone?
[quote]sabbaticalmeds schreef op 05 november 2015 @ 21:58:

[...]

Dus die "talloze" filmpjes die eindeloos worden herhaald is voor jou het bewijs dat er maar "heel weinig" vluchtelingen uit oorlogsgebied komen?[/quot

Niet alleen de filmpjes hoor:

Bron Volkskrant:

Een op drie 'Syrische' asielzoekers Duitsland komt niet uit Syrië

Bijna een derde van de asielzoekers die in Duitsland asiel aanvraagt en claimt Syriër te zijn, blijkt helemaal niet uit Syrië afkomstig te zijn. Dit maakte het ministerie van Binnenlandse Zaken in Berlijn vrijdag bekend. Duitsland verwacht dit jaar zo'n 800 duizend vluchtelingen op te vangen, waarvan een flink deel claimt afkomstig te zijn uit Syrië.
quote:mienietjefietje schreef op 05 november 2015 @ 22:35:

[quote]sabbaticalmeds schreef op 05 november 2015 @ 21:58:

[...]

Dus die "talloze" filmpjes die eindeloos worden herhaald is voor jou het bewijs dat er maar "heel weinig" vluchtelingen uit oorlogsgebied komen?[/quot

Niet alleen de filmpjes hoor:

Bron Volkskrant:

Een op drie 'Syrische' asielzoekers Duitsland komt niet uit Syrië

Bijna een derde van de asielzoekers die in Duitsland asiel aanvraagt en claimt Syriër te zijn, blijkt helemaal niet uit Syrië afkomstig te zijn. Dit maakte het ministerie van Binnenlandse Zaken in Berlijn vrijdag bekend. Duitsland verwacht dit jaar zo'n 800 duizend vluchtelingen op te vangen, waarvan een flink deel claimt afkomstig te zijn uit Syrië.

als dit bericht van de volkskrant waar is kom 2/3 dus uit Syrie, dat zijn er niet "heel weinig"

je bericht is dus stemmingmakerij
quote:sabbaticalmeds schreef op 05 november 2015 @ 22:40:

[...]

als dit bericht van de volkskrant waar is kom 2/3 dus uit Syrie, dat zijn er niet "heel weinig"

je bericht is dus stemmingmakerijNee, iets van 25% (uit mijn hoofd) in Duitsland komt uit Syrië... Van die 25% komt dus 1/3 óók niet uit Syrië.
quote:sabbaticalmeds schreef op 05 november 2015 @ 21:59:

[...]

omgekeerde bewijslast. Die filmpjes van jou bewijzen niks.Omgekeerde bewijslast? Filmpjes? Waar heb jij het over? Ik heb nog nooit filmpjes geplaatst.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:bungaa schreef op 05 november 2015 @ 22:45:

[...]

Nee, iets van 25% (uit mijn hoofd) in Duitsland komt uit Syrië... Van die 25% komt dus 1/3 óók niet uit Syrië.

25% komt uit Syrië

Probleem is dat 1 op de 3 geen Syriër is maar dat wel zegt te zijn.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:bungaa schreef op 05 november 2015 @ 22:45:

[...]

Nee, iets van 25% (uit mijn hoofd) in Duitsland komt uit Syrië... Van die 25% komt dus 1/3 óók niet uit Syrië.er wordt net een bericht geplaatst uit de volkskrant, daarin staat 1/3 van de vluchtelingen. Gaan jullie nu ook al je eigen bewijsmateriaal torpederen? dat wordt helemaal een rare discussie
quote:sabbaticalmeds schreef op 05 november 2015 @ 22:40:

[...]

je bericht is dus stemmingmakerijMisschien moet jij je leesbril opzetten. Want wat jij nu zegt dat staat helemaal niet in artikel.
http://www.elsevier.nl/Ne ... ekers-raken-vol-2713003W/

Opvang voor uitgeprocedeerde asielzoekers is nu al vol... Daar zitten de nieuwe asielzoekers nog niet eens bij.
quote:sabbaticalmeds schreef op 05 november 2015 @ 22:54:

[...]

er wordt net een bericht geplaatst uit de volkskrant, daarin staat 1/3 van de vluchtelingen. Gaan jullie nu ook al je eigen bewijsmateriaal torpederen? dat wordt helemaal een rare discussie

Beter lezen, niet 100% van de asielzoekers komt uit Syrië toch?

Dat is nooit geweest ook. Dat weet je toch wel?
quote:bungaa schreef op 05 november 2015 @ 23:03:

http://www.elsevier.nl/Ne ... ekers-raken-vol-2713003W/

Opvang voor uitgeprocedeerde asielzoekers is nu al vol... Daar zitten de nieuwe asielzoekers nog niet eens bij.Als het aan mij lag, dan hadden we niet eens opvang voor uitgeprocedeerde asielzoekers. Deze mensen hebben hier toch niets te zoeken als ze uitgeprocedeerd zijn? Wat moeten die gasten hier nog? Waarom is er geen adequaat beleid dat ervoor zorgt dat ze direct uitgezet worden?
quote:hollebollegijs schreef op 05 november 2015 @ 22:52:

[...]

[afbeelding]

25% komt uit Syrië

Probleem is dat 1 op de 3 geen Syriër is maar dat wel zegt te zijn.

[afbeelding]Dit dus. Dank je wel.
Het zou me niets verbazen als de verhoudingen in Duitsland representatief zijn voor de verhoudingen in Nederland en Zweden.
quote:gewiekst schreef op 05 november 2015 @ 23:07:

[...]

Als het aan mij lag, dan hadden we niet eens opvang voor uitgeprocedeerde asielzoekers. Wat moeten die gasten hier nog? Waarom is er geen adequaat beleid dat ervoor zorgt dat ze direct uitgezet worden?Helemaal mee eens! Ons wanbeleid zorgt ervoor dat men procedure na procedure kan beginnen. Maar er is ook een heel groot probleem met mensen die geen paspoort hebben, die mag je niet eens uitzetten.
quote:bungaa schreef op 05 november 2015 @ 23:11:

Helemaal mee eens! Ons wanbeleid zorgt ervoor dat men procedure na procedure kan beginnen. Maar er is ook een heel groot probleem met mensen die geen paspoort hebben, die mag je niet eens uitzetten.Dat soort flauwekul moeten we ons toch helemaal niet mee bezig houden? Hier zijn echte vluchtelingen dus de dupe van he.
quote:gewiekst schreef op 05 november 2015 @ 23:07:

[...]

Als het aan mij lag, dan hadden we niet eens opvang voor uitgeprocedeerde asielzoekers. Deze mensen hebben hier toch niets te zoeken als ze uitgeprocedeerd zijn? Wat moeten die gasten hier nog? Waarom is er geen adequaat beleid dat ervoor zorgt dat ze direct uitgezet worden?

Sterker nog.

De selectie moet plaatsvinden aan de buitengrenzen.

Ze zitten, in veel gevallen, al op een eiland.
quote:hollebollegijs schreef op 05 november 2015 @ 23:17:

[...]

Sterker nog.

De selectie moet plaatsvinden aan de buitengrenzen.

Ze zitten, in veel gevallen, al op een eiland.Mja de mensen die weten dat ze geen tot weinig kans hebben blijven het toch proberen. Want tijdens de asielaanvraag wordt uitstekend voor ze gezorgd. Gratis all in vakantie.
quote:gewiekst schreef op 05 november 2015 @ 23:30:

[...]

Mja de mensen die weten dat ze geen tot weinig kans hebben blijven het toch proberen. Want tijdens de asielaanvraag wordt uitstekend voor ze gezorgd. Gratis all in vakantie.hoe krijg je het je toetsenbord uit. duizenden zijn verdronken tijdens deze "gratis vakantie"

http://www.nu.nl/dvn/4034 ... an-bootvluchtelingen.html
quote:gewiekst schreef op 05 november 2015 @ 22:59:

[...]

Misschien moet jij je leesbril opzetten. Want wat jij nu zegt dat staat helemaal niet in artikel.dan moet je dat even adresseren aan mienetjefienetje, want die plaatst die tekst en een half artikel. Maar blijft gewoon een feit dat het niet zo is dat er maar "heel weinig" vluchtelingen uit Syrie komen. Er komen er heel veel uit Syrie.
quote:sabbaticalmeds schreef op 05 november 2015 @ 23:58:

[...]

dan moet je dat even adresseren aan mienetjefienetje, want die plaatst die tekst en een half artikel. Maar blijft gewoon een feit dat het niet zo is dat er maar "heel weinig" vluchtelingen uit Syrie komen. Er komen er heel veel uit Syrie.

Sorry hoor, maar ik zou niet weten waarom mien verantwoordelijk is voor jouw gebrek aan leesvaardigheid.

Dat jij twee derde van 25 procent veel vindt moet je zelf weten. Ik vind het bespottelijk weinig.

En dan spreek je ook nog over feiten.
quote:sabbaticalmeds schreef op 05 november 2015 @ 23:56:

[...]

hoe krijg je het je toetsenbord uit. duizenden zijn verdronken tijdens deze "gratis vakantie"

http://www.nu.nl/dvn/4034 ... an-bootvluchtelingen.htmlHet is vreselijk dat die mensen verdronken zijn. Maar wiens schuld is dat? Volgens mij is dat de schuld van mensen die de asielstroom intact houden door het signaal af te geven dat mensen die het redden om hier te komen een kans krijgen op een beter leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven