Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Crimson schreef op 24 oktober 2015 @ 00:12:

[...]

Kijk met die uitleg kan ik al iets meer. Dat heb je dus echt wel nodig bij zo'n referendum.

Ik heb ook echt geen flauw idee wat dat verdrag met de Oekraïne nu precies inhoudt. Wat de voor- en nadelen zijn en wat de gevolgen zijn van mijn JA of NEE. Omdat geensteil tegen dat verdrag is neig in naar een JA

De EU heeft ons in deze migratie ellende gestort, glashelder.

EU en Merkel zijn voor het verdrag dus stem ik nee, omdat het hele EU bolwerk naar de sloop moet.

Het wordt overigens een NEE omdat de meeste mensen niet inhoudelijk zullen stemmen maar dit als een protest tegen de EU zullen gebruiken en tegen de regering: de regering is voor dus wij zijn tegen.

Dit wordt natuurlijk gieren, Nederland is EU voorzitter in de periode dat het referendum wordt gehouden, leuk om dan een rode kaart uit te delen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alleen de berichtgeving van de laatste 10 dagen wat ik heb gehoord (laat vaak de TV uit) is:

kindbruidjes, getreiter van homo's in een AZC en nu weer schurft in een AZC. Oja hoorde ik ook iets over aanrandingen en geklaag over sobere maaltijden?

Jongens waar gaat dit heen?
quote:rosemetijs schreef op 23 oktober 2015 @ 23:33:

[...]

Vraag 1 NEE

Vraag 2 JA

Vraag 1, Nee nu even niet tot

Vraag 2 ja wordt.
quote:hollebollegijs schreef op 24 oktober 2015 @ 00:18:

[...]

De EU heeft ons in deze migratie ellende gestort, glashelder.

EU en Merkel zijn voor het verdrag dus stem ik nee, omdat het hele EU bolwerk naar de sloop moet.

Het wordt overigens een NEE omdat de meeste mensen niet inhoudelijk zullen stemmen maar dit als een protest tegen de EU zullen gebruiken en tegen de regering: de regering is voor dus wij zijn tegen.

Dit wordt natuurlijk gieren, Nederland is EU voorzitter in de periode dat het referendum wordt gehouden, leuk om dan een rode kaart uit te delen Ik neem aan dat het alleen raadgevend is en de regering het dus gewoon naast zich neer kan leggen?
quote:Crimson schreef op 24 oktober 2015 @ 00:26:

[...]

Ik neem aan dat het alleen raadgevend is en de regering het dus gewoon naast zich neer kan leggen?natuurlijk.

[...]

Ik neem aan dat het alleen raadgevend is en de regering het dus gewoon naast zich neer kan leggen?Het is idd alleen raadgevend dus de regering kan het naast zich neerleggen en zal dat ook zeker doen gok ik.

[...]

Ik neem aan dat het alleen raadgevend is en de regering het dus gewoon naast zich neer kan leggen?

Uiteraard maar dit wordt altijd winst.

Ik ga uit van een NEE alles wat momenteel met EU te maken heeft doet de gemiddelde Nederlander koken.

Optie 1) ze trekken hun steun in aan het associatie verdrag, leuk want dat brengt weer een haarscheurtje aan in de gehate EU

Nederland gaat op zijn smoel bij de EU

Optie 2) Ze leggen de uitslag naast zich neer, oeps dan breekt de hel los, ze negeren "het volk" ik denk dat de sociale media ontploft en partijen als SP / PVV zullen in de kamer tumult veroorzaken.

De uitslag negeren is een rode loper voor Geert naar het torentje (overdreven gezegd)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik stem yay.
quote:Cateautje schreef op 24 oktober 2015 @ 00:40:

Ik stem yay.Oké, wat vind jij dan een voordeel aan een associatie verdrag met Oekraine
Goed voor de export.
quote:hollebollegijs schreef op 24 oktober 2015 @ 00:45:

[...]

Oké, wat vind jij dan een voordeel aan een associatie verdrag met OekraineWat doet dat er toe het gaat toch helemaal niet om het associatie verdrag. Dat gezegd hebbende kunnen we dan nu weer naar het oorspronkelijke onderwerp, de vluchtelingen.
quote:Cateautje schreef op 24 oktober 2015 @ 00:46:

Goed voor de export.Oekraine kan dan zijn goedkope goederen ook in Nederland dumpen en op termijn misschien ook zijn goedkope arbeidskrachten.
Hmm, ik vraag me af wat ze daar eten en of ze met dat eten ook hier naartoe komen om vreettentjes te openen.

Die verdwijnen dan in de kassen, waar niemand wil werken.
quote:rosemetijs schreef op 24 oktober 2015 @ 00:28:

[...]

Het is idd alleen raadgevend dus de regering kan het naast zich neerleggen en zal dat ook zeker doen gok ik.wat kost dat geen stijl geintje?
o, ik zie het al. 30 miljoen.

Tjeeeeeee dat had ook in de zorg gestopt kunnen worden
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 oktober 2015 @ 01:02:

o, ik zie het al. 30 miljoen.

Tjeeeeeee dat had ook in de zorg gestopt kunnen wordenGeen probleem toch er is hier geld genoeg ze vinden er vast wel een potje voor..
In de categorie goed nieuws:

ROERMOND - Het bisdom Roermond stelt tien lege kerken in Limburg beschikbaar voor de eerste opvang van vluchtelingen. Het gaat om kerken die aan de eredienst onttrokken zijn en waarvoor nog geen nieuwe bestemming is gevonden. Het bisdom komt daarmee naar eigen zeggen tegemoet aan het verzoek van paus Franciscus om concrete hulp te bieden aan vluchtelingen.

Kennelijk heeft de paus iedere Europese parochie, klooster en religieuze gemeenschap opgeroepen om een aantal vluchtelingen op te nemen. Christelijke naastenliefde, en zo.

Zijn er hier nog Katholieken in de zaal?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Nee ik ben geen Katholiek,ik ben van geen enkele kerk.
Het enige dat ik tof vind aan een kerk, is de accoustiek
quote:rosemetijs schreef op 24 oktober 2015 @ 01:08:

[...]

Geen probleem toch er is hier geld genoeg ze vinden er vast wel een potje voor..dus je bent het eens met de gedachte dat er genoeg geld is en de verdeling daarvan politieke keuzes zijn
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 oktober 2015 @ 02:08:

[...]

dus je bent het eens met de gedachte dat er genoeg geld is en de verdeling daarvan politieke keuzes zijnWat het referendum betreft heeft de politiek nou niet echt een keuze hè sterker nog ze hebben dat referendum liever niet.
quote:rosemetijs schreef op 24 oktober 2015 @ 02:13:

[...]

Wat het referendum betreft heeft de politiek nou niet echt een keuze hè sterker nog ze hebben dat referendum liever niet.

het staat in de wet dus moet het uitgevoerd worden. Geenpeil zegt zelf: We willen een referendum afdwingen om een signaal te laten horen."

Duur signaal 30 miljoen. Want een Nee is onuitvoerbaar. Je kan je als Nl. niet isoleren van europa dat is de doodssteek voor onze handel (en welvaart)
quote:rosemetijs schreef op 23 oktober 2015 @ 13:25:

[...]

Opruiende teksten op internet..

Zomaar een voorbeeldje:

[afbeelding]up voor rose, het was natuurlijk ook al even geleden
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 oktober 2015 @ 02:48:

[...]

up voor rose, het was natuurlijk ook al even geleden

En nu de andere 2x en uiteraard de keren die andere forummers hier deze afbeelding gebruikt hebben..

Dit was 1x en nu de andere keren op dit topic nog.!
quote:rosemetijs schreef op 24 oktober 2015 @ 02:51:

[...]

En nu de andere 2x en uiteraard de keren die andere forummers hier deze afbeelding gebruikt hebben..

Dit was 1x en nu de andere keren op dit topic nog.!

Is dit je antwoord op je opmerking: "je kletst ik heb die afbeelding nooit gebruikt?"

Je kan ook gewoon zeggen dat je even vergeten was dat je hem al geplaatst had in plaats van meteen weer in de verdediging te schieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven