Algemeen vluchtelingentopic deel 3
donderdag 22 oktober 2015 om 22:44
Beste forummers,
In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.
Wat is er anders dan bij andere topics?
- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.
- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.
- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.
Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.
Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic
Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2
Met vriendelijke groet,
Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Update 27-10-2015
Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.
Wat is er anders dan bij andere topics?
- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.
- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.
- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.
Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.
Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic
Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2
Met vriendelijke groet,
Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Update 27-10-2015
Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zondag 25 oktober 2015 om 17:25
quote:feow schreef op 25 oktober 2015 @ 17:22:
Soms denk ik dat er echt mensen bestaan waarbij de vlag uitgaat en taart op tafel komt als er mensen doodvriezen.
En die mensen vind ik dan bijna net zo te betreuren als slachtoffers.
Je moet er voor zorgen dat die mensen niet op de Balkanroute komen maar in Turkije blijven.
Dat helpt tegen doodvriezen, of ga jij ons uitleggen dat je dat voorkomt met 100 veldbedden en 1500 stuks kleding die ze daar ook wel hebben.
Dit zijn PRUTS oplossingen.
Maar goed het past bij een PRUTS organisatie als de EU
Soms denk ik dat er echt mensen bestaan waarbij de vlag uitgaat en taart op tafel komt als er mensen doodvriezen.
Je moet er voor zorgen dat die mensen niet op de Balkanroute komen maar in Turkije blijven.
Dat helpt tegen doodvriezen, of ga jij ons uitleggen dat je dat voorkomt met 100 veldbedden en 1500 stuks kleding die ze daar ook wel hebben.
Dit zijn PRUTS oplossingen.
Maar goed het past bij een PRUTS organisatie als de EU
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 25 oktober 2015 om 17:29
Ik begrijp niet dat iedereen die vanuit Turkije op de Griekse eilanden landt niet met een veerboot naar het vertrekpunt wordt teruggebracht. Je laat ze toch niet op zo'n tocht gaan door half Europa heen?
Als mensen merken dat ze direct worden teruggestuurd, dan bedenken ze zich wel twee maal om veel geld aan een mensensmokkelaar uit te geven.
Als mensen merken dat ze direct worden teruggestuurd, dan bedenken ze zich wel twee maal om veel geld aan een mensensmokkelaar uit te geven.
zondag 25 oktober 2015 om 17:29
quote:feow schreef op 25 oktober 2015 @ 17:22:
Maar wat is dit nu voor een hulp, beetje weinig vindt je niet? Dan slapen er 100 mensen op een veldbedje in de modder nu dus...
Worden de asielzoekers vast heel blij van.
Maar wat is dit nu voor een hulp, beetje weinig vindt je niet? Dan slapen er 100 mensen op een veldbedje in de modder nu dus...
zondag 25 oktober 2015 om 17:43
quote:Cateautje schreef op 25 oktober 2015 @ 17:33:
Misschien is één en ander wel kortgesloten met andere landen en hebben die ook spullen gestuurd en is het allemaal bij elkaar wel voldoende. Zomaar uit de losse pols bedacht.
Cateautje
In Servië, Kroatië etc. kunnen ze ook inzamelingen houden, liggen ook legerdepots vol met uitrusting uit de koude oorlog.
Dit is je reinste symboliek.
Als je een oplossing wilt voor deze toestroom en de bijbehorende problemen met doodvriezen (Is nog niet gebeurd) moet je de stroom stoppen en gewoon een keer "doorpakken"
Inderdaad de grens dicht en terug naar Turkije, Rode Kruis tenten laten opzetten en een DUIDELIJKE boodschap afgeven aan de mensen die op het punt staan deze kant op te komen.
Dan maar een keer knokken, een keer een waterkanon maar dit werkt niet.
Zelfs Merkel zegt openlijk dat deze stroom migranten MOET stoppen maar niemand durft werkelijk in actie te komen.
Misschien is één en ander wel kortgesloten met andere landen en hebben die ook spullen gestuurd en is het allemaal bij elkaar wel voldoende. Zomaar uit de losse pols bedacht.
Cateautje
In Servië, Kroatië etc. kunnen ze ook inzamelingen houden, liggen ook legerdepots vol met uitrusting uit de koude oorlog.
Dit is je reinste symboliek.
Als je een oplossing wilt voor deze toestroom en de bijbehorende problemen met doodvriezen (Is nog niet gebeurd) moet je de stroom stoppen en gewoon een keer "doorpakken"
Inderdaad de grens dicht en terug naar Turkije, Rode Kruis tenten laten opzetten en een DUIDELIJKE boodschap afgeven aan de mensen die op het punt staan deze kant op te komen.
Dan maar een keer knokken, een keer een waterkanon maar dit werkt niet.
Zelfs Merkel zegt openlijk dat deze stroom migranten MOET stoppen maar niemand durft werkelijk in actie te komen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 25 oktober 2015 om 17:50
quote:Cateautje schreef op 25 oktober 2015 @ 17:46:
Je schreeuwt teveel en het is wetenschappelijk bewezen dat als je schreeuwt, dat je dan niet meer kan denken.Mocht je een werkelijk inhoudelijke bijdrage willen leveren aan deze discussie hoor ik het wel.
Je schreeuwt teveel en het is wetenschappelijk bewezen dat als je schreeuwt, dat je dan niet meer kan denken.Mocht je een werkelijk inhoudelijke bijdrage willen leveren aan deze discussie hoor ik het wel.
zondag 25 oktober 2015 om 17:57
zondag 25 oktober 2015 om 17:58
quote:bungaa schreef op 25 oktober 2015 @ 17:29:
[...]
Pffffffffffffffff en die 1500 jassen of wat dan ook vertrekken de eerste dag nog richting Oostenrijk
Dit is zo zinloos.
O, ja de EU stuurt 400 grensbewakers maar weer onduidelijk wat hun taak is.
En let op, dit was een speciale EU top
En dan is het beste wat ze kunnen verzinnen 400 man bewaking op een land of 6
Ter vergelijk tijdens een voetbalwedstrijd AJAX - Feyenoord zet de politie 1000 man in.
http://www.nrcnext.nl/blo ... veiliging-ajax-feyenoord/
Wanneer worden we bevrijd van dit compleet incompetente EU bestuur.
[...]
Pffffffffffffffff en die 1500 jassen of wat dan ook vertrekken de eerste dag nog richting Oostenrijk
Dit is zo zinloos.
O, ja de EU stuurt 400 grensbewakers maar weer onduidelijk wat hun taak is.
En let op, dit was een speciale EU top
En dan is het beste wat ze kunnen verzinnen 400 man bewaking op een land of 6
Ter vergelijk tijdens een voetbalwedstrijd AJAX - Feyenoord zet de politie 1000 man in.
http://www.nrcnext.nl/blo ... veiliging-ajax-feyenoord/
Wanneer worden we bevrijd van dit compleet incompetente EU bestuur.
zondag 25 oktober 2015 om 17:59
zondag 25 oktober 2015 om 18:04
quote:Cateautje schreef op 25 oktober 2015 @ 17:56:
[...]
Jij vindt dus dat waterkanonnen inhoudelijk iets toevoegt aan deze discussie? Wat een waanzinnig idee.
Hoe wil jij grenzen afsluiten?
Vriendelijk vragen of ze niet willen komen?
Kijk naar Hongarije uiteindelijk was het de inzet van ME en een waterkanon die de zaak tot rust bracht.
De invasie stopte en ging verder via Kroatië
Waarom denk je dat Merkel bij Erdogan is geweest?
In de hoop dat hij het vuile werk op gaat knappen met ME en weet ik veel wat voor middelen.
Weet je hoe het er momenteel op Lesbos aan toe gaat?
[...]
Jij vindt dus dat waterkanonnen inhoudelijk iets toevoegt aan deze discussie? Wat een waanzinnig idee.
Kijk naar Hongarije uiteindelijk was het de inzet van ME en een waterkanon die de zaak tot rust bracht.
In de hoop dat hij het vuile werk op gaat knappen met ME en weet ik veel wat voor middelen.
Weet je hoe het er momenteel op Lesbos aan toe gaat?
zondag 25 oktober 2015 om 18:08
quote:hollebollegijs schreef op 25 oktober 2015 @ 18:04:
[...]
Weet je hoe het er momenteel op Lesbos aan toe gaat?Grenzen niet sluiten.
[...]
Weet je hoe het er momenteel op Lesbos aan toe gaat?Grenzen niet sluiten.
zondag 25 oktober 2015 om 18:17
quote:MarianneDavids schreef op 25 oktober 2015 @ 18:10:
[...]
Ik werd ook betaald als ik op zaterdag of zondag moest werken, lijkt me normaal.Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om dat het nu alle hens aan dek is en dat zij geen moment rust nemen en keihard werken om tot oplossingen te komen. Dat heeft niets te maken met geld, maar alles met de crisissituatie waar ze mee geconfronteerd worden.
[...]
Ik werd ook betaald als ik op zaterdag of zondag moest werken, lijkt me normaal.Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om dat het nu alle hens aan dek is en dat zij geen moment rust nemen en keihard werken om tot oplossingen te komen. Dat heeft niets te maken met geld, maar alles met de crisissituatie waar ze mee geconfronteerd worden.
zondag 25 oktober 2015 om 18:17
quote:Cateautje schreef op 25 oktober 2015 @ 18:07:
Ik mag toch hopen dat Merkel het er niet toe laat komen dat dergelijke fascistoïde methoden op die mensen worden losgelaten. Die mensen hebben het al moeilijk zat dan behandeld te worden als een stel voetbalhooligans.
Sorry nu degradeer je jezelf echt, een waterkanon fascistisch?
Google even op riots en Lesbos
Iedereen knokt met iedereen.
Dit is begin oktober in Kroatie
Ik mag toch hopen dat Merkel het er niet toe laat komen dat dergelijke fascistoïde methoden op die mensen worden losgelaten. Die mensen hebben het al moeilijk zat dan behandeld te worden als een stel voetbalhooligans.
Sorry nu degradeer je jezelf echt, een waterkanon fascistisch?
Google even op riots en Lesbos
Iedereen knokt met iedereen.
Dit is begin oktober in Kroatie
zondag 25 oktober 2015 om 18:19
quote:gedanst schreef op 25 oktober 2015 @ 18:08:
[...]
Grenzen niet sluiten.
En hoeveel mensen gaan we toelaten?
Jij mag het zeggen.
Overigens wil zelfs "wir schaffen es" Merkel de grenzen sluiten.
[...]
Grenzen niet sluiten.
En hoeveel mensen gaan we toelaten?
Jij mag het zeggen.
Overigens wil zelfs "wir schaffen es" Merkel de grenzen sluiten.