Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:duistercontinent schreef op 23 oktober 2015 @ 16:43:

[...]

Ehm ja als gewone Nederlander vind je het heel normaal dat een vrouw wordt uitgejouwd door een stel aso's. Ja dat geeft een goed gevoel in de huiskamer.Zo'n vijfhonderd berichten terug zei ik al dat het spreidingsbeleid voor geen meter klopt, geen 600 man bij een dorp van 1200 inwoners of daaromtrent maar kleine centra verspreid door het land en dan niet zo rondsjouwen, gewoon de procedures in de omgeving afwikkelen. Nog niet zo lang geleden hoorde ik dat een aantal rechtbanken wordt gesloten (o.a. Zutphen), goede reden om dat nu niet te doen.
verba volant, scripta manent.
quote:Doreia schreef op 23 oktober 2015 @ 16:30:

Nou, mijn buggy actie waar ik in het andere deel over schreef, is nog een beetje lastig. Kan niet de juiste contactpersoon vinden. Maandag weer even proberen.

Wel staat er bij 'onze' noodopvang een machtig prachtig springkussen waar de kinderen heel veel op spelen en het kindergejoel en gelach een straat verder te horen is. Ouders staan er omheen te lachen en te praten met elkaar. De sfeer is, zo in het herfst zonnetje bijna gezellig te noemen. Het zijn gewoon net mensen zeg.

Fijn om te horen dat die kinderen even kind kunnen zijn

En succes met je actie; ik vind het een mooi initiatief
quote:MarianneDavids schreef op 23 oktober 2015 @ 16:37:

Het moge inmiddels wel duidelijk zijn dat een ieder die niet het linkse gedachtengoed aanhangt door een deel van de bevolking voor tokkies en schorem wordt uitgemaakt. Door dat te doen voelen die anderen zich véél beter.Wie doen dat dan en waar? Bepaalde uitingen worden zo benoemd ja, maar toch niet "iedereen die niet het linkse gedachtengoed aanhangt". En als ik die piemellied-zangers zie, dan hoop ik inderdaad dat ik beter ben dan dat.
quote:meivogel schreef op 23 oktober 2015 @ 16:52:

[...]

Wie doen dat dan en waar? Bepaalde uitingen worden zo benoemd ja, maar toch niet "iedereen die niet het linkse gedachtengoed aanhangt". En als ik die piemellied-zangers zie, dan hoop ik inderdaad dat ik beter ben dan dat.Dat was niets anders dan een groep onruststokers. Als je in een gemeente niet thuishoort moet je je daar ook niet bemoeien met interne aangelegenheden, punt.
quote:MarianneDavids schreef op 23 oktober 2015 @ 16:47:

[...]

Zo'n vijfhonderd berichten terug zei ik al dat het spreidingsbeleid voor geen meter klopt, geen 600 man bij een dorp van 1200 inwoners of daaromtrent maar kleine centra verspreid door het land en dan niet zo rondsjouwen, gewoon de procedures in de omgeving afwikkelen. Nog niet zo lang geleden hoorde ik dat een aantal rechtbanken wordt gesloten (o.a. Zutphen), goede reden om dat nu niet te doen.Dit ben ik helemaal met je eens.
quote:MarianneDavids schreef op 23 oktober 2015 @ 16:54:

[...]

Dat was niets anders dan een groep onruststokers. Als je in een gemeente niet thuishoort moet je je daar ook niet bemoeien met interne aangelegenheden, punt.Het zijn altijd onruststokers die het voor anderen verpesten.
quote:MarianneDavids schreef op 23 oktober 2015 @ 16:37:

Het moge inmiddels wel duidelijk zijn dat een ieder die niet het linkse gedachtengoed aanhangt door een deel van de bevolking voor tokkies en schorem wordt uitgemaakt. Door dat te doen voelen die anderen zich véél beter.Geldt toch andersom net zo? Dat door een deel van de PVV aanhang iedereen die het niet met ze eens is een landverrader wordt genoemd. Op die manier generaliseren en de ander wegzetten is lekker makkelijk, maar is natuurlijk niet een discussie voeren en helpt ook niet om tot oplossingen te komen.
quote:Crimson schreef op 23 oktober 2015 @ 13:59:

[...]

Ze hebben wel mooi de avond verpest voor de welwillende inwoners. Juist voor tegenstanders die misschien serieuze argumenten wilden inbrengen. Ik zou echt zwaar geïrriteerd zijn en zulke dropgenoten graag inruilen voor vluchtelingen.Het waren dus geen dorpsgenoten maar lui van extreem rechts uit Rotterdam.
quote:Ikbenanoniem schreef op 23 oktober 2015 @ 17:18:

[...]

Het waren dus geen dorpsgenoten maar lui van extreem rechts uit Rotterdam.volgens die vrouw bij pauw waren 95% van de aanwezigen steenbergers

[...]

Het waren dus geen dorpsgenoten maar lui van extreem rechts uit Rotterdam.Staat dat inmiddels vast?
quote:pruttel schreef op 23 oktober 2015 @ 16:08:

Even wat hersengepruttel van mij:

Stel he ( haha ) dat als ( dubbel haha ) Wilders echt helemaal naar de top knalt. Dat hij zo geweldig veel stemmen krijgt, dat hij maar liefst op 76 zetels uit zou komen....

Dan heeft hij een zetel. En hij heeft vast nog wel een mannetje of 19 wat een beetje tikt in de bovenkamer ( Fleur Agema bijvoorbeeld, die is heus niet gek, een goeie voor de zorg ook ) Dus dat is 20 gevulde zetels met mensen die een beetje bij hem in de buurt zitten. Maar verder heeft hij helemaal niet zoveel goeie stoelzitters. Dan komt er dus van alles de tweede kamer inhobbelen ( misschien wel piemelszangers, want die voelen zich 100% PVV en willen er vast maar al te graag voor in de kamer gaan zitten)

Wat gebeurd er daarna? Hoe zien de mensen die op de PVV willen gaan stemmen dat voor zich?

De grenzen gaan dicht, we stappen uit Europa en de gulden komt terug.

Tenminste, Geert zegt: "Dat gaan we doen!" want dat heeft ie beloofd.

Zou dan alles beter worden? En zou dat zomaar lukken zonder dat we als economie naar de verdoemenis gaan, met dichte grenzen, een andere munteenheid en Europa ineens als grote buurman, waar je niet tegenop kunt boksen.

Ik zie zomaar voor me dat in de tweede kamer, mevrouw van Miltenburg spreekkoren tot zich gericht krijgt. En dat er middelvingers door de kamer geslingerd worden. Ik zie het echt helemaal voor me

Vind het een enger scenario dan die waar we nu inzitten.dat hebben we toch gezien? Brievenbuspissers zijn dat. en Fleur A. doet alsof ze goed is voor de zorg maar toen de PVV iets kon doen voor de zorg liet ze het kabinet vallen

[...]

Het waren dus geen dorpsgenoten maar lui van extreem rechts uit Rotterdam.Ja dat slaat wat mij betreft dus helemaal nergens op dat mensen die niets met de gemeente te maken hebben zich ermee gaan bemoeien. Of het nu voor- of tegenstanders zijn trouwens.
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 oktober 2015 @ 17:22:

[...]

dat hebben we toch gezien? Brievenbuspissers zijn dat. en Fleur A. doet alsof ze goed is voor de zorg maar toen de PVV iets kon doen voor de zorg liet ze het kabinet vallenAgnes Kant (SP) deed ook van alles aan de zorg maar die werd zelf afgeserveerd. Toch jammer want ze deed het beter dan die stekkerdame, hoe heeft ze ook weer, Jolande Sap??
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 oktober 2015 @ 17:20:

[...]

volgens die vrouw bij pauw waren 95% van de aanwezigen steenbergersDat geloof ik ook wel. Er werd ook gezegd dat er mensen zouden komen van de harde kern van Feyenoord. Dat is echt grote onzin.
quote:MarianneDavids schreef op 23 oktober 2015 @ 17:25:

[...]

Agnes Kant (SP) deed ook van alles aan de zorg maar die werd zelf afgeserveerd. Toch jammer want ze deed het beter dan die stekkerdame, hoe heeft ze ook weer, Jolande Sap??

Kant= SP

Sap= groenlinks

Buma= CDA
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 oktober 2015 @ 17:32:

[...]

Kant= SP

Sap= groenlinks

Buma= CDADie eerste twee gooi ik iedere keer door elkaar wat partij betreft, SP en GL mix ik ook regelmatig, met de andere partijen heb ik geen moeite. Kwam Sap niet na Femke Halsema?
quote:MarianneDavids schreef op 23 oktober 2015 @ 17:20:

[...]

Staat dat inmiddels vast?

Op het journaal zeiden ze dat dat die extreem rechtse partij mensen naar veel bijeenkomsten stuurt en dat ze dat ook toegaven. Ze waren oa in Steenbergen, Rotterdam, Purmerend en Nijmegen.

Hoeveel mensen ze afvaardigen weet ik niet.

In Pauw zei er dus 1 mevrouw dat de meeste mensen dorpsgenoten waren. In Een Vandaag zei een dorpsbewoner dat hij de meeste van de piemelzangers niet kende en ze gevraagd had waar ze vandaan kwamen.

De waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen.
quote:Crique schreef op 23 oktober 2015 @ 14:34:

[...]

Wat is dat toch voor rare misvatting dat iedere partij de oren zou moeten laten hangen naar de eeuwig klagende, protesterende burger.

Zoals eerder al gezegd, zelfs als Wilders 40 zetels (iets minder dan 27% van de stemmen) haalt, blijven er nog 110 over. Dat betekent dat bijna 73% van Nederland nog steeds kiest voor wat jij zo gezellig 'fatsoenspartijen' noemt.

'Het volk' zit dus helemaal niet massaal te wachten op Wilders.

Ik erger me wild aan partijen die dat geroeptoeter overnemen in plaats van aan de slag te gaan voor hun eigen, echte kiezers. Ze jagen er meer mensen mee weg dan ze ermee winnen.

"Het volk' bestaat nog steeds grotendeels uit mensen die willen dat het land ook echt geregeerd wordt, en die snappen dat daar compromissen voor nodig zijn. En anders dan met Wilders valt met bijvoorbeeld Pechtold wél samen te werken, al zou het mijn voorkeur niet hebben.

Leuk hoor, om te laten merken dat je 'het' 'er' niet mee eens bent, maar een stem op Wilder betekent dus dat je het land overlevert aan een partij die zo ondemocratisch is dat hij niet eens leden heeft, die geen regering zal kunnen vormen wegen bewezen onbetrouwbaarheid, die zorgt dat het aantal strafbladen in de tweede kamer dat van de gemiddelde motorbende overstijgt en die populistische maatregelen belooft die volkomen ongrondwettelijk zijn en dus nooit uitgevoerd kunnen worden.

De vluchtelingen of Marokkanen krijg je er echt niet mee weg. En de gulden komt ook niet terug.

Misschien moeten we de Tegenpartij van Jacobse en Van Esch maar van stal halen. Kunnen mensen daar hun 'onvrede' kwijt, en dan kunnen de echte politici tenminste gewoon gaan regeren.Mail ze zou ik zeggen en vertel ze maar eens precies dat crique exact weet waar ´het volk´ op zit te wachten.. Succes.
quote:MarianneDavids schreef op 23 oktober 2015 @ 17:37:

[...]

Die eerste twee gooi ik iedere keer door elkaar wat partij betreft, SP en GL mix ik ook regelmatig, met de andere partijen heb ik geen moeite. Kwam Sap niet na Femke Halsema?na tara singh varma
quote:MarianneDavids schreef op 23 oktober 2015 @ 17:37:

[...]

Die eerste twee gooi ik iedere keer door elkaar wat partij betreft, SP en GL mix ik ook regelmatig, met de andere partijen heb ik geen moeite. Kwam Sap niet na Femke Halsema?Sap kwam na Halsema ja en een slechtere keuze hadden ze niet kunnen maken.
quote:rosemetijs schreef op 23 oktober 2015 @ 17:41:

[...]

Sap kwam na Halsema ja en een slechtere keuze hadden ze niet kunnen maken.Het duurde ook niet echt lang.
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 oktober 2015 @ 17:40:

[...]

na tara singh varmaO ja, die dame met al die ernstige aandoeningen.
quote:cijfernerd schreef op 23 oktober 2015 @ 14:29:

[...]

En waarom is het een protestpartij?

Decennia lang zijn problemen met buitenlanders ,bedekt met de mantel der liefde.

Zelfs dit jaar nog is geprobeerd, een rapport in de doofpot te stoppen.

Een rapport over antisemitisme onder jongeren veroorzaakt een politiek schimmengevecht. Minister Asscher (Sociale Zaken) wil de uitkomsten nader onderzoeken voor hij het stuk openbaar maakt.

Eruit blijkt dat 62 procent van de moslimjongeren ’niet zo positief’ denkt over Israël. 12 procent is negatief over Nederlandse Joden, waarbij is op te merken dat Turkse jongeren dit vaker zijn dan Marokkaanse jongeren.

Een onderzoek hoe Nederlanderse jongeren denken over moslims,en daar waren deze cijfers uitgekomen,was meteen bekend gemaakt.

Groen Links en de SP hadden dan 'geschokt' gereageerd en kamervragen gesteld.Uiteraard..
quote:rosemetijs schreef op 23 oktober 2015 @ 17:39:

[...]

Mail ze zou ik zeggen en vertel ze maar eens precies dat crique exact weet waar ´het volk´ op zit te wachten.. Succes.Wilders pretendeert te verkondigen wat "het volk" wil/denkt. Dat slaat natuurlijk ook nergens op. Virtuele zetels vertellen hooguit dat een flinke minderheid het met hem eens is. Tegenover hem staat een groot blok (D66) dat er heel anders over denkt. Die vertegenwoordigen natuurlijk net zo goed "het volk".
quote:Cateautje schreef op 22 oktober 2015 @ 23:25:

[...]

Ach welnee! Knuffelaar is een geuzennaam en laten we wel wezen, alles dat tot nu in de werkelijkheid van het leven gebeurt, is wat wij knuffelaars willen dat er gebeurt. de tegenstanders zijn roependen in de woestijn en de bitterheid druipt er van af, want de vluchtelingen komen, worden opgevangen, door mensen welkom geheten en verzorgd en dat is alles waar zij op tegen zijn en waar ze niets, maar dan ook niets tegen kunnen doen, dus laat ze nou maar mopperen, het haalt verder toch niets uit. Veel geschreeuw, weinig wol.

Leuk truucje: mensen die vraagtekens zetten bij de instroom van asielzoekers allemaal weg te zetten als Wilders-stemmers of 'roependen in de woestijn'.

Daarom: een referendum.

Dan kunnen we zien hoe het werkelijk zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven