Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
En ondanks mijn kritiek op de komst van teveel jonge moslimmannen met achterhaalde ideeën en een misplaatst superioriteitsgevoel. Atheïsten, homoseksuelen en andere risicogroepen verdienen natuurlijk onze bescherming. Deze vluchtelingen moeten we een veilige corridor bieden vanuit Turkije. Vice News heeft een documentaire gemaakt over een ex-moslima uit Saudi-Arabië die gevlucht is naar Duitsland: https://www.youtube.com/watch?v=O1lnxUXWGgE ! Deze mensen verdienen pas echt onze steun.



Beschrijving van de korte documentaire:



"Around the world, people who leave the faith of Islam face state persecution, imprisonment, torture, and even execution, as well as violence, death threats, and ostracization from their own communities.



Many ex-Muslims risk so-called honor killing, forced marriage, kidnap, and communal violence at the hands of their families for “bringing shame” on their community. In Western countries, ex-Muslims are often thrown out of the family and face isolation and exclusion."
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 11 februari 2016 @ 06:57:

[...]





Maar ik begrijp werkelijk niet dat Frankrijk dit maar door laat gaan, terwijl er wel degelijk hard opgetreden wordt als een gewone toerist zijn tentje illegaal ergens neerzet.

Het leger kan hier toch gewoon ingrijpen?



Kom maar op met jouw oplossing!



Het leger grijpt in, hoe en wat?

Ze vegen de boel schoon. Pakken die mensen op. En dan?

Waar gaan die mensen heen? Waar laat je ze? En hoe voorkom je dat ze weer terug komen? Ergens anders hetzelfde probleem ontstaat?



Vertel! Vertel! Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zonachterdewolk schreef op 11 februari 2016 @ 12:58:

[...]





Kom maar op met jouw oplossing!



Het leger grijpt in, hoe en wat?

Ze vegen de boel schoon. Pakken die mensen op. En dan?

Waar gaan die mensen heen? Waar laat je ze? En hoe voorkom je dat ze weer terug komen? Ergens anders hetzelfde probleem ontstaat?



Vertel! Vertel! Ik ben benieuwd!



Ze vegen de boel schoon. Punt uit.



Een andere oplossing is het hele zaakje op de trein zetten naar Engeland, want als heel Europa immigranten moet opnemen waarom zouden zij dan buiten schot blijven.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Ze vegen de boel schoon?



Zetten de mensen op de trein naar Engeland... haha... gaat geen aanzuigende werking van uit? Geen ruzies met Engeland?



Om niet met het probleem te zitten, wat je met de mensen die er al zijn doet. De mensen die onderweg zijn. De mensen die terugkomen en ook komen.

Betekent schoonvegen, dus eigenlijk iedereen neerknallen?

Want dan heb je al die problemen niet. En gaat er in ieder geval een afschrikwekkende werking van uit.



Zit je alleen met de internationale goegemeente. En alle overige bijkomende problemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet de oplossing nu ook niet meer, het is zó groot geworden dat je het niet meer even schoonveegt. Een hoog hek eromheen misschien, maar ook dat is volgens mij niet meer te realiseren zonder dat er doden vallen. Dat laatste lijkt sowieso onafwendbaar. Hoe hebben ze het in gódsnaam zo ver kunnen laten komen.



Inwoonster van Calais, die aanvankelijk nog medelijden had met de vluchtelingen, schetst hevig geemotineerd de hel waarin zij is komen te leven: "This is the death of civilization."

https://www.youtube.com/watch?v=UKAQX74yRyc



"Er is een compete stad van illegalen onstaan, met 18.000 bewoners. Er zijn straatnamen, winkeltjes, een rosse buurt en een gekozen burgemeester. De politie krijgt geen toegang. Er zijn de hele dag, de hele nacht rellen. Ze komen met duizenden het stadje in, gewapend met ijzeren staven, dringen huizen binnen als de mensen thuis zijn, ze eisen voedsel en helpen zichzelf. Wat ze niet kunnen pakken, vernielen ze. Er zijn verkrachtingen en berovingen. Ze eisen je telefoon op, als je die niet geeft word je geslagen. En als wij ons verdedigen krijgen wíj de politie op ons nek.

Het standbeeld van Charles de Gaulle is beklad met Fuck France en de IS vlag is eronder geplant. Het is gewoonweg onvoorstelbaar wat wij hier meemaken. De politie neemt geen aangiftes meer op, ze zeggen dat ze niks kunnen doen. De overheid laat ons volkomen in de steek. Als we protesteren en demonstreren worden we zélf opgepakt. Calais was een florerende stad, daar is niks meer van over. Winkeliers hebben hun inkomsten zien halveren en sluiten hun deuren. Calais is dood. Illegalen komen de stad in met hun ijzeren staven en hun molotovcocktails, ik begrijp niet waarom zij niet gestraft worden. Als de politie ze te pakken krijgt, laten ze hen onmiddellijk weer gaan. Ik heb de riot-politie op de vlucht zien slaan en stond erbij te huilen. "
.
quote:impala schreef op 11 februari 2016 @ 13:25:

Ik weet de oplossing nu ook niet meer, het is zó groot geworden dat je het niet meer even schoonveegt. Een hoog hek eromheen lijkt de enige oplossing, maar ook dat is volgens mij niet meer te realiseren zonder dat er doden vallen. Hoe hebben ze het in gódsnaam zo ver kunnen laten komen.

Inwoonster van Calais, die aanvankelijk nog medelijden had met de vluchtelingen, schetst hevig geemotineerd de hel waarin zij is komen te leven: "This is the death of civilization."

https://www.youtube.com/watch?v=UKAQX74yRyc



"Er is een compete stad van illegalen onstaan, met 18.000 bewoners. Er zijn straatnamen, winkeltjes, een rosse buurt en een gekozen burgemeester. De politie krijgt geen toegang. Er zijn de hele dag, de hele nacht rellen. Ze komen met duizenden het stadje in, gewapend met ijzeren staven, dringen huizen binnen als de mensen thuis zijn, ze eisen voedsel en helpen zichzelf. Wat ze niet kunnen pakken, vernielen ze. Er zijn verkrachtingen en berovingen. Ze eisen je telefoon op, als je die niet geeft word je geslagen. En als wij ons verdedigen krijgen wíj de politie op ons nek.

Het standbeeld van Charles de Gaulle is beklad met Fuck France en de IS vlag is eronder geplant. Het is gewoonweg onvoorstelbaar wat wij hier meemaken. De politie neemt geen aangiftes meer op, ze zeggen dat ze niks kunnen doen. De overheid laat ons volkomen in de steek. Als we protesteren en demonstreren worden we zélf opgepakt. Calais was een florerende stad, daar is niks meer van over. Winkeliers hebben hun inkomsten zien halveren en sluiten hun deuren. Calais is dood. Illegalen komen de stad in met hun ijzeren staven en hun molotovcocktails, ik begrijp niet waarom zij niet gestraft worden. Als de politie ze te pakken krijgt, laten ze hen onmiddellijk weer gaan. Ik heb de riot-politie op de vlucht zien slaan en stond erbij te huilen. "Verschrikkelijk, dat zoiets zomaar gebeurt in West-Europa! Wat een gajes. Iedereen in detentie zetten, de boel platwalsen en actief uitzetten. Voor mijn part een detentiecentrum op Elba bouwen. Als het zo doorgaat krijgen we in Europa nog een nieuwe oorlog. Dit gaat helemaal fout.
Alle reacties Link kopieren
Het ís daar al oorlog.

Bewoners beginnen al naar de wapens te grijpen: https://www.youtube.com/watch?v=OdZLMUKJOJg
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zonachterdewolk schreef op 11 februari 2016 @ 13:24:

Ze vegen de boel schoon?



Zetten de mensen op de trein naar Engeland... haha... gaat geen aanzuigende werking van uit? Geen ruzies met Engeland?



Om niet met het probleem te zitten, wat je met de mensen die er al zijn doet. De mensen die onderweg zijn. De mensen die terugkomen en ook komen.

Betekent schoonvegen, dus eigenlijk iedereen neerknallen?

Want dan heb je al die problemen niet. En gaat er in ieder geval een afschrikwekkende werking van uit.



Zit je alleen met de internationale goegemeente. En alle overige bijkomende problemen.





Zoals Zeebrugge het doet, onlangs op EenVandaag uitgezonden.

Verspreiden, oppakken, zorgen dat ze nergens tenten op kunnen zetten etc.



Eventueel vreemdelingendetentie



Nee je zorgt niet dat de probleem-migranten verdwijnen alleen verminder je de overlast doordat ze niet kunnen verzamelen in een grote anonieme massa als de jungle.



Veel van die migranten zijn, ivm Dublin2, doodsbenauwd voor registratie die nemen geen risico op arrestatie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
18.000 mensen pak je niet zomaar even op.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zonachterdewolk schreef op 11 februari 2016 @ 13:24:

Ze vegen de boel schoon?



Zetten de mensen op de trein naar Engeland... haha... gaat geen aanzuigende werking van uit? Geen ruzies met Engeland?



Om niet met het probleem te zitten, wat je met de mensen die er al zijn doet. De mensen die onderweg zijn. De mensen die terugkomen en ook komen.

Betekent schoonvegen, dus eigenlijk iedereen neerknallen?

Want dan heb je al die problemen niet. En gaat er in ieder geval een afschrikwekkende werking van uit.



Zit je alleen met de internationale goegemeente. En alle overige bijkomende problemen.Oh, kom zeg, je hebt dus wetten in een land, maar een bepaalde groep kan doen en laten wat ie wil, wat is jou oplossing dan? Laten zitten tot ze met 1 miljoen zijn, 10 miljoen? Wat?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Schoonvegen betekent in mijn ogen tent oppakken en weg, als ze weer een nieuw tentje neerzetten, weer oppakken en weg. Frankrijk heeft ze asiel aangeboden dus wat meer kan een land doen.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 11 februari 2016 @ 13:40:

18.000 mensen pak je niet zomaar even op.Nee dat zal wel niet, nou laat maar gaan dan? Wachten tot er nog meer zijn?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Wat een gigantische puinhoop. En dacht de presentator van " Rot op naar je eigen land " nu ineens dat we allemaal zo denken als die Femmeke? Die alles en iedereen maar wil helpen, en dat ook zij van een koude kermis thuis kwam toen ze met flessen bekogeld werden door een stel van die schatjes.

Men heeft het al veel te lang gierend uit de klauw laten lopen en nu zijn ze er en ze blijven. En als cadeau brengen ze ook nog gezellig een oorlog mee.

Dat is wat er aan de hand is. De ellende die ze daar achterlaten , wordt nu echt zichtbaar in Europa.

En bedankt linkse knuffelende wegkijkers.

Bedankt, ook namens onze dochters.
quote:jo-elise schreef op 11 februari 2016 @ 13:56:

Wat een gigantische puinhoop. En dacht de presentator van " Rot op naar je eigen land " nu ineens dat we allemaal zo denken als die Femmeke? Die alles en iedereen maar wil helpen, en dat ook zij van een koude kermis thuis kwam toen ze met flessen bekogeld werden door een stel van die schatjes.

Men heeft het al veel te lang gierend uit de klauw laten lopen en nu zijn ze er en ze blijven. En als cadeau brengen ze ook nog gezellig een oorlog mee.

Dat is wat er aan de hand is. De ellende die ze daar achterlaten , wordt nu echt zichtbaar in Europa.

En bedankt linkse knuffelende wegkijkers.

Bedankt, ook namens onze dochters.

Altijd lachen met sommige linksmalloten,zie hier:



http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments



Pinnig proza weer van een volwassen man met toch voldoende intelligentie om te functioneren als PvdA-voorzitter (Katwijk) en advocaat. Willem den Hertog bedacht dat het een goed idee was om zijn doodsfantasieën over Wilders publiekelijk te delen. Want de 'jij demoniseert nee jij demoniseert'-fittie tussen Spekman en Wilders kon nog wel wat extra olie op het kinderachtige vuur gebruiken. En dan vervolgens nog hardop afvragen hoeveel PVV'ers er nu 'PvdA' op kogel aan het schrijven zijn. Blijkbaar is Willem den Hertog zo'n man die enorm blij wordt als de wederzijdse doodsbedreigingen compleet de pan uit escaleren. Snappen we wel. Hij is advocaat. Hoe meer bedreigingen, geweld en moorden, hoe meer werk. Benieuwd welk links Kamerlid onze Willem in zijn lugubere gedachte had toen hij de tweet schreef. Is een .905 kaliber kogel trouwens groot genoeg om de tekst 'van het dankbare Nederlandse volk' op te graveren? Wel ziek. Dat je denkt dat jouw horrorhaatdroom gedeeld wordt door het hele Nederlandse volk. Dan heb je dus echt terminale PvdA. En uiteraard eindigt dit weer met de gebakken lucht van het betreuren van de commotie op de ophef. Hoe fucking moeilijk kan het zijn om het grondig oneens te zijn met elkaar zonder elkaar dood te wensen? Voor PvdA'ers blijkbaar bijzonder moeilijk.



Alle reacties Link kopieren
Heb je het filmpje gezien? Zo niet zou ik dat even doen.

Als 18000 man die een dorp belagen en overvallen geen invasie is, wat is het dan wel?

Mag het leger met geweld de eigen bevolking verdedigen of is het er alleen voor "vredesmissies" aan de andere kant van de wereld?

Uiteindelijk wordt iedereen gedwongen partij te kiezen, en er zijn maar 2 keuzes.
quote:G_Braadslee schreef op 11 februari 2016 @ 14:01:

Heb je het filmpje gezien? Zo niet zou ik dat even doen.

Als 18000 man die een dorp belagen en overvallen geen invasie is, wat is het dan wel?

Mag het leger met geweld de eigen bevolking verdedigen of is het er alleen voor "vredesmissies" aan de andere kant van de wereld?

Uiteindelijk wordt iedereen gedwongen partij te kiezen, en er zijn maar 2 keuzes.Het inzetten van het leger is inderdaad de enige oplossing en daarna de illegalen over het hele land verspreid vastzetten of direct uitzetten waar dat mogelijk is. Je kunt er in ieder geval van uit gaan dat er geen echte vluchtelingen tussen zitten, want die hadden al lang in Frankrijk asiel aangevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Echt vreselijk wat er gebeurt in Calais. Die situatie speelt al jaren, maar is nu echt geëscaleerd.

Schoonvegen dat kamp. Gezinnen met kinderen eerst in veiligheid brengen en dan met een grote veger erdoorheen. Alles wat praatjes heeft direct uitzetten en de echte vluchtelingen de procedure in. Willen ze dat niet, maar willen ze naar Engeland; ook direct uitzetten.
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt oorlog en er gaan doden vallen. Maar ik zie ook geen andere oplossing. Het zijn geen vluchtelingen die daar zitten. Het zijn criminelen. Een echte vluchteling heeft daar niks te zoeken
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 11 februari 2016 @ 14:14:

Dat wordt oorlog en er gaan doden vallen. Maar ik zie ook geen andere oplossing. Het zijn geen vluchtelingen die daar zitten. Het zijn criminelen. Een echte vluchteling heeft daar niks te zoeken



Er zit absoluut tuig tussen, maar om nou iedereen die daar zit crimineel te noemen gaat mij wat te ver.

Dat het geen vluchtelingen zijn, lijkt me duidelijk anders hadden ze wel al in Frankrijk asiel aangevraagd. Deze willen puur voor economische motieven naar Engeland.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de filmpjes bekeken. En vooral die laatste, vallen jullie over?



Ik zie NPA vlaggen. Google leert mij dat dit de Nouveau Parti Anticapitaliste is. Die aan het demonstreren is.



Ik zie een man bellen. Waarschijnlijk naar de politie?

Ik zie een hoop agressieve testosteronbommen, naar elkaar schreeuwen. Een paar vrouwen die de mannen de onder controle proberen te houden, en uit elkaar houden.



Wat gegooi heen en weer met fietsbanden. Meer testosteron. Meer gegooi en getrek. Veel gesus van andere mensen.

Welgeteld, één aluminium staaf in het rondvliegen. Een inwoner die een geweer pakt, want?

De vrouw, en waarschijnlijk moeder van de twee mannen in het huis, die ze naar binnen duwt voordat het verder escaleert.



Geen 18.000 mensen/vluchtelingen/asielzoekers die ten strijde trekken tegen dé inwoners van Calais.



Ik ga niet ontkennen dat het een vervelende situatie is, waar wat aangedaan moet worden. Maar ik zie alleen wat ik boven heb beschreven.
Alle reacties Link kopieren
Gaat wel vele, vele centjes kosten. Om het schoon te vegen, en de mensen verspreid op te vangen/sluiten.



Nu kost het niets, ja wat economische schade, maar niet direct in het budget grijpend. Lekker goedkoop voor de politici!
quote:Boomheide schreef op 11 februari 2016 @ 14:18:

[...]





Er zit absoluut tuig tussen, maar om nou iedereen die daar zit crimineel te noemen gaat mij wat te ver.

Dat het geen vluchtelingen zijn, lijkt me duidelijk anders hadden ze wel al in Frankrijk asiel aangevraagd. Deze willen puur voor economische motieven naar Engeland.

Klopt,met echte vluchtelingen heeft dit niets te maken..

Ik zou zeggen in detentie zetten en enkele reis land van herkomst..

Wil het land van herkomst ze niet terug acuut de geldkraan richting die betreffende landen dichtdraaien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zonachterdewolk schreef op 11 februari 2016 @ 14:28:

Ik heb de filmpjes bekeken. En vooral die laatste, vallen jullie over?



Ik zie NPA vlaggen. Google leert mij dat dit de Nouveau Parti Anticapitaliste is. Die aan het demonstreren is.



Ik zie een man bellen. Waarschijnlijk naar de politie?

Ik zie een hoop agressieve testosteronbommen, naar elkaar schreeuwen. Een paar vrouwen die de mannen de onder controle proberen te houden, en uit elkaar houden.



Wat gegooi heen en weer met fietsbanden. Meer testosteron. Meer gegooi en getrek. Veel gesus van andere mensen.

Welgeteld, één aluminium staaf in het rondvliegen. Een inwoner die een geweer pakt, want?

De vrouw, en waarschijnlijk moeder van de twee mannen in het huis, die ze naar binnen duwt voordat het verder escaleert.



Geen 18.000 mensen/vluchtelingen/asielzoekers die ten strijde trekken tegen dé inwoners van Calais.



Ik ga niet ontkennen dat het een vervelende situatie is, waar wat aangedaan moet worden. Maar ik zie alleen wat ik boven heb beschreven.Dat laatste filmpje was niet ter illustratie van het relaas van de inwoonster. Dat was om te laten zien hoe hoog de gemoederen daar beginnen op te lopen bij bewoners, niet alleen tussen bewoners en illegalen maar ook tussen 'links' en 'rechts' (dat is wat hier aan de hand is). Ja, je ziet op het filmpje 'maar' één bewoner een geweer pakken. Ik vind dat schokkend genoeg.
.
Alle reacties Link kopieren
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.



KATWIJK 11-2-2016

PvdA-voorzitter wenst Wilders dood

Voorzitter Willem den Hertog van de PvdA in Katwijk wenst op Twitter PVV-leider Geert Wilders dood. De bizarre tweet werd verstuurd in een reactie op de uitspraak van Wilders over een dreigende ’kogel van links’.

,,Als de kogel komt, staat er PvdA op de zijkant geschreven”, zei de PVV-leider eerder deze week. Daarop reageerde Den Hertog met de tekst ,,We hopen natuurlijk allemaal dat Wilders sterft aan een hartaanval in bed (al dan niet tussen de benen van een links Kamerlid).”



Op dit bericht volgde nog een tweet: ,,Maar als er dan toch een kogel aan te pas komt, dan groot genoeg om er 'Van het dankbare Nederlandse volk' op te graveren’’.
quote:cijfernerd schreef op 11 februari 2016 @ 15:17:

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.



KATWIJK 11-2-2016

PvdA-voorzitter wenst Wilders dood

Voorzitter Willem den Hertog van de PvdA in Katwijk wenst op Twitter PVV-leider Geert Wilders dood. De bizarre tweet werd verstuurd in een reactie op de uitspraak van Wilders over een dreigende ’kogel van links’.

,,Als de kogel komt, staat er PvdA op de zijkant geschreven”, zei de PVV-leider eerder deze week. Daarop reageerde Den Hertog met de tekst ,,We hopen natuurlijk allemaal dat Wilders sterft aan een hartaanval in bed (al dan niet tussen de benen van een links Kamerlid).”



Op dit bericht volgde nog een tweet: ,,Maar als er dan toch een kogel aan te pas komt, dan groot genoeg om er 'Van het dankbare Nederlandse volk' op te graveren’’.Wat denk je Cijfertje,liggen de voorgedrukte aangiftes al klaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven