Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die tweets wel leuk eigenlijk. Ben ik nu een slecht mens?



Overigens lees ik in die tweets nergens de wens Wilders dood te hebben? Ophef om niets.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boomheide schreef op 11 februari 2016 @ 15:24:

Ik vind die tweets wel leuk eigenlijk. Ben ik nu een slecht mens?



Overigens lees ik in die tweets nergens de wens Wilders dood te hebben? Ophef om niets.

,,We hopen natuurlijk allemaal dat Wilders sterft aan een hartaanval in bed ''

Kan het nog veel lager?

Schijtziek word ik van die linkse partijen die maar blijven knuffelen, ik hoop dat de Pvda weggevaagd worden bij de verkiezingen in 2017.
Alle reacties Link kopieren
quote:cijfernerd schreef op 11 februari 2016 @ 15:41:

[...]



,,We hopen natuurlijk allemaal dat Wilders sterft aan een hartaanval in bed ''

Kan het nog veel lager?

Schijtziek word ik van die linkse partijen die maar blijven knuffelen, ik hoop dat de Pvda weggevaagd worden bij de verkiezingen in 2017.



Ik ook ;)



Maar ik vind een hartaanval in bed een best mooie dood. Vooral als het tijdens de daad is met een bloedmooi wijf :P
quote:Boomheide schreef op 11 februari 2016 @ 15:24:

Ik vind die tweets wel leuk eigenlijk. Ben ik nu een slecht mens?



Overigens lees ik in die tweets nergens de wens Wilders dood te hebben? Ophef om niets.



Een slecht mens , ach, dat weet ik niet. Ik ken je niet, maar als ik dit zo lees , houden we dat maar zo.

Het zegt veel over je als dit soort ongein leuk vindt.

Als Wilders roept minder Marokkanen , liggen de aangifte papieren al klaar en dit kan wel ongestraft.

Logisch , het is Wilders maar. Als dit tegen Samsom of ene van der Laan gezegd werd, sprak men er schande van. Wat heeft onze Lieve Heer toch vreemde kostgangers op deze aardkloot rondlopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 11 februari 2016 @ 16:13:

[...]





Een slecht mens , ach, dat weet ik niet. Ik ken je niet, maar als ik dit zo lees , houden we dat maar zo.

Het zegt veel over je als dit soort ongein leuk vindt.

Als Wilders roept minder Marokkanen , liggen de aangifte papieren al klaar en dit kan wel ongestraft.

Logisch , het is Wilders maar. Als dit tegen Samsom of ene van der Laan gezegd werd, sprak men er schande van. Wat heeft onze Lieve Heer toch vreemde kostgangers op deze aardkloot rondlopen.



Ik zie de humor wel in van een potje over en weer discussieren. Ik vind het tamelijk onschuldige opmerkingen van meneer de PvdA-tweeter, Voortkomend op de reactie van Wilders.



Wilders ligt nogal onder vuur. Vraagt ie zelf ook wel een beetje om. Vind ik dan ook wel weer grappig, dat het m keer op keer weer lukt. Is ook een prestatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet schocking, niet schandalig en ook niet grappig. Alleen enorm kinderachtig, eigenlijk.

En die kop: wenst Wilders dood, slaat natuurlijk hélemaal nergens op. Dat is gewoon triest.
.
Alle reacties Link kopieren
Die kop klopt ook voor geen meter. Best schandalig dat de NOS journalisten in dienst heeft die niet kunnen lezen. Stemmingmakerij.
quote:Boomheide schreef op 11 februari 2016 @ 17:06:

Die kop klopt ook voor geen meter. Best schandalig dat de NOS journalisten in dienst heeft die niet kunnen lezen. Stemmingmakerij.Tenzij Wilders zo'n tweet had verstuurd natuurlijk dan was het een grof schandaal..
Wat is die Jesse Klaver weer aan het raaskallen tijdens het debat op NPO politiek..

460.000 mensen per jaar maar eigenlijk nog ietsjes meer moeten volgens Jesse ieder jaar weer welkom worden geheten in Europa
O o iemand van de SGP vraagt hoe het er met het terugkeerbeleid voorstaat,en Samsom staat wat sputterend te hakkelen dat dat niet erg goed gaat want moeilijk moeilijk en hoe langer ze hier zijn hoe moeilijker het is.. Tjonge jonge wat een poppenkast is het toch..
Alle reacties Link kopieren
quote:MalleBabbe1 schreef op 11 februari 2016 @ 17:58:

Wat is die Jesse Klaver weer aan het raaskallen tijdens het debat op NPO politiek..

460.000 mensen per jaar maar eigenlijk nog ietsjes meer moeten volgens Jesse ieder jaar weer welkom worden geheten in Europa Jesse houdt gewoon veel van knuffelen. En geeft graag jouw centjes uit ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het uitgezet, werd het knuffelgehalte spuugzat. De rest lees ik wel in de kranten.
verba volant, scripta manent.
quote:Boomheide schreef op 11 februari 2016 @ 18:48:

[...]





Jesse houdt gewoon veel van knuffelen. En geeft graag jouw centjes uit ;)Nou moet ik wel toegeven dat ik die Kuzu nóg erger vond..
quote:MarianneDavids schreef op 11 februari 2016 @ 18:50:

Ik heb het uitgezet, werd het knuffelgehalte spuugzat. De rest lees ik wel in de kranten.
Alle reacties Link kopieren
Het debat gaat straks nog door. Van mij mogen de knuffelaars vanavond aan een infuus met Trachitol omdat ze na zoveel uren debatteren hevige keelpijn krijgen van hun gezwam.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik las ergens dat ernog een 60 miljoen 'vluchtelingen' op de overtocht wachten.

Het kan nog wel jaren duren eer ze komen, maar vroeg of laat doen ze dat wel.

Daar komt bij dat hun aantal ongeveer verzevenvoudigt als hun gezinnen verenigd worden.

Nu lukt het al niet om hen onder te brengen en dergelijke.

Bovendien: Dat aanpassen en integreren kun je vergeten.

Als je met genoeg bent dan hoef je niet meer te integreren.

Dan neem je gewoon het land over.



Nu is het in Duitsland al zo dat de politie de criminaliteit niet meer aan kan, en dus laten ze het maar zijn beloop.

Ze krijgen hun sharia, en de overheid hoopt dat daarmee de criminaliteit afneemt.

Zo krijg je een land in het land, met eigen wetten, taal, en economie.

Natuurlijk zijn daar geen hulpdiensten meer welkom.

Het wordt eigenlijk het land waar ze uit gevlucht zijn.

Zou het hen hier wel lukken om een bestaan op te bouwen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 11 februari 2016 @ 06:45:

[...]





Deze mensen komen uit een oorlogsgebied, niet uit een winkel waar een land uit kan zoeken wat voor bevolking er nodig is.

Volgens deze redenatie zou er alleen oorlog in een appartement voor hoogopgeleide fotomodellen kunnen uitbreken, is het in een ander land dan helaas niets van 'onze' gading dus zoek het maar uit.Ik vind oorlog heel erg. Mijn ouders hebben ook oorlog meegemaakt. Heel erg. Maar mijn ouders worden/werden wel schaamteloos gekort op hun voorzieningen, dus hun oorlogsverleden telt blijkbaar niet. En is het belangrijker mensen levenslang te gaan onderhouden die uit een oorlog komen waar wij part noch deel aan hebben. En de vele oude mensen in Nederland die óók oorlog hebben meegemaakt, gewoon te korten op hun AOW, hun pensioen, hun zorg, hun voorzieningen. Héél logisch.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeroentje1980 schreef op 11 februari 2016 @ 19:36:

Ik las ergens dat ernog een 60 miljoen 'vluchtelingen' op de overtocht wachten.

Het kan nog wel jaren duren eer ze komen, maar vroeg of laat doen ze dat wel.

Daar komt bij dat hun aantal ongeveer verzevenvoudigt als hun gezinnen verenigd worden.

Nu lukt het al niet om hen onder te brengen en dergelijke.

Bovendien: Dat aanpassen en integreren kun je vergeten.

Als je met genoeg bent dan hoef je niet meer te integreren.

Dan neem je gewoon het land over.



Nu is het in Duitsland al zo dat de politie de criminaliteit niet meer aan kan, en dus laten ze het maar zijn beloop.

Ze krijgen hun sharia, en de overheid hoopt dat daarmee de criminaliteit afneemt.

Zo krijg je een land in het land, met eigen wetten, taal, en economie.

Natuurlijk zijn daar geen hulpdiensten meer welkom.

Het wordt eigenlijk het land waar ze uit gevlucht zijn.

Zou het hen hier wel lukken om een bestaan op te bouwen?Niet zonder de taal te leren en nog een paar jaar door te studeren.
verba volant, scripta manent.
quote:pejeka schreef op 11 februari 2016 @ 19:47:

[...]





Ik vind oorlog heel erg. Mijn ouders hebben ook oorlog meegemaakt. Heel erg. Maar mijn ouders worden/werden wel schaamteloos gekort op hun voorzieningen, dus hun oorlogsverleden telt blijkbaar niet. En is het belangrijker mensen levenslang te gaan onderhouden die uit een oorlog komen waar wij part noch deel aan hebben. En de vele oude mensen in Nederland die óók oorlog hebben meegemaakt, gewoon te korten op hun AOW, hun pensioen, hun zorg, hun voorzieningen. Héél logisch.Dat zeg je goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:MalleBabbe1 schreef op 11 februari 2016 @ 18:55:

[...]



Nou moet ik wel toegeven dat ik die Kuzu nóg erger vond.. Dat is een moslim, dus natuurlijk is die voor open grenzen en massa immigratie van geloofsgenoten. [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-02-2016 21:56
Reden: Ongepast
% gewijzigd
O god Jesse is weer over draagvlak aan het blaten

Ik ga de was maar eens opvouwen denk ik
Alle reacties Link kopieren
quote:MalleBabbe1 schreef op 11 februari 2016 @ 20:35:

O god Jesse is weer over draagvlak aan het blaten

Ik ga de was maar eens opvouwen denk ik Ik heb de HAP onder de sneltoets
quote:cijfernerd schreef op 11 februari 2016 @ 20:38:

[...]





Ik heb de HAP onder de sneltoets Kijk maar gewoon niet Cijfertje dat is veel beter
Alle reacties Link kopieren
http://www.encyclo.nl/begrip/draagvlak



Ff Jesse een handje helpen.
verba volant, scripta manent.
Ik vind Jesse Klaver een bijzonder intelligente jongeman.

Zo. Dan weten jullie dat ook weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven