Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:rosemetijs schreef op 19 januari 2016 @ 08:26:

[...]

Dat de procedures sneller moeten dat vind ik ook,maaaar het uitzetbeleid moet ook eens gehandhaafd worden en procedures moeten niet eindeloos gerekt kunnen worden door keer op keer op keer in beroep te kunnen gaan tegen een afwijzing..

Afgewezen? Hup meteen naar het uitzetcentrum en in het vliegtuig richting thuisland.

mee eens

Vingerafdrukken nemen, desnoods een dna-sample.

Internationaal registreren.
Known to cause insanity in laboratory mice

[...]

Dat de procedures sneller moeten dat vind ik ook,maaaar het uitzetbeleid moet ook eens gehandhaafd worden en procedures moeten niet eindeloos gerekt kunnen worden door keer op keer op keer in beroep te kunnen gaan tegen een afwijzing..

Afgewezen? Hup meteen naar het uitzetcentrum en in het vliegtuig richting thuisland.Volgens mij was de procedure altijd sneller, maar is dat met de enorme toestroom niet langer haalbaar.

[...]

het uitzetbeleid moet ook eens gehandhaafd worden en procedures moeten niet eindeloos gerekt kunnen worden door keer op keer op keer in beroep te kunnen gaan tegen een afwijzing..

Afgewezen? Hup meteen naar het uitzetcentrum en in het vliegtuig richting thuisland.Hoeveel van deze laatste periode zouden er al teruggestuurd zijn? Ik kan daar geen cijfers van vinden.
quote:Lys schreef op 19 januari 2016 @ 09:23:

[...]

Hoeveel van deze laatste periode zouden er al teruggestuurd zijn? Ik kan daar geen cijfers van vinden.Geen idee,ik gok weinig tot geen.
quote:rosemetijs schreef op 19 januari 2016 @ 09:39:

[...]

Geen idee,ik gok weinig tot geen.

Enkele tientallen

Uitzetten is heel moeilijk er moet medisch gekeurd worden, ze kunnen in beroep gaan etc.

In 2014 verscheen er al een rapport over dat in de onderste la verdween.

CITT-voorzitter Gualthérie van Weezel: ""Effectief uitzetten schier onmogelijk.""

http://www.telegraaf.nl/b ... beleid_wassen_neus__.html

Daarom lig ik altijd in een deuk als politici roeptoeteren: We moeten sneller uitzetten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 19 januari 2016 @ 09:52:

[...]

Enkele tientallen

Uitzetten is heel moeilijk er moet medisch gekeurd worden, ze kunnen in beroep gaan etc.

In 2014 verscheen er al een rapport over dat in de onderste la verdween.

CITT-voorzitter Gualthérie van Weezel: ""Effectief uitzetten schier onmogelijk.""

http://www.telegraaf.nl/b ... beleid_wassen_neus__.html

Daarom lig ik altijd in een deuk als politici roeptoeteren: We moeten sneller uitzetten.Verder stelt commissievoorzitter Van Weezel dat het kinderpardon tot gevolg heeft gehad dat andere gezinnen, die niet onder de pardonregeling vallen, minder willen meewerken aan vrijwillige terugkeer. Linkse partijen en de Kinderombudsman voeren actie voor een ruimhartiger pardon.

quote:Lys schreef op 19 januari 2016 @ 08:17:

[...]

Ik wilde dit ook plaatsen))

Ik vraag me af, als men terug wil: betalen wij dan ook voor de terugreis? Of bekostigt men dat zelf?

Ik ben uiteraard voorstander, als je weg wil (en hier sowieso al niets te zoeken hebt) ga! Alsjeblieft ga.

Behalve dat je hier bent als gelukszoeker is een eenmalig enkeltje een heel stuk goedkoper dan hen (en het gezin dat volgt) onderhouden voor vele jaren.

Ik hoop trouwens dat het zich heel snel rondspreekt dat het hier niet is zoals men dacht: je krijgt een huis en een auto en een baan en je mag al je familie laten komen etc....Als je een kijkje wil nemen in de wondere keuken van het uitzetbeleid luister deze potcast maar eens

http://www.vpro.nl/argos/ ... t-tegen-wil-en-dank-.html

Kort samengevat:

Een Somaliër word gearresteerd wegens piraterij (in Somalië) de Nederlandse regering vliegt hem naar Nederland voor een proces.

Na een eerste veroordeling wordt hij vrijgesproken.

Uiteraard vraagt een asieladvocaat direct asiel aan, dit wordt afgewezen, een proces volgt maar de afwijzing blijft staan.

Na een boel gedoe vertrekt hij begeleid door 3 man Marechaussee richting Mogadishu

Een paar honderd dollar mee voor het eerste levensonderhoud

Let op! We zijn inmiddels 3/4 jaar verder, daar zit overigens wel een strafzaak bij.

Dan krijgt hij nog ongeveer ¤70.000,- omdat de piraterij niet bewezen kon worden.

Dat geld storten ze richting advocaat die er dan voor zorgt dat het naar Somalië gaat.

Een uitzettingsprocedure is heel complex, als de migrant zegt oorontsteking te hebben gaat de vliegreis al niet door.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Bedankt voor de links, gijs.

Ik vreesde al iets dergelijks, het is nog erger dan ik vermoedde

Echt, er moeten heel grote en radicale herzieningen komen, want dit beleid is onmogelijk vol te houden zonder ons land enorme schade toe te brengen.

Hoe oh hoe krijgen we dit voor elkaar? Dit is zo ongezond voor een ieder.
quote:Lys schreef op 19 januari 2016 @ 11:02:

Echt, er moeten heel grote en radicale herzieningen komen, want dit beleid is onmogelijk vol te houden zonder ons land enorme schade toe te brengen.

Onze rechtstaat is hier niet op ingesteld.

Wij handelen alles veel te uitgebreid en netjes af waardoor het lang duurt en waardoor de migrant, geholpen door zijn advocaat, weer een nieuwe procedure kan starten op basis van zijn lange verblijf hier.

Op Der Spiegel TV staat een aardig filmpje (ik zal hem eens opzoeken)

Noord Afrikanen vragen in Duitsland asiel aan en gaan roven en plunderen.

Een asiel procedure duurt in Duitsland ongeveer 1.5 jaar en tot die tijd hebben ze zakgeld en onderdak.

De spullen die ze roven & stelen verkopen ze en dat geld sturen ze naar het thuisland.

Na 1.5 jaar wordt hun asielverzoek afgewezen omdat ze Algerijn ofzo zijn en vertrekken ze op kosten de staat met een bedrag rond de ¤1500,- omdat ze vrijwillig vertrekken.

Uiteraard worden ze wel eens opgepakt maar tegen de tijd dat ze voor moeten komen zitten ze alweer hoog, droog en rijk in Noord Afrika
quote:Lys schreef op 19 januari 2016 @ 11:02:

Grenzen sluiten en de asielprocedures versnellen. Direct uitzetten wat uitgeprocedeerd is en de selectie van asielzoekers overplaatsen naar opvangplekken buiten het land. Zonder ID geen asielprocedures meer starten, geen onderdak verlenen, geen enkele hulp bieden.

Landen die weigeren onderdanen terug te nemen, daar moet Nederland de banden mee verbreken en ze financieel raken. Asieladvocaten niet langer meer subsidieren, maar laten betalen door de asielzoekers zelf, dat wil zeggen nog jaren terug laten betalen middels evt inhoudingen op inkomen. Verbod op overmaken gelden naar het buitenland ingeval de verzender daarvan een sociale uitkering heeft. Enz.
quote:hollebollegijs schreef op 19 januari 2016 @ 10:21:

[...]

Als je een kijkje wil nemen in de wondere keuken van het uitzetbeleid luister deze potcast maar eens

http://www.vpro.nl/argos/ ... t-tegen-wil-en-dank-.html

Kort samengevat:

Een Somaliër word gearresteerd wegens piraterij (in Somalië) de Nederlandse regering vliegt hem naar Nederland voor een proces.

Na een eerste veroordeling wordt hij vrijgesproken.

Uiteraard vraagt een asieladvocaat direct asiel aan, dit wordt afgewezen, een proces volgt maar de afwijzing blijft staan.

Na een boel gedoe vertrekt hij begeleid door 3 man Marechaussee richting Mogadishu

Een paar honderd dollar mee voor het eerste levensonderhoud

Let op! We zijn inmiddels 3/4 jaar verder, daar zit overigens wel een strafzaak bij.

Dan krijgt hij nog ongeveer ¤70.000,- omdat de piraterij niet bewezen kon worden.

Dat geld storten ze richting advocaat die er dan voor zorgt dat het naar Somalië gaat.

Een uitzettingsprocedure is heel complex, als de migrant zegt oorontsteking te hebben gaat de vliegreis al niet door.

Toen dit op het nieuws was, zag ik d ebui al hangen. Die zou hier asiel gaan aanvragen na het evt. uitzitten van zn celstraf.

Sowieso snapte ik al niet waarom ze die Somalier hier wilden vervolgen. Gooien 'm in een peperdure cel en zo'n Somalier zit daar beter dan in zn thuisland.

Oplossing die ik zou hebben bedacht: terug in een bootje. Wapens overboord. Genoeg water en voedsel om het twee weken op zee uit te halen en het ze uit laten zoeken daar midden op zee. Geen beloning door ze naar Nederland te brnegne in in ieder geval.
Het is voor mij wel duidelijk wàt er moet gebeuren.

Maar hoe krijgt men de politiek mee?

Hoe langer dit door gaat, hoe groter de problemen op allerlei fronten.
quote:Lys schreef op 19 januari 2016 @ 12:57:

Hoe klaar te spelen dat bij een bepaalde meerderheid de schellen van de ogen vallen?

Hoe dring je ze ervan door dat dit een keer moet ophouden.

Er moet zoveel veranderen dat dit jaaaaren gaat duren àls men er al toe bereid is. En mocht dat punt een keer komen, dat men bereid is een andere koers te varen, dan heeft dat ook al jaaaaren geduurd.

Ik vrees dat dit nog een jaar of 20 doorgaat en dat ik mijn heil ergens anders op aard moet gaan zoeken. Ik ben een burger van dit land en de politiek heeft schijt aan mij.
quote:rosemetijs schreef op 19 januari 2016 @ 09:39:

[...]

Geen idee,ik gok weinig tot geen.

Zwangere vrouwen mogen vanaf een bepaalde duur van de zwangerschap niet meer vliegen.

Wordt ook zo vilein op geanticipeerd................
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Lys schreef op 19 januari 2016 @ 12:57:

Door te stemmen op de rechtsere partijen bij de verkiezingen. De linkse partijen die geilen op asielzoekers en de zwakkeren in de samenleving. Dat is namelijk het volk waar zij de stemmen van ontvangen.

Wat er sowieso moet gebeuren naar mijn idee: nieuwkomers de eerste 10-15 jaar geen stemrecht geven. Dat werkt niet voor maar tegen Nederland.
quote:Boomheide schreef op 19 januari 2016 @ 12:49:

[...]

Toen dit op het nieuws was, zag ik d ebui al hangen. Die zou hier asiel gaan aanvragen na het evt. uitzitten van zn celstraf.

Sowieso snapte ik al niet waarom ze die Somalier hier wilden vervolgen. Gooien 'm in een peperdure cel en zo'n Somalier zit daar beter dan in zn thuisland.

Oplossing die ik zou hebben bedacht: terug in een bootje. Wapens overboord. Genoeg water en voedsel om het twee weken op zee uit te halen en het ze uit laten zoeken daar midden op zee. Geen beloning door ze naar Nederland te brnegne in in ieder geval.

Dat doen ze nu ook.

Gelukkig was dit een incident, piraten worden tegenwoordig overgedragen aan lokale autoriteiten.
quote:sateofmayo schreef op 19 januari 2016 @ 08:22:

Vroeger, ooit, toen Theo van Gogh nog niet vermoord was en de islamisering zo’n vaart niet zou lopen volgens theedrinkende gutmenschen, Die mensen zijn er nog steeds, zoveel is er niet veranderd.
quote:Eindeloos schreef op 19 januari 2016 @ 13:06:

[...]

Zwangere vrouwen mogen vanaf een bepaalde duur van de zwangerschap niet meer vliegen.

Wordt ook zo vilein op geanticipeerd................

Laatst las ik dat er in de Eritrese kerk in Rotterdam opvallend veel jonge meisjes zwanger waren en dat dat mogelijk het gevolg was van misbruik. Ik vroeg me toen al direct af: zou het iets te maken hebben met het makkelijker kunnen verkrijgen en afdwingen van een verblijfsvergunning?

En als ze niet meer mogen vliegen.. ach, dan wordt er maar een paar maandjes gewacht. Maar schrijnender vind ik het dat die procedures zolang duren en dat deze kindjes dus bijv. als ze 8 of 10 jaar oud zijn dreigen te worden uitgezet naar een land waarvan ze de taal niet eens spreken. Want kinderen leren wel Nederlands, terwijl de ouders dat zeer slecht leren..
quote:hollebollegijs schreef op 19 januari 2016 @ 13:35:

[...]

Dat doen ze nu ook.

Gelukkig was dit een incident, piraten worden tegenwoordig overgedragen aan lokale autoriteiten.

oh, fijn!

Vraag me wel af welke idioot het destijd in zn kronkel heeft gehaald ze hierheen te halen om ze te vervolgen. Jarenlange celstraf kost aardig wat centen en die asielaanvraag was natuurlijk te verwachten. Wel fijn dat ie afgewezen is en inmiddles ook al uitgezet is. Had voor hetzelfde geld ettelijke jaren langer kunnen duren.
quote:hollebollegijs schreef op 19 januari 2016 @ 07:16:

[...]

Uiteraard, niets menselijks is Wilders vreemd.

Hoe zie je dat dan concreet voor je ?

Stel dat Wilders minister president wordt. Dan komen er 2 mogelijkheden.

-Om zijn beloften in te lossen en de wil van zijn kiezers uit te voeren, moet hij wetten en verdragen breken.

-Hij kan/wil/mag niet en het blijft voornamelijk bij rethoriek, er veranderd niets of zo weinig dat zijn kiezers nog ontevredener zijn als nu.

Veel meer opties zijn er niet, zijn kiezers willen verregaande maatregelen, ze willen dat hij die neemt, en uiteindelijk zijn ze tevreden of ontevreden.
quote:G_Braadslee schreef op 19 januari 2016 @ 13:48:

[...]

Hoe zie je dat dan concreet voor je ?

Stel dat Wilders minister president wordt. Dan komen er 2 mogelijkheden.

-Om zijn beloften in te lossen en de wil van zijn kiezers uit te voeren, moet hij wetten en verdragen breken.

-Hij kan/wil/mag niet en het blijft voornamelijk bij rethoriek, er veranderd niets of zo weinig dat zijn kiezers nog ontevredener zijn als nu.

Veel meer opties zijn er niet, zijn kiezers willen verregaande maatregelen, ze willen dat hij die neemt, en uiteindelijk zijn ze tevreden of ontevreden.Wilders wordt geen minister president en dat weet Wilders zelf ook wel,sterker nog ik heb zo´n idee dat Wilders daar ook helemaal niet op zit te wachten.
De zieligheidsindustrie kan opgelucht ademhalen,het knuffelen en cashen kan onverminderd doorgaan:

Op naar mutti allemaal..

http://nos.nl/artikel/2081366-dit-jaar- ... nland.html

De vluchtelingenstroom naar Griekenland is de eerste weken van dit jaar onverminderd doorgegaan. Sinds 1 januari zijn al 31.000 vluchtelingen over zee naar Griekenland gereisd, meldt de Internationale Organisatie voor Migratie (IOM).

Vorig jaar jaar waagden in de hele maand januari maar 1500 mensen de oversteek. Dat betekent dat er nu gemiddeld op een dag meer vluchtelingen naar Griekenland komen dan vorig jaar in de hele maand.
quote:Lys schreef op 19 januari 2016 @ 13:03:

[...]

Hoe klaar te spelen dat bij een bepaalde meerderheid de schellen van de ogen vallen?

Hoe dring je ze ervan door dat dit een keer moet ophouden.

Er moet zoveel veranderen dat dit jaaaaren gaat duren àls men er al toe bereid is. En mocht dat punt een keer komen, dat men bereid is een andere koers te varen, dan heeft dat ook al jaaaaren geduurd.

Ik vrees dat dit nog een jaar of 20 doorgaat en dat ik mijn heil ergens anders op aard moet gaan zoeken. Ik ben een burger van dit land en de politiek heeft schijt aan mij.

Klopt wat je zegt. De politiek heeft schijt aan iedereen , behalve aan die o zo zielige asielzoekers en aan frau Merkel..

Ze weten echt bij God niet wat ze moeten doen om deze lui te pleasen en te pamperen en dat alles ten koste van de Nederlandse bevolking.

Heb vandaag gehoord dat een plaats in Nederland 180 woningen heeft gereserveerd voor dit soort lui. En dat terwijl er nu wachtlijsten zijn van zo'n 5 - 7 jaar. Minstens 5 jaar betalen om alleen al op de lijst te mogen staan. Heb je de eerste jaren nog geen zicht op een woning. Nu al helemaal niet meer. Kots en kots ziek word ik ervan.

Snap ook echt dat er nu nog steeds mensen zijn die alles recht weten te lullen wat krom is.

Hier ook op deze site, er zitten er tussen zeg. Ongelooflijk, en maar vol blijven houden dat ze o zo zielig zijn. Tegelijkertijd wordt dit land naar de ratsmodee geholpen. Ik ben er helemaal klaar mee en mijn gevoel van empathie voor deze lui is inmiddels tot het 0 punt gedaald. Aan de ene kant geholpen worden en tegelijkertijd de boel wegroven. Je moet maar durven.

Telt niet voor de echte vluchteling: Speciaal voor de staffers onder ons.
quote:rosemetijs schreef op 19 januari 2016 @ 14:31:

De zieligheidsindustrie kan opgelucht ademhalen,het knuffelen en cashen kan onverminderd doorgaan:

Op naar mutti allemaal..

http://nos.nl/artikel/2081366-dit-jaar- ... nland.html

De vluchtelingenstroom naar Griekenland is de eerste weken van dit jaar onverminderd doorgegaan. Sinds 1 januari zijn al 31.000 vluchtelingen over zee naar Griekenland gereisd, meldt de Internationale Organisatie voor Migratie (IOM).

Vorig jaar jaar waagden in de hele maand januari maar 1500 mensen de oversteek. Dat betekent dat er nu gemiddeld op een dag meer vluchtelingen naar Griekenland komen dan vorig jaar in de hele maand. Mijn Got
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 19 januari 2016 @ 15:20:

[...]

Mijn Got

Nah ben je niet blij?

Allemaal nieuwe buren..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven