Algemeen vluchtelingentopic deel 6

12-02-2016 19:34 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Boomheide schreef op 28 februari 2016 @ 13:10:

[...]

Misschien omdat deze mensen niet zo hypocriet zijn en niet bij alles dr geloof betrekken. Deze mensen zijn als mensen, in plaats van moslims. Daarbij komt: niet elke moslim haat joden. Niet elke moslim verkracht. Ofwel: zij scheren niet iedereen over een kam.Dan nog blijft het een tegen joden haat zaaiende tweet. Als deze door bijvoorbeeld mij was geplaatst had ik de hele Anne Frank stichting over me heen gekregen, had een cursus verdraagzaamheid moeten volgen en waarschijnlijk nog een werkstraf gekregen. En dat is nu precies het onderscheid wat gemaakt wordt. Ik vind het een doodenge tendens.
quote:cijfernerd schreef op 28 februari 2016 @ 20:07:

Het zal niet lang duren of er staat iemand op die gaat pleiten voor, grote sociale woningen voor deze groep.....Gaat m niet worden met de nieuwe regels "passend toewijzen" tot 22k per jaar inkomen huren tot 586. Althans voor Jan lul uit de biertent, nu eens goed opletten hoe het met de migranten gaat. Voor 586 huur je geen eengezinswoning meer.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Snoesje666 schreef op 28 februari 2016 @ 22:01:

Laaiverd !!!!!!!

Bist er weer !!!!!!! Eindeloos Eindelijk !!!!!!

Ik heb je gemist.

Dikke smok van mie.

Wat een welkom mien heerlijke laiverd, zeer erkentelijk, Dankjewel Xxxxxxxxxxx ik heb du ook mist t Het mooi west, dikke smok van mie.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Boomheide schreef op 28 februari 2016 @ 21:21:

[...]

Daarom haalt de PvdA ze nu maar wat graag binnen. Het zijn hun toekomstige kiezers.Die toekomst is wel een eindje weg, bij de komende verkiezingen zijn er maar weinig asielzoekers die dan stemrecht hebben De PvdA mag van mij wel weg.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 29 februari 2016 @ 01:44:

[...]

Die toekomst is wel een eindje weg, bij de komende verkiezingen zijn er maar weinig asielzoekers die dan stemrecht hebben De PvdA mag van mij wel weg.Marianne heeft gelijk, deze lui zijn in 2017 echt niet stemgerechtigd. No way.
quote:Eindeloos schreef op 29 februari 2016 @ 01:36:

[...]

Gaat m niet worden met de nieuwe regels "passend toewijzen" tot 22k per jaar inkomen huren tot 586. Althans voor Jan lul uit de biertent, nu eens goed opletten hoe het met de migranten gaat. Voor 586 huur je geen eengezinswoning meer.

Passend wonen is afgestemd op grootte gezin. Dus met 6 inkomen tot 32.000.

Overigens is bijstand niet meer dan 22.000 voor een gezin vermoed ik. Daarnaast zie je actief toewijzingsbeleid en dat corporaties huren neerwaarts aanpassen in bepaalde wijken. Kan dus wel.
quote:Eindeloos schreef op 29 februari 2016 @ 02:03:

[...]

Marianne heeft gelijk, deze lui zijn in 2017 echt niet stemgerechtigd. No way.Deze stroom nog niet, maar over 5 jaar wel miits ze legaal in Nederland verblijven dus de PvdA is wel degellijk gebaat bij een hoge instroom.
quote:Boomheide schreef op 29 februari 2016 @ 07:40:

[...]

Deze stroom nog niet, maar over 5 jaar wel miits ze legaal in Nederland verblijven dus de PvdA is wel degellijk gebaat bij een hoge instroom.

En niet te vergeten die moslim partijen. Die zullen groeien als kool.

Is denk ik niet alleen voorbehouden aan de PvdA. Al denken die sufferds misschien van wel. Ik denk niet dat we de grote toestroom van moslims moeten bagatelliseren.

En die willen zich vroeg of laat ook laten horen, dus die zoeken een partij op waarbij hun ideologie op de voorgrond staat. Helaas zijn die partijen ook in dit land aanwezig.
Merkel blijft bij haar beleid van open grenzen. En wil proberen begrip in dtsl te creëeren voor haar keuze...
quote:tvandattum schreef op 29 februari 2016 @ 07:51:

Merkel blijft bij haar beleid van open grenzen. En wil proberen begrip in dtsl te creëeren voor haar keuze...

Als dat begrip er nu niet is, zal het ook niet meer komen, de duitsers krijgen nu al te horen dat de belastingen omhoog gaan want die Schauble wil niet de staatsschuld verhogen.

Ik denk dat mensen geen begrip hebben voor minder geld in hun portomonnee. Geld wat dan gaat naar andere mensen zie niet werken en alles gratis krijgen. Recept voor een burgeroorlog.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Nou je verwacht het niet hè

http://nos.nl/artikel/2089756-overheid- ... ekers.html

De overheid gaat er wel degelijk vanuit dat er dit jaar ruim 90.000 asielzoekers naar Nederland komen. Dat zijn er veel meer dan de 58.000 vluchtelingen die premier Rutte aan de Tweede Kamer heeft gemeld.

Nieuwsuur meldde vorige maand al dat volgens een ambtelijke prognose dit jaar zo’n 90.000 asielzoekers naar Nederland komen. Premier Rutte sprak toen tegen dat het kabinet om politieke redenen een lager aantal hanteert: de hoge prognose zou verouderd zijn.

Volgens NRC en Reporter Radio blijkt uit interne documenten echter dat het bestuursakkoord met provincies en gemeenten wel uitgaat van 93.600 asielzoekers. Een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie bevestigt dat aantal tegen NRC, maar zegt dat dat niet in tegenspraak is met de woorden van de premier. "Het bestuursakkoord was geen expliciet onderdeel van de discussie tijdens dat debat."
http://nos.nl/artikel/2089758-vorig-jaa ... rland.html

Onder de vluchtelingen die vorig jaar naar Nederland zijn gekomen, bevinden zich zeker dertig verdachten van onder meer oorlogsmisdaden. Dat staat in een brief die staatssecretaris Dijkhoff vandaag aan de Tweede Kamer stuurt.

Een speciale groep binnen de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) deed vorig jaar onderzoek naar 170 mensen wegens vermoedens van misdaden. In zo'n zestig gevallen ging het om Syriërs. Tegen tien van hen werd genoeg bewijs gevonden om ze als verdachte aan te merken. De andere twintig vluchtelingen met de zogenoemde 1F-status komen vooral uit Eritrea, Nigeria, Sudan en Georgië.
http://www.telegraaf.nl/b ... s_naar_NL_gevlucht__.html

Nee hoor, dit tuig kunnen we niet uitzetten. Wat een achterlijk land is dit . Bananenrepubliek pur sang.
Merkel

http://nos.nl/artikel/2089751-merkel-ik ... -nood.html

De beroemd geworden uitspraak "Wir schaffen das" was geen politieke fout of een verkeerde inschatting van de toestroom van vluchtelingen, benadrukte Merkel. Het was volgens haar een weloverwogen uitspraak van iemand die vindt dat Duitsland de morele plicht heeft om vluchtelingen op te vangen.

"Ik ben er trots op dat we vluchtelingen vriendelijk ontvangen in ons land. Ik ga ook niet meedoen aan een wedstrijdje onvriendelijk doen tegen vluchtelingen, in de hoop dat ze dan niet meer zullen komen." Het opvangen van mensen in nood behoort tot de kernwaarden van Europa, vindt Merkel.

quote:jo-elise schreef op 29 februari 2016 @ 08:56:

Nee hoor, dit tuig kunnen we niet uitzetten. Wat een achterlijk land is dit . Bananenrepubliek pur sang. Waarom dan wel onderzoek doen? Hebben ze niks anders te doen soms?
quote:jo-elise schreef op 29 februari 2016 @ 08:56:

Nee hoor, dit tuig kunnen we niet uitzetten. Wat een achterlijk land is dit . Bananenrepubliek pur sang.

quote:MalleBabbe1 schreef op 29 februari 2016 @ 08:55:

http://nos.nl/artikel/2089758-vorig-jaa ... rland.html

Onder de vluchtelingen die vorig jaar naar Nederland zijn gekomen, bevinden zich zeker dertig verdachten van onder meer oorlogsmisdaden. Dat staat in een brief die staatssecretaris Dijkhoff vandaag aan de Tweede Kamer stuurt.

Een speciale groep binnen de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) deed vorig jaar onderzoek naar 170 mensen wegens vermoedens van misdaden. In zo'n zestig gevallen ging het om Syriërs. Tegen tien van hen werd genoeg bewijs gevonden om ze als verdachte aan te merken. De andere twintig vluchtelingen met de zogenoemde 1F-status komen vooral uit Eritrea, Nigeria, Sudan en Georgië.

Gezellig hé. En dan geen mogelijkheden tot uitzetting hebben vanwege verdragen.etc.

Tja. Die verdwijnen in de illegaliteit, sluiten zich aan bij militante groeperingen et voila het extremisme in Nld neemt toe.

Althans. Dat lijkt mij een logisch vervolg. Want wat moet je anders als je in de illegaliteit verdwijnt?
quote:MalleBabbe1 schreef op 29 februari 2016 @ 08:53:

Nou je verwacht het niet hè

http://nos.nl/artikel/2089756-overheid- ... ekers.html

De overheid gaat er wel degelijk vanuit dat er dit jaar ruim 90.000 asielzoekers naar Nederland komen. Dat zijn er veel meer dan de 58.000 vluchtelingen die premier Rutte aan de Tweede Kamer heeft gemeld.

Nieuwsuur meldde vorige maand al dat volgens een ambtelijke prognose dit jaar zo’n 90.000 asielzoekers naar Nederland komen. Premier Rutte sprak toen tegen dat het kabinet om politieke redenen een lager aantal hanteert: de hoge prognose zou verouderd zijn.

Volgens NRC en Reporter Radio blijkt uit interne documenten echter dat het bestuursakkoord met provincies en gemeenten wel uitgaat van 93.600 asielzoekers. Een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie bevestigt dat aantal tegen NRC, maar zegt dat dat niet in tegenspraak is met de woorden van de premier. "Het bestuursakkoord was geen expliciet onderdeel van de discussie tijdens dat debat."Wat een volksverlakkerij weer dit!
quote:MalleBabbe1 schreef op 29 februari 2016 @ 08:57:

Merkel

http://nos.nl/artikel/2089751-merkel-ik ... -nood.html

De beroemd geworden uitspraak "Wir schaffen das" was geen politieke fout of een verkeerde inschatting van de toestroom van vluchtelingen, benadrukte Merkel. Het was volgens haar een weloverwogen uitspraak van iemand die vindt dat Duitsland de morele plicht heeft om vluchtelingen op te vangen.

"Ik ben er trots op dat we vluchtelingen vriendelijk ontvangen in ons land. Ik ga ook niet meedoen aan een wedstrijdje onvriendelijk doen tegen vluchtelingen, in de hoop dat ze dan niet meer zullen komen." Het opvangen van mensen in nood behoort tot de kernwaarden van Europa, vindt Merkel.

Ongelofelijk dat deze randdebiel nog niet een een inrichting is opgesloten.

Gelukkig denkt haar bevolking er inmiddels anders over, ADF tussen de 15 en 20% in de peilingen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
http://www.nu.nl/buitenla ... kamp-calais-begonnen.html

In Calais doet de politie wat ze moet doen, de orde herstellen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:tvandattum schreef op 29 februari 2016 @ 05:11:

[...]

Passend wonen is afgestemd op grootte gezin. Dus met 6 inkomen tot 32.000.

Overigens is bijstand niet meer dan 22.000 voor een gezin vermoed ik. Daarnaast zie je actief toewijzingsbeleid en dat corporaties huren neerwaarts aanpassen in bepaalde wijken. Kan dus wel.

Je bedoelt dat de huren omlaag gaan?

Daar heb ik nog nooit van gehoord.......

Zo ziet de aanpassing eruit.

=
Daar gaan we. Opstand in de migrantenstroom. Met een zelfgemaakte stormram (!) hebben vluchtelingen de Grieks-Macedonische grenshekken bestormd bij Idomeni. De politie zet traangas in, migranten gooien met stenen. In Griekenland wachten vele duizenden aangekomen ontheemdiërs op doorreis, herplaatsing of überhaupt zorg en onderdak. In de eerste twee maanden van 2016 kwamen al meer dan 112.000 mensen aan in Griekenland, dat dreigt te bezwijken onder de druk: in dezelfde periode vorig jaar waren het er slechts 4.600. Hier een LIVESTREAM in het Duits.

Idomeni: Het plaatsje is de laatste stop voor de grens met Macedonië, dat maar mondjesmaat mensen doorlaat terwijl het opvangkamp (dat al maanden overladen is) uit zijn provisorische voegen knalt.

Opstand: De onrusten in het kamp begonnen gisteren met bezettingen van het spoor.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments
Ja die vrouw in Moskou komt uit Oezbekistan. Maar volgens de Russische politie gaat het niet om een terroriste maar om een "gek".
quote:liubi schreef op 29 februari 2016 @ 12:37:

Ja die vrouw in Moskou komt uit Oezbekistan. Maar volgens de Russische politie gaat het niet om een terroriste maar om een "gek".Ik heb het maar even verwijderd, voor je het weet kun je weer met vakantie , ik las dat het waarschijnlijk ook de oppas is ........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven