Algemeen vluchtelingentopic deel 7

22-06-2016 21:20 2939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:pejeka schreef op 26 juni 2016 @ 20:30:

[...]





Oh? Fijn om te weten. Een kennis van me werd door haar vent uit huis gezet (ja, ze waren getrouwd) met haar twee kinderen. Was geen cent te makken, ook niet in de gezamenlijke boedel. Dus ze had gewoon NIKS. Nou, echt niet dat ze een compleet ingerichte woning kreeg. Met veel hangen en wurgen, na een jaar bij haar ouders op zolder te hebben gewoond, kreeg ze een huisje van de woningbouw, kaal, lag nog geen stukje zeil op de vloer. Laat staan 5.000 euro om het in te richten...



Precies.

Dat kan dus ook.

En zo zijn er dus ook statushouders die geen moer krijgen en uiteindelijk op een schimmelige woning drie hoog achter met niks eindigen.

Je kunt kranten vullen met anekdotes over mensen met uitkeringen die in dikke mercedessen rijden, en inderdaad ook steeds weer die paar gemeentes quoten die wat overijverig zijn in het huisvesten van statushouders.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 26 juni 2016 @ 21:34:

[...]





Precies.

Dat kan dus ook.

En zo zijn er dus ook statushouders die geen moer krijgen en uiteindelijk op een schimmelige woning drie hoog achter met niks eindigen.

Je kunt kranten vullen met anekdotes over mensen met uitkeringen die in dikke mercedessen rijden, en inderdaad ook steeds weer die paar gemeentes quoten die wat overijverig zijn in het huisvesten van statushouders.



Die Mercedessen laat ik even buiten beschouwing (alhoewel, en daar ben ik eerlijk in, ik me wel eens verbaas over het feit dat allerlei nieuwe instromers binnen de kortste keren in bezit zijn van een weliswaar tweedehandse, maar toch voor veel Nederlanders te dure auto... zie je ze echt rondrijden in niet al te oude BMW's, Mercedessen, Audi's, enz.), maar even los daarvan... ik ken geen gemeente waar een asielzoeken een schimmelige zolder krijgt toegewezen en waar geen bijdrage wordt gegeven aan de inrichting.



Ik ken wel genoeg gemeentes waarin Nederlanders die alle jaren trouw alle premies en bijdragen hebben betaald, die behandeling niet krijgen als voor hén de nood aan de man is.



Gewoon een constatering.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
In de gemeente waar ik woon, is er een budget voor woninginrichting. Dat budget is zo krap, dat alles tweedehands gekocht wordt. In de meeste gevallen wordt door de gemeente echter gewoon de gemeentelijke kringloopwinkel gebruikt. Zowel de 'bijstandsgezinnen' als de 'asielzoekersgezinnen' die in deze gemeente van gemeentelijke woninginrichting afhankelijk zijn, hebben dan ook precies dezelfde inrichtingen. Massief donkereiken meubels, glazen salontafel (met chroom), skaileren bankstel, type monstreus. En de mensen wonen daar in volle tevredenheid tussen. Ik zie daar geen probleem in.

Ik vind het wel jammer dat ik niet van die spannende anekdotes heb, met straten vol asielzoekers met dure auto's en dure meubels.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 26 juni 2016 @ 11:22:

[...]





Misschien kun je zelf ook eens wat linkjes plaatsen over alle hoera-verhalen die je plaatst.



Ik heb hier een hoera verhaal. Welliswaar in het Deens maar met Google translate kom je een heel end.



http://nyheder.tv2.dk/sam ... hederne&utm_medium=Social



Het stuk gaat over de 12 jarige Tala die een jaar geleden naar Denemarken gevlucht is. Haar vader en 21 jarige zus waren reeds een half jaar eerder gevlucht vooraleer zij en haar moeder overkwamen.



Ze heeft het gepresteerd om voor Engels, Deens en wiskunde een 12 te halen, het equivalent van de Nederlandse 10 op het examen van de basisschool. (In dk doe je dan examen)



Ze heeft het ok in Denemarken maar vindt het lastig om met Denen in contact te komen.



Ze wilt later arts worden.





Dat is grofweg de strekking van het verhaal.



Ik word er helemaal blij van als ik zoiets lees.



Hoera!!
Alle reacties Link kopieren
Op de Middelandse zee GEEN hoera verhaal



http://nos.nl/artikel/211 ... eer-vluchtelingen-op.html



Weer 175 kansloze Afrikanen van een boot gehaald door de EU marine taxi

Uiteraard spreekt de NOS weer van “vluchtelingen” in plaats van migranten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 29 juni 2016 @ 13:02:

Op de Middelandse zee GEEN hoera verhaal



http://nos.nl/artikel/211 ... eer-vluchtelingen-op.html



Weer 175 kansloze Afrikanen van een boot gehaald door de EU marine taxi

Uiteraard spreekt de NOS weer van “vluchtelingen” in plaats van migranten.

Ik denk dat de EU marine taxi eens op snuffelstage bij de Australische kustwacht moet.



http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... estuu.html



Kijk, 'leiders' van Europa. Kijk, kapitein van multipurposefregat veerboot Zr. Ms. Van Amstel. Kijk, gloedjenieuwe EU-Kustwacht. Zo moet het dus. De Australische PM Malcolm Turnbull bevestigt even in een persco het eclatante succes van de operatie Sovereign Borders. In drie jaar tijd zijn er 28 boten met 734 mensen teruggestuurd naar land van herkomst. Safe return dus, dzw dat er niemand verzoop. De mensensmokkelaars zijn daarmee succesvol out of business gezet. Maar nu komt het. Ook Down Under komen er verkiezingen aan. En Labour/Greens hebben al aangekondigd dat de glorieuze Australische Border Protection Policy bij het grof vuil wordt gezet, ofwel dat iedereen die Australie per boot weet te bereiken een verblijfsvergunning krijgt. Fantastisch. Dat worden dus Mediterrane Toestanden.

Opeens heb je het. Je wordt mensensmokkelaar in Zuid-Oost Azië!
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 29 juni 2016 @ 15:34:

[...]



Ik denk dat de EU marine taxi eens op snuffelstage bij de Australische kustwacht moet.



http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... estuu.html



Kijk, 'leiders' van Europa. Kijk, kapitein van multipurposefregat veerboot Zr. Ms. Van Amstel. Kijk, gloedjenieuwe EU-Kustwacht. Zo moet het dus. De Australische PM Malcolm Turnbull bevestigt even in een persco het eclatante succes van de operatie Sovereign Borders. In drie jaar tijd zijn er 28 boten met 734 mensen teruggestuurd naar land van herkomst. Safe return dus, dzw dat er niemand verzoop. De mensensmokkelaars zijn daarmee succesvol out of business gezet. Maar nu komt het. Ook Down Under komen er verkiezingen aan. En Labour/Greens hebben al aangekondigd dat de glorieuze Australische Border Protection Policy bij het grof vuil wordt gezet, ofwel dat iedereen die Australie per boot weet te bereiken een verblijfsvergunning krijgt. Fantastisch. Dat worden dus Mediterrane Toestanden.

Opeens heb je het. Je wordt mensensmokkelaar in Zuid-Oost Azië!



Samen met Halbe

Die wil tenslotte ook minder migranten

http://www.nu.nl/politiek ... n-per-jaar-nederland.html
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 26 juni 2016 @ 21:49:

In de gemeente waar ik woon, is er een budget voor woninginrichting. Dat budget is zo krap, dat alles tweedehands gekocht wordt. In de meeste gevallen wordt door de gemeente echter gewoon de gemeentelijke kringloopwinkel gebruikt. Zowel de 'bijstandsgezinnen' als de 'asielzoekersgezinnen' die in deze gemeente van gemeentelijke woninginrichting afhankelijk zijn, hebben dan ook precies dezelfde inrichtingen. Massief donkereiken meubels, glazen salontafel (met chroom), skaileren bankstel, type monstreus. En de mensen wonen daar in volle tevredenheid tussen. Ik zie daar geen probleem in.

Ik vind het wel jammer dat ik niet van die spannende anekdotes heb, met straten vol asielzoekers met dure auto's en dure meubels.



Ik gun iedereen het beste, maar hieruit blijkt wel dat we blijkbaar in twee verschillende gemeentes wonen.



En ja, ik verbaas me er hogelijk over dat nieuw-ingestroomde Polen, die zonder een nagel om aan gat te krabben het land binnen kwamen, Marokkaanse jongeren van 19 of 20, opeens zomaar kunnen rondrijden in tamelijk jonge auto's van luxe-merken, blijkbaar ook geld genoeg hebben om zich in de laatste trendy kleding van populaire merken te hullen, enz. Nogmaals, ik gun iedereen het zijne en het beste. Maar ik kan me tegelijkertijd niet voorstellen dat al die 20-jarige Marokkaanse jongens opeens een plotseling opgedoemde suikeroom hebben die hun luxe betaalt, of dat al die Oostblokkers die hier zonder have of goed aankwamen, nu opeens wel een Mercedes kunnen bekostigen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 juni 2016 @ 19:32:

[...]





Ik gun iedereen het beste, maar hieruit blijkt wel dat we blijkbaar in twee verschillende gemeentes wonen.



En ja, ik verbaas me er hogelijk over dat nieuw-ingestroomde Polen, die zonder een nagel om aan gat te krabben het land binnen kwamen, Marokkaanse jongeren van 19 of 20, opeens zomaar kunnen rondrijden in tamelijk jonge auto's van luxe-merken, blijkbaar ook geld genoeg hebben om zich in de laatste trendy kleding van populaire merken te hullen, enz. Nogmaals, ik gun iedereen het zijne en het beste. Maar ik kan me tegelijkertijd niet voorstellen dat al die 20-jarige Marokkaanse jongens opeens een plotseling opgedoemde suikeroom hebben die hun luxe betaalt, of dat al die Oostblokkers die hier zonder have of goed aankwamen, nu opeens wel een Mercedes kunnen bekostigen.En wat heeft dat met vluchtelingen te maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 29 juni 2016 @ 20:26:

[...]





En wat heeft dat met vluchtelingen te maken?Dat heeft er in zoverre mee te maken, dat ik vrijwel alle vluchtelingen die hier de afgelopen decennia zijn binnengekomen, die al dan niet via een generaal pardon een verblijf hebben ontvangen, vrolijk zie leven van onze gemeenschappelijke voorzieningen zonder er ooit iets aan bijgedragen te hebben, er vaak ook geen moeite voor zie doen om op eigen initiatief wél bij te gaan dragen, en die volkomen tevreden hun leventje leiden in hun gesubsidieerde huis, met hun gesubsidieerde voorzieningen, en die echt niet hier gaan omscholen of integreren. Wijken vol zitten er inmiddels met die mensen. Hier binnengekomen, asiel gekregen, uitkering gekregen en de rest van hun leven riant leunend op het vangnet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Hoe kunnen Marokkaanse puberjongens hier asiel aanvragen ???????

Direct terugsturen naar hun ouders, beetje weglopen van huis.

Eurodac-treffer, dus al eerder geregistreerd.



Iemand van Vluchtelingenwerk die dit kan verklaren ?

Sinds wanneer is er oorlog in Casablanca ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:pejeka schreef op 29 juni 2016 @ 20:32:

[...]





Dat heeft er in zoverre mee te maken, dat ik vrijwel alle vluchtelingen die hier de afgelopen decennia zijn binnengekomen, die al dan niet via een generaal pardon een verblijf hebben ontvangen, vrolijk zie leven van onze gemeenschappelijke voorzieningen zonder er ooit iets aan bijgedragen te hebben, er vaak ook geen moeite voor zie doen om op eigen initiatief wél bij te gaan dragen, en die volkomen tevreden hun leventje leiden in hun gesubsidieerde huis, met hun gesubsidieerde voorzieningen, en die echt niet hier gaan omscholen of integreren. Wijken vol zitten er inmiddels met die mensen. Hier binnengekomen, asiel gekregen, uitkering gekregen en de rest van hun leven riant leunend op het vangnet.



Ik heb heel veel verstand van giraffen. Ik heb namelijk zelf een koe. Die heeft ook vier poten en eet graag plantaardig.

Je noemt Polen (de groep niet-Nederlanders in Nederland die het financieel gezien het allerbeste doet) en jongeren van Marokkaanse afkomst om je standpunt kracht bij te zetten. Beide groepen zijn geen vluchtelingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 29 juni 2016 @ 21:41:

[...]





Ik heb heel veel verstand van giraffen. Ik heb namelijk zelf een koe. Die heeft ook vier poten en eet graag plantaardig.

Je noemt Polen (de groep niet-Nederlanders in Nederland die het financieel gezien het allerbeste doet) en jongeren van Marokkaanse afkomst om je standpunt kracht bij te zetten. Beide groepen zijn geen vluchtelingen.



Ligt eraan hoe je vluchtelingen definieert. Polen zijn over het algemeen economische vluchtelingen. En dat ze het allemaal goed doen, is niet waar, in sommige gemeentes in het Zuidoosten van Nederland vormen Polen inmiddels een substantieel deel van de bijstandsontvangers. Bovendien weet ik niet zo zeker of het wel zo goed is voor Nederland dat Polen de plaatsen van Nederlandse chauffeurs, bouwvakkers, klussers, enz. innemen. Immers, dan mag die Pool misschien aan de slag zijn, maar de Nederlander die hij verdrongen heeft, moet inmiddels een beroep doen op de sociale voorzieningen. Dus of we dáár nou van opknappen.



En bij veel jongeren van Marokkaanse afkomst vraag ik me gewoon af hoe ze op hun 20e aan een gepimpte vrij nieuwe BMW komen, en een lijf vol merkkleding, terwijl ze niet noemenswaardig opgeleid zijn of een baan hebben die een dergelijk bestedingspatroon rechtvaardigt. Dus gewoon nieuwsgierigheid.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Nou, nou ben ik er wel klaar mee. Ben je de laatste 10 jaar nog in Polen geweest? Polen is een EU-land, Polen zijn geen vluchtelingen, maar arbeidsmigranten, kom nou toch.

Uit de officiële cijfers blijkt daarnaast dat Polen absoluut weinig bijstandsontvangers zijn. Nu zijn de officiële cijfers uiteraard niet zo betrouwbaar als jouw waarneming, maar als je het niet erg vindt, hoe ik het liever bij het cbs.

Daarbij kiest de vriendelijke Nederlander er zelf voor zijn diensten te laten doen door een ondernemer van Poolse origine. Koopt enkel Nederlandsche waar, enzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 juni 2016 @ 21:53:

[...]





Ligt eraan hoe je vluchtelingen definieert. Polen zijn over het algemeen economische vluchtelingen. En dat ze het allemaal goed doen, is niet waar, in sommige gemeentes in het Zuidoosten van Nederland vormen Polen inmiddels een substantieel deel van de bijstandsontvangers. Bovendien weet ik niet zo zeker of het wel zo goed is voor Nederland dat Polen de plaatsen van Nederlandse chauffeurs, bouwvakkers, klussers, enz. innemen. Immers, dan mag die Pool misschien aan de slag zijn, maar de Nederlander die hij verdrongen heeft, moet inmiddels een beroep doen op de sociale voorzieningen. Dus of we dáár nou van opknappen.



En bij veel jongeren van Marokkaanse afkomst vraag ik me gewoon af hoe ze op hun 20e aan een gepimpte vrij nieuwe BMW komen, en een lijf vol merkkleding, terwijl ze niet noemenswaardig opgeleid zijn of een baan hebben die een dergelijk bestedingspatroon rechtvaardigt. Dus gewoon nieuwsgierigheid.Polen is lid van de Europese Unie. Dus Polen mogen hier werken binnen de regels van de EU dus zijn ze GEEN vluchtelingen De meeste Polen doen werk waar veel Nederlander OF geen zin in hebben OF ze te goed voor voelen OF vinden dat ze er te weinig mee verdienen. Veel Polen werken in de kassen, omdat zij geen bezwaar hebben tegen tijdelijk werk. Wat betreft Chauffeurs, in deze branche s juist weer veel werk voor Nederlanders. Veel jongeren melden zich aan voor een Chauffeursopleiding, omdat het vrijwel zeker een baan oplevert. Daarbij is arbeidsmigratie echt niet iets van de laatste tijd, maar bestaat dat al sinds de industrialisatie. Ik denk dat landen als Bangladesh meer banen hebben gekost in Nederland, kijk maar naar de Twentse textielindustrie.
Cyrano de Bergerac: Er zijn veel mensen wier rapheid van de tong enkel voortkomt uit hun onmacht om te zwijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 29 juni 2016 @ 22:00:

Nou, nou ben ik er wel klaar mee. Ben je de laatste 10 jaar nog in Polen geweest? Polen is een EU-land, Polen zijn geen vluchtelingen, maar arbeidsmigranten, kom nou toch.

Uit de officiële cijfers blijkt daarnaast dat Polen absoluut weinig bijstandsontvangers zijn. Nu zijn de officiële cijfers uiteraard niet zo betrouwbaar als jouw waarneming, maar als je het niet erg vindt, hoe ik het liever bij het cbs.

Daarbij kiest de vriendelijke Nederlander er zelf voor zijn diensten te laten doen door een ondernemer van Poolse origine. Koopt enkel Nederlandsche waar, enzo.



Het wemelt hier in het Zuidoosten van het land van de Polen, en ken er verschillende persoonlijk. Ze rijden allemaal in auto's met Pools kenteken, ondanks het feit dat ze structureel in Nederland wonen en werken. Via een omweg, door een adresje in Polen aan te houden, van hun oma ofzo, en in Polen betaal je geen belasting, alleen éénmalig een paar honderd euro kentekenrecht. Maar als ik het durf om even naar de supermarkt te gaan in de auto van mijn Duitse vrienden als ze hier op bezoek zijn, en ik word aangehouden, krijg ik een forse boete wegens belastingontduiking en heffingenfraude en weet ik wat al niet meer. Zo ver voor gelijke behandeling in Europa.



En ja, die Poolse mensen zijn economische vluchtelingen. Die zijn gewoon als bijen op de honing afgekomen op de betere lonen en voorzieningen in het Westen zodra de grenzen opengingen. Kan je het heel chic arbeidsmigranten noemen, maar zoals mijn wijze oma altijd al zei: je kan een drol een gebakje noemen, maar hij blijft stinken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Nee, Pejeka, je hebt geen gelijk. Of zoals mijn wijze opa nog steeds zegt: "Dut niks. Is er nog koffie?"
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 29 juni 2016 @ 22:15:

Nee, Pejeka, je hebt geen gelijk. Of zoals mijn wijze opa nog steeds zegt: "Dut niks. Is er nog koffie?"Nou, dan zijn we het er gewoon over eens dat jij vindt dat ik geen gelijk heb. Ook goed toch?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 29 juni 2016 @ 22:08:

[...]





Het wemelt hier in het Zuidoosten van het land van de Polen, en ken er verschillende persoonlijk. Ze rijden allemaal in auto's met Pools kenteken, ondanks het feit dat ze structureel in Nederland wonen en werken. Via een omweg, door een adresje in Polen aan te houden, van hun oma ofzo, en in Polen betaal je geen belasting, alleen éénmalig een paar honderd euro kentekenrecht. Maar als ik het durf om even naar de supermarkt te gaan in de auto van mijn Duitse vrienden als ze hier op bezoek zijn, en ik word aangehouden, krijg ik een forse boete wegens belastingontduiking en heffingenfraude en weet ik wat al niet meer. Zo ver voor gelijke behandeling in Europa.



En ja, die Poolse mensen zijn economische vluchtelingen. Die zijn gewoon als bijen op de honing afgekomen op de betere lonen en voorzieningen in het Westen zodra de grenzen opengingen. Kan je het heel chic arbeidsmigranten noemen, maar zoals mijn wijze oma altijd al zei: je kan een drol een gebakje noemen, maar hij blijft stinken.

Polen vergelijken met drollen?

Nou nou, dan zal je vast wel gauw gelijk krijgen he?
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 29 juni 2016 @ 22:50:

[...]



Polen vergelijken met drollen?

Nou nou, dan zal je vast wel gauw gelijk krijgen he?Ik vergelijk Polen niet met drollen. Het was figuurlijk gesproken. Bijvoorbeeld, als ik zeg dat als kinderen op hun ouders lijken, en de appel dus niet ver van de stam valt, dan vergelijk ik de kinderen op geen enkele manier met een appel. Ik bedien me uitsluitend van een zegswijze. Jammer dat ik je dat uit moest leggen, maar goed, het onderwijs is ook niet meer wat het geweest is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 29 juni 2016 @ 22:08:

[...]



En ja, die Poolse mensen zijn economische vluchtelingen. Die zijn gewoon als bijen op de honing afgekomen op de betere lonen en voorzieningen in het Westen zodra de grenzen opengingen. Kan je het heel chic arbeidsmigranten noemen, maar zoals mijn wijze oma altijd al zei: je kan een drol een gebakje noemen, maar hij blijft stinken.ja hoor dat doe je wel. Nou ja, je maakt je oma eigenlijk verantwoordelijk voor deze haatzaaiende en opruiende post. als ik je oma was dan was ik bijzonder teleurgesteld hierover
Ik herken je standpunt over het onderwijs. Vooral in het herkennen van analogieën valt nog het een en ander te verbeteren. Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die vinden dat ze andere mensen met stront mogen vergelijken, maar dat dat dan geen negatief waardeoordeel is.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 29 juni 2016 @ 22:58:

[...]



ja hoor dat doe je wel. Nou ja, je maakt je oma eigenlijk verantwoordelijk voor deze haatzaaiende en opruiende post. als ik je oma was dan was ik bijzonder teleurgesteld hierover



Dan zal ik de vergelijking aanpassen zoals hij bedoeld is: je kan een hond een kat noemen, maar hij blijft blaffen. Ofwel: door iets bij een andere naam te noemen, verander je de aard van het beestje niet.



Je kan Polen arbeidsimmigranten noemen, maar feit is gewoon dat ze op de welgevulde voorzieningen- en welstandspotten van West-Europa afkwamen zodra de grenzen opengingen. En dus zijn het in feite economische vluchtelingen, die hun eigen land ontvlucht zijn voor de betere omstandigheden en voorzieningen elders. Kan je het anders noemen, maar dat verandert niks aan het feit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Het is alleen geen feit.

Nog eens: Polen zijn EU-ingezetenen. Ze zijn volkomen vrij om in andere EU-landen te gaan wonen en werken. Dat doen ze dus. Ze werken in Nederland. Dat mag. Er is geen sprake van misbruik van voorzieningen.
quote:pejeka schreef op 29 juni 2016 @ 23:05:

[...]





Dan zal ik de vergelijking aanpassen zoals hij bedoeld is: je kan een hond een kat noemen, maar hij blijft blaffen. Ofwel: door iets bij een andere naam te noemen, verander je de aard van het beestje niet.



Je kan Polen arbeidsimmigranten noemen, maar feit is gewoon dat ze op de welgevulde voorzieningen- en welstandspotten van West-Europa afkwamen zodra de grenzen opengingen. En dus zijn het in feite economische vluchtelingen, die hun eigen land ontvlucht zijn voor de betere omstandigheden en voorzieningen elders. Kan je het anders noemen, maar dat verandert niks aan het feit.je kan jezelf tot in den treure blijven herhalen maar het blijft een opeenstapeling van drogredeneringen. Het zijn geen valide argumenten, het is niet onderbouwd, onsamenhangend, los zand, doorspekt met emotie. Kortom het komt totaal niet over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven