Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:feow schreef op 05 oktober 2015 @ 22:54:

[...]

Voor het eerst: ik hoop toch zó dat je gelijk hebt!

En nu je het zo stelt: ik merk inderdaad dat steeds meer mensen die eerst dachten 'laat maar brallen' en 'wat triest voor mijn landgenoten dat ze zo angstig en onwetend zijn' het zo zoetjesaan wel zat zijn, die normvervaging en verkwanseling van onze zorgvuldig opgebouwde cultuur. En toch maar eens laten weten dat de hardste schreeuwers niet de zelfbenoemde meerderheid van de bevolking zijn met hun mening.Dat geldt andersom natuurlijk net zo goed..
quote:feow schreef op 05 oktober 2015 @ 22:54:

[...]

Voor het eerst: ik hoop toch zó dat je gelijk hebt!

En nu je het zo stelt: ik merk inderdaad dat steeds meer mensen die eerst dachten 'laat maar brallen' en 'wat triest voor mijn landgenoten dat ze zo angstig en onwetend zijn' het zo zoetjesaan wel zat zijn, die normvervaging en verkwanseling van onze zorgvuldig opgebouwde cultuur. En toch maar eens laten weten dat de hardste schreeuwers niet de zelfbenoemde meerderheid van de bevolking zijn met hun mening.

De hardste schreeuwers waren de mensen die riepen dat de grenzen open moeten, de Merkels onder ons.

Met hun liedjes en spandoeken probeerden ze hun zin door te drammen.

Het heeft niet geholpen.

Opvang asielzoekers: Nederlanders negatiever, Wilders stijgt in peilingen

http://www.z24.nl/economi ... tijgt-in-peilingen-590664

Kijk het journaal van zaterdag eens.

Mensen dromden om Wilders heen voor een hand en een foto en O, ja een paar mensen met een tegengeluid, dat was die man achter in de hoek.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Pientjexxxx schreef op 05 oktober 2015 @ 20:37:

Altijd fijn om te weten dat je als vrouw gelijkgesteld wordt aan de hond....Altijd nog beter dan een varken....
Help iedereen een handje
Bij NPO 1 zo bij Pauw gaat het over die vrouw die met haar welkomsbordje stond in Almere en die bedreigd is.
Je kunt echt wel merken dat steeds meer mensen de enorme toestroom zat zijn. In mijn omgeving zijn het mensen met een klein bedrijfje, ZZP'ers of hardwerkende werknemers die het spuugzat zijn. Mensen die zich een slag in de rondte werken om het hoofd boven water te houden. Dat zijn echt niet allemaal Wilders-stemmers, maar wel mensen die zwaar teleurgesteld zijn in de politiek. Positieve geluiden hoor ik alleen op het VIVA-forum. Misschien komt het omdat ik in de Randstad woon, waar het zo ondertussen wel héél erg vol is.
quote:Superhuisvrouw schreef op 05 oktober 2015 @ 23:03:

Bij NPO 1 zo bij Pauw gaat het over die vrouw die met haar welkomsbordje stond in Almere en die bedreigd is.

Gaat het dan ook over die knul die in Almere riep dat Wilders doodgestoken moest worden?

Ik vind trouwens elke agressieve uiting fout of dat nu voor- of tegenstanders zijn.
quote:krullenbol1966 schreef op 05 oktober 2015 @ 23:00:

[...]

Altijd nog beter dan een varken....Een varken schijnt slimmer dan een hond te zijn. Daar is onderzoek naar gedaan.
quote:Superhuisvrouw schreef op 05 oktober 2015 @ 23:03:

Is niet netjes maar kan me wel voorstellen dat mensen zich dood ergeren aan die bordjes.

Een bord met: Donder op vluchtelingen vind ik niet kunnen

Maar een bord: Welkom is ook niet respectvol naar buurtbewoners die vaak ongevraagd met busladingen migranten opgescheept zitten.

Ik zou zeggen, helemaal geen bordjes.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Pientjexxxx schreef op 05 oktober 2015 @ 23:06:

[...]

Gaat het dan ook over die knul die in Almere riep dat Wilders doodgestoken moest worden?

Ik vind trouwens elke agressieve uiting fout of dat nu voor- of tegenstanders zijn.Dat is niet goed te praten zeker niet. ik weet niet wat er precies komt ik wacht even af.
quote:nessemeisje schreef op 05 oktober 2015 @ 21:03:

Nah weet je, er zullen altijd gekken tussen zitten. En wie weet neemt hij het echt wel op voor zijn vrouw, dat het schandalig is dat ze kleffe witte rijst voorgeschoteld krijgt. Maar ik vind het al bedenkelijk dat zo'n man zoveel noten op zijn zang heeft. Dan eet je toch lekker niet? Of ga je in overleg met de mensen van je opvanglocatie over mogelijkheden. Maar dit soort "demonstraties", daar trek ik wel mijn wenkbrauwen bij op. Er wordt een hoop geëist voor iemand die zijn leven niet zeker was.Potdomme het coa had nog zo gezegd, rijst met kip, dat willen ze eten. Zijn ze de kip vergeten..... stom.
Help iedereen een handje
quote:hollebollegijs schreef op 05 oktober 2015 @ 22:58:

[...]

De hardste schreeuwers waren de mensen die riepen dat de grenzen open moeten, de Merkels onder ons.

Met hun liedjes en spandoeken probeerden ze hun zin door te drammen.

Het heeft niet geholpen.

Opvang asielzoekers: Nederlanders negatiever, Wilders stijgt in peilingen

http://www.z24.nl/economi ... tijgt-in-peilingen-590664

Kijk het journaal van zaterdag eens.

Mensen dromden om Wilders heen voor een hand en een foto en O, ja een paar mensen met een tegengeluid, dat was die man achter in de hoek.Ik ga lang en diep nadenken over de betekenis van het feit dat jij een link plaatst met als tussenkoppen de combinatie 'hakenkruizen in Limburg', 'registratie asielzoekers' en 'PVV grootste in de peilingen'.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:pejeka schreef op 05 oktober 2015 @ 21:17:

Wat me eigenlijk het meeste stoort, is het onbegrip van de asielzoekers zelf. Ja, ik begrijp dat ze een vermoeiende reis achter de rug hebben en wat al niet meer. Maar ZIJ kunnen toch ook begrijpen dat als je opeens met tienduizenden en honderdduizenden tegelijk ergens binnenkomt, dat land ook niet meteen voor iedereen een ingericht appartement en alle voorzieningen daaromheen klaar heeft staan? Dan snap je toch dat het in eerste instantie improviseren kan zijn? Dat het roeien is met de riemen die je hebt?

En dat onbegrip, daar baal ik van.Mmmmm gebrek aan ruimtelijk inzicht misschien...
Help iedereen een handje
We hadden het op de napraat over angst. Dat veel mensen die zo verschrikkelijk tegen zijn, vooral angstig zijn. Maar daar niet voor uitkomen en dan maar in het wilde weg om zich heen gaan slaan.

Inmiddels wil ik wel bekennen dat ik zelf ook angst heb. Angst voor het fanatisme. Een fanatisme dat ten koste van alles wil winnen, ook als het ten koste van onschuldigen gaat.

Het duveltje van de vreemdelingenhaat laat zich slecht weer in het doosje terugduwen als het er eenmaal uit is. En de gevolgen kunnen desastreus zijn in een multicultureel land als het onze. Een land waarin we de komende jaren samen moeten leven.

Ik vind het oprecht heel griezelig.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:feow schreef op 05 oktober 2015 @ 23:13:

[...]

Ik ga lang en diep nadenken over de betekenis van het feit dat jij een link plaatst met als tussenkoppen de combinatie 'hakenkruizen in Limburg', 'registratie asielzoekers' en 'PVV grootste in de peilingen'.

Het is een goed gebruik dat je post voorzien van bron.

Dit is de bron dat Wilders stijgt in de peilingen en deze tekst:

Nederlanders zijn negatiever gaan denken over de opvang van vluchtelingen. Ruim 66 procent van de ondervraagden vindt dat Nederland niet meer vluchtelingen moet opnemen, terwijl dat percentage enkele weken geleden nog op 56 procent lag.
quote:hollebollegijs schreef op 05 oktober 2015 @ 23:18:

[...]

Het is een goed gebruik dat je post voorzien van bron.

Dit is de bron dat Wilders stijgt in de peilingen en deze tekst:

Nederlanders zijn negatiever gaan denken over de opvang van vluchtelingen. Ruim 66 procent van de ondervraagden vindt dat Nederland niet meer vluchtelingen moet opnemen, terwijl dat percentage enkele weken geleden nog op 56 procent lag.Ja, zoals je hebt kunnen zien aan mijn opsomming van de tussenkoppen van het artikel waarvan jij zojuist de inleiding neerzet, heb ik het gelezen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Pientjexxxx schreef op 05 oktober 2015 @ 23:06:

[...]

Een varken schijnt slimmer dan een hond te zijn. Daar is onderzoek naar gedaan.Waarom zijn er dan zo weinig blindengeleider varkens en speur varkens?
Help iedereen een handje
Pruts interview bij Pauw

De enige die echt iets te vertellen had, Wierd Duk kwam nauwelijks aan het woord door suf gesnater van de andere gasten.
quote:merano schreef op 05 oktober 2015 @ 23:15:

We hadden het op de napraat over angst. Dat veel mensen die zo verschrikkelijk tegen zijn, vooral angstig zijn. Maar daar niet voor uitkomen en dan maar in het wilde weg om zich heen gaan slaan.

Inmiddels wil ik wel bekennen dat ik zelf ook angst heb. Angst voor het fanatisme. Een fanatisme dat ten koste van alles wil winnen, ook als het ten koste van onschuldigen gaat.

Het duveltje van de vreemdelingenhaat laat zich slecht weer in het doosje terugduwen als het er eenmaal uit is. En de gevolgen kunnen desastreus zijn in een multicultureel land als het onze. Een land waarin we de komende jaren samen moeten leven.

Ik vind het oprecht heel griezelig.

Fanatisme is altijd eng. gelukkig bestaan er nog altijd meer meelopers dan echte fanaten. De fanaten zijn de mensen die al het nieuws volgen en ieder puntje wat hun mening bevestigd er uit pakken en uitvergroten, om maar zo hard mogelijk: ZIE JE WEL! Te kunnen roepen.

Meelopers zijn die mensen die op Facebook de berichten voorbij zien komen en denken: dat wil ik niet, ik ben tegen! En zich er verder totaal niet in verdiepen.

Ook de 'kant' die voor is, is soms wat fanatiek, maar dat begrijp ik heel goed (in dit topic) want 'tegen' schreeuwt zo hard, dat je wel helemaal aan de andere kant moet gaan zitten wil je duidelijk maken hoe je staat. Als je ook maar iets van nuance in wil brengen, wordt je totaal ondergesneeuwd.
quote:krullenbol1966 schreef op 05 oktober 2015 @ 23:30:

[...]

Waarom zijn er dan zo weinig blindengeleider varkens en speur varkens?

Weird Duck? Dat is die andere mafklapper van tpo toch? Word hoe langer hoe gekker. Straks nodigen ze Bert Brussen nog uit. Die spoort helemaal niet, naar mijn bescheiden mening.

Ik zie trouwens dat ze een crowdfunding actie hebben om die Duck naar Oekraïne te sturen. Als hij belooft dat hij er blijft wil ik wel meebetalen .
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:krullenbol1966 schreef op 05 oktober 2015 @ 23:30:

[...]

Waarom zijn er dan zo weinig blindengeleider varkens en speur varkens? Er zijn heel veel speurvarkens. Zij worden gebruikt om truffels te zoeken.
quote:Cateautje schreef op 05 oktober 2015 @ 23:51:

[...]

Er zijn heel veel speurvarkens. Zij worden gebruikt om truffels te zoeken.Ja, dat is zo. Inderdaad knappe koppen die varkens. Ze zouden toch wat meer aanzien moeten krijgen
Help iedereen een handje
quote:Cateautje schreef op 05 oktober 2015 @ 23:51:

[...]

Er zijn heel veel spaarvarkens. Zij worden gebruikt om truffels te kunnen kopen.Kijk dit is creatief met citeren.
Zoals al in diverse media geschreven, en volgens de meerderheid van iedereen:

Er zijn diverse vorken die gebruikt worden om truffels te eten.

En als je dat niet weet ben je naïef.

(Bovenstaande met rode rand er omheen)
quote:sabbaticalmeds schreef op 05 oktober 2015 @ 23:56:

[...]

Kijk dit is creatief met citeren.Ah ja, mijn favoriete ergernis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven