Apartheidsregime Amsterdam

02-10-2014 20:35 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf volgende week wordt een deel van het zwembad Mercator en Sportplaza in Amsterdam vrouw- en –als het even kan- kaffirvrij gemaakt teneinde moslimmannen ongestoord en gesubsidieerd te kunnen laten zwemmen. Een initiatief dat vanzelfsprekend wordt toegejuicht door de plaatselijke PvdA.

Het project 'Gouden Mannen' wil Marokkaanse en Turkse mannen van vijftig jaar en ouder uit hun isolement halen. Dit wil men doen door ze geïsoleerd te laten zwemmen. Voor de helft van de prijs die elke andere bezoeker betaald, de rest wordt bijgelegd uit belastingcentjes. Het is de bedoeling om het zwembad een keer in de week af te sluiten voor vrouwelijke mensendieren.

De Wet Gelijke Behandeling wordt hierbij doodleuk genegeerd. De VVD heeft inmiddels grote vraagtekens bij gezet bij dit idee dat niet misstaan had in het Zuid-Afrika van de jaren tachtig. Deze partij heeft vooral moeite met het feit dat er overheidsgeld wordt gestoken in een project dat in de basis discriminerend is. Raadslid Rik Torn wilt dat het stadbestuur zo snel mogelijk een einde maakt aan deze poppenkast.

Welzijnsorganisatie Kanata-brug snapt niets van alle ophef.

Bron: AT5
quote:hatsetats schreef op 03 oktober 2014 @ 09:29:

Ik vind het idioot om aan sekse-scheiding te doen. een apart vrouwenuurtje net zo raar als een mannenuurtje. Een gay-uurtje idem.

Vanwege de veiligheid en de rust snap ik aparte uren voor baby's, kids en mensen met een handicap. En omdat naaktlopen in het openbaar verboden is, snap ik een besloten nudistenuurtje. En verder zwemt iedereen maar gewoon fijn door elkaar heen.

Precies mijn gedachte. Er zijn ergere dingen in de wereld, maar het wordt zo langzamerhand best ingewikkeld om een gemeentelijk zwembad te bezoeken, gewoon om een paar baantjes te trekken.

Een gemiddeld zwembad kost een paar ton per jaar gemeenschapsgeld omdat ze niet rendabel te exploiteren zijn. Dat strookt niet met een eindeloze trits aan aparte uurtjes voor weet ik veel wat voor doelgroep. Je kunt toch ook gewoon onder normale openingstijden met een clubje lotgenoten afspreken om een paar baantjes te trekken?
Ik ga zelf altijd zwemmen tijdens het vrouwenzwemuur. Hier in de omgeving weinig allochtone vrouwen maar wel veel streng christelijke vrouwen die dat blijkbaar prettiger vinden. Ik vind het ook prettiger al ben ik niet tegen op gemengd zwemmen. Hier overigens dezelfde prijs ongeacht tijdens welk uur je gaat zwemmen. En dat vind ik ook terecht.

Dat je niet elk uur in het zwembad terecht kan... ik snap het bezwaar maar dan zou je dat door moeten trekken naar de zwemlessen, babyzwemmen en andere uren dat het zwembad geblokkeerd is. Allemaal tenslotte aparte groeperingen waardoor de uren dat iedereen toegang heeft tot het zwembad beperkt worden.
En we blijven die lui maar pamperen. De autochtone mannen van die leeftijd staan nog volop in het leven, deze mannen volgens mij allang niet meer, als ze al deel hebben genomen aan het leven buiten de moskee of het theehuis. Dat is tot nu al die jaren nog niet gelukt en denken ze het nu wel te redden dan ?? Alles, maar dan ook alles moet aangepast worden en wordt ze naar de mond gepraat. Integreren moeten ze. Ik geloof ook niet meer in dat hele multi -culti verhaal. Heeft nog nooit gewerkt en gaat ook niet werken.

Ben heel benieuwd uit wiens koker dit nu weer komt. En natuurlijk vindt de PvdA het een goed plan. Ze moeten zeker wat zieltjes winnen na de enorme leegloop van deze partij. Gaat ze echt niet lukken, want er is ook nog zoiets als een islamitsche partij in Den Haag. Helaas, het zij zo.
Een 'speciaal uurtje' , daar heb ik niets op tegen, genoeg groepen die dat al hebben. Ik maak ook gebruik van een uurtje peuterzwemmen. Mijn fysiogebeuren in badpak leg ik ook bij voorkeur af tijdens het seniorenuurtje (en ik ben nog nooit geweerd ondanks een dertigtal jaar tekort).

Het enige aparte van dit initiatief vind ik de doelstelling en werkwijze: uit het isolement halen door te 'isoleren' in het zwembad. En voor zo'n project, waarvan iedereen nu al de evaluatie kan gaan schrijven, pompt men er maar wat gemeenschapsgeld in.
quote:manusvanalles schreef op 03 oktober 2014 @ 09:41:

Uhh, nee, de melding dat dit zwemuurtje alleen voor moslims is, is zelfs ook niet een klein beetje waar. Het is gewoon helemaal niet waar.

Niet? Hm, wat hebben Marokkanen en Turken, behalve hun geloof, dan nog meer gemeen?

Waarom is het zwemuurtje dan niet ook voor bv. Surinaamse, Antiliaanse, Afrikaanse, Joodse, Indonesische, Molukse of Chinese mannen?
Zou mij niet verbazen dat TO een rechtse rakker is die op PVV stemt. Minderheden hebben altijd al het recht gehad om hun belangen bewerkstelligd zien te worden. Als we vrouwenzwemmen hebben, waarom geen uurtje zwemmen voor mannen? Als we een vrouwen fitness hebben, waarom geen fitness voor alleen mannen?

Verder is het een leugen van TO dat het zwemmen kaffirvrij is gemaakt, aangezien ongelovige mannen net zo goed welkom zijn zolang zij zich maar van navel tot knie bedekken.
quote:puliez schreef op 03 oktober 2014 @ 22:46:

Zou mij niet verbazen dat TO een rechtse rakker is die op PVV stemt. Minderheden hebben altijd al het recht gehad om hun belangen bewerkstelligd zien te worden. Als we vrouwenzwemmen hebben, waarom geen uurtje zwemmen voor mannen? Als we een vrouwen fitness hebben, waarom geen fitness voor alleen mannen?

Verder is het een leugen van TO dat het zwemmen kaffirvrij is gemaakt, aangezien ongelovige mannen net zo goed welkom zijn zolang zij zich maar van navel tot knie bedekken.Je hebt blijkbaar mijn link niet gelezen. Het uurtje is bedoeld voor Marokkaanse en Turkse mannen. Als er een zwemuurtje speciaal voor autochtone Nederlandse mannen zou worden georganiseerd dan had heel Nederland discriminatie geroepen. Het slaat helemaal nergens op om mannen in groepen onder te verdelen. Straks komt er ook nog een uurtje apart voor zwarte mannen en een ander uurtje voor witte mannen. Vind je dat dan ook nog ok? Hebben wij hier straks ook "apartheid".

Verder is het een leugen van TO dat het zwemmen kaffirvrij is gemaakt, aangezien ongelovige mannen net zo goed welkom zijn zolang zij zich maar van navel tot knie bedekken.

Hier spreek je jezelf tegen. 'Ongelovige' mannen zijn welkom, mits zij zich aanpassen aan moslimregels.

Dat impliceert dat 'kaffirs' zich hier wel degelijk moeten onderwerpen aan moslim geloofswetten.
quote:Noesa schreef op 03 oktober 2014 @ 19:34:

[...]

Niet? Hm, wat hebben Marokkanen en Turken, behalve hun geloof, dan nog meer gemeen?

Waarom is het zwemuurtje dan niet ook voor bv. Surinaamse, Antiliaanse, Afrikaanse, Joodse, Indonesische, Molukse of Chinese mannen?

Het zwemuurtje is voor alle migrantenmannen dus ook alle mannen die je nu opnoemt.

Want het project richt zich op alle sociaal geïsoleerde migrantenmannen. En dat is ook wat ze gemeen hebben.

Van de organisatie:

"Laag zelfbeeld

Het gaat om een hele grote groep mannen, weet Khalil. “Migrantenmannen, er zijn bijvoorbeeld mannen die al meer dan twintig jaar niet meer werken, de Nederlandse taal niet goed beheersen, moeite hebben met leren. Mannen bij wie het thuis met de opvoeding ook niet goed gaat, kinderen die dreigen te ontsporen. Terwijl ondertussen hun vrouwen zich beter ontwikkelen dan zij. Het zelfbeeld van die mannen werd steeds lager. Dat is uiteindelijk niet goed voor het welzijn van die mannen, maar ook niet voor hun gezin of de Nederlandse samenleving.”

Rolstoelen repareren

“Ik kijk in eerste instantie naar de man. Uiteraard komen tijdens het programma onderwerpen als vaderschap en huiselijk geweld aan de orde. Vader-zijn uitvoerig zelfs. En natuurlijk, deze mannen werken niet en doen thuis weinig. Maar pas als zij weten wie zij zijn en wat ze kunnen, zetten we de volgende stap.” Zoals die deelnemer die als vrijwilliger in een verzorgingstehuis is gaan werken. Khalil: “Bij een rondleiding in dat tehuis raakte hij in gesprek met de coördinator. Vertelde dat hij automonteur was geweest. Er bleek een enorm tekort te zijn aan mensen die rolstoelen konden repareren. Hij wilde dat graag doen omdat hij zo zijn kennis kon inzetten.”

Cursussen

“Als de mannen anders naar zichzelf leren kijken, komt dat vrijwilligerswerk vanzelf”, aldus Khalil, “we kijken naar hun behoeften.”

Het programma heet vanaf vorig jaar ‘Gouden Mannen’ en is zo ingedeeld dat de mannen na ‘Meer Man(s)’ zelf een inhoudelijke verdieping kunnen aanbrengen. Zoals het volgen van cursussen voor computergebruik, sociale vaardigheden of de Nederlandse taal. Daarnaast krijgen ze de mogelijkheid cursussen te volgen, bijvoorbeeld op het gebied van vrijwilligerswerk, vaderschap of muziek. “Zo kunnen we ze beter blijven volgen”, licht Khalil toe, “anders raak je ze na de tien weken durende cursus sneller kwijt.”

Uiteindelijk is participatie wel het doel, benadrukt hij, “zodat we mensen ook los kunnen laten.” “Beleidsmakers, de maatschappij en de overheid hameren steeds vaker op het participeren van mensen. Het moet allemaal snel, maar voor onze doelgroep zijn kleine stapjes de juiste weg om uiteindelijk duurzaam te kunnen participeren”, kritiseert Khalil. “Maar als deze mannen beter in hun vel zitten, scheelt het de samenleving heel veel geld. Mijn ervaring is dat als je de mannen kleine stapjes laat zetten, je langzaam toe kunt werken naar een duurzame vorm van participatie.”

Dit kun je schadelijk knuffelen vinden etc. Maar met stimuleren van de Islam heeft het niets te maken. Doel is juist die mannen uit een isolement te halen waar ze door taalachterstand etc. in zijn geraakt.
quote:manusvanalles schreef op 04 oktober 2014 @ 02:09:

[...]

Het zwemuurtje is voor alle migrantenmannen dus ook alle mannen die je nu opnoemt.

Want het project richt zich op alle sociaal geïsoleerde migrantenmannen.

Nou nee. Het zwemuurtje is specifiek voor Marokkaanse en Turkse mannen:

Maar als deze mannen beter in hun vel zitten, scheelt het de samenleving heel veel geld.

In welk opzicht dan? Ze zijn de 50 gepasseerd en het zal dan niet zo zijn dat ze door dat zwemmen ineens gaan werken.

En door dat zwemmen lrijgen ze ineens de behoefte de Nederlandse taal te leren?

En een laag zelfbeeld? Ik wil bijna zeggen dat ik de eerste nog tegen moet komen.

Een cursus vrijwilligerswerk, nog nooit van gehoord. En het moet ook niet gekker worden.
"Het project 'Gouden Mannen' wil Marokkaanse en Turkse mannen van vijftig jaar en ouder uit hun isolement halen. Dit wil men doen door ze geïsoleerd te laten zwemmen."

Zou het ook gewoon kunnen dat dit een heel slecht idee is?

Misschien is het wel veel beter om de Gouden Mannen te laten zwemmen tussen Hollandse Gouden Mannen en Vrouwen en te kijken hoe het er daar aan toe gaat. Misschien dat er een lampje gaat branden over waarom hun zoons de Blonde Hollandse Dames zo lastiggevallen? Wat hebben de Gouden Mannen hun Gouden Zoons verteld over deze dames?
quote:manusvanalles schreef op 04 oktober 2014 @ 02:09:

[...]

Dit kun je schadelijk knuffelen vinden etc. Maar met stimuleren van de Islam heeft het niets te maken. Doel is juist die mannen uit een isolement te halen waar ze door taalachterstand etc. in zijn geraakt.Tjonge jonge, wat een idioot geknuffel weer. Kerels die al tientallen jaren op hun luie krent zitten mogen tegen gereduceerd tarief zwemmen terwijl de autochtone Nederlander tot zijn 67e jaar moet werken om dit soort fratsen te bekostigen.

Verder is het een leugen van TO dat het zwemmen kaffirvrij is gemaakt, aangezien ongelovige mannen net zo goed welkom zijn zolang zij zich maar van navel tot knie bedekken.Tja natuurlijk moet er weer aangepast worden aan de religie van de vrede.
quote:malu3 schreef op 04 oktober 2014 @ 10:46:

[...]

Tjonge jonge, wat een idioot geknuffel weer. Kerels die al tientallen jaren op hun luie krent zitten mogen tegen gereduceerd tarief zwemmen terwijl de autochtone Nederlander tot zijn 67e jaar moet werken om dit soort fratsen te bekostigen.+1
LOEP ME MAAR aub.
quote:malu3 schreef op 04 oktober 2014 @ 10:48:

[...]

Tja natuurlijk moet er weer aangepast worden aan de religie van de vrede. Is dat water wel halal genoeg voor "gouden" mannen?
LOEP ME MAAR aub.
quote:Noesa schreef op 04 oktober 2014 @ 10:45:

"Het project 'Gouden Mannen' wil Marokkaanse en Turkse mannen van vijftig jaar en ouder uit hun isolement halen. Dit wil men doen door ze geïsoleerd te laten zwemmen."

Zou het ook gewoon kunnen dat dit een heel slecht idee is?

Misschien is het wel veel beter om de Gouden Mannen te laten zwemmen tussen Hollandse Gouden Mannen en Vrouwen en te kijken hoe het er daar aan toe gaat. Misschien dat er een lampje gaat branden over waarom hun zoons de Blonde Hollandse Dames zo lastiggevallen? Wat hebben de Gouden Mannen hun Gouden Zoons verteld over deze dames?+1

Uit hun isolement halen en hopsakee in het volgende isolement douwen?

LOEP ME MAAR aub.
Ik denk dat de overgrote meerderheid van de doelgroep helemaal het zwemmen niet machtig is en dat het bij pootje baden blijft. Kunnen ze in ieder geval wel hun jurk aanhouden.
quote:malu3 schreef op 04 oktober 2014 @ 11:02:

Ik denk dat de overgrote meerderheid van de doelgroep helemaal het zwemmen niet machtig is en dat het bij pootje baden blijft. Kunnen ze in ieder geval wel hun jurk aanhouden.De voetjes zij dan wel gelijk goed schoon voor de moskee.
quote:Noesa schreef op 04 oktober 2014 @ 05:40:

[...]

Nou nee. Het zwemuurtje is specifiek voor Marokkaanse en Turkse mannen:

[img]http://www.geenstijl.nl/archives/images ... AG2024.jpg[/img]

Nou nee. De organisatie heeft uitlgelegd hoe het zit met dit papier, dat bedoeld was als een flyer en niet als een poster bij het zwembad.

Het uurtje is voor alle migrantenmannen.
Het project Gouden Mannen werd eerst niet door de overheid gesubsidieerd maar door het Oranjefonds.

De overheid is later ook gaan subsidiëren omdat er goede resultaten werden bereikt (mensen weer aan het werk etc).

Maar cynisme is natuurlijk ook altijd een optie. De zegenende werking van die geesteshouding kunnen we ook dagelijks in onze samenleving zien.
quote:manusvanalles schreef op 04 oktober 2014 @ 11:20:

Het project Gouden Mannen werd eerst niet door de overheid gesubsidieerd maar door het Oranjefonds.

De overheid is later ook gaan subsidiëren omdat er goede resultaten werden bereikt (mensen weer aan het werk etc).

Maar cynisme is natuurlijk ook altijd een optie. De zegenende werking van die geesteshouding kunnen we ook dagelijks in onze samenleving zien.Kortom: met geld strooien subsidie geven om het stemvee te pleasen.
quote:manusvanalles schreef op 04 oktober 2014 @ 11:10:

[...]

Nou nee. De organisatie heeft uitlgelegd hoe het zit met dit papier, dat bedoeld was als een flyer en niet als een poster bij het zwembad.

Het uurtje is voor alle migrantenmannen.

Jaja daarom staat er ook op die flyer voor Turkse en Marokkaanse mannen maar het is voor alle migrantenmannen..

Heel logisch..
quote:malu3 schreef op 04 oktober 2014 @ 11:24:

[...]

Kortom: met geld strooien subsidie geven om het stemvee te pleasen.Dat zeg ik. Cynisme is ook altijd een optie.
quote:manusvanalles schreef op 04 oktober 2014 @ 11:20:

Maar cynisme is natuurlijk ook altijd een optie. De zegenende werking van die geesteshouding kunnen we ook dagelijks in onze samenleving zien.Ik sta echt niet cynisch in het leven, maar vraag me wel af, hoe je door te gaan zwemmen weer aan het werk kunt komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven