Asociale chauffeur vernedert oudere mevrouw

14-06-2019 14:42 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2289000-regiotax ... gende.html


Gelukkig is deze hufter ontslagen, want wat kook ik hiervan... filmpje in link.
Sugar and spice, and everything nice.
2019 schreef:
14-06-2019 15:53
Dit is dus een virtuele heksenjacht.
Het was heel simpel geweest als diegene dit filmpje had gemaakt naar de werkgever had toegestuurd.
In een soortgelijk geval kreeg de gefilmde man (nadat hij al was ontslagen) stenen door zijn raam gegooid en werd zijn moeder bedreigd.
Zijn adres verscheen ook op het internet. Alles ten behoeve van de digitale brandstapel.
Die chauffeur is vreselijk, maar wat is dat toch met dat gefilm? Schaamteloos anderen filmen en dan niet eens helpen of ingrijpen. De filmers vinden zichzelf helden, maar in feite zijn het lafhazen.
Alle reacties Link kopieren
Dat psychotische klappen is echt heel erg eng. Deze man had nooit achter het stuur moeten gaan als hij O ontzettend opgefokt is. En die arme mevrouw wordt die bus in begeleid. Waarom? Ik zou dat vrouwke die bus echt niet in zetten! Hoe zal hij haar uitfoeteren onderweg? Die man in compleet gestoord, je weet totaal niet waar hij toe in staat is. Ik ben niet gauw bang maar deze vent jaagt me de stuipen op het lijf.
Alle reacties Link kopieren
lisa2 schreef:
14-06-2019 15:55
Ze was alleen maar wel met iemand van Jumbo. Bovendien liepen er allerlei mensen rond. Ook degene die filmde was er. Maar even afgezien van het gedrag van de chauffeur. Hoor degene die opgehaald wordt wel klaar te staan op een bepaald tijdstip.
Ja, en als die persoon niet klaarstaat en je tijden zo belangrijk voor je zijn, dan loop je erheen, zeg je 'het spijt me echt mevrouw, maar u staat helaas niet klaar dus ik zie me genoodzaakt te vertrekken', en dan stap je in je bus en rijdt je weg. Dat is ook niet aardig, en zal je mogelijk een klacht opleveren, maar als dat het beleid is van de zaak waar je werkt dan moet je dat maar uitvoeren. Maar daarom hoef je je nog niet zo idioot te gaan gedragen./
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
De meeste bedrijven werken anno nu met klachtendformulieren waar je geen bestanden kan uploaden. Dus logisch als mensen gaan filmen en op YouTube of Facebook zetten. Als je zelf geen bewijs aanlevert doet een klantenservice niets voor je.
Alle reacties Link kopieren
Even los van dit filmpje, vaak is het zo dat er maar een gedeelte van het gebeuren op film staat en staan er geen ontlastende beelden op waardoor er ondanks dat het op beeld staat, het vaak toch maar de helft van het verhaal is.
Daarom ben ik tegen het online zetten van dit soort beelden, het is nooit het complete verhaal
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat er standaard een camera in die taxi's moet zitten, er rijden veel kwetsbare mensen mee en sommigen kunnen niet praten of duidelijk maken wat er gebeurd.
Dan kun je bij verdenking altijd terug kijken naar wat er aan de hand was.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
14-06-2019 15:49
Werd eens tijd. Vroeger werd je uitgekotst door het dorp als je zoiets deed. Nu is de wereld veel groter en denkt men alles te mogen zeggen en doen op straat.
Zoals die man reageerde kan gewoon niet. Echt niet. Maar dit kan ook niet. Helemaal omdat sommige mensen geen grenzen meer kennen. Ik denk dat we morgen lezen dat zijn naam en adres al bekend zijn gemaakt op internet en dat de eerste dreigtelefoontjes al ontvangen zijn of eerste bakstenen al door de ramen zijn gegaan.

Ik vind dat diegene die dit gefilmd heeft en op internet heeft gezet ook ter verantwoording geroepen mag worden. Op basis van wat weet ik niet precies. Ik vind deze trend gewoon echt belachelijk en schaamteloos.
toffifee schreef:
14-06-2019 16:14
Zoals die man reageerde kan gewoon niet. Echt niet. Maar dit kan ook niet. Helemaal omdat sommige mensen geen grenzen meer kennen. Ik denk dat we morgen lezen dat zijn naam en adres al bekend zijn gemaakt op internet en dat de eerste dreigtelefoontjes al ontvangen zijn of eerste bakstenen al door de ramen zijn gegaan.

Ik vind dat diegene die dit gefilmd heeft en op internet heeft gezet ook ter verantwoording geroepen mag worden. Op basis van wat weet ik niet precies. Ik vind deze trend gewoon echt belachelijk en schaamteloos.
Dit!!
Alle reacties Link kopieren
Wat er met die man gebeurt maakt me weinig uit maar ik hoop dat ie geen kinderen heeft die hierdoor gepest gaan worden... dat lijkt me echt zielig.
toffifee schreef:
14-06-2019 16:14
Zoals die man reageerde kan gewoon niet. Echt niet. Maar dit kan ook niet. Helemaal omdat sommige mensen geen grenzen meer kennen. Ik denk dat we morgen lezen dat zijn naam en adres al bekend zijn gemaakt op internet en dat de eerste dreigtelefoontjes al ontvangen zijn of eerste bakstenen al door de ramen zijn gegaan.

Ik vind dat diegene die dit gefilmd heeft en op internet heeft gezet ook ter verantwoording geroepen mag worden. Op basis van wat weet ik niet precies. Ik vind deze trend gewoon echt belachelijk en schaamteloos.
Je moet anno nu wel want klantvriemndelijkheid is soms ver te zoeken.

Snap overigens niet dat de vrouw in kwestie geen rolstoel of scoot mobiel gebruikt, ze schuifelt wel heel tergend langzaam. En als ze die taxi besteld heeft had ze er ook voor kunnen zorgen op tijd op de ophaalplek te zijn.
De chauffeur in kwestie lijkt me een gezonde jonge vent dus hij had haar ook op kunnen tillen en in zn taxi kunnen zetten.
Of zou hij dan anno nu #metoo te horen krijgen?
Alle reacties Link kopieren
De filmert loopt zelf nou ook niet direct over van hulpvaardigheid...
Hulpvaardig bij het kapot maken van iemand, dat wel.
Wat een lul deze chauffeur ook is, iemand zo aan de digitale schandpaal nagelen vind ik te misselijk voor woorden.
En nou is het afgelopen!
redbulletje schreef:
14-06-2019 16:26
Je moet anno nu wel want klantvriemndelijkheid is soms ver te zoeken.

Snap overigens niet dat de vrouw in kwestie geen rolstoel of scoot mobiel gebruikt, ze schuifelt wel heel tergend langzaam. En als ze die taxi besteld heeft had ze er ook voor kunnen zorgen op tijd op de ophaalplek te zijn.
De chauffeur in kwestie lijkt me een gezonde jonge vent dus hij had haar ook op kunnen tillen en in zn taxi kunnen zetten.
Of zou hij dan anno nu #metoo te horen krijgen?
En optillen mag helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
14-06-2019 16:23
Wat er met die man gebeurt maakt me weinig uit maar ik hoop dat ie geen kinderen heeft die hierdoor gepest gaan worden... dat lijkt me echt zielig.
Nou, ook wat er met die man gebeurd maakt mij uit. Je kent de context helemaal niet. Misschien ligt zijn vrouw op sterven. Zit hij eind van de maand zonder werk. Misschien is dit de vrouw die altijd te laat is. De vrouw die altijd klachten over hem schrijft. Weetikveel. Niemand weet het. Feit is wel dat hij dit niet mocht doen, maar iemand landelijk zo te kakken te zetten zou ik gewoon nooit doen.

Wat ook meetelt is dat mensen die kwetsbaar zijn (of lijken) altijd snel zielig gevonden worden. Daar wil de hele wereld voor opkomen. En daarom gaat dit viral. En moet de man aan de hoogste boom geknopen worden. Maar misschien is mevrouw wel een kreng. Niet iedere lichamelijke gehandicapte mankeert meteen wat aan zijn of haar verstandelijke vermogens.
toffifee wijzigde dit bericht op 14-06-2019 16:30
4.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Odense schreef:
14-06-2019 15:36
@Kandijsuiker, heb je ooit, werk of privé wel eens iets gedaan dat geen schoonheidsprijs verdiende? Stel dat dat gefilmd wordt en dat deze beelden jou twintig jaar lang achtervolgen.

En nee, ik geloof niet dat jij (of wie dan ook) je altijd, onder alle omstandigheden, als een halve heilige hebt gedragen.

Wie ... werpe de eerste steen.
Ik denk dat het er ook om gaat dat de misstanden bij dit soort vervoer voor mensen met een beperking aan het licht worden gebracht en die zijn er. Ik hoor vaak verschrikkelijke verhalen van ouders van kinderen die met dit soort busjes naar school worden gebracht en heb ook zelf geen positieve ervaring.

Ons zoontje (meervoudig gehandicapt) ging de eerste jaren dat hij op school zat ook met de rolstoeltaxi (betaalden we vanuit PGB) vanuit school naar de naschoolse opvang op de dagen dat ik werkte. Dat ging vaker mis dan goed. Hij was toen 4. Ze kwamen niet opdagen, waren veel te laat, waren voor een stukje van 10 minuten gewoon een uur onderweg zonder opgave van redenen en namen andere passagiers mee terwijl wij gewoon voor solo vervoer betaalden. Ik heb heel vaak ruzie gemaakt, gewisseld van vervoerder, etc. Niets haalde wat uit.

Mede daardoor hebben we de zorg anders ingeregeld en brengen en halen we hem nu zelf met onze eigen rolstoelbus. En je weet niet hoe vaak er zo'n taxichauffeur er naar mij of naar de oppas toe komt om te zeggen dat wij geen recht hebben op een plek voor de rolstoelbus want we zijn geen taxi. Of dan gaat er weer een op onze vaste plek staan en als onze niet nederlands sprekende oppas dan beleefd aangeeft dat dat onze plek is dan wordt haar de huid vol gescholden. Dus nee ik heb niet een heel positief beeld van de chauffeurs. En natuurlijk zijn er goeden bij. Dat weet ik ook wel.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
14-06-2019 15:16
Nou, inderdaad. Hij lijkt wel onder invloed van iets.
Overigens had ik geloof ik die mevrouw bij mijzelf in de auto gezet, die had ik niet mee laten gaan met deze chauffeur.
Dit was ook het eerste wat ik dacht..ik had die mevrouw zelf wel thuis gebracht. Maar die mevrouw die meeliep was van een winkel daar en moest waarschijnlijk weer aan het werk.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Ik zag het vandaag op Facebook voorbij komen, ben het eigenlijk nog het meest met nummerzoveel eens.
die ik wilde bestaat al...
redbulletje schreef:
14-06-2019 16:26
Je moet anno nu wel want klantvriemndelijkheid is soms ver te zoeken.

Snap overigens niet dat de vrouw in kwestie geen rolstoel of scoot mobiel gebruikt, ze schuifelt wel heel tergend langzaam.
En als ze die taxi besteld heeft had ze er ook voor kunnen zorgen op tijd op de ophaalplek te zijn.
De chauffeur in kwestie lijkt me een gezonde jonge vent dus hij had haar ook op kunnen tillen en in zn taxi kunnen zetten.
Of zou hij dan anno nu #metoo te horen krijgen?
Beter tergend langzaam dan overgaan tot een rolstoel en meer aan mobiliteit verliezen.
Ze moeten gewoon wat meer geduld voor ouderen op kunnen brengen.
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
14-06-2019 16:28
Nou, ook wat er met die man gebeurd maakt mij uit. Je kent de context helemaal niet. Misschien ligt zijn vrouw op sterven. Zit hij eind van de maand zonder werk. Misschien is dit de vrouw die altijd te laat is. De vrouw die altijd klachten over hem schrijft. Weetikveel. Niemand weet het. Feit is wel dat hij dit niet mocht doen, maar iemand landelijk zo te kakken te zetten zou ik gewoon nooit doen.

Wat ook meetelt is dat mensen die kwetsbaar zijn (of lijken) altijd snel zielig gevonden worden. Daar wil de hele wereld voor opkomen. En daarom gaat dit viral. En moet de man aan de hoogste boom geknopen worden. Maar misschien is mevrouw wel een kreng. Niet iedere lichamelijke gehandicapte mankeert meteen wat aan zijn of haar verstandelijke vermogens.
Het is een volwassen vent die met kwetsbare mensen werkt en hij hoort dat gewoon professioneel te doen, hij woont in Nederland dus zal waarschijnlijk niet gelyncht of vermoord worden en hij had beter moeten weten.
Hij heeft niet eens een strafblad dus hij kan zo bij tca solliciteren.
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
14-06-2019 16:28
Nou, ook wat er met die man gebeurd maakt mij uit. Je kent de context helemaal niet. Misschien ligt zijn vrouw op sterven. Zit hij eind van de maand zonder werk


Eind van de week zelfs al..
schorpioentje28 wijzigde dit bericht op 14-06-2019 16:36
31.14% gewijzigd
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
14-06-2019 16:30

Dus nee ik heb niet een heel positief beeld van de chauffeurs. En natuurlijk zijn er goeden bij. Dat weet ik ook wel.
Dit ligt dan toch niet aan de chauffeurs? Dat ze te laat komen? Dit ligt aan de planning, aan het geld dat zulke bedrijven kunnen/mogen/willen besteden. Ik hoor die misstanden ook. Ik kom bij mensen thuis die een vervoerspas willen. Uit noodzaak. Want ze hebben geen zin om zo lang te wachten.Snap ik. Zou ik ook geen zin in hebben.
Asociaal tokkiegedrag van chauffeur, filmer én mindervalide vrouw.

-Chauffeur had zich in moeten houden.
-Filmer had niet zo dom moeten gaan staan filmen, maar had even beleefd tussenbeide kunnen komen. Vervolgens filmpje op dat idiote Facebook zetten is natuurlijk helemaal middeleeuws gedrag.
-Mevrouw had, wetende hoeveel moeite het lopen haar kost, een half uur eerder op weg naar de taxistandplaats moeten gaan, zodat ze netjes op tijd klaar zat, heerlijk rustig op het zitbankje van haar rollator óf de rolstoel moeten pakken zoals de andere mevrouw suggereerde.

Omgekeerde evolutie. Heel gewoon tegenwoordig.
MissMaran schreef:
14-06-2019 16:34
Het is een volwassen vent die met kwetsbare mensen werkt en hij hoort dat gewoon professioneel te doen, hij woont in Nederland dus zal waarschijnlijk niet gelyncht of vermoord worden en hij had beter moeten weten.
Hij heeft niet eens een strafblad dus hij kan zo bij tca solliciteren.
En jij denkt dat dit filmpje helpt met solliciteren?
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
14-06-2019 16:34
Eind van de week zelfs al..
:-D Idd. Niet mijn meest handige voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
14-06-2019 16:35
En jij denkt dat dit filmpje helpt met solliciteren?
Ik denk niet dat de mannen van de taxibranche de hele dag facebook filmpjes kijken.
Over een week is iedereen die kop van die vent weer vergeten, ik in elk geval wel en hij zet het vast niet op zijn cv..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven