Barbaars bewind COA

18-09-2011 21:21 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
DEN HAAG - Binnen het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) heerst een compleet verziekte sfeer. Bestuursvoorzitter Nurten Albayrak zou er een schrikbewind voeren en wordt door medewerkers een despoot en zonnekoningin genoemd.

Dat meldt de NOS die met verschillende (oud-)medewerkers sprak. Volgens hen wordt er onnodig veel gemeenschapsgeld uitgegeven.

Als gevolg van de verziekte bedrijfscultuur zijn er sinds de aanstelling van Albayrak in 2004 al twintig directeuren vertrokken. Een meerderheid zou onvrijwillig of uit onvrede zijn weggegaan.

Audi A8

Ook is er veel iritatie over de wijze waarop de bestuursleden omgaan met gemeenschapsgeld. Zo bestelde Albayrak, die een jaarsalaris van 273.000 euro opstrijkt, in 2006 een dure Audi A8 toen haar vorige auto vervangen moest worden. Volgens de richtlijnen van het ministerie is deze auto te duur. De afbestelling kostte 14.800 euro.

Daarnaast wordt er volgens medewerkers veel te veel geld uitgegeven aan consultants en de afkoop van vertrekkende topmensen. Vorige maand nog moest het COA 55.000 euro betalen aan een oud-lid van de Raad van Bestuur, dat volgens de kantonrechter bij zijn ontslag onjuist behandeld was.

Medewerkers zouden de misstanden al eerder aan de orde hebben gesteld bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en afgelopen voorjaar bij de Raad van Toezicht van het COA, die onder leiding staat van VVD-coryfee Loek Hermans. Die noodkreten vonden geen gehoor.

'Daadkrachtig leiderschap'

Albayrak laat aan de NOS weten zich totaal niet te herkennen in de aantijgingen. Volgens haar heeft het COA "een stevige en een daadkrachtige leiderschapsstijl nodig, die zich laat kenmerken door transparantie, besluitvaardigheid en mensgerichtheid." Ze ontkent dat er klachten zijn binnengekomen over haar bestuursstijl.

Het grote verloop onder de directeuren wijt ze aan het krimpen van de organisatie.

Minister Gerd Leers voor Immigratie en Asiel wilde niet reageren omdat het de bedrijfsvoering betreft. Dat is de zaak van de Raad van Toezicht, aldus zijn woordvoerder.

Verbaast me dat dit nu pas naar boven komt. Was 7 jaar geleden al zo. Het is triest om te lezen, juist omdat veel medewerkers in het veld hun werk met veel passie doen en de `Top` er een zooitje van maakt. Ook niets nieuws, maar als je dan de reacties op telegraaf.nl ziet, wordt je hart ook wel koud van binnen.
quote:mumia12 schreef op 28 september 2011 @ 07:31:

Eh Jaap, ff wakker blijven...

Ze is geen nicht, ze is aagetrouwd familie van Albayrak. Geen enkele bloedband te bekennen !

En ik zie niet echt de noodzaak in van het bijhalen van Wilders in dit verhaal want Nurtens eigen medewerkers zijn naar de pers gestapt. Dus wat heeft Wilders hier mee te maken?

En trouwens de vorige directeur van het Coa , Ery Stove , was ok geen volbloed hollander en daar waren geen klachten over dus het gaat niet om haar afkomst, puur om haar functioneren.Ik ben klaarwakker. Wilders refereerde in de Tweede Kamer aan Nurten als 'het nichtje van.....'. En het ooit verfrissende, maar de laatste jaren behoorlijk muffe Vrij Nederland breekt een lans voor Wilders, zoals de link laat zien. Weliswaar kon staatssecretaris Albayrak niks doen om de suggestie van familiebanden uit de wereld te helpen, omdat Nurten was benoemd door een 'Raad van Toezicht', onder leiding van Loek Hermans (VVD), en tsjokvol VVD-ers, die autonoom de dienst uitmaken bij de COA. Maar volgens VN had de staatssecretaris Nurten een andere baan bij de overheid kunnen aanbieden.
Blegh! Ik heb nu al weer geen zin in Actueel. Kan er dan echt niet 1 pijler zonder Wilders hier?

Nog 1 keer en ik ga wel op hem stemmen hoor! En dat is dan Jaap's schuld!

Wat COA betreft, het is een wanstaltige organisatie. De verkeerde mevrouw op de verkeerde plek. Ik ken iemand die daar werkt en die doet dat met liefde vanuit haar tenen, zo trots (terecht) is ze. Zover als ik het weet zijn de medewerkers daar allemaal wel ok en hebben een bepaalde drive. Aan de medewerkers ligt het dus niet.

Jammer dat ze mijn kennis gemuilkorfd hebben.

Goed dat Leers Albayrak op non actief heeft gezet. Beter laat dan nooit. Dat salaris van die vrouw had 4 gezinnen 7 jaar lang kunnen laten leven.
Demissionair, de Telegraaf bedrijft politiek met haar berichtgeving. En dat doet die geblondeerde extremist in de Kamer ook, door een familieband te suggereren, die er niet eens is. En daarmee de aandacht af te leiden van het gegeven dat deze disfunctionerende dame op die plek is benoemd, mét alle 'perks', door een Raad van Toezicht die tot de rand toe gevuld is met haar partijgenoten, de VVD.

Die politicus is prominent, en 'spraakmakend' in beeld waar het dit onderwerp betreft. Hoe kan iemand dan net doen alsof dat niet zo is? En geloof mij: Ik moet er net zo van kotsen als jij! Zeker omdat de behoorlijk onfrisse suggesties van die meneer zoveel mensen aanspreken. En onweersproken gaan ze een eigen leven leiden. De kiezer bepaalt of deze politicus van belang is in het publieke debat. Niet ik.
Yep, ik ga op hem stemmen! Hij suggereert tenminste wat. Dat is al een hele prestatie.

En dat is jouw schuld Jaap! :-)

Ik vind het een kwal eerste klas, dus ik neem het je nogal kwalijk, moet ik op een Hans de 2e stemmen!!!! Grrrr. Maar erger is dat er niet veel beters is. Die hebben niet eens suggesties! En de telegraaf? Die lees ik elke dag, net als jij. En ook de Volkskrant en AD. De telegraaf stuurt mij niet, maar jij wel en ik ga daarom op Wilders stemmen.Jouw schuld!

(lees met knipoog!)
Demissionair, ik ben niet onder de indruk van je stemverklaring, noch 'knipoog'. Zeker niet na het lezen van een lang interview met Haye van der Heijden in NRC, afgelopen week. Daarin motiveerde hij zijn keuze voor de PVV vanuit zijn behoefte om te strijden tegen de 'slechte pers' die Wilders kreeg. En de man pretendeert 'intellectueel' te zijn...........

Dat verhaal, van van der Heijden, heeft grote indruk op mij gemaakt. Ik dacht, na het lezen: Wat tragisch voor Haye! En: Hoe typisch Nederlands!

Dat strijden voor de 'underdog'. Zelfs als die 'underdog' allang geen 'underdog' meer is. Maar voortborduurt op dat thema, omdat het werkt. En het daarmee openlijk cynisme is geworden. Wat degenen die erin stinken nou niet direct typeert als bijster intelligent, als ik daarin nog eerlijk mag zijn, in deze tijden van de hernieuwde heksenjachten.

Die variant op het 'maaiveld' is onze achilleshiel. Ik besef dat het, uit politiek opportunistische motieven, aan te bevelen zou kunnen zijn terughoudend te zijn met kritiek op Wilders. Maar ik heb niet zoveel op met die PR-strategieën. Ik blijf toch maar gewoon een man, een 'man' noemen. En een paard, een 'paard'. Zal mijn opvoeding zijn. 'Eerlijk duurt het langst........'.
Wat humorloos.En daar ben je eerlijk in.
quote:Demissionair schreef op 28 september 2011 @ 20:21:

Wat humorloos.En daar ben je eerlijk in.Er is niks humoristisch aan cynisme.
quote:jaap schreef op 28 september 2011 @ 08:43:

[...]

Lammy, ik schreef in reactie op jouw bijdrage dat ze de wind in de rug had, met een regering waarin die 'kakpartij' waar zij prominent lid van is, de grootste is, en de 'kakpremier' levert. (Overigens vind ik dat 'kak' weer zo'n diskwalificatie waarvan ik denk: Moet dat nou?) Ik herken de gedachte. Ik heb dat bijvoorbeeld bij de uitdrukking "hoerige domme doos" ...
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 29 september 2011 @ 11:18:

Ik herken de gedachte. Ik heb dat bijvoorbeeld bij de uitdrukking "hoerige domme doos" ...

Beste Donkeyshot,

Hoewel je zelfs deze week nog, in het boerka-topic, ongevraagd tot twee keer toe kenbaar maakt dat je mij onuitstaanbaar vindt, en daarom het topic verlaat, zoek je mij hier WEER op, met een provocerende bijdrage.

Zoals ik in het boerka-topic schreef, reageerde ik ook al enige tijd niet meer op jouw bijdragen, om onaangename conflicten te vermijden, waarvan andere forummers zeggen last te hebben. En dat werkte. Maar kennelijk irriteert het je dat je mij niet het zwijgen hebt kunnen opleggen? Want wat is de meerwaarde van deze bijdrage, in deze discussie over het COA, en het schrikbewind van deze prominente VVD-politica?
Heb ik wat gemist. Wie noemt wie een hoerige domme doos?

Mocht dit mij betreffen dan moeten we dit even buiten het forum uitvechten, letterlijk dan.
Van mij hoef je niet te zwijgen Jaap, maar ik heb nogal een hekel aan hypocrisie. Was je dat nog niet opgevallen ?

Jij denkt "moet dat nou" als iemand het woord "kakpremier" gebruikt, maar jij bent wel degene die de uitdrukking "hoerige domme doos" introduceerde op dit forum.

En je bent ook degene die minstens 20 x de PVV- er Lucassen een "brievenbuspisser" noemde, hoewel die man nog nooit in een brievenbus heeft gepist.

Dus let wat meer op je eigen woordgebruik, en wat minder op dat van een ander.
quote:Donkeyshot schreef op 29 september 2011 @ 13:23:

Van mij hoef je niet te zwijgen Jaap, maar ik heb nogal een hekel aan hypocrisie. Was je dat nog niet opgevallen ?

Jij denkt "moet dat nou" als iemand het woord "kakpremier" gebruikt, maar jij bent wel degene die de uitdrukking "hoerige domme doos" introduceerde op dit forum.

En je bent ook degene die minstens 20 x de PVV- er Lucassen een "brievenbuspisser" noemde, hoewel die man nog nooit in een brievenbus heeft gepist.

Dus let wat meer op je eigen woordgebruik, en wat minder op dat van een ander.

Je hebt volop de gelegenheid gehad, en genomen, om mij daarop aan te spreken in het betreffende topic. En ik heb je daarbij volop van repliek gediend. Dat je mijn uitleg niet snapt, of onverteerbaar vindt, kan ik hier niet verhelpen. Van hypocrisie mijnerzijds is, ook hier, geen sprake. Mijn woordkeus had betrekking op een getoond filmpje, en de rol die bij PowNed/GeenStijl is weggelegd voor vrouwen. Keurig onderbouwd met verwijzingen naar producties van het Telegraaf-consortium waarin dat goed uit de verf kwam. En niet, zoals hier, als een louter denigrerende toevoeging die geen andere bedoeling kan hebben dan 'toonzetting'. Ik begrijp het dat lastig kan zijn om dat onderscheid te maken. Maar vergelijk het met mijn referenties naar Lucassen, die in de Tweede Kamer uiteindelijk zijn verontschuldigingen heeft aangeboden voor gedrag, waarvoor hij meerdere malen geboeid is afgevoerd. Waaronder het dreigen met het pissen door de brievenbus, en het dreigen met het overgieten van een echtpaar met zoutzuur. Dat is laakbaar gedrag, om het zachtjes uit te drukken. En betrokkene heeft zich er daadwerkelijk schuldig aan gemaakt.

Anders ligt het bij jouw eigen referentie aan het pissen door brievenbussen in een topic, waar je het als effect gebruikt om een bestuurslid van GroenLinks af te serveren, nadat die had toegegeven een jongen van 13 te hebben misbruikt. Hoewel GroenLinks zich van de PVV onderscheidde door deze man onmiddellijk op non-actief te stellen. Daar vind ik die referentie naar dat brievenbuspissen dan weer niet zo kies, en hypocriet.
Als ik dreig jou om zeep te helpen, ben ik nog geen moordenaar (*)

Tussen droom en daad staan wetten, en praktische bezwaren.

En jij weet donders goed dat Lucassen nooit in een brievenbus heeft gepist. Dat je dat desalniettemin ettelijke malen hier ben komen beweren en herhalen maakt jou een onfris en manipulerend hypocriet persoon. Je liegt en je weet best dat je liegt.

En het is jammer dat ik mijn Jaap-embargo moet verbreken om het maar weer eens aan de kaak te stellen maar iemand zal het moeten doen.

Maar voorlopig ben ik er wel weer klaar mee. Ik ga van het mooie weer genieten.

* disclaimer: het bovenstaande voorbeeld is zuiver theoretisch en hypothetisch, bedoeld "for the sake of argument" om iets duidelijk te maken aan iemand die horende doof is*
O, ik dacht even dat Jaap mij dus een hoerige domme doos noemde. Misverstand gelukkig. Manlief voor niets zijn bokshandschoenen van zolder gehaald.

Maar wat een taalgebruik zeg! Al betreft het mij niet, wat laag om vrouwen zo te noemen.....
Het betrof een goedgevormde blonde dame in een lage spijkerbroek en een strak t-shirtje. Dat ze in het filmpje door een paar mediterrane exoten vanwege haar uiterlijk voor "slet" en voor "kankermongool" werd uitgemaakt kan ik nog wel hebben, en die zeiden het in elk geval recht in haar gezicht.

De "HDD" kwalificatie op dit forum vond en vind ik ongepast en vilein.
DS, Google even op 'brievenbuspisser' 'Jaap' 'Viva' en 'Forum'. Je krijgt welgeteld één 'hit': Jouw beschuldiging aan mijn adres.
Wat geestig. Ik krijg via Google 86 hits met dezelfde zoekwoorden, als al die woorden voor moeten komen in het bericht.

Misschien heb je gezocht met de exacte woordcombinatie ?

En ik neem aan dat je ook zonder google ook nog wel weet dat je nogal vaak die beschuldiging op het forum hebt gezet ?
quote:Donkeyshot schreef op 29 september 2011 @ 20:34:

Het betrof een goedgevormde blonde dame in een lage spijkerbroek en een strak t-shirtje. (..)Die was ingezet door PowNed om mensen de vraag voor te leggen wie er schuldig was aan de slechte zomer. Eén van de opties was: 'Geert Wilders'. En de cameraman wrong zich in de meest onmogelijke bochten om de indrukwekkende 'voorgevel' van mevrouw Hanse close-up in beeld te brengen. Je kunt je voorstellen hoe DS, en andere fans van dit soort televisie, van de bank rolden van ongeloof en woede, toen twee minder begaafde, matig Nederlands sprekende allochtonen, waarvan er één iets onbeschrijfelijks met zijn haar had gedaan, hun misnoegen uiten over PowNed, en de keuze voor mevrouw Hanse als 'reporter'. En dat was exact de vooropgezette, geprogrammeerde bedoeling van dat hele onzinnige stukje gesubsidieerde televisie.
... en dus stond Jaap volledig in zijn recht toen hij deze dame kwalificeerde als een hoerige domme doos
quote:Donkeyshot schreef op 29 september 2011 @ 20:49:

... en dus stond Jaap volledig in zijn recht toen hij deze dame kwalificeerde als een hoerige domme doos Dat was haar functie, DS. Lokkertje voor de 'tissue-brigade', die berekenbaar primair reageert.
quote:jaap schreef op 29 september 2011 @ 20:38:

DS, Google even op 'brievenbuspisser' 'Jaap' 'Viva' en 'Forum'. Je krijgt welgeteld één 'hit': Jouw beschuldiging aan mijn adres.Ach schei toch uit, je hebt te pas en te onpas enige tientallen keren die brievenbuspisserij erbij gehaald.
quote:malu3 schreef op 29 september 2011 @ 20:54:

Ach schei toch uit, je hebt te pas en te onpas enige tientallen keren die brievenbuspisserij erbij gehaald.Lucassen heeft daar ook mee gedreigd. Ook met zoutzuur over een echtpaar gieten. En hij is veroordeeld voor het plegen van ontucht. Verschillende malen geboeid afgevoerd uit de wijk die hij terroriseerde. Wie verdedig je nou zo heftig alsof het je eigen vlees en bloed is? Vind je die volksvertegenwoordiger een model voor je kinderen? Ja, ik heb inderdaad de staat van dienst van deze PVV-er, en het gegeven dat Wilders hem aan zijn borst drukt, als ware hij Moeder Theresa, meerdere keren genoemd, waar de discussie daarom vroeg. En ik ben er trots op! Maar DS haalt mijn bijdragen uit hun context, en doet het voorkomen alsof ik een hetze tegen deze meneer voer op oneigenlijke gronden. Terwijl hij zelf dus 'oneigenlijk' het 'brievenbuspissen' erbij haalt, waar een politicus van een partij die niet zijn voorkeur heeft, en door de mand is gevallen als pedo, kennelijk nog een schop na moet krijgen. Dát is hypocriet, en 'onder de gordel'! Zeg dáár maar eens wat van! (En die partij is ook de mijne niet, voordat dát een eigen leven gaat leiden).
Laten we even bij de feiten blijven Jaap.

- Lucassen heeft nog nooit in een brievenbus gepist

- jij hebt hem op dit forum vele malen aangeduid als brievenbuspisser

Nogmaals: als ik dreig jou om zeep te helpen ben ik nog geen moordenaar. En volgens dezelfde redenatie is Lucassen geen brievenbuspisser enkel omdat hij daarmee gedreigd zou hebben (nadat de hond van de buren vele malen in zijn tuin had gepoept als ik het verhaal mag geloven). En pas na de zoveelste keer (ik ben de tel kwijtgeraakt) dat je daar weer mee aankwam begon ik me te realiseren dat je die valse beschuldiging met opzet in de wereld blijft helpen (met de vasthoudenheid van een koekoeksklok die persé twaalf uur wil slaan).

Lucassen lijkt mij geen prettige man en geen aanwinst voor het parlement maar daar gaat het nu niet om. Het gaat er om dat jij hem vele malen hebt beschuldigd van iets dat hij domweg niet gedaan heeft. En we weten allebei wat er met een leugen gebeurt als je die maar vaak genoeg herhaalt, nietwaar ?
Donkeyshot, deze discussie gaat over de COA, en een prominente VVD-politica die daar op autoritaire wijze een chaos heeft geschapen, terwijl de door de VVD beheerste Raad die haar heeft benoemd op die plek, en toezicht hield, ook heeft gefaald.

In het niet zo heel verre verleden hebben een aantal forummers aangegeven niet gecharmeerd te zijn van dit soort 'geneuzel' tussen jou en mij. En ik moet zeggen dat ik mij dat beslist voor kan stellen. Dit gaat echt helemaal NERGENS over. 'Brievenbuspisser' is een woord dat jij mij in de mond probeert te leggen. Die meneer Lucassen is een bijzonder onfris heerschap, met een strafblad. Zullen we het daar op afmaken? Kunnen we hier nu weer verder over die COA, en de bestuurlijke chaos die daar is geschapen.
Nee.

"brievenbuspisser" is een woord dat jij zo vaak het forum hebt opgeslingerd dat het me begon op te vallen en daarna zelfs te irriteren, temeer omdat het feitelijk onjuist is.

Laten we dus niet vergeten in de notulen opnemen dat jij dus weinig recht van spreken meer hebt om anderen aan te spreken op hun taalgebruik (zoals kakpremier"")

En als je dat soort dingen nou eens gewoon toegeeft scheelt dat een hoop geneuzel.

En nu ben ik er wel klaar mee, dus neem gerust het laatste woord. Eerder ben je toch niet tevreden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven