Baudet en zijn ideeën..

20-05-2019 16:12 1748 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.nu.nl/politiek/5900676/baud ... KlchI-KQgM

WAT een mafklapper..

Heb er ff geen woorden voor..
Rosabella1 schreef:
20-05-2019 17:40
Mwah vooralsnog zijn er bij FvD geen RaRa terroristen en Pol Pot verheerlijkers binnen de partij dat is bij GroenLinks wel anders.
Tuurlijk.

Je kan ook gewoon stemmen op een partij die niet zo links is maar wel vind dat een vrouw gelijkwaardig is aan een man en ze hun rechten mbt bepaalde zaken niet wil afpakken.

Dat domme gewijs naar andere partijen over hele andere zaken is echt sneu. Zum kotsen is het.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 17:43
1.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
20-05-2019 17:42
Kunnen nu echt niet voor een keer gewoon discussiëren over dit ipv links/rechtsbashen?
Op Viva? Nee dat is al jaren zowel van de linker als rechterzijde onmogelijk.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
20-05-2019 17:42
Tuurlijk.

Je kan ook gewoon stemmen op een partij die niet zo links is maar wel vind dat een vrouw gelijkwaardig is aan een man en ze hun rechten mbt bepaalde zaken niet wil afpakken.

Dat domme gewijs naar andere partijen over hele andere zaken is echt sneu. Zum kotsen is het.
Welke partij is dat dan?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
20-05-2019 17:43
Op Viva? Nee dat is al jaren zowel van de linker als rechterzijde onmogelijk.
Nou, jij bent anders links aan het bashen. Lekker wijzen over totaal andere zaken.

Terwijl de meeste hier Thierry als persoon ivm zijn zieke denkbeelden afwijzen. Is nogal een verschil.
Goed ik heb mijn zegje gedaan, dit gaat verder niet meer inhoudelijk over het artikel dus ben vertrokken, of ik moet wat inhoudelijks tegen komen.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
20-05-2019 17:43
Op Viva? Nee dat is al jaren zowel van de linker als rechterzijde onmogelijk.
je doet er zelf ook heerlijk aan mee


Even los hiervan, wat vind jij van zijn woorden in dit essay?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
20-05-2019 17:46
je doet er zelf ook heerlijk aan mee


Even los hiervan, wat vind jij van zijn woorden in dit essay?
Ik ga het essay eens uitgebreid lezen.
Het links gekleurde Nu.nl neem ik niet bij voorbaat serieus.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
20-05-2019 17:53
Ik ga het essay eens uitgebreid lezen.
Het links gekleurde Nu.nl neem ik niet bij voorbaat serieus.
sught, de laatste zin is weer compleet onnodig
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Dus nog niet gelezen dus. Bijzonder weer.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
20-05-2019 17:55
sught, de laatste zin is weer compleet onnodig
Wat klopt er niet aan dan?
Je wilt toch niet zeggen dat NU.nl een objectief nieuwsmedium is?
Dat is geen enkel nieuwsmedium trouwens zowel NRC als Telegraaf en alles daar tussenin niet.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Hij heeft wel een punt, dat als vrouwen carriere willen maken. Het moeilijk is om aan kinderen te beginnen.
Het is nu al heel simpel rekensommetje, wij blanke nederlanders maken minder kinderen dan onze gekleurde vrienden.
Kwestie van tijd en we zijn in de minderheid.
Kijk maar naar belgie.... de echte blanke belg is langzaam aan het uitsterven.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
20-05-2019 17:39
Maar is de analyse in het essay dan niet zijn mening over euthanasie en vrouwenemancipatie? "Ik geef überhaupt geen mening, ik analyseer een bepaalde trend, door de ogen van auteur Michel Houellebecq."
https://nos.nl/artikel/2285543-partijen ... audet.html
en zo zie je weer een vos te voorschijn komen.
Sluw slim en achterbaks.
Slim? Hij benoemt zelfs in zijn ‘essay’ zijn positie in het Nederlandse parlement, geeft als voorbeeld van het uit de hand gelopen individualisme zelfs euthanasie om zijn punt te onderstrepen (“ In the Netherlands (where I live), suicide is facilitated to ensure that here, too, no constraints—such as the duty to care for your parents—are placed on the indi­vidual”). Ik betwijfel ten zeerste dat Houellebecq überhaupt een visie heeft op de Nederlandse samenleving.
Ik snap die figuren echt niet die nu nog doorblaten dat het karaktermoord of een mediahetze is. Tenzij Engels altijd een zwak punt is geweest. Ik kan niets anders bedenken.

Wat Baudet betreft: die kan ik van harte het boek ‘The future of nostalgia’ aanraden. Hebben die populisten zo vaak last van, die heimwee naar een samenleving die nooit als dusdanig bestaan heeft.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt helemaal niets met de denkbeelden van Baudet.
Alle reacties Link kopieren
kvdt76 schreef:
20-05-2019 16:22
Nou idd. Als dit geen stemmen gaat kosten weet ik t ook niet meer.
Dat is dus waar ik mee zit.
Kijk naar Trump, wat die allemaal zei en flikte. En nóg stemden er mensen op, én vrouwen! Baudet is gewoon de nederlandse Trump! o_o
Ddennis schreef:
20-05-2019 18:01
Hij heeft wel een punt, dat als vrouwen carriere willen maken. Het moeilijk is om aan kinderen te beginnen.
Het is nu al heel simpel rekensommetje, wij blanke nederlanders maken minder kinderen dan onze gekleurde vrienden.
Kwestie van tijd en we zijn in de minderheid.
Kijk maar naar belgie.... de echte blanke belg is langzaam aan het uitsterven.
https://www.trouw.nl/home/wit-is-de-nie ... ~ae48e435/
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
20-05-2019 18:01
Hij heeft wel een punt, dat als vrouwen carriere willen maken. Het moeilijk is om aan kinderen te beginnen.
Het is nu al heel simpel rekensommetje, wij blanke nederlanders maken minder kinderen dan onze gekleurde vrienden.
Kwestie van tijd en we zijn in de minderheid.
Kijk maar naar belgie.... de echte blanke belg is langzaam aan het uitsterven.
Maar voor het milieu is het alleen maar goed als er minder kinderen komen.
In sommige dingen vind ik dat die gewoon gelijk heeft, maar linkse mensen moeten meteen weer met het vingertje wijzen.
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
20-05-2019 18:01
Hij heeft wel een punt, dat als vrouwen carriere willen maken. Het moeilijk is om aan kinderen te beginnen.
Het is nu al heel simpel rekensommetje, wij blanke nederlanders maken minder kinderen dan onze gekleurde vrienden.
Kwestie van tijd en we zijn in de minderheid.
Kijk maar naar belgie.... de echte blanke belg is langzaam aan het uitsterven.
Is dat een punt? Dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor het nageslacht? Want tot dusver is het schijnbaar nergens een issue dat een man met carrière aan een gezin begint.

En die riedel ‘ze’ ‘fokken ons eruit’ is al zo oud als de CD van Janmaat.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
20-05-2019 18:07
Is dat een punt? Dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor het nageslacht? Want tot dusver is het schijnbaar nergens een issue dat een man met carrière aan een gezin begint.

En die riedel ‘ze’ ‘fokken ons eruit’ is al zo oud als de CD van Janmaat.
Feit is dat het over het algemeen nog steeds de vrouwen zijn die de meeste zorgtaken op zich nemen en dat zie ik ook nog niet zo snel veranderen.
De vraag is of dat erg is.
Mannen en vrouwen zijn gelijk maar niet hetzelfde.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
lemoos2 schreef:
20-05-2019 18:07
Is dat een punt? Dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor het nageslacht? Want tot dusver is het schijnbaar nergens een issue dat een man met carrière aan een gezin begint.

En die riedel ‘ze’ ‘fokken ons eruit’ is al zo oud als de CD van Janmaat.
Janmaat begint langzamerhand wel gelijk te krijgen. Hoe je daarin staat is weer een ander verhaal, maar het is wel waar.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
20-05-2019 18:07
Is dat een punt? Dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor het nageslacht? Want tot dusver is het schijnbaar nergens een issue dat een man met carrière aan een gezin begint.

En die riedel ‘ze’ ‘fokken ons eruit’ is al zo oud als de CD van Janmaat.
Vrouwen maken het zélf tot hun punt. Zij willen zelf parttime werken om bij de kinderen te blijven. Ik las vandaag in de Tubantia een artikel over een tekort aan huisartsen. En dat er onder de aankomende huisartsen veel vrouwen zijn en die willen alleen parttime aan de slag omdat ze kinderen willen. En dat er dus voor één enkele huisarts er dus twee terug moeten komen.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
20-05-2019 18:07
In sommige dingen vind ik dat die gewoon gelijk heeft, maar linkse mensen moeten meteen weer met het vingertje wijzen.
Oh.. kritiek hebben mag niet?
Vertel, waarin heeft hij gelijk?
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
20-05-2019 18:10
Feit is dat het over het algemeen nog steeds de vrouwen zijn die de meeste zorgtaken op zich nemen en dat zie ik ook nog niet zo snel veranderen.
De vraag is of dat erg is.
Mannen en vrouwen zijn gelijk maar niet hetzelfde.
Misschien moet iemand dat Baudet gaan vertellen want die maakt zich hele grote zorgen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat ik misschien nog wel de engste alinea vind is dit:
'The remedy for this collapse of the modern promise is clear. Al­though Houellebecq, a poet more than a philosopher, shies away from laying out a detailed political manifesto, he tells us on every page that we need to rediscover a territorial, social, and historical connection with others around us, a connection which transcends individual choice, momentary whims, and instrumental interests. This naturally implies a powerful nation-state that protects the social fabric, along with a high degree of skepticism towards immigration and free trade. But this in itself is not enough. To recreate embeddedness in society, the individual himself has to be embedded again. He has to be deliberalized.'

Ik lees Houellebecq graag als slijpsteen. Maar een intellectueel als Baudet onderdruk hier uw neiging om in de lach te schieten moet toch weten dat kritiek op iets niet hetzelfde is als het omgekeerde willen invoeren.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
20-05-2019 18:11
Vrouwen maken het zélf tot hun punt. Zij willen zelf parttime werken om bij de kinderen te blijven. Ik las vandaag in de Tubantia een artikel over een tekort aan huisartsen. En dat er onder de aankomende huisartsen veel vrouwen zijn en die willen alleen parttime aan de slag omdat ze kinderen willen. En dat er dus voor één enkele huisarts er dus twee terug moeten komen.
Ik zie vooralsnog geen vrouwen een essay schrijven over die afschuwelijke keuzemogelijkheid.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven