Baudet en zijn ideeën..

20-05-2019 16:12 1748 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.nu.nl/politiek/5900676/baud ... KlchI-KQgM

WAT een mafklapper..

Heb er ff geen woorden voor..
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
20-05-2019 17:12
Ik heb net met verbazing het topic over de anti-abortus wet in de VS gelezen en bedacht me toen dat we in Nederland gelukkig geen grote partij hebben die dit soort fratsen verkondigd. Wel dus. Bah.
Nee dus want net als de SGP en DENK heeft FvD niet meer dan 2 zetels in de tweede kamer.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Gebruna schreef:
20-05-2019 17:09
Ik keek inderdaad verkeerd; mijn oog was hierop gevallen:
REVIEW ESSAY
Sérotonine
by Michel Houellebecq
Flammarion, 2019, 352 pages

Als je de algemene uitspraak “het zal wel weer een hetze zijn” als stellige uitspraak betiteld, hoe zie je dan de (persoonlijk aanvallende) uitspraak “staat zo dom”?
Je bent überhaupt niet zo taalvaardig, he?

Ik doelde op de stellige uitspraak:"in die link lees ik alleen het werk van de Franse schrijver Michel Houellebecq".

Die stond echt erg dom, sorry. Net als de vraag om het origineel met de insinuatie dat het artikel een gekleurde"intrepretatie" [sic] van de Nu-journalist was.
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
20-05-2019 17:15
Ik kan alleen maar denken aan de vrouwen die op hem gestemd hebben en nu denken... wat heb ik gedaan 🤔.

Wat zal hij nu genieten van zijn warme prakje iedere avond met liefde bereid door zijn vrouw. Zijn mooie schone huis etc. Wat zal hij balen als hij straks alimentatie moet betalen als zijn vrouw het licht ziet.
Welke vrouw? Vooralsnog is Baudet helemaal niet getrouwd of samenwonend.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
bluewaterrr schreef:
20-05-2019 17:13
Mee eens, maar zoals het artikel in Nu stellen dat Baudet euthanasie en abortus ter discussie stelt is zwaar overtrokken.
Wat doet hij dan volgens jou?
Polsjef schreef:
20-05-2019 17:15
Ik kan alleen maar denken aan de vrouwen die op hem gestemd hebben en nu denken... wat heb ik gedaan 🤔.

Wat zal hij nu genieten van zijn warme prakje iedere avond met liefde bereid door zijn vrouw. Zijn mooie schone huis etc. Wat zal hij balen als hij straks alimentatie moet betalen als zijn vrouw het licht ziet.
Welnee, de vrouwen die op hem hebben gestemd snappen de ballen van dit artikel en maken zichzelf dan wijs dat het een hetze van de mainstream media is. Of zijn het gewoon met hem eens.

Het is heus niet voor niks dat hij dit soort denkbeelden altijd in het Engels of potjesLatijn verkondigt, dan weet hij namelijk zeker dat het merendeel van zijn doelgroep niet begrijpt wat hij zegt maar te trots is om dat ooit toe te geven en daarom net doet alsof ze het wel snappen.
Rosabella1 schreef:
20-05-2019 17:18
Welke vrouw? Vooralsnog is Baudet helemaal niet getrouwd of samenwonend.
https://www.ditjesendatjes.nl/thierry-b ... verloofde/

Hij schijnt sinds kort met zijn 23 jarige mokkeltje samen te wonen.
Alle reacties Link kopieren
bluewaterrr schreef:
20-05-2019 17:13
Mee eens, maar zoals het artikel in Nu stellen dat Baudet euthanasie en abortus ter discussie stelt is zwaar overtrokken.

Dat ben ik niet met je eens.

"Today, even new life (in the womb) may be extinguished to avoid disturbing the individual’s freedom. In the Netherlands (where I live), suicide is facilitated to ensure that here, too, no constraints—such as the duty to care for your parents—are placed on the indi­vidual."

Houellebecq woont niet in Nederland, het is Baudet zelf die deze uitspraken doet. Hij noemt euthanasie 'zelfmoord' die gefaciliteerd wordt om geen zorg meer voor je ouders te hoeven dragen. Dat noem ik toch wel ter discussie stellen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
SuperflySister schreef:
20-05-2019 17:22
https://www.ditjesendatjes.nl/thierry-b ... verloofde/

Hij schijnt sinds kort met zijn 23 jarige mokkeltje samen te wonen.
Een mokkeltje nog wel wat een minachting zeg.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
20-05-2019 17:18
Welke vrouw? Vooralsnog is Baudet helemaal niet getrouwd of samenwonend.
Aha...dan gaat het daar mis. Hij mist een leuke zelfstandige vrouw aan zijn zijde die laat zien dat wij vrouwen heel goed zelf kunnen beslissen hoe wij willen leven.
Eze schreef:
20-05-2019 17:20
Wat doet hij dan volgens jou?
Een essay schrijven over boek van een Franse schrijver en voorbeelden daaruit vertalen naar de situatie in Nederland. En de standpunten van de partij geven ook nergens aan dat ze tegen euthanasie of abortus zijn, en dat wordt door Nu nu wel gesuggereerd.
bluewaterrr schreef:
20-05-2019 16:51
Wat een raar artikel van Nu. Nou ja, raar, het is duidelijk dat ze zo vlak voor de verkiezingen even proberen stemmers weg te krijgen bij Forum.

Dit gaat over een essay dat Baudet heeft geschreven over een boek van Houellebecq. Alle ideeen die genoemd worden zijn dus van die Houellebecq,
Het staat ook meermaals letterlijk in de essay: 'If you view the world from Houellebecq’s perspective', 'this fundamental point which Houellebecq makes time and again' etc.

Dus hoezo "Baudet stelt werkende vrouwen, euthanasie en abortus ter discussie". Dit gaat over een boek dat helemaal niet van Baudet is.
Inderdaad,men gelooft klakkeloos wat de media wil dat men hoort en men trapt wederom in nepnieuws.
botanietje schreef:
20-05-2019 17:23
Houellebecq woont niet in Nederland, het is Baudet zelf die deze uitspraken doet. Hij noemt euthanasie 'zelfmoord' die gefaciliteerd wordt om geen zorg meer voor je ouders te hoeven dragen. Dat noem ik toch wel ter discussie stellen.
Het woord 'zelfmoord' gebruiken vind ik ook een vreemde keuze, maar aangezien het artikel voor een Amerikaans blad is geschreven wilde hij misschien het woord euthanasie vermijden omdat dat buiten Nederland al snel geassocieerd wordt met moord.
anoniem_375366 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 17:33
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
poppiejoppie schreef:
20-05-2019 17:32
Inderdaad,men gelooft klakkeloos wat de media wil dat men hoort en men trapt wederom in nepnieuws.
het is geen nepnieuws, de essay geeft wel aan wat zijn denkbeelden zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Het is niet alsof hij niet al eerder zulke achterlijke ideeen over de vrouw en haar postitie uit.

Blijkbaar is het geheugen van een deel van de mensen gewoon echt slecht.

Ik snap ook echt gewoon niet waarom er uberhaupt mensen op dit stuk verdriet stemmen.

Dan ben je echt dom of net zo erg.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 17:35
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Soms vraag ik me serieus af of Thierry nou een heel slim spelletje aan het spelen is, of ze gewoon niet allemaal op een rijtje heeft. Ik gok beide.
Alle reacties Link kopieren
Extreemlinks laat zich ook weer van zijn beste kant zien:

'Kritiek Baudet op abortus, euthanasie en werkende vrouwen zorgt voor ophef' ik denk hij is voor bij een grens. Er hoeft geen prijs op zijn kop. Men kan nu gewoon op hem schieten

https://publish.twitter.com/?query=http ... dget=Tweet
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Lucifer2018 schreef:
20-05-2019 17:34
Het is niet alsof hij niet al eerder zulke achterlijke ideeen over de vrouw en haar postitie uit.

Blijkbaar is het geheugen van een deel van de mensen gewoon echt slecht.

Ik snap ook echt gewoon niet waarom er uberhaupt mensen op dit stuk verdriet stemmen.

Dan ben je echt dom of net zo erg.
Net zo erg, alleen niet zo erudiet. Ik denk dat de meeste mensen die op hem stemmen meestentijds niet weten waar hij het over heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu.nl haast niet meer.
Ik heb al een tijd een andere startpagina.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
20-05-2019 17:34
Het is niet alsof hij niet al eerder zulke achterlijke ideeen over de vrouw en haar postitie uit.

Blijkbaar is het geheugen van een deel van de mensen gewoon echt slecht.

Ik snap ook echt gewoon niet waarom er uberhaupt mensen op dit stuk verdriet stemmen.

Dan ben je echt dom of net zo erg.
Ach dat denk ik ook altijd bij partijen als GroenLinks en D66 maar gelukkig mag iedereen zelf weten waar hij/zij op stemt.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
20-05-2019 17:36
Ach dat denk ik ook altijd bij partijen als GroenLinks en D66 maar gelukkig mag iedereen zelf weten waar hij/zij op stemt.
Ik ga dan maar voor 'dan ben je net zo erg' dus.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 17:39
7.56% gewijzigd
bluewaterrr schreef:
20-05-2019 17:32
Het woord 'zelfmoord' gebruiken vind ik ook een vreemde keuze, maar aangezien het artikel voor een Amerikaans blad is geschreven wilde hij misschien het woord euthanasie vermijden omdat dat buiten Nederland al snel geassocieerd wordt met moord.
Euthanasie is in principe toch ook zelfdoding alleen op een humane manier. Men hoeft niet voor een trein te springen als men pijn lijdt en niet langer wil leven.
Maar is de analyse in het essay dan niet zijn mening over euthanasie en vrouwenemancipatie? "Ik geef überhaupt geen mening, ik analyseer een bepaalde trend, door de ogen van auteur Michel Houellebecq."
https://nos.nl/artikel/2285543-partijen ... audet.html
en zo zie je weer een vos te voorschijn komen.
Sluw slim en achterbaks.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
20-05-2019 17:37
Ik ga dan maar voor 'dan ben je net zo erg' dus.
Mwah vooralsnog zijn er bij FvD geen RaRa terroristen en Pol Pot verheerlijkers binnen de partij dat is bij GroenLinks wel anders.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Polsjef schreef:
20-05-2019 17:24
Aha...dan gaat het daar mis. Hij mist een leuke zelfstandige vrouw aan zijn zijde die laat zien dat wij vrouwen heel goed zelf kunnen beslissen hoe wij willen leven.
Hij woont samen met de fotografe van die foto die het nieuws was

https://www.ditjesendatjes.nl/thierry-b ... verloofde/
Alle reacties Link kopieren
Kunnen nu echt niet voor een keer gewoon discussiëren over dit ipv links/rechtsbashen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven