Bergen homohaat richting Rob Jetten

17-05-2020 12:27 200 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het filmpje alleen zegt al genoeg:
https://mobile.twitter.com/RobJetten/st ... 5066091520

Hee goed dat hij dit doet. En heel goed dat hij de namen van de twitteraars erbij zet. Hoe haal je het in je hoofd om dit soort dingen naar iemand te sturen? Zo ontzettend tolerant die Nederlanders ...

(En nee, ik ben het niet eens met de politieke ideeen van Rob Jetten)
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
17-05-2020 20:38
Kende je dan wel homo's? Met wie je wel eens een gesprek voerde verder dan het weer?
Uiteraard; een op de twintig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
17-05-2020 20:42
Uiteraard; een op de twintig.
?
Ze vraagt of je een homo ken(t)(de) met wie je wel eens gesproken hebt over homoseksualiteit.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
17-05-2020 20:44
?
Ze vraagt of je een homo ken(t)(de) met wie je wel eens gesproken hebt over homoseksualiteit.
Ik geloof dat retro denkt dat 5% van de bevolking niet-hetero is. Waar ze dit getal vandaan heeft weet ik overigens niet...
Alle reacties Link kopieren
Blablabla97 schreef:
17-05-2020 20:48
Ik geloof dat retro denkt dat 5% van de bevolking niet-hetero is. Waar ze dit getal vandaan heeft weet ik overigens niet...
homo != niet-hetero.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
17-05-2020 22:44
homo != niet-hetero.
?

Als Retro het echt alleen over mensen die een 6 scoren op de kinsey-scale (=strict homoseksueel) heeft, zet ze te hoog in met 5%. Ik ga er vanuit dat ze ook bi/pan/queer/demi/a-seksueel mee rekent (=niet-hetero). Dan is die 5% nog steeds discutabel trouwens...
Alle reacties Link kopieren
Blablabla97 schreef:
17-05-2020 22:49
?

Als Retro het echt alleen over mensen die een 6 scoren op de kinsey-scale (=strict homoseksueel) heeft, zet ze te hoog in met 5%. Ik ga er vanuit dat ze ook bi/pan/queer/demi/a-seksueel mee rekent (=niet-hetero). Dan is die 5% nog steeds discutabel trouwens...
Zou kunnen. https://hartvanhomos.nl/lhbt/hoe-weet-j ... zijn-homo/ geeft 3,4% van de Nederlanders als homoseksueel (m/v). NRC meldde in 2012 4% in NL en 10% wereldwijd. Maar ik weet niet hoe betrouwbaar die cijfers zijn. Lastige statistiek. Maar toch denk ik dat alleen Retrostar weet wat hij/zij bedoelt.
Homohaat bestaat al sinds dag en jaar. Het is verwerpelijk. Daarbij is Twitter een riool van o. a. Nederland, wat er op Twitter wordt uitgegooid is schandalig.
Zowel door linkse als rechtse gekkies.
Wat ik dan weer frappant is dat de namen die Rob Jetten noemt of geen account hebben of al tijden niet actief zijn.

Wat zou Jetten trouwens vinden van de uitspraak van Yassmine El Ksaihi een paar jaar geleden: homoseksualiteit is een zonde. Deze uitspraak heeft ze overigens later weer ingetrokken, maar dat is wellicht onder druk gedaan.
Nepalese33 schreef:
17-05-2020 23:21
Homohaat bestaat al sinds dag en jaar. Het is verwerpelijk. Daarbij is Twitter een riool van o. a. Nederland, wat er op Twitter wordt uitgegooid is schandalig.
Zowel door linkse als rechtse gekkies.
Wat ik dan weer frappant is dat de namen die Rob Jetten noemt of geen account hebben of al tijden niet actief zijn.

Wat zou Jetten trouwens vinden van de uitspraak van Yassmine El Ksaihi een paar jaar geleden: homoseksualiteit is een zonde. Deze uitspraak heeft ze overigens later weer ingetrokken, maar dat is wellicht onder druk gedaan.
waarom vind je dat frappant, als je iemand op twitter bedreigt kan je maar beter je account weer verwijderen. Of hopelijk word je verwijderd door twitter zelf. Waarom je dat tweede voorbeeld aanhaalt is me een raadsel
Alle reacties Link kopieren
Je kan je niet met elke domme opmerking van het schuim der aarde gaan bezighouden. Wat bepaalde mensen vinden is belangrijk, en de scheten van sommige anderen, niet. Die zijn alleen maar kwaad omdat iets in hun eigen leven niet goed verloopt en reageren zich af. Dat zijn geen fijne types. Waarom zou je je daarmee occuperen? Onbegrijpelijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Blablabla97 schreef:
17-05-2020 22:49
?

Als Retro het echt alleen over mensen die een 6 scoren op de kinsey-scale (=strict homoseksueel) heeft, zet ze te hoog in met 5%. Ik ga er vanuit dat ze ook bi/pan/queer/demi/a-seksueel mee rekent (=niet-hetero). Dan is die 5% nog steeds discutabel trouwens...
In doorsnee lijken de onderzoekingen in zowel de Verenigde Staten als Europa aan te geven dat 10% of meer van de mensen ooit een homoseksueel contact heeft gehad, en dat 2% tot 5% van de mensen daar een sterke voorkeur voor heeft.

Bron Wikipedia.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Homofobie is affreus.

Team Rob Jetten :cheer2:
Zo.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
17-05-2020 23:21

Wat ik dan weer frappant is dat de namen die Rob Jetten noemt of geen account hebben of al tijden niet actief zijn.


Dat klopt dus niet. Eén van die homohaters heeft vanavond nog over dat 'kankerhomo' getwitterd en omschrijft zichzelf met FvD en gab.ai. Goh, verrassend.

Heeft iemand deze al geplaatst?
https://twitter.com/DieTukkerfries/stat ... 26/photo/1 (Hoebelangrijkvindenwijhomorechten-beslisboom)
nounou
Alle reacties Link kopieren
Lesbische vriendinnen van mij durfden hun voornamen niet op het naamplaatje van hun deur te zetten, alleen hun initialen en achternamen.
Iets om over na te denken.
Zo.
Alle reacties Link kopieren
Als jonge lesbo in de jaren 80 was ik ervan overtuigd dat er geen grote problemen meer waren voor homo's en lesbo's. In de wereld van vwo-scholieren en een progressief milieu in de Randstad leek er weinig aan de hand.
Roze Zaterdag-demonstraties (de voorloper van de Gay Pride) vonden we overbodig.
Tot 1982, Amersfoort.
https://www.anderetijden.nl/aflevering/709/Flikker-op

En nu is 'homo' nog steeds een veelgebruikt scheldwoord onder jongeren.
nounou
Alle reacties Link kopieren
*Krijgt ineens Roze Wolk herinneringen*
Ging jij daar ook dansen Zazamaenade?
Zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest het opzoeken. Ben er vast weleens geweest, ja.
Sorry, ik houd mijn woonplaats van toen liever in het vage :)

Er waren veel plaatsen om te dansen, hè? Mooi was dat.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Het heeft een zekere sneuheid inzich om vanaf je zolderkamertje gefrustreerd allerlei boze tweets naar politici en BN-ers te sturen. Veelal een zwaktebod. Vaak ben je vanuit een emotie het niet eens met iemands opvattingvof levenshouding, maar omdat hetvje aan intelligentie ontbreekt om hier fatsoenlijke argumenten tegenover te zetten, gaan we maar schelden. Net zo makkelijk!

Als je in Nederland eerst een IQ test zou moeten afleggen voor je toegang tot internet krijgt, is Ziggo of KPN snel failliet......

Er is echter wel een andere kant aan deze Rob-Jetten-Hono-haat-actie;

Hoge bomen vangen veel wind. Ik volg van links tot rechts politici.op media, en állemaal krijgen e karrevrachten bagger over zich heen. Debiel, belachelijk en volslagen onzinnen en onnodig, maar het gebeurt. Is van alle tijden en alleen multimedia makken het toegankelijker. Marinus van der Lubbe had ook liever een twitteraccount gehad.....

Maar Rob Jetten heeft wel zélf de homo-kaart getrokken. Tot voor kort was zijn privéleven echt privé.

Hij is zélf zijn geaardheid uit gaan dragen, wat ook goed is, want je bent nu éénmaal wat je bent..... maar je bent ook publiek figuur, dus kan je dit soort zieke reacties verwachten.

Tor slot vind ik, maar da's mijn mening, dat Jetten dit filmpje, zijn geaardheid en de haat die dit kennelijk bij sommigen oproept, erg inzet als campagnemiddel. D66 krijgt klaarblijkelijk (te?) weinig aandacht in de corona-crisis.........
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
18-05-2020 10:48
Het heeft een zekere sneuheid inzich om vanaf je zolderkamertje gefrustreerd allerlei boze tweets naar politici en BN-ers te sturen. Veelal een zwaktebod. Vaak ben je vanuit een emotie het niet eens met iemands opvattingvof levenshouding, maar omdat hetvje aan intelligentie ontbreekt om hier fatsoenlijke argumenten tegenover te zetten, gaan we maar schelden. Net zo makkelijk!

Als je in Nederland eerst een IQ test zou moeten afleggen voor je toegang tot internet krijgt, is Ziggo of KPN snel failliet......

Er is echter wel een andere kant aan deze Rob-Jetten-Hono-haat-actie;

Hoge bomen vangen veel wind. Ik volg van links tot rechts politici.op media, en állemaal krijgen e karrevrachten bagger over zich heen. Debiel, belachelijk en volslagen onzinnen en onnodig, maar het gebeurt. Is van alle tijden en alleen multimedia makken het toegankelijker. Marinus van der Lubbe had ook liever een twitteraccount gehad.....

Maar Rob Jetten heeft wel zélf de homo-kaart getrokken. Tot voor kort was zijn privéleven echt privé.

Hij is zélf zijn geaardheid uit gaan dragen, wat ook goed is, want je bent nu éénmaal wat je bent..... maar je bent ook publiek figuur, dus kan je dit soort zieke reacties verwachten.

Tor slot vind ik, maar da's mijn mening, dat Jetten dit filmpje, zijn geaardheid en de haat die dit kennelijk bij sommigen oproept, erg inzet als campagnemiddel. D66 krijgt klaarblijkelijk (te?) weinig aandacht in de corona-crisis.........
Wat is dit nu weer voor gekkigheid!
Rob mag wel homo zijn maar dat moet hij maar liever niet uitdragen want dan is het logisch dat hij zieke reacties krijgt of begrijp ik je verkeerd?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
S-Meds schreef:
17-05-2020 23:51
waarom vind je dat frappant, als je iemand op twitter bedreigt kan je maar beter je account weer verwijderen. Of hopelijk word je verwijderd door twitter zelf. Waarom je dat tweede voorbeeld aanhaalt is me een raadsel
Ik heb geen idee of Twitter zelf haat reacties zal verwijderend. Sommige reacties zijn echt te ziek voor woorden.
Zazamaenade schreef:
18-05-2020 00:25
Dat klopt dus niet. Eén van die homohaters heeft vanavond nog over dat 'kankerhomo' getwitterd en omschrijft zichzelf met FvD en gab.ai. Goh, verrassend.

Heeft iemand deze al geplaatst?
https://twitter.com/DieTukkerfries/stat ... 26/photo/1 (Hoebelangrijkvindenwijhomorechten-beslisboom)
Dan moet het toch een koud kunstje zijn om het IP adres te achterhalen en er iets mee te doen?
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
18-05-2020 10:58
Wat is dit nu weer voor gekkigheid!
Rob mag wel homo zijn maar dat moet hij maar liever niet uitdragen want dan is het logisch dat hij zieke reacties krijgt of begrijp ik je verkeerd?
Nee. Rob "mag" niet. Rob is. Punt!

En daar moet iedereen verder zijn of haar bek (of twitteraccount) over dicht houden.

Ik vind het alleen bijzonder dat hij dit filmpje maakt. Hij zet zijn geaardheid expliciet in, in de D66-campgane. Door z'n geaardheid zo expliciet te benoemen kan je dús ook zeer expliciete reacties verwachten. Dat maken de reacties nog steeds niet Oké, maar ik vind wel dat Jetten lange tenen heeft in deze....
2east wijzigde dit bericht op 18-05-2020 11:37
0.94% gewijzigd
jouw leven is een keuze
Jetten heeft pas ballen als hij er echt iets mee gaat doen.
Een vlag ophangen en een tweet de lucht insmijten zal niets helpen tegen homohaat.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
18-05-2020 11:36
Jetten heeft pas ballen als hij er echt iets mee gaat doen.
Een vlag ophangen en een tweet de lucht insmijten zal niets helpen tegen homohaat.
Wat ik al eerder zei als ik Rob Jetten was zou ik aangifte doen.
De vraag is alleen of er ook daadwerkelijk iets met zo'n aangifte gedaan wordt.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
2east schreef:
18-05-2020 11:35
Nee. Rob "mag" niet. Rob is. Punt!

En daar moet iedereen verder zijn of haar bek (of twitteraccount) over dicht houden.

Ik vind het alleen bijzonder dat hij dit filmpje maakt. Hij zet zijn geaardheid expliciet in, in de D66-campgane. Door z'n geaardheid zo expliciet te benoemen kan je dús ook zeer expliciete reacties verwachten. Dat maken de reacties nog steeds niet Oké, maar ik vind wel dat Jetten lange tenen heeft in deze....
Zou je ooit van Klaas Dijkhof zeggen dat hij zijn geaardheid expliciet inzet, elke keer dat hij het over zijn vrouw of dochters heeft?


En voor de rest ben ik het niet met je post eens: hij hoeft helemaal geen expliciete reacties te verwachten vanwege zijn geaardheid en hij heeft geen lange tenen als hij een punt maakt van die reacties. Klaas Dijkhof krijgt geen twitterhaat gebaseerd op het enkele feit van zijn geaardheid, dus daar gaat je punt al de mist in: blijkbaar is homoseksualiteit an sich al reden om iemand te haten. Zolang dat zo is, zolang is het noodzakelijk hier een Enorm Punt van te maken.
Rosabella1 schreef:
18-05-2020 11:44
Wat ik al eerder zei als ik Rob Jetten was zou ik aangifte doen.
De vraag is alleen of er ook daadwerkelijk iets met zo'n aangifte gedaan wordt.
Hij geeft nergens aan dat hij aangifte gaat doen dus weten we het niet.

Ik denk dat er eerder iets met de aangifte van een politicus zal worden gedaan dan een zelfde aangifte van jou of mij. Alhoewel dat ook weer bedenkelijk is met de bedreigingen aan het adres van Wilders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven