Beschamend nieuws

10-05-2014 17:20 802 berichten
Tjonge jonge, las net onderstaand bericht op Telegraaf-site (die het van NRC heeft http://www.nrc.nl/nieuws/ ... oopt-risico-in-nederland/) en ik schaam me diep voor Nederland.

'Asielzoeker loopt risico in Nederland'

Een Duitse rechter heeft donderdag het terugsturen van een asielzoeker naar Nederland tegengehouden, omdat de Somaliër hier risico loopt op een „mensonwaardige behandeling”.

Dat meldt NRC Handelsblad zaterdag.

De man was in Nederland uitgeprocedeerd en week uit naar Duitsland. Daar wilden de autoriteiten hem terugsturen, maar de rechtbank in Darmstadt is er niet zeker van dat asielzoekers in Nederland worden voorzien in basale levensbehoeften zoals voedsel en onderdak.

De rechter benadrukte dat asielzoekers hier niet mogen werken, maar ook geen overheidssteun krijgen. Daarmee dreigt de Somaliër af te dalen „onder het lichamelijke en sociale bestaansminimum”. En „menswaardigheid valt niet te relatieveren door asielbeleid”, aldus het vonnis.

Ik weet nog dat ik 'vroeger' best trots was op ons land, ook een beetje sneu natuurlijk. Maar in het buitenland werd je aangesproken op Oranje voetbal (Gullit),een prima verzorgingsstaat en onder andere het vooruitstrevende drugsbeleid. En nu dit
quote:markovic schreef op 16 mei 2014 @ 16:26:

[...]

Jij bent degene die kortzichtig is en niet weet waarover ze praat. Ga je eens verdiepen in de problematiek. Er zijn uitstekende documentaires beschikbaar die het hele verhaal vertellen.

Men gaat niet terug, omdat dat enorm gezichtsverlies geeft. Liever stuurt men de laatste rooie cent huiswaarts om de indruk in stand te houden dat het goed gaat. je snapt niks van die mensen en hun cultuur.

Ik snap niks van 'die mensen'? Heb je het nu over illegalen of over vluchtelingen, of is dat voor jou allemaal één pot nat?

En ze zijn voor jou ook allemaal hetzelfde, al komen ze van over de hele wereld?

Allemaal aanstellers met maar één doel: ons onze centjes afpakken.

Je klinkt als een opgewarmd Geen Stijl-kliekje. Weinig overtuigend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 16 mei 2014 @ 16:24:

[...]

Persoonlijk ken ik eigenlijk alleen maar mensen die voor zijn en het zelfs schandalig vinden dat het pardon niet ruimhartiger is. En ik ken een heleboel mensen, al zijn dat waarschijnlijk hele andere mensen dan jij kent.

Ik zou zo'n referendum dus best aandurven.

De meeste Nederlanders zijn echt slim genoeg om te snappen dat die paar asielzoekers niet de oorzaak van de crisis zijn.

Er zijn heel wat mensen die niet eens voor hun mening uit durven te komen en heel iets anders zeggen dan ze denken.

Als je ziet wat er hier voor bagger over je uitgestort wordt als je geen voorstander bent van een ruimhartig asielbeleid, dan is het niet eens zo gek dat mensen hun mening voor zich houden.
quote:Crique schreef op 16 mei 2014 @ 16:33:

[...]

Ik snap niks van 'die mensen'? Heb je het nu over illegalen of over vluchtelingen, of is dat voor jou allemaal één pot nat?

En ze zijn voor jou ook allemaal hetzelfde, al komen ze van over de hele wereld?

Allemaal aanstellers met maar één doel: ons onze centjes afpakken.

Je klinkt als een opgewarmd Geen Stijl-kliekje. Weinig overtuigend.

Niet allemaal aanstellers, maar een heel groot deel wel. En inderdaad ze komen voor onze centjes. Hoe verklaar jij dan dat zoveel "vluchtelingen" na het verkrijgen van hun verblijfsvergunning op vakantie gaan naar het land van herkomst?

Of hun dochter er uithuwelijken of laten besnijden.....
quote:jollie schreef op 16 mei 2014 @ 16:34:

[...]

Er zijn heel wat mensen die niet eens voor hun mening uit durven te komen en heel iets anders zeggen dan ze denken.

Als je ziet wat er hier voor bagger over je uitgestort wordt als je geen voorstander bent van een ruimhartig asielbeleid, dan is het niet eens zo gek dat mensen hun mening voor zich houden.

Helaas en gelukkig voor jou leven we nog steeds in een democratie.

Als een meerderheid van de Nederlanders vluchtelingen buiten wil schoppen zullen we dat terugzien in de verkiezingsuitslagen. In het stemhokje kan iedereen in alle heimelijkheid extreem rechts stemmen, niemand die het ziet.

Tot die tijd is het slikken of stikken.
Beantwoord je ook nog even mijn vraag?

Veel te veel van die vluchtelingen zijn overigens gewoon gelukszoekers.
Uh mannen, voor half blote vrouwen kun je beter naar Afrika gaan ipv naar Italie.
odi et amo
quote:jollie schreef op 16 mei 2014 @ 16:36:

[...]

Niet allemaal aanstellers, maar een heel groot deel wel. En inderdaad ze komen voor onze centjes. Hoe verklaar jij dan dat zoveel "vluchtelingen" na het verkrijgen van hun verblijfsvergunning op vakantie gaan naar het land van herkomst?

Of hun dochter er uithuwelijken of laten besnijden.....

Als iemand met de veiligheid van een verblijfsvergunning weer op bezoek kan bij zijn familie in eigen land juich ik dat alleen maar toe. Dan is er in het land van herkomst waarschijnlijk iets ten goede veranderd. De kans bestaat dan zo iemand op den duur weer terug kan. Die meeste vluchtelingen willen namelijk niets liever.

En je tweede vraag impliceert dat alleen mensen met westerse normen en waarden het redden waard zijn. Net zo walgelijk als gewoontes als uithuwelijken en besnijden.
Het valt mij wel op dat door diegenen die de nieuwkomers van harte welkom heten, niet één keer de vraag beantwoord is hoe het kan dat die zogenaamde vluchtelingen na het verkrijgen van hun verblijfsvergunning op vakantie gaan naar het land van herkomst.

Geen zinnig mens gaat op vakantie naar een land waar hij zijn leven niet zeker is.
quote:Sorcha_ schreef op 16 mei 2014 @ 14:16:

In een AZC leven terwijl je niet weet of je hier mag blijven, en in de tussentijd niet mogen werken, dus je kan niets anders doen dan een beetje rondhangen?

En in een AZC zelf is het ook niet bepaald luxueus, nou ja volgens sommige mensen hier wel want er zijn wasmachines... Vaak met een paar mensen op een kamer. Nou wat zou ik dat graag willen zeg. Ik ben het er mee eens dat opvang sober moet zijn, maar dat is die nu toch al?Niet mogen werken? Heel veel Nederlandse mensen solliciteren zich het laplazerus om te mogen werken, maar helaas....want ze willen graag een boterham en een wasmachine kunnen kopen.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Crique schreef op 16 mei 2014 @ 16:47:

[...]

Als iemand met de veiligheid van een verblijfsvergunning weer op bezoek kan bij zijn familie in eigen land juich ik dat alleen maar toe. Dan is er in het land van herkomst waarschijnlijk iets ten goede veranderd. De kans bestaat dan zo iemand op den duur weer terug kan. Die meeste vluchtelingen willen namelijk niets liever.

En je tweede vraag impliceert dat alleen mensen met westerse normen en waarden het redden waard zijn. Net zo walgelijk als gewoontes als uithuwelijken en besnijden.

Tegen zoveel naïviteit kan ik niet op. Denk je nu echt dat die Somaliërs teruggaan naar hun zandbak als ze hier tot aan hun dood in de watten worden gelegd? Van welke planeet kom jij?

Als iemand gelijk na het verkrijgen van een verblijfsvergunning terug gaat, dan heeft hij die dus ten onrechte gekregen.

Vandaar dat ik voorstander ben van tijdelijke opvang en mensen dus vooraf weten dat hun verblijf in Nederland eindigt als ze terug kunnen.
quote:jollie schreef op 16 mei 2014 @ 16:49:

[...]

Tegen zoveel naïviteit kan ik niet op. Denk je nu echt dat die Somaliërs teruggaan naar hun zandbak als ze hier tot aan hun dood in de watten worden gelegd? Van welke planeet kom jij?

Als iemand gelijk na het verkrijgen van een verblijfsvergunning terug gaat, dan heeft hij die dus ten onrechte gekregen.

Vandaar dat ik voorstander ben van tijdelijke opvang en mensen dus vooraf weten dat hun verblijf in Nederland eindigt als ze terug kunnen.

Op naar het stemhokje dan maar hè. Daar kun je dingen veranderen.

Tot die tijd kun je proberen om mensen met halve waarheden en uit zijn verband gerukte 'feiten' te overreden om voor de geperoxideerde messias te stemmen. Geen fraaie methode, maar het werkt wel.
quote:toydinky schreef op 16 mei 2014 @ 14:41:

Nou,bij mijn vrienden lopen er genoeg asielzoekers rond, die met volle tassen bij de winkels wegkomen ,met nieuwe mobieltjes aan hun oor.Ze lopen mooi gekleed en gekapt erbij ,vrouwen lopen achter mooie kinderwagens geen oude rommel van de kringloop.

Mag je mij eens vertellen hoe slecht sommige het hier hebben.Er zullen altijd uitzonderingen zijn,die echt niks hebben maar het grootste gros heeft het hier nog niet zo slecht.Weet wie het hier slecht hebben,dat zijn veel bejaarden waar ik kom,die eigenlijk nog geen geld hebben voor een potje jam voor op brood,dat. is pas triest.Ja klopt, maar dat is al langer zo. Asielzoekers hebben vaak het nieuwste telefoon en de duurste sportschoenen. Ik weet dat een jaar of twintig geleden in Limburg asielzoekers in hongerstaking gingen omdat ze het eten niet goed vonden terwijl zij het eten uit de zelfde pot kregen als het plaatselijke verzorgingstehuis. Er was veel ophef dat zij durfde te klagen in plaats van blij zijn dat ze er gratis mochten wonen. Als uitleg werd gezegd dat deze mensen niet gevlucht waren voor de armoede maar voor het geweld. Ik denk dat zij dan veel beter asiel kunnen aanvragen in het superrijke Brunei.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Crique schreef op 16 mei 2014 @ 16:55:

[...]

Op naar het stemhokje dan maar hè. Daar kun je dingen veranderen.

Tot die tijd kun je proberen om mensen met halve waarheden en uit zijn verband gerukte 'feiten' te overreden om voor de geperoxideerde messias te stemmen. Geen fraaie methode, maar het werkt wel.

Wat heeft Wilders hier nu weer mee te maken?

Wat klopt er niet aan de beweringen die ik hier heb gedaan?

Er komen grote aantallen immigranten binnen. Daar zitten heel veel gelukszoekers onder. De opvang kost ons bakken geld. Veel nieuwkomers gaan nooit aan het werk en moeten tot aan hun dood onderhouden worden. Veel "vluchtelingen" gaan na het verkrijgen van een verblijfsvergunning op vakantie naar het land van herkomst.

Welke van de bovenstaande beweringen zijn onjuist volgens jou?
quote:Crique schreef op 16 mei 2014 @ 16:47:

[...]

En je tweede vraag impliceert dat alleen mensen met westerse normen en waarden het redden waard zijn. Net zo walgelijk als gewoontes als uithuwelijken en besnijden.De naiviteit, de stuitende naiviteit! Mijn God zeg hoe kan een volwassen persoon zo simpel zijn!
quote:jollie schreef op 16 mei 2014 @ 16:57:

[...]

Wat heeft Wilders hier nu weer mee te maken?Persoonlijke frustratie van Crique. Ze heeft waarschijnlijk een foto van Wilders op haar dartbord hangen....
quote:markovic schreef op 16 mei 2014 @ 16:59:

[...]

De naiviteit, de stuitende naiviteit! Mijn God zeg hoe kan een volwassen persoon zo simpel zijn!

+1000!!!!

Ik vind de conclusie die ze in de 2e alinea trekt helemaal nergens op slaan. Ach met Crique is geen normale discussie mogelijk.
Snappen jullie nu ook al niet wat Wilders hiermee te maken heeft? Ik moet hier ook alles uitleggen.

Niemand anders gaat de barbaarse afrikaanse horden buitenhouden. Hij is jullie enige hoop. Duh!

En jullie egoïsme en totale gebrek aan inlevingvermogen is minstens net zo stuitend als mijn vermeende naïviteit.

Maar het wordt nu echt te saai, dus ik zeg het nog één keer: haal bij de verkiezingen een meerderheid met je wijze inzichten, dan komt het allemaal goed.

Succes!
quote:lis31 schreef op 16 mei 2014 @ 15:18:

Ik denk dat ik maar asielzoekers in huis ga verbergen.

Net zoals mensen in de tweede Wereldoorlog joden in hun huis lieten onderduiken.

Geloof me, zoveel verschil is er niet.

Die mensen zijn gewoon op zoek naar een beter leven. Serieus, wat zou jij doen als je in hun schoenen stond? Ze komen gewoon halen waar ze recht op hebben.Ze komen halen waar ze recht op hebben? Probeer dat eens in Australië of een ander rijk land. Ze hebben nog nooit één cent belasting betaald om te wonen zoals de mensen wonen die wel hun leven lang betalen. De mensjes die nu hun kamer uitgeflikkerd worden hebben dit land na de oorlog opgebouwd tot dat wat het tot voor kort was. Dát zijn mensen die recht op zorg hebben. Ik heb me mijn hele leven afgevraagd "hoe kon het gebeuren dat in 40/45 niemand van de machtshebbers...overheid, politie of koninklijk huis, (what ever) "Ho stop" heeft geroepen toen Joden afgevoerd werden. En ongeveer zo'n zelfde vraag stel ik me sinds weken weer "hoe kan het gebeuren dat niemand "ho stop" roept nu oudere hulpbehoevende mensjes uit hun laatste kamertje opgehaald en weggevoerd worden? Geen ene burgemeester die nu aangifte gaat doen tegen discriminatie, tegen schending van de mensenrechten.

Omdat er geen geld meer is voor zieken en bejaarden door al die mensen van de halve aardbol wiens opperhoofd aan zelfverrijking deed in plaats van voor het eigen volk te zorgen. Dus als jij al mensen wilt opnemen in jouw achterkamertje, dan haal het halve verzorgingshuis op je nek en stuur het volk terug naar de koning met de gouden toiletpot (bv Mugabe) en de kelder vol wapens en laat die "koning" voelen dat hij daar niet mee weg mag komen om nietvoor zijn volk te zorgen..
LOEP ME MAAR aub.

Net zoals mensen in de tweede Wereldoorlog joden in hun huis lieten onderduiken.

Geloof me, zoveel verschil is er niet.

Die mensen zijn gewoon op zoek naar een beter leven. Serieus, wat zou jij doen als je in hun schoenen stond? Ze komen gewoon halen waar ze recht op hebben.

Nou, neem er maar een paar in huis hoor. Of maak je complete salaris over aan een asielzoeker. Ga je gang. Of ga naast een asielzoekerscentrum wonen en laat je voordeur 's nachts open.

Ben je echt 32? Want de link holocaust- asielzoekersproblematiek is echt zo'n schoolmeisjesargument. Zo eentje om bij mensen die minder kaas hebben gegeten van geschiedenis een onterecht schuldgevoel aan te praten. En ook het idee dat deze samenleving Afrikaanse vluchtelingen ook maar iets schuldig is, is echt te simpel. Dat dacht ik op de basisschool ook. Inmiddels weet ik wel beter. Enig idee hoeveel honderden miljarden euro's in de loop der jaren in Afrika is gepompt? Hongersnood hier, oorlogje daar. Is de hongersnood in het ene land net onder controle, komt er weer een idioot aan de macht of gaan ze stammenoorlogjes uit lopen vechten. Op Nikes. En met moderne geweren.

Die bootvluchtelingen die hier komen, zijn echt niet allemaal arme zielige opgejaagde lieverdjes.

Noodopvang in de regio. Komen ze wel hier, dan een tijdelijke vergunning. Is het weer veilig en draag je niks bij qua kennis aan de samenleving (en dan heb ik het dus niet over kennis in quat kauwen of Islam citeren) dan mag je weer met je gezin terug. Klaar ermee.

Super! Doen! Kun je je voor opgeven!

Steunpunt Vluchtelingen zoekt mensen als jij.

Hier:

"Het ASKV is hard op zoek naar huisvesting voor vluchtelingen

Het vinden van geschikte opvangplekken is erg moeilijk voor onze clienten. Wellicht heeft u (tijdelijk) ruimte over en overweegt u een kamer ter beschikking te stellen. Wij zullen u hiervoor heel dankbaar zijn"

Hier de oproep: http://www.askv.nl/kamer.html

Het telefoonnummer is: 020 6272408 (ma t/m do 10 -17 uur)

Laat je ons even weten wanneer de vluchteling bij je komt wonen en hoe het bevalt?

Er zijn ongetwijfeld meer mensen in dit topic die zich graag willen opgeven!

Ze komen gewoon halen waar ze recht op hebben.

Juist.

Op 0.17 min. brengt een migrant z'n motieven uitstekend onder woorden:

"Money, money, money!":

https://www.youtube.com/watch?v=HDDJzclnzXA
Wat een dom gezwets altijd. De diepgewortelde kinderen moeten hier blijven en dan ook maar gelijk de hele familie want je mag ze niet scheiden.

Maar....stel dat ik zorgbehoeftig word en mijn man niet. Geloof mij dan maar dat we uit elkaar gerukt worden hoor. Zelfs als mensen al heel lang samen zijn.
Ik krijg inmiddels de schijterij van die vergelijking met de oorlog 40-45.

Je kunt het ook omdraaien: toen werden we overlopen door Duitsers die er hele enge ideeën op na hielden, nu worden we overlopen door volkeren die ook hele andere ideeën door ons strot willen drukken.

Klitjes eraf snijden op de keukentafel, vrouwen 100 jaar terug in de tijd sturen, eerwraak, sharia, zoutzuur in het gezicht als de vrouw niet naar hun pijpen danst. Dat halen we óók binnen. Fijn hè?

Ik ben er niet van gediend. Niet van die Duitsers met hun Jodenhaat en niet van die Islamieten met hun Christenen/vrouwen/blankenhaat.

Dit alles los nog van het feit dat ze handenvol geld kosten.

Noem me wat je wil, egoïst, racist, noem me "bang" I don't care.

Feit blijft dat we hier culturen gaan huisvesten die mijlenver van de onze staan. En die kunnen niet naast elkaar leven.
quote:Crique schreef op 16 mei 2014 @ 15:30:

[...]

Omdat veel mensen in het westen er diep van binnen van overtuigd zijn dat ze beter zijn dan mensen uit de rest van de wereld. En uit angst om hun welvaart te moeten delen.

Fraaier is het niet. Lafheid en hebzucht.

We zijn niet verplicht onze welvaart te delen en langzaam maar zeker begint het maatschappelijk draagvlak voor de opvang van asiel & fortuinzoekers te verdwijnen.

Europa zit gewoon niet te wachten op boten vol sloebers.

Beter is een opvang in de regio met steun van de EU
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Crique schreef op 16 mei 2014 @ 17:05:

Snappen jullie nu ook al niet wat Wilders hiermee te maken heeft? Ik moet hier ook alles uitleggen.

Niemand anders gaat de barbaarse afrikaanse horden buitenhouden. Hij is jullie enige hoop. Duh!

En jullie egoïsme en totale gebrek aan inlevingvermogen is minstens net zo stuitend als mijn vermeende naïviteit.

Maar het wordt nu echt te saai, dus ik zeg het nog één keer: haal bij de verkiezingen een meerderheid met je wijze inzichten, dan komt het allemaal goed.

Succes!

Nou als ik na heel veel jaren de VVD moet verlaten en Wilders moet stemmen om deze stroom vluchtelingen in te dammen dan moet dat maar.

Veel Nederlanders zijn er klaar mee, bezuinigen, niets mis mee maar aan de andere kan zo rond de 280 miljoen per jaar aan asiel & fortuinzoekers uitgeven

Het meest opmerkelijke zag ik gisteren op het journaal was een asielzoeker voorzien van Smartfoon die een groepsfoto aan het maken is.

Zo langzamerhand geloofd geen mens meer in die sprookjes van ze in Afrika verhongeren en Joost mag weten wat voor onzin ze de Immigratie- en Naturalisatiedienst allemaal op de mouw spelden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven