Beschamend nieuws

10-05-2014 17:20 802 berichten
Tjonge jonge, las net onderstaand bericht op Telegraaf-site (die het van NRC heeft http://www.nrc.nl/nieuws/ ... oopt-risico-in-nederland/) en ik schaam me diep voor Nederland.

'Asielzoeker loopt risico in Nederland'

Een Duitse rechter heeft donderdag het terugsturen van een asielzoeker naar Nederland tegengehouden, omdat de Somaliër hier risico loopt op een „mensonwaardige behandeling”.

Dat meldt NRC Handelsblad zaterdag.

De man was in Nederland uitgeprocedeerd en week uit naar Duitsland. Daar wilden de autoriteiten hem terugsturen, maar de rechtbank in Darmstadt is er niet zeker van dat asielzoekers in Nederland worden voorzien in basale levensbehoeften zoals voedsel en onderdak.

De rechter benadrukte dat asielzoekers hier niet mogen werken, maar ook geen overheidssteun krijgen. Daarmee dreigt de Somaliër af te dalen „onder het lichamelijke en sociale bestaansminimum”. En „menswaardigheid valt niet te relatieveren door asielbeleid”, aldus het vonnis.

Ik weet nog dat ik 'vroeger' best trots was op ons land, ook een beetje sneu natuurlijk. Maar in het buitenland werd je aangesproken op Oranje voetbal (Gullit),een prima verzorgingsstaat en onder andere het vooruitstrevende drugsbeleid. En nu dit
Alle reacties Link kopieren
als het zin heeft
odi et amo
Eens met Ardni over regionale opvang en snelle uitspraken.

Voor de rest is dit hele topic om te kotsen. Volgens mij heeft echt niemand jaloers te zijn op asielzoekers in een AZC.

Zo raar is het toch niet dat er wasmachines in een AZC staan? Ik heb nergens gelezen dat de mensen die krijgen.
quote:Sorcha_ schreef op 16 mei 2014 @ 13:53:

Eens met Ardni over regionale opvang en snelle uitspraken.

Voor de rest is dit hele topic om te kotsen. Volgens mij heeft echt niemand jaloers te zijn op asielzoekers in een AZC.

Zo raar is het toch niet dat er wasmachines in een AZC staan? Ik heb nergens gelezen dat de mensen die krijgen.En waarom hoeven we daar niet jaloers op te zijn? Stellingen graag onderbouwen.
In een AZC leven terwijl je niet weet of je hier mag blijven, en in de tussentijd niet mogen werken, dus je kan niets anders doen dan een beetje rondhangen?

En in een AZC zelf is het ook niet bepaald luxueus, nou ja volgens sommige mensen hier wel want er zijn wasmachines... Vaak met een paar mensen op een kamer. Nou wat zou ik dat graag willen zeg. Ik ben het er mee eens dat opvang sober moet zijn, maar dat is die nu toch al?
beetje rondhangen, niet mogen werken en geld ontvangen. (je weet bij voorbaat al dat er een kans is op niet mogen blijven) dat is inderdaad een grote straf cq ellende.
Dat is leuk voor een klein tijdje en daarna werkt het alleen maar super demotiverend.
Het overgrote deel (zeker 80%) van het hoge aantal asielzoekers dat nu Nederland binnenkomt mag straks blijven. De meeste daarvan gaan nooit aan de slag en die mogen wij met z'n allen tot hun dood onderhouden en dan gaat het echt niet om alleen een bed en brood. Het gaat dan om een volledig ingerichte woning met een levenslange uitkering. Noem dat maar eens niet luxe!

Vluchtelingen opvangen is prima, maar als het land van herkomst veilig is zou je weer terug moeten. Dan blijft er altijd plaats voor nieuwe vluchtelingen. Als je op vakantie naar je thuisland gaat, dan kun je dus ook terug, want daarmee geef je zelf al het signaal af dat het daar voor jou veilig is. Geen gemekker meer over gewortelde kinderen waar het dan zielig voor zou zijn. Je weet dan immers van te voren dat je eens terug zal moeten. Ik vind dat sowieso gezeur over "gewortelde kinderen". Er zijn ook genoeg autochtone kinderen die met hun ouders emigreren en die zijn daardoor ook niet zielig. Je thuis is immers daar waar je gezin/familie is.

De verblijfsvergunning van asielzoekers die nu naar Syrië gaan ook gelijk intrekken. Het is belachelijk dat als je naar Nederland komt zogenaamd voor je veiligheid, je vervolgens in een ander land oorlog gaat voeren. Die blinde (Nederlandse) Somaliër in Syrië die gisteren met een geweer in de krant stond, mag wat mij betreft nooit meer een voet in Nederland zetten.

We zijn zo onderhand echt een volk van naïeve sukkels geworden en je mag er niet eens wat van zeggen als je het zat bent om voor iedereen die hier binnenkomt te moeten zorgen en betalen.
en dan gaan ze de criminaliteit in. win-win
Nou,bij mijn vrienden lopen er genoeg asielzoekers rond, die met volle tassen bij de winkels wegkomen ,met nieuwe mobieltjes aan hun oor.Ze lopen mooi gekleed en gekapt erbij ,vrouwen lopen achter mooie kinderwagens geen oude rommel van de kringloop.

Mag je mij eens vertellen hoe slecht sommige het hier hebben.Er zullen altijd uitzonderingen zijn,die echt niks hebben maar het grootste gros heeft het hier nog niet zo slecht.Weet wie het hier slecht hebben,dat zijn veel bejaarden waar ik kom,die eigenlijk nog geen geld hebben voor een potje jam voor op brood,dat. is pas triest.
Kijk daar ben ik het dus ook mee eens Jollie, een tijdelijke verblijfsstatus. Als het dan na een x aantal jaar nog niet veilig is dan wordt het een ander verhaal.

Ik was vroeger bevriend met twee Koerdische zusjes uit Irak, die hier als asielzoeker kwamen. Die zijn nu toch weer terug gegaan.
Ik pleit trouwens ook voor een voortplantingsverbod de eerste 5 jaar dat ze hier zijn. Gerekend vanaf het moment dat ze hier voet aan land zetten.

Eerst maar eens kijken of je mag blijven, en zoja, dan eerst maar eens in je eigen onderhoud gaan voorzien, integreren en je de Nederlandse taal en cultuur eigen maken.

Binnen 5 jaar zwanger, dan het land uit of abortus.

Dan is het snel klaar met dat gezeur over kinderen die geworteld zijn en dus gebruikt kunnen worden om te mogen blijven.
quote:jollie schreef op 16 mei 2014 @ 14:38:

We zijn zo onderhand echt een volk van naïeve sukkels geworden en je mag er niet eens wat van zeggen als je het zat bent om voor iedereen die hier binnenkomt te moeten zorgen en betalen.Dit dus. En wij moeten ons met zijn allen maar schuldig voelen over de asielindustrie en alles wat daar aan vast hangt. Sociale huurwoning, huurtoeslag, zorgtoeslag, kindtoeslag en levenslang in een uitkering zonder enige tegenprestatie te hoeven leveren.
En aan het eind van dit jaar er weer 65000 bij. Kassa!! Lekker terugsturen met de bananenboot naar Eritrea! (e.d.)

En ons eens zorgen gaan maken over hoe wij hier met onze ouderen omgaan! Daar moet dat geld naar toe!
Dus een Nederlander met een uitkering is een zielepoot die van armoede niet weet hoe hij nog moet rondkomen na alle bezuinigingen, maar een vluchteling met precies dezelfde uitkering is een profiteur die hier komt rondrollen in luxe.

Ook als is aangetoond dat we het niet over een economische maar een politieke vluchteling hebben, die van huis uit echt wel wat beters gewend is dan een Nederlandse uitkering.

De arme bejaarde kan geen potje jam meer kopen, maar de vluchtelingen kunnen van exact dezelfde uitkering Iphones en desingkleding betalen. Zijn die bejaarden dan zo dom, of zijn die vluchtelingen zo slim? En als ze zo slim zijn, wat doen ze dan dit nare land?

Of klopt er iets niet aan die redenering?

Je kunt jammeren wat je wilt, maar zolang meer dan de helft van Nederland nog niet zo asociaal of egoïstisch is om de rest van de wereld te willen laten creperen, gaan we gelukkig gewoon door met het helpen van vluchtelingen, hier of in de regio.

Wen er maar aan. Of beter nog, ga zelf emigreren. Komt er weer een sociale huurwoning vrij voor een wereldburger die hem echt nodig heeft.
Mopsie, ik ben het voor het eerst eens helemaal met je eens.
odi et amo
quote:Crique schreef op 16 mei 2014 @ 15:07:

Dus een Nederlander met een uitkering is een zielepoot die van armoede niet weet hoe hij nog moet rondkomen na alle bezuinigingen, maar een vluchteling met precies dezelfde uitkering is een profiteur die hier komt rondrollen in luxe.

Ook als is aangetoond dat we het niet over een economische maar een politieke vluchteling hebben, die van huis uit echt wel wat beters gewend is dan een Nederlandse uitkering.

De arme bejaarde kan geen potje jam meer kopen, maar de vluchtelingen kunnen van exact dezelfde uitkering Iphones en desingkleding betalen. Zijn die bejaarden dan zo dom, of zijn die vluchtelingen zo slim? En als ze zo slim zijn, wat doen ze dan dit nare land?

Je kunt jammeren wat je wilt, maar zolang meer dan de helft van Nederland nog niet zo asociaal of egoïstisch is om de rest van de wereld te willen laten creperen, gaan we gelukkig gewoon door met het helpen van vluchtelingen, hier of in de regio.

Wen er maar aan. Of beter nog, ga zelf emigreren. Komt er weer een sociale huurwoning vrij voor een wereldburger die hem echt nodig heeft.Ik begrijp je reactie wel Crique, maar wat bezielt deze mensen om helemaal vanuit Afrika of waar dan ook naar Nederland toe te komen. Dat betekent sowieso dat ze in het eigen continent geen opvang krijgen. Wij kunnen toch niet steeds alle vluchtelingen uit oorlogsgebieden opvangen. Of homo's die anders geen leven hebben. Met andere woorden, wij kunnen en hoeven niet alle mensen uit andere werelddelen op vangen en onderdak geven en tegelijkertijd beweren dat er voor onze eigen oudere mensen geen geld voor zorg is.
odi et amo
quote:Crique schreef op 16 mei 2014 @ 15:07:

Wen er maar aan. Of beter nog, ga zelf emigreren. Komt er weer een sociale huurwoning vrij voor een wereldburger die hem echt nodig heeft.

Wordt lastig als iedereen gaat emigreren, want dan is er niemand meer die alles gaat betalen. Het gros van de asielzoekers gaat immers nooit aan het werk.

Veruit de meeste asielzoekers komen hier naartoe om economische redenen. Dat is een vaststaand feit. Waarom reizen ze anders eerst door tig veilige landen om hier in Nederland aan te kloppen? Waarom gaan ze anders zodra de verblijfsvergunning binnen is naar het land van herkomst op vakantie?

Dat een bejaarde minder te besteden heeft, komt omdat deze veel minder toeslagen en een lagere uitkering dan een groot asielzoekersgezin ontvangt. Daarnaast hebben asielzoekers ook nog eens recht op heel veel gratis zaken. Ik vraag mij trouwens af of ze ook allemaal netjes hun premie voor de zorgverzekering betalen.

Ik vind het trouwens bespottelijk dat ik maar moet gaan emigreren als ik de deur niet open wil zetten voor iedere gelukszoeker.

Je snapt helemaal niet hoe een verzorgingsstaat werkt. Er moet een balans zijn tussen werkenden en niet-werkenden om die in stand te houden. Als je heel veel mensen binnenhaalt die nooit iets hebben bijgedragen of nog erger nooit iets gaan bijdragen, dan is zo'n verzorgingsstaat ten dode opgeschreven. Ik kan mij niet voorstellen dat je daar als Nederlander aan wil wennen.
Ik denk dat ik maar asielzoekers in huis ga verbergen.

Net zoals mensen in de tweede Wereldoorlog joden in hun huis lieten onderduiken.

Geloof me, zoveel verschil is er niet.

Die mensen zijn gewoon op zoek naar een beter leven. Serieus, wat zou jij doen als je in hun schoenen stond? Ze komen gewoon halen waar ze recht op hebben.
quote:lis31 schreef op 16 mei 2014 @ 15:18:

Ik denk dat ik maar asielzoekers in huis ga verbergen.

Net zoals mensen in de tweede Wereldoorlog joden in hun huis lieten onderduiken.

Geloof me, zoveel verschil is er niet.

Die mensen zijn gewoon op zoek naar een beter leven. Serieus, wat zou jij doen als je in hun schoenen stond? Ze komen gewoon halen waar ze recht op hebben.

Ja hoor, haal de Tweede Wereldoorlog er maar weer bij! Dat slaat dus echt helemaal nergens op.

Ook je opmerking "ze komen gewoon halen waar ze recht op hebben" is volslagen onzinnig. Op grond waarvan hebben ze volgens jou dan recht op een levenslange uitkering in Nederland?
quote:lamaatje schreef op 16 mei 2014 @ 15:14:

[...]

Ik begrijp je reactie wel Crique, maar wat bezielt deze mensen om helemaal vanuit Afrika of waar dan ook naar Nederland toe te komen. Dat betekent sowieso dat ze in het eigen continent geen opvang krijgen. Wij kunnen toch niet steeds alle vluchtelingen uit oorlogsgebieden opvangen. Of homo's die anders geen leven hebben. Met andere woorden, wij kunnen en hoeven niet alle mensen uit andere werelddelen op vangen en onderdak geven en tegelijkertijd beweren dat er voor onze eigen oudere mensen geen geld voor zorg is.

- Wij vangen helemaal niet alle zielepieten uit de hele wereld op, maar een zeer beperkt vooraf afgesproken quotum.

- Als er andere politieke keuzes gemaakt worden hoeft er helemaal niet bezuinigd te worden op de bejaarden of op de vluchtelingen.

Hoeveel belasting er wordt geheven, wie die moet betalen en waar die aan besteed wordt, dat bepalen we met z'n allen.

- Dat de bejaarden worden uitgekleed komt omdat Nederland massaal VVD heeft gestemd, niet omdat er zoveel asielzoekers zijn.

- Wie zich wijs laat maken dat de centen zo uit de portemonee van de bejaarden naar de asielzoekers worden doorgesluisd is gewoon dom en simplistisch. Asielzoekers krijgen helemaal niet van alles dat gewone zielige Nederlanders niet krijgen. Dat is een pertinente leugen.
quote:jollie schreef op 16 mei 2014 @ 15:21:

[...]

Ja hoor, haal de Tweede Wereldoorlog er maar weer bij! Dat slaat dus echt helemaal nergens op.

Ook je opmerking "ze komen gewoon halen waar ze recht op hebben" is volslagen onzinnig. Op grond waarvan hebben ze volgens jou dan recht op een levenslange uitkering in Nederland?

Als je de paralellen niet ziet heb je gewoon oogkleppen op.

Ze hebben er recht op op basis van dat het ook mensen zijn. Wij hebben het in het westen zoveel beter dan heel veel andere mensen in de wereld. Die mensen daar zien dat en willen dat ook. En kun jij mij uitleggen waarom zij er dan geen recht op hebben en jij wel? En dan bedoel ik niet recht op een uitkering maar recht op een beter leven.
quote:lis31 schreef op 16 mei 2014 @ 15:28:

[...]

Ze hebben er recht op op basis van dat het ook mensen zijn. Wij hebben het in het westen zoveel beter dan heel veel andere mensen in de wereld. Die mensen daar zien dat en willen dat ook. En kun jij mij uitleggen waarom zij er dan geen recht op hebben en jij wel?

Omdat veel mensen in het westen er diep van binnen van overtuigd zijn dat ze beter zijn dan mensen uit de rest van de wereld. En uit angst om hun welvaart te moeten delen.

Fraaier is het niet. Lafheid en hebzucht.
Eens met crique. We moeten ons doodschamen en ik ben benieuwd hoe lang we dit nog kunnen volhouden.

[...]

Ze hebben er recht op op basis van dat het ook mensen zijn. Wij hebben het in het westen zoveel beter dan heel veel andere mensen in de wereld. Die mensen daar zien dat en willen dat ook. En kun jij mij uitleggen waarom zij er dan geen recht op hebben en jij wel? En dan bedoel ik niet recht op een uitkering maar recht op een beter leven.Omdat onze (groot)ouders die welvaart op hebben gebouwd voor ons (en voor hun eigen ouwe dag), niet voor [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-05-2014 16:52
Reden: aanstootgevend
% gewijzigd

[...]

Ze hebben er recht op op basis van dat het ook mensen zijn. Wij hebben het in het westen zoveel beter dan heel veel andere mensen in de wereld. Die mensen daar zien dat en willen dat ook. En kun jij mij uitleggen waarom zij er dan geen recht op hebben en jij wel? En dan bedoel ik niet recht op een uitkering maar recht op een beter leven.Logische consequentie van jouw verhaal is dat de grenzen dus volledig open moeten, iedereen hier mag komen en mag profiteren van de sociale voorzieningen. Dat betekent dus dat we binnen een jaar helemaal overlopen zijn, en we als land failliet zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven