Beschamend nieuws

10-05-2014 17:20 802 berichten
Tjonge jonge, las net onderstaand bericht op Telegraaf-site (die het van NRC heeft http://www.nrc.nl/nieuws/ ... oopt-risico-in-nederland/) en ik schaam me diep voor Nederland.

'Asielzoeker loopt risico in Nederland'

Een Duitse rechter heeft donderdag het terugsturen van een asielzoeker naar Nederland tegengehouden, omdat de Somaliër hier risico loopt op een „mensonwaardige behandeling”.

Dat meldt NRC Handelsblad zaterdag.

De man was in Nederland uitgeprocedeerd en week uit naar Duitsland. Daar wilden de autoriteiten hem terugsturen, maar de rechtbank in Darmstadt is er niet zeker van dat asielzoekers in Nederland worden voorzien in basale levensbehoeften zoals voedsel en onderdak.

De rechter benadrukte dat asielzoekers hier niet mogen werken, maar ook geen overheidssteun krijgen. Daarmee dreigt de Somaliër af te dalen „onder het lichamelijke en sociale bestaansminimum”. En „menswaardigheid valt niet te relatieveren door asielbeleid”, aldus het vonnis.

Ik weet nog dat ik 'vroeger' best trots was op ons land, ook een beetje sneu natuurlijk. Maar in het buitenland werd je aangesproken op Oranje voetbal (Gullit),een prima verzorgingsstaat en onder andere het vooruitstrevende drugsbeleid. En nu dit
Alle reacties Link kopieren
quote:saartjuhzes schreef op 16 mei 2014 @ 21:07:

[...]

Ik hoef ze niet in huis, net zo min als ik een panda in huis moet.

Een pandabeer? Een vluchteling is geen beest.

Je bent de tweede al die die idiote vergelijking maakt.

Eerst worden vluchtelingen steeds vergeleken met Joden. Iemand opperde ze om ze 'in huis te verbergen', net als in de oorlog.

En op het moment dat er een oproep gedaan wordt om ze in huis te nemen, worden vluchtelingen opeens pandaberen?

Vallen hier even wat maskers af zeg.
Rare beredenering houden sommigen er op na zeg, als je wilt dat asielzoekers een beetje ok worden opgevangen moet je ze ook meteen maar in huis nemen?

Daar betaal ik nu juist belasting voor.
quote:Sorcha_ schreef op 16 mei 2014 @ 23:13:

Rare beredenering houden sommigen er op na zeg, als je wilt dat asielzoekers een beetje ok worden opgevangen moet je ze ook meteen maar in huis nemen?

O, zo werkt het. Je koopt je geweten af omdat je verder geen praktische hulp wil verlenen.

Ja, zo kan ik het ook.
Terwijl de nieuwe goederen op kosten van de bealstingbetaler worden afgeleverd.

Maken net gearriveerde asielzoekers nog even een kiekje voor het thuisfront met hun smartfoon

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hollebollegijs mooi dat je pleit voor opvang in de regio ondersteund door de eu. Dan sluit je tenminste niet je ogen voor het echte probleem en dat doen een hoop anderen hier wel. En missie-m, hoe triest ik je reacties ook vind ( wat kinderachtig zeg dat hele teiltjesverhaal, en dingen zo op de vrouw spelen en persoonlijk maken vind ik al helemaal beneden alle peil in een discussie) je hebt wel een punt over dat de koning met de gouden toiletpot voor ze zou moeten zorgen. Maar die doet dat niet en als mensen daar het wel willen halen bij die koning worden ze afgeslacht. Als ik zeg (ja dat was ik) dat mensen komen halen waar ze recht op hebben dan bedoel ik niet recht op een uitkering. Ik bedoel fundamentele rechten zoals veiligheid en gelijke kansen. Vind jij dan niet dat iedereen daar recht op heeft?
Eén a twee oude wasmachines van de kringloop zouden prima voldoen.

Ze hebben de hele dag toch geen klote te doen volgens de kenners hier, dus ze kunnen makkelijk even op elkaar wachten met de was. En zoveel kleren hebben ze toch niet? Dus de kleren van meerdere bewoners kunnen makkelijk bij elkaar.

Waarom moet dat allemaal nieuw?????
quote:Mopsie41 schreef op 16 mei 2014 @ 23:16:

[...]

O, zo werkt het. Je koopt je geweten af omdat je verder geen praktische hulp wil verlenen.

Ja, zo kan ik het ook.Inderdaad en als we maar wel allemaal meebetalen.
quote:Sorcha_ schreef op 16 mei 2014 @ 23:13:

Nee, iemand opperde zélf dat ze vluchtelingen in huis wilde 'verbergen'. Vluchtelingen werden hier vergeleken met de Joden uit de Tweede Wereldoorlog. Vandaar.

Dus toen de oproep van Steunpunt Vluchtelingen hier geplaatst werd, werd er heel snel teruggekrabbeld met het argument: beginnen we niet aan. Je neemt tenslotte ook geen pandabeer in huis.
En ik las een paar pagina's terug dat alle Eritrese asielzoekers op de bananenboot terug naar Eritrea moeten, besef je wel hoe dom dat overkomt?

Eritrea is een van de allerergste landen om te wonen. Ongeveer het niveau Noord-Korea. 70% procent van het land kan niet in zijn eigen voedselbehoefte voorzien, de regering weigert alle voedselhulp. Er geldt een dienstplicht van 10 (!) jaar. Wil je niet in dienst? Dan gaan jij en je familie de gevangenis in. Klaag je over de regering? Hup, zonder proces de gevangenis in. Hang je een religie aan die niet goedgekeurd is? De gevangenis in. Emigreren? Als je terugkomt de gevangenis in. En de gevangenissen daar zijn echt niet zoals Nederland, daar wordt nog ouderwets gemarteld en gefolterd.

En dan vlucht je het land, Ethiopie kom je niet in omdat die grens zwaar bewaakt is. Yemen kom je niet in. Dan rest je landen als Sudan en Egypte. Volgens dit artikel http://www.theguardian.com/world/2014/f ... ture-camps en dit artikel http://blogs.wsj.com/middleeast/2013/05 ... inai-case/ worden gevluchte Eritreanen gevangen genomen door mensenhandelaars en uitgebuit. Of ze worden gebruikt als slavenarbeid of hun familie wordt afgeperst.

Zelfs als je Nederland bereikt en asiel krijgt, dan is het nog niet afgelopen. De Eritrese ambassades persen Eritreanen die in het buitenland wonen af, eisen 2% belasting, of anders... http://news.nationalpost. ... ens-for-national-defence/ , http://www.elsevier.nl/Eu ... -Eritrea-ELSEVIER350968W/ .

De EU zou meer aan regionale opvang moeten doen. Tot dan snap ik echt helemaal waarom Eritreanen naar Nederland vluchten.
quote:lis31 schreef op 16 mei 2014 @ 23:25:

. Als ik zeg (ja dat was ik) dat mensen komen halen waar ze recht op hebben dan bedoel ik niet recht op een uitkering. Ik bedoel fundamentele rechten zoals veiligheid en gelijke kansen. Vind jij dan niet dat iedereen daar recht op heeft?

Iedere bevolking heeft het recht zelf te bepalen aan wie ze onderdak verleend.

Nederland kan er niet voor zorgen dat iedereen gelijke kansen krijgt, dat zal op internationaal niveau geregeld moeten worden daarom ben ik ook niet tegen vredesmissies.

Verder zullen volkeren hun eigen kansen en rechten moeten bevechten net als de Europeanen dat gedaan hebben.

Als iemand in eigen land gevaar loopt moet er een mogelijkheid zijn te vluchten maar wel in de eigen regio, zo ving Nederland in WO1 honderdduizend Belgen op, in de jaren '90 waren daar de vluchtelingen uit het door de burgeroorlog verscheurde Joegoslavië

De EU kan ondersteuning bieden met geld en goederen, voor de rest zal Afrika zijn eigen broek op moeten hijsen.

quote:Sorcha_ schreef op 16 mei 2014 @ 23:28:

De EU zou meer aan regionale opvang moeten doen. Tot dan snap ik echt helemaal waarom Eritreanen naar Nederland vluchten.Proberen mogen ze het, echter Nederland bepaalt of ze mogen blijven.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 16 mei 2014 @ 23:35:

[...]

Proberen mogen ze het, echter Nederland bepaalt of ze mogen blijven.En Nederland accepteert 80% van de asielaanvragen. Omdat het dus echt een gevaarlijk land is. Vraag me dus af wat goedkoper is, de mensen die weten te vluchten opvangen in Europa of in eigen regio.
@Sorcha, dat weten we allemaal wel, maar dat is toch geen reden dat Nederland al deze mensen maar op moet vangen.

We zijn maar een klein landje. Als Noord-Korea leeg loopt moeten wij die mensen dan ook verplicht opvangen?

Er zijn grenzen. Jammer genoeg moeten we zeggen: er waren grenzen.
odi et amo
quote:Sorcha_ schreef op 16 mei 2014 @ 23:39:

[...]

En Nederland accepteert 80% van de asielaanvragen. Omdat het dus echt een gevaarlijk land is. Vraag me dus af wat goedkoper is, de mensen die weten te vluchten opvangen in Europa of in eigen regio.

Frans Timmermans pleitte er gisteren nog voor opvang in de regio bij Pauw & Witteman

Het is mijn ogen glashelder, hebben we buitenlanders nodig dan nodigen we die wel uit, het is ons land en wij bepalen de spelregels.

We zitten gewoon niet te wachten op boten vol kansarme sloebers.

Heeft dus niet alleen met geld te maken.

Heel simpel, opvang in de regio met steun van de EU en de rijkere Afrikaanse landen.

En hoe arm zijn ze ECHT in Afrika?

Ze arriveren voorzien van smartfoon.

Zoals netniet zei, niet iedere asielzoeker is arm!

Ik ben dan niet in Afrika geweest maar wel in India, wat ook gezien wordt als een arm land. Ik heb nog nooit zoveel rijkdom gezien, en ik heb me laten vertellen dat dit in delen van Afrika ook zo is. Gemixt met de rijkdom is extreme armoede. De middenklasse heeft het ok. Maar je kan nog wel moeten vluchten.

@lamaatje, ik zeg ook niet dat we iedere Eritreaan in Nederland moeten opvangen. Maar er moet daar in de regio gewoon iets komen waar die mensen heen kunnen gaan en waar het veilig is. Dat is er op dit moment totaal niet.
Column van Rob Hoogland over de 1000 asielzoekers per week die momenteel ons land binnenkomen:

http://www.geenstijl.nl/a ... kerstcadeauvanomerob.html
quote:Crique schreef op 16 mei 2014 @ 17:05:

Snappen jullie nu ook al niet wat Wilders hiermee te maken heeft? Ik moet hier ook alles uitleggen.

Niemand anders gaat de barbaarse afrikaanse horden buitenhouden. Hij is jullie enige hoop. Duh!

En jullie egoïsme en totale gebrek aan inlevingvermogen is minstens net zo stuitend als mijn vermeende naïviteit.

Maar het wordt nu echt te saai, dus ik zeg het nog één keer: haal bij de verkiezingen een meerderheid met je wijze inzichten, dan komt het allemaal goed.

Succes!

Het linkse Rapaille heeft op zo n (s) linkse wijze misbruikt gemaakt van de ontkerkelijking van Nederland.

Tot Paars kon je niet om het CDA in een kabinet heen.

Door de sluizen lees grenzen wagen en wagenwijd open te zetten, voor losers, opvreters, uitzuigers, profiteurs, bankhangers, criminelen en hand ophouders wonen/ zijn hier in de afgelopen

15 jaar nu MILJOENEN stem gerechtigde Linkse stemmers bijgekomen.

En dan maakt het niet uit of men pvda of d66 stemt of groen links stemt.

En doet d66 het niet goed dan gaat men weer terug naar de pvda of groen (s) links weer eens een kansje geven.

Er komen elke maand genoeg mafklappers binnen dmv asielzoekers, vluchtelingen, vreemdelingen, huwelijksmigratie etc die praktisch allemaal links zullen gaan stemmen.

De Rechtse kiezer had met Fortuyn nog een van zijn laatste kansen om gemakkelijk de dingen te kunnen veranderen.

Die kans is ons ontnomen. (zelf altijd vvd gestemd)

Als je NU nog verandering wilt, dan zullen er dus echt een aantal linkse ogen moeten opengaan en dat zie ik niet 1,2,3 gebeuren!

Het linkse pulp ziet niet dat ze hun eigen land aan het weggeven zijn en vinden de multi culturele samenleving een verrijking.

De linkse kant wordt dus steeds sterker en sterker en wat doet de rechtse stemmer:

De rechtse stemmer is al jarenlang massaal aan het Emigreren uit Nederland op zoek naar meer Geluk en waarschijnlijk minder minder, minder Islamisatie, maar dat denk ik

Dan hebben sommige hier weer waarom kan een asielzoeker dit wel en een bejaarde dit niet. simpel!

Omdat de Asielzoekers dit gratis uit een of ander potje krijgen.

Er is altijd wel een of ander potje geld voor deze simpele gasten te vinden. Niets is voor hen te gek, en een Nederlands oudje die door een ongelukje een 2de luier vraagt wordt vies aangekeken en doodgezwegen.

Elke Nieuwkomer is een potentiële Linkse stemmer en voor links is het DE Kans om voorgoed met Rechts af te rekenen.

Wij (Familie) hebben gelukkig alle Linkse bekenden, en vage kennissen de deur gewezen om oeverloze discussies en meningsverschillen uit de weg te gaan.

Het plan voor Mopsie om een Asielzoeker de eerste 5 jaar verbieden kinderen te nemen, steun ik van harte.

Dat zou no 1 in de Asielwet moeten staan.
quote:Mopsie41 schreef op 16 mei 2014 @ 20:47:

[...]

Mijn familie heeft geleden in de oorlog, dus waar haal je de gore moed vandaan om daarover te beginnen?Jaja, dat zeggen die asielzoekers ook allemaal...
quote:hollebollegijs schreef op 16 mei 2014 @ 23:21:

Terwijl de nieuwe goederen op kosten van de bealstingbetaler worden afgeleverd.

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... 36beab.jpg[/IMG]

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... b314d5.jpg[/IMG]

Maken net gearriveerde asielzoekers nog even een kiekje voor het thuisfront met hun smartfoon

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... 55e99d.jpg[/IMG]

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... 94a572.jpg[/IMG]

Dat zijn veertien (14) wasmachines voor twaalfhonderd (1200) asielzoekers. Let wel, die krijgen ze niet, daar mogen ze met z'n allen gebruik van maken, de meesten tot ze weer teruggestuurd worden.

En voer je het bezit van een derdehands mobieltje nu aan als een teken van stuitende rijkdom? Echt waar joh?

Je moet wel een heel naar, slecht en oppervlakkig mens zijn om met dit soort misleidende plaatjes campagne te willen voeren voor je rechtsnatiolistische volksmenner.

Of een totale minachting hebben voor de intelligentie van de mensen die je wilt bekeren, dat kan ook.

Beiden, vermoed ik.
quote:lamaatje schreef op 16 mei 2014 @ 21:38:

[...]

Dat Italie of welk land ze dan ook aanspoelen ze linea recta op het vliegtuig terug zet naar Afrika!

Je beseft toch wel dat je het hebt over mensen als die vrouw in Soedan, die acht maanden zwanger is en in de gevangenis de doodstraf en 100 stokslagen afwacht omdat ze christen is geworden. Gisteren in het nieuws.

Want over soort aanstellers en gelukszoekers hebben we het, als we opvang aanbieden. Alleen mensen die onomstotelijk kunnen bewijzen dat ze dit soort dingen hebben meegemaakt mogen blijven.

Mocht deze mevrouw er met hulp van vrienden en desnoods mensensmokkelaars in slagen om Europa te bereiken, wil je haar dan echt terugsturen? Je zou het nog doen ook, ben ik bang.
quote:missie_m schreef op 16 mei 2014 @ 22:31:

[...]

Je wil een teiltje? Ik heb mijn teiltje dat ik bij jouw topic

(over het broer-zusgedoe, waar je blij was maar één broer te hebben en niet zoals jouw vriend twee zussen heeft omdat je dan teveel rekening moest houden met je schreeuwhuilende schoonzus die zich gepasseerd/genegeerd voelde bij jou/jullie...het topic waar je schoonmoeder min of meer door de stront werd getrokken omdat ze zo bezorgd was om haar dochter/kinderen)

gebruikte schoon gemaakt.Je mag het teiltje gerust lenen. Als hier iemand roept om asielzoekers te verstoppen in het achterkamertje, iemand roept dat het een teiltje nodig heeft om te kunnen kotsen en Saartjuzes zegt er ook een nodig te hebben dan vind ik bovenstaande posting niet op de vrouw gespeelt maar de realiteit.

Iemand die een topic opend dat ze blij is maar één broer te hebben omdat het haar te lastig is om met twee familieleden rekening te houden in plaats van met één....dezelfde persoon die moeite heeft met de bezorgde schoonmoeder......die moet niet roepen een teiltje nodig te hebben als mensen het oneens zijn dat er elke week 1000 mensen (in het achterkamertje) bij komen. Zodat onze oudjes uit hun kamertje geflikkerd worden en desnoods bij hun kinderen moeten inwonen. Want zelf wil ze geen asielzoeker, geen schoonzus en geen schoonmoe zien in huis. Schoonmoe heeft vast nog niet de leeftijd dat ze hulp van familie nodig heeft anders dacht ze vast een meter vooruit.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Crique schreef op 17 mei 2014 @ 08:42:

[...]

Je beseft toch wel dat je het hebt over mensen als die vrouw in Soedan, die acht maanden zwanger is en in de gevangenis de doodstraf en 100 stokslagen afwacht omdat ze christen is geworden. Gisteren in het nieuws.

Want over soort aanstellers en gelukszoekers hebben we het, als we opvang aanbieden. Alleen mensen die onomstotelijk kunnen bewijzen dat ze dit soort dingen hebben meegemaakt mogen blijven.

Mocht deze mevrouw er met hulp van vrienden en desnoods mensensmokkelaars in slagen om Europa te bereiken, wil je haar dan echt terugsturen? Je zou het nog doen ook, ben ik bang.Ik zag geen enkele vrouw op dat filmpje. Het filmpje waarop mannen roepen "money money money". Misschien zijn dat ook mannen die de stok en het zuur "gebruiken". Misschien zit de vrouw met de stokslagen al in Nederland en word nu de dader ook naar Nederland gehaald. Weet jij het allemaal? Kun jij het profiel dader/slachtoffer herkennen als ze alleen dollartekens in de ogen hebben staan?

Waarom word er wel massaal ingegrepen als Poetin zijn land beschermd en is er geen ene militair daar waar het geweld tegen hulpeloze vrouwen plaats vind? Of daar waar meisjes verkocht worden.
LOEP ME MAAR aub.
quote:deepspace schreef op 17 mei 2014 @ 07:53:

[...]

Jaja, dat zeggen die asielzoekers ook allemaal...

Je valt enorm door de mand met deze opmerking. Je kunt de feiten van de tegenstanders niet weerleggen, dus ga je valse opmerkingen maken. Ik begrijp heel goed dat ondertoontje van je.

Ga zo door. En de knuffelaars met jou. De ogen zijn bij veel Nederlanders al open, en dit soort uitlatingen zullen alleen maar het slappe linkse bolwerk afbreken.
quote:Mopsie41 schreef op 16 mei 2014 @ 20:28:

[...]

Yep. Op zoek naar roomblanke muurbloempjes om ze voor het karretje te spannen.Wat triest he dat er altijd vrouwen zijn die in die leugens trappen.
quote:hollebollegijs schreef op 16 mei 2014 @ 23:47:

[...]

Frans Timmermans pleitte er gisteren nog voor opvang in de regio bij Pauw & Witteman

Het is mijn ogen glashelder, hebben we buitenlanders nodig dan nodigen we die wel uit, het is ons land en wij bepalen de spelregels.

We zitten gewoon niet te wachten op boten vol kansarme sloebers.

Heeft dus niet alleen met geld te maken.

Heel simpel, opvang in de regio met steun van de EU en de rijkere Afrikaanse landen.

En hoe arm zijn ze ECHT in Afrika?

Ze arriveren voorzien van smartfoon.

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... 9a55d8.jpg[/IMG]haha ik las vetgedrukte regel iets anders. nl opvang regelen in de regio (buurt) van Pauw en Witteman. Dus in de studio opvangen.

Ik zie op je foto's helemaal geen dames en al helemaal geen getraumatiseerde dames-met-stokslagen, maar blije goed geklede jonge mannen die kiekjes maken van het leuke permanente schoolreisje. Mijn telefoon kan nog steeds geen foto's maken. Ik heb nog steeds een hele ouwe. Dat is goed zo, ik hoef niet zo nodig het nieuwste en het beste....en ik heb die zelf bij elkaar gespaard en zelf betaald.
LOEP ME MAAR aub.
quote:MilaDila schreef op 10 mei 2014 @ 20:26:

[...]

Nou nee, woon nogal klein. Sponsor-actie wel een goede. Dank voor de tip.Ach...zolang er nog steeds 14 Polen in een kamertje van 4 bij 5 wonen....
I believe in good

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven