Biden versus Trump
dinsdag 29 september 2020 om 13:52
''Komende nacht is het dan zover: het eerste grote televisiedebat tussen president Donald Trump en zijn uitdager Joe Biden in de strijd om het Amerikaanse presidentschap. Het belang is groot om de nog twijfelende kiezers over de streep te trekken, en dus mogen we vuurwerk verwachten.''
Wie gaat kijken?
Ik twijfel nog (begint om 3:00
)
Wie gaat kijken?
Geen prima, prima is geen goed.
vrijdag 6 november 2020 om 10:00
vrijdag 6 november 2020 om 10:01
Ach, jij moet toch ook toegeven dat het nu kiezen tussen twee kwaden is?
Volgens mij is dat iets waar, ongeacht welke kant je kwartje op valt, de meeste mensen het wel over eens zijn.
Ik denk dat er maar heel weinig Bidenaanhangers zijn op de wereld. Biden is een oude niet-inspirerende overrijpe senator. Het probleem is echter Trump. Mensen zien gewoon in dat Trump een gevaar is voor de democratie en vinden alles beter dan nog eens vier jaar Trump. Maar die nuance wil jij maar niet begrijpen.Abyss schreef: ↑06-11-2020 09:56Mensen zijn gewoon kinderachtig.
Jij roept twee keer geen Trump supporter te zijn.
blijkbaar moet men dan toch even irritant doen en het blijven roepen. dat je Trump supporter bent.
Trouwens weet ik niet of Biden supporter zijn nu zoveel beter is.. Maar blijkbaar is dat feitelijk vast gelegd.
vrijdag 6 november 2020 om 10:02
Ja, dat snapte ik ook al niet. Ik had echt verwacht dat de nu wel iemand zouden kiezen die wat meer Obama achtig zou zijn qua voorkomen. En dan bedoel ik vooral wat jonger, fitter en sterker in de debatten.AnAppleADay schreef: ↑06-11-2020 09:56Nee dat maakt deze verkiezing wel duidelijk. De vorige ook trouwens.
vrijdag 6 november 2020 om 10:02
Als Biden wint komt er waarschijnlijk ook een jongere vrouwelijke president.
Biden wordt volgende week 78. Hij gaat het een jaartje doen, leuke afsluiting van zijn politieke carrière, en dan draagt hij het stokje wegen gezondheidsredenen of zoiets over aan de dan 57-jarige Kamala Harris.
Die heeft dan nog drie jaar om te bewijzen hoe geschikt ze is voor haar herverkiezing.
Ik vermoed en hoop dat dat het plan is.
vrijdag 6 november 2020 om 10:03
En de soap is nog niet over, want straks gaat het hertellen beginnen (wat ik ook logisch vindt bij een dergelijk nipte uitslag in sommige staten) en mogen rechters zich over alle aantijgingen buigen, met als uiterste mogelijkheid tot aan het hooggerechtshof.
Fun times.
vrijdag 6 november 2020 om 10:03
Dit. Precies dit is wat ik al de hele tijd irl tegen wie het horen wil zeg. Biden is alleen maar de stropop om Harris in het zadel te krijgen.Snarky schreef: ↑06-11-2020 10:02Als Biden wint komt er waarschijnlijk ook een jongere vrouwelijke president.
Biden wordt volgende week 78. Hij gaat het een jaartje doen, leuke afsluiting van zijn politieke carrière, en dan draagt hij het stokje wegen gezondheidsredenen of zoiets over aan de dan 57-jarige Kamala Harris.
Die heeft dan nog drie jaar om te bewijzen hoe geschikt ze is voor haar herverkiezing.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 6 november 2020 om 10:04
Dat zou echt mooi zijn.Snarky schreef: ↑06-11-2020 10:02Als Biden wint komt er waarschijnlijk ook een jongere vrouwelijke president.
vrijdag 6 november 2020 om 10:04
Nee, maar dan snap ik dus niet dat ze niet een ander persoon naar voren hebben geschoven. Ik vind deze overwinning ook maar net aan ( als Biden wint) en je zou zeggen dat Trump wel makkelijk te verslaan is als je de media moet geloven. Dan is dit niet echt een overwinning vind ik met zo weinig verschil.kadanz schreef: ↑06-11-2020 10:01Ik denk dat er maar heel weinig Bidenaanhangers zijn op de wereld. Biden is een oude niet-inspirerende overrijpe senator. Het probleem is echter Trump. Mensen zien gewoon in dat Trump een gevaar is voor de democratie en vinden alles beter dan nog eens vier jaar Trump. Maar die nuance wil jij maar niet begrijpen.
vrijdag 6 november 2020 om 10:05
Als dat vooraf het plan is..Snarky schreef: ↑06-11-2020 10:02Als Biden wint komt er waarschijnlijk ook een jongere vrouwelijke president.
Dan lijkt mij dat juist wel voter fraud.
Je kunt mensen niet laten stemmen op 1 kandidaat met de bedoeling om een andere kandidaat naar voren te schuiven of President te maken..
Dat zou nog eens een schandaal zijn.
vrijdag 6 november 2020 om 10:05
Dat gevoel heb ik ook. Een soort tussenpaus.Snarky schreef: ↑06-11-2020 10:02Als Biden wint komt er waarschijnlijk ook een jongere vrouwelijke president.
vrijdag 6 november 2020 om 10:06
Er waren zat gegadigden. Ik was zelf heel erg gecharmeerd van Buttigieg bijvoorbeeld. Maar het land heeft blijkbaar een Biden nodig.
vrijdag 6 november 2020 om 10:06
Snarky schreef: ↑06-11-2020 10:02Als Biden wint komt er waarschijnlijk ook een jongere vrouwelijke president.
Natuurlijk niet.
vrijdag 6 november 2020 om 10:07
Zo eens met deze uitspraak!kadanz schreef: ↑06-11-2020 10:01Ik denk dat er maar heel weinig Bidenaanhangers zijn op de wereld. Biden is een oude niet-inspirerende overrijpe senator. Het probleem is echter Trump. Mensen zien gewoon in dat Trump een gevaar is voor de democratie en vinden alles beter dan nog eens vier jaar Trump. Maar die nuance wil jij maar niet begrijpen.
Men is niet voor Biden maar vooral tegen Trump
vrijdag 6 november 2020 om 10:08
Ik ben echt heel dankbaar dat ik in Nederland woon. Ik voorzie vooral veel ellende, los van wie er wint. Maar misschien ben ik een tikkeltje pessimistisch.
vrijdag 6 november 2020 om 10:09
Maar jij vindt toch dat Biden een seniele oude man is?
En het lijkt mij evident dat iemand die als hij de verkiezingen verliest gaat roepen dat er sprake is van fraude en zijn kiezers gaat ophitsen met als waarschijnlijk gevolg onrust die kan leiden tot doden in ieder geval volstrekt ongeschikt is als president.
Dus ben je het er nu echt mee oneens, of wil je gewoon tegen zijn, wat er ook gezegd wordt?
vrijdag 6 november 2020 om 10:09
Je stemt op een duo: President en VP.
Je weet dat er altijd een kans is dat de VP het over neemt (nog een reden trouwens om niet op Trump te stemmen, die Pence is misschien nog wel enger).
De mensen die op Biden stemmen weten heus wel dat hij oud is dus dat de kans dit keer groter is dat de VP het over moet nemen dan bijvoorbeeld bij Obama/Biden.
vrijdag 6 november 2020 om 10:10
Mijn mening is dat Trump zoveel verdeeldheid heeft gezaaid en zoveel wantrouwen jegens de democratie heeft veroorzaakt dat Biden de enige kandidaat was die het tegen hem op kón nemen. Elke nieuwkomer in de race zou tegen de gekte en de aantijgingen van Trump strijden.Nicco88 schreef: ↑06-11-2020 10:04Nee, maar dan snap ik dus niet dat ze niet een ander persoon naar voren hebben geschoven. Ik vind deze overwinning ook maar net aan ( als Biden wint) en je zou zeggen dat Trump wel makkelijk te verslaan is als je de media moet geloven. Dan is dit niet echt een overwinning vind ik met zo weinig verschil.
Biden zit al een miljoen jaar in de politiek, is saai maar bekend, is wit, eigenlijk ook best conservatief, in ieder geval in uitstraling, hij was in mijn ogen de ideale kandidaat om al die swing voters die vanuit onvrede stemmen in ieder geval ook aan te spreken. En die stemmers waren nu het hardste nodig.
Vervolgens maakt hij over een jaar ofzo bekend dat het gezondheidstechnisch niet meer gaat, Harris neemt het stokje over, en voilà op volkomen legale wijze is een totaal andere koers in gezet.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 6 november 2020 om 10:10
Politici zijn ijdeltuiten. Tenzij hij echt merkt dat hij het niet aankan zal hij de termijn wel vol willen maken schat ik zo in.Snarky schreef: ↑06-11-2020 10:02Als Biden wint komt er waarschijnlijk ook een jongere vrouwelijke president.
Maar dat Harris een uitstekende opvolger is ben ik met je eens.
vrijdag 6 november 2020 om 10:11
Ik ben heel benieuwd! We gaan het zien.fashionvictim schreef: ↑06-11-2020 10:10Mijn mening is dat Trump zoveel verdeeldheid heeft gezaaid en zoveel wantrouwen jegens de democratie heeft veroorzaakt dat Biden de enige kandidaat was die het tegen hem op kón nemen. Elke nieuwkomer in de race zou tegen de gekte en de aantijgingen van Trump strijden.
Biden zit al een miljoen jaar in de politiek, is saai maar bekend, is wit, eigenlijk ook best conservatief, in ieder geval in uitstraling, hij was in mijn ogen de ideale kandidaat om al die swing voters die vanuit onvrede stemmen in ieder geval ook aan te spreken. En die stemmers waren nu het hardste nodig.
Vervolgens maakt hij over een jaar ofzo bekend dat het gezondheidstechnisch niet meer gaat, Harris neemt het stokje over, en voilà op volkomen legale wijze is een totaal andere koers in gezet.
Nuance is het woordje van de dag van je?kadanz schreef: ↑06-11-2020 10:01Ik denk dat er maar heel weinig Bidenaanhangers zijn op de wereld. Biden is een oude niet-inspirerende overrijpe senator. Het probleem is echter Trump. Mensen zien gewoon in dat Trump een gevaar is voor de democratie en vinden alles beter dan nog eens vier jaar Trump. Maar die nuance wil jij maar niet begrijpen.
niemand die nuanceert.. maar jij natuurlijk wel.
Jij mag iedereen Trump supporter noemen. terwijl iemand hier in het bericht ervoor zegt geen Trump aanhanger te zijn.
Maar Biden aanhangers (in het algemeen) mag je niet uitspreken natuurlijk want die zijn er bijna niet.. althans volgens jou