Biden versus Trump

29-09-2020 13:52 3172 berichten
Alle reacties Link kopieren
''Komende nacht is het dan zover: het eerste grote televisiedebat tussen president Donald Trump en zijn uitdager Joe Biden in de strijd om het Amerikaanse presidentschap. Het belang is groot om de nog twijfelende kiezers over de streep te trekken, en dus mogen we vuurwerk verwachten.''

Wie gaat kijken? :popcorn: Ik twijfel nog (begint om 3:00 :zzz: )
Geen prima, prima is geen goed.
Bladmuziek0 schreef:
06-11-2020 10:07
Zo eens met deze uitspraak!

Men is niet voor Biden maar vooral tegen Trump

Ik zag gisteren een statistiekje voorbijkomen met de reden die mensen opgaven waarom ze op Biden gestemd hadden. 54% was: omdat hij niet Trump is.
Vrouwen en mensen met een kleurtje, al zijn ze nog zo geschikt, zijn een te groot risico als je wilt winnen.
De democraten hebben gewoon op zeker gespeeld, en de twijfelende kiezer een veilige conservatieve optie geboden: een oude witte man met veel politieke ervaring.
Niks aan, maar ook zeker geen boef.

De echt geschikte kandidaat staat klaar in de coulissen.

Je kunt je vraagtekens zetten bij hoe fatsoenlijk dat is, maar ik denk dat fatsoen allang een gepasseerd station is in de Amerikaanse politiek
anoniem_317725 wijzigde dit bericht op 06-11-2020 10:15
0.29% gewijzigd
Bladmuziek0 schreef:
06-11-2020 10:07
Zo eens met deze uitspraak!

Men is niet voor Biden maar vooral tegen Trump

En bij de vorige verkiezingen was men vooral tegen Hillary en was de Trump de andere (frisse zou ik het niet willen noemen) wind en outsider.
kadanz schreef:
06-11-2020 10:06
Er waren zat gegadigden. Ik was zelf heel erg gecharmeerd van Buttigieg bijvoorbeeld. Maar het land heeft blijkbaar een Biden nodig.
Mayor Pete. Ik ook. Maar die komt nog wel terug voor een volgende ronde.
Hetvrijewoord schreef:
06-11-2020 10:10
Wie was die vrouwelijke kandidaat uit Hawaii ook alweer?
Tulsi Gabbard

Die vind ik dan weer wat te jong, wellicht over 8 of 12 jaar?
Snarky schreef:
06-11-2020 10:12
Vrouwen en mensen met een kleurtje, al zijn ze nog zo geschikt, zijn een te groot risico als je wilt winnen.
De democraten hebben gewoon op zeker gespeeld, en de twijfelende kiezer een de veilige conservatieve optie geboden: een oude witte man met veel politieke ervaring.

Je kunt je vraagtekens zetten bij hoe fatsoenlijk dat is, maar ik denk dat fatsoen allang een gepasseerd station is in de Amerikaanse politiek
Ja, precies dit.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
06-11-2020 10:11
Ik ook. Maar die past ook veel beter bij onze meer Europese kijk op democratie.
Maar ook nog erg jong (voor Amerika). Die kan over 8 of 12 jaar wel een goede gooi doen.
Nicco88 schreef:
06-11-2020 10:04
Nee, maar dan snap ik dus niet dat ze niet een ander persoon naar voren hebben geschoven. Ik vind deze overwinning ook maar net aan ( als Biden wint) en je zou zeggen dat Trump wel makkelijk te verslaan is als je de media moet geloven. Dan is dit niet echt een overwinning vind ik met zo weinig verschil.
Je moet twee dingen onderscheiden. De popular vote wint Biden ruim met 51% van de stemmen tegenover 48% van Trump. Noem een president die in de afgelopen jaren meer stemmen heeft gehad..

In de afgelopen dertig jaar heeft slechts Obama meer stemmen behaald (53%).
Je moet echt terug naar het tijdperk Bush sr. en Reagan als je een grotere overwinning wil zien.
AnAppleADay schreef:
Tulsi Gabbard

Die vind ik dan weer wat te jong, wellicht over 8 of 12 jaar?

Oja die. Ik vond haar wel een aardige maar heb me er destijds te weinig in verdiept.
DS1971 schreef:
Mayor Pete. Ik ook. Maar die komt nog wel terug voor een volgende ronde.
Ja! Hij is ook opvallend vaak op tv deze dagen. 2024?
kadanz schreef:
06-11-2020 10:14
Je moet twee dingen onderscheiden. De popular vote wint Biden ruim met 51% van de stemmen tegenover 48% van Trump. Noem een president die in de afgelopen jaren meer stemmen heeft gehad..

Je moet echt terug naar het tijdperk Bush sr. en Reagan als je een grotere overwinning wil zien.
De historisch grote opkomst zegt ook wel genoeg over hoe belangrijk men het vond om Trump niet nogmaals te laten winnen.

In Michigan heeft Biden zijn overwinning vooral te danken aan de moslim-stemmers, las ik net.
Am Yisrael Chai!
kadanz schreef:
2024, 2028, 2032.... zelfs in 2052 is hij nog jonger dan Trump
Snarky schreef:
De democraten hebben gewoon op zeker gespeeld, en de twijfelende kiezer een veilige conservatieve optie geboden: een oude witte man met veel politieke ervaring.

Dit ja. En de geaardheid van Buttigieg zal ook niet mee hebben geholpen. Biden is de veilige keuze. Al ben ik niet overtuigd van Harris als zijn running mate. Ze kwam heel vreemd over op mij, heel nerveus.
AnAppleADay schreef:
06-11-2020 10:18
2024, 2028, 2032.... zelfs in 2052 is hij nog jonger dan Trump
:mrgreen:
kadanz schreef:

"noem een president die in de afgelopen jaren meer stemmen heeft gehad"

zin later

"Obama"

Met andere woorden de laatste President voor Trump?

Ik denk nou we zullen wel tientallen presidenten moeten terug gaan als je met zo'n verhaal komt. En dan letterlijk de laatste President voor Trump noem je,
fashionvictim schreef:
06-11-2020 10:17
De historisch grote opkomst zegt ook wel genoeg over hoe belangrijk men het vond om Trump niet nogmaals te laten winnen.

In Michigan heeft Biden zijn overwinning vooral te danken aan de moslim-stemmers, las ik net.
Oh ja? Dat ga ik even checken!

Grappig is overigens dat Trump in zijn speech maar blijft hameren dat een record-aantal stemmers op hem gestemd heeft. Die eer gaat toch echt naar Biden!

Maar wat verwacht je van een man die er maar op blijft hameren dat er meer mensen aanwezig waren tijdens zijn inauguratie dan bij die van Obama terwijl de foto’s....ach, laat maar
Abyss schreef:
06-11-2020 10:21

zin later

"Obama"

Ik denk nou we zullen wel tientallen presidenten moeten terug gaan als je met zo'n verhaal komt. En dan letterlijk de laatste President voor Trump noem je,

Hij schrijft dit:

Ik snap het prima.
kadanz schreef:
06-11-2020 10:24
Oh ja? Dat ga ik even checken!

Grappig is overigens dat Trump in zijn speech maar blijft hameren dat een record-aantal stemmers op hem gestemd heeft. Die eer gaat toch echt naar Biden!

Maar wat verwacht je van een man die er maar op blijft hameren dat er meer mensen aanwezig waren tijdens zijn inauguratie dan bij die van Obama terwijl de foto’s....ach, laat maar
https://www.huffpost.com/entry/muslim-v ... e97fe77a1f
Am Yisrael Chai!
Abyss schreef:
06-11-2020 10:21

zin later

"Obama"

Gefeliciteerd, je hebt me betrapt op een editing-foutje. En ja, gisteren haalde ik Arizona en Nevada door elkaar. Verder nog wat?
Ik was wel gecharmeerd van de helaas ook al tamelijk bejaarde Warren. Die keek verder dan de verkiezingsuitslag, met haar 'I've got a plan for that!' en had haar sporen ruimschoots verdiend.
Volgens mij kan Biden vooral de zwarte stemmer dankbaar zijn.
kadanz schreef:
Ik denk dat Harris voor 2024 gaat. Maar goed, eerst maar eens de orang oetan uit het witte huis zetten.

Dat is nog niet zo makkelijk zagen we net nog op het filmpje.
:thumbsup:
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 06-11-2020 10:37
19.09% gewijzigd
Griebus67 schreef:
06-11-2020 10:28
Ik was wel gecharmeerd van de helaas ook al tamelijk bejaarde Warren. Die keek verder dan de verkiezingsuitslag, met haar 'I've got a plan for that!' en had haar sporen ruimschoots verdiend.
Warren vind ik sowieso overkomen als een sympathieke en intelligente vrouw. Ik was haar alweer vergeten.

Een vrouw had nooit kans gemaakt naast de seksistische Trump. Dus ik ben echt blij dat ze voor de combi man-vrouw gegaan zijn en niet andersom.
Am Yisrael Chai!
Georgia is gestopt met tellen maar er gaan nog wel resultaten komen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven