Biden versus Trump
dinsdag 29 september 2020 om 13:52
''Komende nacht is het dan zover: het eerste grote televisiedebat tussen president Donald Trump en zijn uitdager Joe Biden in de strijd om het Amerikaanse presidentschap. Het belang is groot om de nog twijfelende kiezers over de streep te trekken, en dus mogen we vuurwerk verwachten.''
Wie gaat kijken?
Ik twijfel nog (begint om 3:00
)
Wie gaat kijken?
Geen prima, prima is geen goed.
vrijdag 6 november 2020 om 10:12
Bladmuziek0 schreef: ↑06-11-2020 10:07Zo eens met deze uitspraak!
Men is niet voor Biden maar vooral tegen Trump
Ik zag gisteren een statistiekje voorbijkomen met de reden die mensen opgaven waarom ze op Biden gestemd hadden. 54% was: omdat hij niet Trump is.
Vrouwen en mensen met een kleurtje, al zijn ze nog zo geschikt, zijn een te groot risico als je wilt winnen.
De democraten hebben gewoon op zeker gespeeld, en de twijfelende kiezer een veilige conservatieve optie geboden: een oude witte man met veel politieke ervaring.
Niks aan, maar ook zeker geen boef.
De echt geschikte kandidaat staat klaar in de coulissen.
Je kunt je vraagtekens zetten bij hoe fatsoenlijk dat is, maar ik denk dat fatsoen allang een gepasseerd station is in de Amerikaanse politiek
De democraten hebben gewoon op zeker gespeeld, en de twijfelende kiezer een veilige conservatieve optie geboden: een oude witte man met veel politieke ervaring.
Je kunt je vraagtekens zetten bij hoe fatsoenlijk dat is, maar ik denk dat fatsoen allang een gepasseerd station is in de Amerikaanse politiek
anoniem_317725 wijzigde dit bericht op 06-11-2020 10:15
0.29% gewijzigd
Bladmuziek0 schreef: ↑06-11-2020 10:07Zo eens met deze uitspraak!
Men is niet voor Biden maar vooral tegen Trump
En bij de vorige verkiezingen was men vooral tegen Hillary en was de Trump de andere (frisse zou ik het niet willen noemen) wind en outsider.
Tulsi Gabbard
Die vind ik dan weer wat te jong, wellicht over 8 of 12 jaar?
vrijdag 6 november 2020 om 10:13
Ja, precies dit.Snarky schreef: ↑06-11-2020 10:12Vrouwen en mensen met een kleurtje, al zijn ze nog zo geschikt, zijn een te groot risico als je wilt winnen.
De democraten hebben gewoon op zeker gespeeld, en de twijfelende kiezer een de veilige conservatieve optie geboden: een oude witte man met veel politieke ervaring.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 6 november 2020 om 10:13
Maar ook nog erg jong (voor Amerika). Die kan over 8 of 12 jaar wel een goede gooi doen.fashionvictim schreef: ↑06-11-2020 10:11Ik ook. Maar die past ook veel beter bij onze meer Europese kijk op democratie.
vrijdag 6 november 2020 om 10:14
Je moet twee dingen onderscheiden. De popular vote wint Biden ruim met 51% van de stemmen tegenover 48% van Trump. Noem een president die in de afgelopen jaren meer stemmen heeft gehad..Nicco88 schreef: ↑06-11-2020 10:04Nee, maar dan snap ik dus niet dat ze niet een ander persoon naar voren hebben geschoven. Ik vind deze overwinning ook maar net aan ( als Biden wint) en je zou zeggen dat Trump wel makkelijk te verslaan is als je de media moet geloven. Dan is dit niet echt een overwinning vind ik met zo weinig verschil.
In de afgelopen dertig jaar heeft slechts Obama meer stemmen behaald (53%).
Je moet echt terug naar het tijdperk Bush sr. en Reagan als je een grotere overwinning wil zien.
vrijdag 6 november 2020 om 10:14
AnAppleADay schreef: ↑06-11-2020 10:12Tulsi Gabbard
Die vind ik dan weer wat te jong, wellicht over 8 of 12 jaar?
Oja die. Ik vond haar wel een aardige maar heb me er destijds te weinig in verdiept.
vrijdag 6 november 2020 om 10:17
De historisch grote opkomst zegt ook wel genoeg over hoe belangrijk men het vond om Trump niet nogmaals te laten winnen.kadanz schreef: ↑06-11-2020 10:14Je moet twee dingen onderscheiden. De popular vote wint Biden ruim met 51% van de stemmen tegenover 48% van Trump. Noem een president die in de afgelopen jaren meer stemmen heeft gehad..
Je moet echt terug naar het tijdperk Bush sr. en Reagan als je een grotere overwinning wil zien.
In Michigan heeft Biden zijn overwinning vooral te danken aan de moslim-stemmers, las ik net.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 6 november 2020 om 10:20
Dit ja. En de geaardheid van Buttigieg zal ook niet mee hebben geholpen. Biden is de veilige keuze. Al ben ik niet overtuigd van Harris als zijn running mate. Ze kwam heel vreemd over op mij, heel nerveus.Snarky schreef: ↑06-11-2020 10:12Vrouwen en mensen met een kleurtje, al zijn ze nog zo geschikt, zijn een te groot risico als je wilt winnen.
vrijdag 6 november 2020 om 10:21
AnAppleADay schreef: ↑06-11-2020 10:182024, 2028, 2032.... zelfs in 2052 is hij nog jonger dan Trump
vrijdag 6 november 2020 om 10:21
"noem een president die in de afgelopen jaren meer stemmen heeft gehad"kadanz schreef: ↑06-11-2020 10:14Je moet twee dingen onderscheiden. De popular vote wint Biden ruim met 51% van de stemmen tegenover 48% van Trump. Noem een president die in de afgelopen jaren meer stemmen heeft gehad..
zin later
"Obama"
Met andere woorden de laatste President voor Trump?
Ik denk nou we zullen wel tientallen presidenten moeten terug gaan als je met zo'n verhaal komt. En dan letterlijk de laatste President voor Trump noem je,
vrijdag 6 november 2020 om 10:24
Oh ja? Dat ga ik even checken!fashionvictim schreef: ↑06-11-2020 10:17De historisch grote opkomst zegt ook wel genoeg over hoe belangrijk men het vond om Trump niet nogmaals te laten winnen.
In Michigan heeft Biden zijn overwinning vooral te danken aan de moslim-stemmers, las ik net.
Grappig is overigens dat Trump in zijn speech maar blijft hameren dat een record-aantal stemmers op hem gestemd heeft. Die eer gaat toch echt naar Biden!
Maar wat verwacht je van een man die er maar op blijft hameren dat er meer mensen aanwezig waren tijdens zijn inauguratie dan bij die van Obama terwijl de foto’s....ach, laat maar
vrijdag 6 november 2020 om 10:25
Abyss schreef: ↑06-11-2020 10:21"noem een president die in de afgelopen jaren meer stemmen heeft gehad"
zin later
"Obama"
Ik denk nou we zullen wel tientallen presidenten moeten terug gaan als je met zo'n verhaal komt. En dan letterlijk de laatste President voor Trump noem je,
Hij schrijft dit:
Ik snap het prima.
vrijdag 6 november 2020 om 10:26
https://www.huffpost.com/entry/muslim-v ... e97fe77a1fkadanz schreef: ↑06-11-2020 10:24Oh ja? Dat ga ik even checken!
Grappig is overigens dat Trump in zijn speech maar blijft hameren dat een record-aantal stemmers op hem gestemd heeft. Die eer gaat toch echt naar Biden!
Maar wat verwacht je van een man die er maar op blijft hameren dat er meer mensen aanwezig waren tijdens zijn inauguratie dan bij die van Obama terwijl de foto’s....ach, laat maar
Am Yisrael Chai!
vrijdag 6 november 2020 om 10:27
Gefeliciteerd, je hebt me betrapt op een editing-foutje. En ja, gisteren haalde ik Arizona en Nevada door elkaar. Verder nog wat?Abyss schreef: ↑06-11-2020 10:21"noem een president die in de afgelopen jaren meer stemmen heeft gehad"
zin later
"Obama"
vrijdag 6 november 2020 om 10:29
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 06-11-2020 10:37
19.09% gewijzigd
vrijdag 6 november 2020 om 10:29
Warren vind ik sowieso overkomen als een sympathieke en intelligente vrouw. Ik was haar alweer vergeten.
Een vrouw had nooit kans gemaakt naast de seksistische Trump. Dus ik ben echt blij dat ze voor de combi man-vrouw gegaan zijn en niet andersom.
Am Yisrael Chai!