Biden vs Trump deel 2
zondag 8 november 2020 om 12:42
De verkiezingen zijn voorbij! Of toch niet? Wat zullen de komende maanden brengen?
Vervolg op deel 1: actueel/biden-versus-trump/list_messages/468600/127
Vervolg op deel 1: actueel/biden-versus-trump/list_messages/468600/127
woensdag 11 november 2020 om 08:18
Ach, dat zijn volgens mij gewoon drie vriendjes van elkaar die midden in de nacht gezamenlijk mensen hier op de kast proberen te jagen.ikBedoelHetGoed schreef: ↑11-11-2020 07:06Ik begrijp de Trump fans op dit draadje niet. Zoveel haat als er uit hun stukjes spreekt. Wat is er dan mis in je leven en waarom helpt het je een fascist te aanbidden. Het is zo totaal onlogisch. Ik heb ze inmiddels allemaal onder de negeer, maar doordat anderen op ze reageren zie ik hun gif alsnog.
Waarbij er twee nog enigszins proberen inhoudelijk te reageren, zij het met ridicule argumentatie en de derde het debiele broertje speelt.
(Of dat een kwestie is van spelen weet ik overigens niet zeker, waarschijnlijk komt hij gewoon toch al niet zo goed mee.)
Negeren is een goede optie.
woensdag 11 november 2020 om 08:27
Ik denk dat dat zelfs voor Trump een bridge too far is.rosadebree schreef: ↑11-11-2020 07:26Hij zet zijn vriendjes nu op key posities in het Pentagon, dus ik weet het niet. In het ergste geval ontketent hij een oorlog.
Al hebben zij de best bridges, ze really do
woensdag 11 november 2020 om 08:30
woensdag 11 november 2020 om 08:40
Hey Lila, ik denk zelf dat je niet bang hoeft te zijn dat dat gebeurt. Er zijn verschillende definities van 'coup' en het moet gaan blijken of en welke definitie hier van toepassing is/gaat zijn.lila01 schreef: ↑11-11-2020 00:34Ik ben echt bang voor wat er op dit moment gebeurt.
Trump en zijn matties weigeren de verkiezingsuitslag te accepteren en maken al plannen voor de komende 4 jaar.
Verder vervangt Trump ineens in rap tempo een hoop mensen op belangrijke plaatsen.
Het lijkt erop alsof hij een coup wil plegen.
Dan is Amerika dus officieel een dictatuur geworden.
Probeer dingen die hier geschreven worden te relativeren. Dit is het Vivaforum. Niemand hier, ik voorop, heeft inzicht in wat er daar nu aan de hand is. Iedereen baseert zich op bronnen die niet bij het onderzoek naar de vermeende stemfraude betrokken zijn. Onderzoek wordt gedaan door en in overleg met alle partijen en dan mag een rechter gaan uitmaken hoe of wat. Alle stemmen zijn nog niet geteld.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
woensdag 11 november 2020 om 08:46
Het nu al een week alleen maar over hem. Hij golft en Twitter terwijl er duizenden mensen per dag sterven aan corona en nog eens miljoenen mensen verliezen hun recht op betaalbare gezondheidzorg. De hele wereld houdt zijn adem in en kijkt naar hem. Dat geeft hem macht.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
woensdag 11 november 2020 om 08:51
Hier idem.ikBedoelHetGoed schreef: ↑11-11-2020 07:06Ik begrijp de Trump fans op dit draadje niet. Zoveel haat als er uit hun stukjes spreekt. Wat is er dan mis in je leven en waarom helpt het je een fascist te aanbidden. Het is zo totaal onlogisch. Ik heb ze inmiddels allemaal onder de negeer, maar doordat anderen op ze reageren zie ik hun gif alsnog.
Ik begrijp niks van dat wereldbeeld. Er spreekt ook zoveel egocentrisme uit. Eigen belang eerst.
woensdag 11 november 2020 om 09:09
Ik vrees het ook, Tiana. Hij is er al extreem goed in geslaagd het land te polariseren en wie niet voor hem is, is tegen hem en is daarmee een vijand. Eerder heeft hij al geprobeerd het leger op zijn bevolking af te sturen, maar dat werd toen geweigerd. Nu zet hij er mensen neer die ja en amen zeggen. Dat hij zijn nederlaag niet toegeeft is kinderachtig, dat hij op militaire sleutelposities in rap tempo plots vriendjes neerzet is doodeng. Hij gedraagt zich als die malloot in Wit-Rusland. Als ik een Amerikaan was dan zou ik inmiddels heel slecht slapen.
China lacht intussen in zijn knuistjes, want zij hebben alleen maar baat bij een instortende VS. Logisch dat zij achterover zitten en verkneukelend afwachten wat er gaat gebeuren.
woensdag 11 november 2020 om 09:31
Tikkeltje overdreven, niet?Doubletree20 schreef: ↑11-11-2020 07:11Lees de reacties even over de 'Pro-Trumpers' (wat je hier dan ook onder verstaat) Die zijn allemaal dom, zwakbegaafd, racistisch, enz enz.
Gisteren werd er iemand boos toen ik schreef dat Trumpfans er doorgaans niet de meest genuanceerde meningen op nahouden. Vraag je dan aan een Trumpfan om te omschrijven hoe ze de wereld zien dan schrijven ze zelf dat het om de kale feitjes gaat en dat gevoel en sentiment geen rol spelen.
Het feit dat Trump zelf vooral aanstuurt op sentiment, da’s een nuance te ver!
woensdag 11 november 2020 om 09:31
Breaking news: de postmedewerker in Pennsylvania die beweerde dat zijn baas hem aanzette tot frauderen met de stembiljetten, blijkt te hebben gelogen. Dit was een van de weinige werkelijk bestaande verklaringen die het Trump-kamp telkens aangreep om te ‘bewijzen’ dat de overwinning hen ontstolen was. Die kan dus ook weer van het lijstje af.
woensdag 11 november 2020 om 09:32
Hij heeft vast ook wel eens pizza besteld. Dus.rosadebree schreef: ↑11-11-2020 07:25Maar dat maakt niet uit, want Biden snuffelt aan de haren van meisjes. Ik vermoed dat er ook wel een vleugje Qanon in de gedachten van de Trump aanhangers zit. Hoe lekker zou het zijn als Biden onderdeel is van de pedofilie cabal?
woensdag 11 november 2020 om 09:35
USAfan2020 schreef: ↑11-11-2020 01:33Als het tot bij het Supreme Court komt zitten Biden en Harris goed, met een aantal vd zittende rechters zijn ze zo netjes om gegaan toen ze senator waren.
Zoek eens op Clarence Tomas hearings door Joe Biden, misschien kwam het door de man zijn kleurtje schijnt Biden niet zo’n fan van te zijn.....
Of de Kavanaugh hearings, zie je gelijk hoe een fijn en oprecht mens Kamala Harris is.
Je bedoelt Biden, de vicepresident die een ware bromance met Obama beleefde? En nu zelf Kamala Harris als vicepresident heeft? Die Biden?
woensdag 11 november 2020 om 09:37
Schijnt niet te kloppen aldus het AD:Griebus67 schreef: ↑11-11-2020 09:31Breaking news: de postmedewerker in Pennsylvania die beweerde dat zijn baas hem aanzette tot frauderen met de stembiljetten, blijkt te hebben gelogen. Dit was een van de weinige werkelijk bestaande verklaringen die het Trump-kamp telkens aangreep om te ‘bewijzen’ dat de overwinning hen ontstolen was. Die kan dus ook weer van het lijstje af.
https://www.ad.nl/buitenland/live-biden ... ae36a2bdc/
Een Amerikaanse postmedewerker uit de staat Pennsylvania ontkent dat hij zijn beweringen over verkiezingsfraude heeft ingetrokken. The Washington Post meldde op basis van ingewijden dat de man, Richard Hopkins, een schriftelijke verklaring onder ede heeft getekend waarin hij terugkomt op de aantijgingen van fraude.
Niks van waar, zegt de 32-jarige Hopkins in een video op YouTube. ,,Ik ben hier om te zeggen dat ik mijn verklaring niet heb ingetrokken. Dat is niet gebeurd.''
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
woensdag 11 november 2020 om 09:39
Alarm grows over Trump's 'dictator moves' as he denies election defeat
https://edition.cnn.com/2020/11/11/poli ... index.html
Bij CNN maken ze zich zorgen over de dictatortrekjes die de verliezer begint aan te nemen. De andere media heb ik nog niet bekeken.
Ik vind het maar een enge bedoening.
https://edition.cnn.com/2020/11/11/poli ... index.html
Bij CNN maken ze zich zorgen over de dictatortrekjes die de verliezer begint aan te nemen. De andere media heb ik nog niet bekeken.
Ik vind het maar een enge bedoening.
woensdag 11 november 2020 om 09:42
Griebus67 schreef: ↑11-11-2020 09:31Breaking news: de postmedewerker in Pennsylvania die beweerde dat zijn baas hem aanzette tot frauderen met de stembiljetten, blijkt te hebben gelogen. Dit was een van de weinige werkelijk bestaande verklaringen die het Trump-kamp telkens aangreep om te ‘bewijzen’ dat de overwinning hen ontstolen was. Die kan dus ook weer van het lijstje af.
Ja ik postte het al.
Op naar de volgende getuige die "iets hoorde van een ander die weer iets zag" en niemand weet wie wie is.
Klinkt dus als een uiterst betrouwbare getuige, maar niet heus.Rosabella1 schreef: ↑11-11-2020 09:37Schijnt niet te kloppen aldus het AD:
https://www.ad.nl/buitenland/live-biden ... ae36a2bdc/
Een Amerikaanse postmedewerker uit de staat Pennsylvania ontkent dat hij zijn beweringen over verkiezingsfraude heeft ingetrokken. The Washington Post meldde op basis van ingewijden dat de man, Richard Hopkins, een schriftelijke verklaring onder ede heeft getekend waarin hij terugkomt op de aantijgingen van fraude.
Niks van waar, zegt de 32-jarige Hopkins in een video op YouTube. ,,Ik ben hier om te zeggen dat ik mijn verklaring niet heb ingetrokken. Dat is niet gebeurd.''
woensdag 11 november 2020 om 09:44
O sorry, dat had ik even gemist. Ik scan het nachtelijk geblaat alleen maar even snel, en dan gaat er blijkbaar wel eens een redelijke post verloren.Hetvrijewoord schreef: ↑11-11-2020 09:42Ja ik postte het al.
Op naar de volgende getuige die "iets hoorde van een ander die weer iets zag" en niemand weet wie wie is.
woensdag 11 november 2020 om 09:44
Trump is helemaal niet rustig. Hij tweet er op los en in zijn twee toespraken sinds de verkiezingen kwam het stoom bijna zichtbaar uit zijn oren en zei hij vooral domme dingen (‘huh, ik was eerst voor en toen stond ik opeens achter, hoe kan dat nou’).USAfan2020 schreef: ↑11-11-2020 01:23Maak me ook zorgen voor wat er komen gaat...en hoe het gaat eindigen.....
Trump is veel te rustig en komt erg zeker over, Mike Pompeo zegt dat een smooth transition komt naar een 2nd Trump administration, agency’s is aangezegd plannen voor 2021 door te zetten, misschien is het bluf...of ze weten veel meer dan ze nu willen delen?
In 2017 is CISA opgericht voor election security https://www.cisa.gov/election-security
In 2016 waren er geruchten over fraude, mid terms in 2018 zorgden de mail-in votes voor een omslag in de uiteindelijke uitkomst.
Trump heeft steeds geroepen dat de massale mail inn ballots tot grote fraude leid en was er dus op voorbereid.
Heeft CISA mbv cybersecurity, data analyse en afluisteren van diverse mensen voldoende bewijs verzameld en wordt dit beetje bij beetje gebracht om zo de rust te proberen bewaren en te voorkomen dat er sporen naar fraude gewist worden?
Hmmmm....we kunnen alleen maar rustig afwachten.....
Over een mogelijke staatsgreep maak ik me totaal geen zorgen, de vlag en de constitutie zal er met hand en tand verdedigd worden. Een president die niet wilt vertrekken zal door het leger echt niet gesteund maar verwijderd worden.
Pompeo’s body language straalde ook al niet zoveel zekerheid uit toen hij zei dat er een smooth transition kwam naar een tweede Trump termijn. Overigens was dat duidelijk een poging tot humor, zijn eigenlijke antwoord was veel genuanceerder (!). https://www.npr.org/sections/live-updat ... 5083854398
Verder span je het paard achter de wagen. Als CISA bewijs heeft, dan wordt dat niet beetje bij beetje gepresenteerd. Er is sowieso geen enkel tastbaar bewijs gepresenteerd voor grootscheepse fraude. Waar heb je het over? We zijn een week verder he. Nul. Nada. Zip.
woensdag 11 november 2020 om 09:47
woensdag 11 november 2020 om 09:50